Kontroll 50:05

Orbán inkább Mbappénak szurkol Sulyok Tamás helyett // SZABADSAJTÓ KLUB

magyar politikakorrupciófideszpártreformjogállamiságközélet
Irányultság: CentristaKötődés: Tisza-közeli
Orbán inkább Mbappénak szurkol Sulyok Tamás helyett // SZABADSAJTÓ KLUB
tl;dr
  • „Hát ugye amikor a kapitány kiugrik az ejtőernyővel, akkor ott lehet, hogy baj van.” – Tóta V. Árpád

  • Szijártó Péter lemondott képviselői mandátumáról, hogy a korábban általa támogatott BYD kínai gyár vezetője legyen, ami széles körű felháborodást váltott ki.

  • Orbán Viktor Dallasban szotyizva nézte a focivébét, miközben a Fidesz itthon a demokrácia gyásznapját hirdette és fekete ruhában tartott sajtótájékoztatót.
  • Gulyás Gergely lemondását ürügyként értékelték, valódi ok lehet Orbán Viktornak küldött üzenet; a gyásznapon viselt kék ruhája is jelzésértékű volt.
  • Navracsics Tibor és Ferenc Orsolya platformot szervez a Fideszen belül, ami a belső szakadás jele, és burkoltan Orbán Viktor eltávolítását célozhatja.
  • Torockai László a megmaradt fideszes szavazókat célozza azzal, hogy ő viszi tovább az Orbán által elengedett zászlót, bár ennek hatékonysága vitatott.
  • A Fidesz jogállami retorikáját abszurdnak tartják, mert korábban épp ők építettek arra, hogy a választókat nem érdekli a jogállamiság kérdése.
  • Orbán János Dénes erdélyi költő 400 millió forint közpénzt vett fel saját kézirataiért, ami a NER kultúrpolitikai pénzosztásának és a hűtlen kezelés gyanújának jellegzetes példája.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Szijártó Péter lemondása és a BYD-ügy

Az adás első nagy témája Szijártó Péter volt külügyminiszter lemondása az országgyűlési képviselői mandátumáról. A műsorvezető, Gulyás Balázs ismertette, hogy a volt miniszter egy olyan kínai gyár vezetője lesz, amelynek korábban állami támogatásokat harcolt ki. Az eddigi mintegy 180 szavazásból 110-nél nem vett részt, így távozása formálisnak tekinthető.

A résztvevők egybehangzóan felháborodónak és "gusztustalannak" minősítették a történteket. Tóta V. Árpád párhuzamot vont Gerhard Schröder volt német kancellárral, aki a Gazpromhoz igazolt át:

„…hasonlóan gusztustalan dolgokat láttunk már az európai politikában is. Ugye ez a mi kis rőderünk a Siártó, de az híresült el és teljes joggal, mikor átugrott a Gasprom egyik cégéhez a a volt német kancellár, ami az egészen elképesztő volt, és ilyen el beismerése gyakorlatilag annak, hogy kinek játszott eddig is.” – Tóta V. Árpád *

Stumpf András a konkrét összegekről beszélt, megemlítve, hogy Magyar Péter is 300 milliárd forintos támogatási összértékről beszélt:

„Ö itten egy 300 milliárdos összeget hallok, amelyet így emlegetnek, hogy összességében ennyivel támogatták meg ezt a céget. […] ebből 5 milliárd vagy 10 milliárd már előre az, amit a most csak ki kell fizetni a CR-nak, hát akkor a cég remekül nagyon-nagyon jól járt.” – Stumpf András *

A beszélgetők rámutattak, hogy a Fidesz eredeti retorikájával – miszerint a párt "fent vagy lent" mindig a választók mellett marad – élesen szembemegy a miniszter távozása. Ugyanakkor Tompos Ádám hozzátette, hogy a Fidesz-szavazóknak már készen van a magyarázat: "legyünk büszkék, hogy a magyar érdeket képviseli", illetve hogy a pozíció erősebb, mint a külügyminiszteré.

Szóba került Szijártó Péter motivációja is. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a volt miniszter mindig is kiválóan érvényesítette saját érdekeit, és pontosan tudja, hogy a Fidesz jelenlegi helyzetében "nem lesz jobb", ezért fogadta el a kínai ajánlatot. Ahogy Tóta V. Árpád fogalmazott:

„Azért, mert nem lesz jobb. Tehát, hogy ennyi esze van azért a Siónak, ha valamit nem lehet elvitatni tőle, hogy a saját érdekeit remekül tudja érvényesíteni, és ez a kormányban is így volt, mert mindenhol, ahova föl kellett nyalnia magát, oda fölnyalt a pillanatok alatt kitartó munkával.” *

A BYD és a kínai kapcsolat kapcsán Stumpf András felvetette, hogy Szijártó Péter esetleges későbbi magyarországi jogi eljárásai esetén a kínai diplomácia "mozgásba léphet" az érdekében, ami komoly nyomást gyakorolhat a magyar kormányra a további kínai befektetések sorsa miatt. Ez a védelem a beszélgetőpartnerek szerint egy "jó erős üzenet" minden jelenlegi és jövőbeli szövetséges felé:

„…hogy a ha velünk vagy, akkor mi minden egyes európai uniós árulónak vagy árulójelöltnek meg lehet üzenni, hogy megéri, megéri ócskaárulónak lenni, mert kifizetünk a végét. Ne félj. Tehát, hogy nyugodtan áruld el a hazádat, az Európai Uniót, jól fogsz vele járni.” – Stumpf András *

A műsorvezető Horváth Attila szegedi újságíró munkájára hivatkozva kiemelte, hogy a BYD szegedi beruházása kapcsán számos környezetszennyezési és munkajogi probléma merült fel, amelyekről eddig is beszámoltak. Rámutatott, hogy a Tisza Párt a jövőben könnyen a BYD-ügyekkel vághat vissza a jogállamiságot számon kérő Fidesznek.

A Fidesz szétesése: „kapitány ugrik ki az ejtőernyővel"

A beszélgetés során több résztvevő is a Fidesz fokozatos szétesésének jeleit elemezte. Elhangzott, hogy a NER meghatározó politikusai sorra távoznak vagy tűnnek el a közéletből: Navracsics Tibor és Ferenc Orsolya platformot épít, Kocsis Máté szinte kizárólag bírósági kötelezések esetén posztol, Lázár Jánosról pedig szinte semmit nem tudni.

Tompos Ádám, aki parlamenti tudósítóként személyesen is találkozott Lázár Jánossal, elmondta, hogy két kérdést tett fel neki: tart-e a vagyonosodási vizsgálattól, illetve elítéli-e a Kátai Németh Vilmos miniszterre tett sértő megjegyzéseket. Lázár János mindkét kérdésre kitérő választ adott, és a tudósító szerint "nincs jó színben".

Az események üzenetét Tóta V. Árpád egy metaforával foglalta össze:

„Hát ugye amikor a kapitány kiugrik az ejtőernyővel, akkor ott lehet, hogy baj van.” *

Stumpf András Haydn Búcsúszimfóniájához hasonlította a Fidesz helyzetét, ahol a zenészek sorra felállnak és kivonulnak, miközben a zene elhalkul. A kérdés szerinte csak az, hogy "ki lesz az utolsó két hegedűs, aki ott marad".

A beszélgetők rámutattak, hogy a Fidesz politikusainak menekülése aláássa a párt azon törekvését, hogy az Alkotmánybírósággal és más intézményekkel politikai "bozótharcot" vívjon. Ahogy az egyik résztvevő fogalmazott: miért vállalná egy fideszes alkotmánybíró, hogy "az ő arcával, nevével legyen tele az ország", ha közben a pártelnök külföldön szotyizik, a frakcióvezető lemond, a külügyminiszter pedig Kínába távozik?

A Fidesz jogállami retorikájának abszurditása

A résztvevők hosszasan elemezték a Fidesz új kommunikációs stratégiáját, amely a jogállamiság védelmére épül. Tóta V. Árpád rámutatott a helyzet iróniájára:

„…ők pontosan tudták, hogy az SZDS meg azér balli értelmiség az nem számít semmit, amikor sipákol a jogállamért, mert hogy ez nem érdekli a választót. És pont ebből csináltak ők sikert, hogy felfogták, hogy ezek nem fontos tényleg pár száz embert érdekelnek… Erre most nyomják az SZDS-t [értsd: ugyanazt a jogállami retorikát]. Én ezt tényleg nem értem. Mit sipákolnak?” *

A résztvevők egyetértettek abban, hogy a Fidesz sem hisz ebben a narratívában, és a választókat sem győzi meg. Az "ukrán kártyához" hasonlították a helyzetet, ahol a párt egy olyan veszélyt próbált vizionálni, amelynek a létezésében maguk sem hittek.

Stumpf András felidézte Orbán Balázs egy korábbi nyilatkozatát, amelyben a párt stratégiai hibáit elemezte, és elismerte, hogy a "vívmányok megvédésére" koncentráló kampány rossz megközelítés volt – anélkül, hogy konkrétan beismerte volna a valótlan állításokat.

A beszélgetők szerint a jogállami retorika valódi célja egyfajta "befektetés a jövőbe": ha valóban komoly eljárás indul egy fontos NER-szereplő ellen, akkor a Fidesz már előre keretezheti azt a "Rákosi-korszak visszatéréseként" vagy politikai bosszúként. Ezt a narratívát erősíti, hogy a köztévében újraindul A tanú című sorozat.

Ugyanakkor a résztvevők rámutattak egy fontos különbségre a rendszerváltás utáni MSZP-hez képest: míg az MSZP-nek volt egy nagy nosztalgiázó tömege ("Kádár-nosztalgia"), addig a Fidesz mögül éppen most tűnik el a tömeg, és Orbán Viktor utolsó négy éve közel sem volt "mindenki lépett egyet előre" típusú sikertörténet.

Orbán Viktor Dallasban – a foci fontosabb a jogállamnál

A beszélgetés visszatérő motívuma volt Orbán Viktor labdarúgó-világbajnoki részvétele, amelyet a résztvevők a politikai érzék elvesztésének vagy a teljes közöny jeleként értékeltek. A volt miniszterelnök Dallasban szotyizva nézte a mérkőzést, miközben itthon a Fidesz a demokrácia "gyásznapját" hirdette meg, és fekete ruhában tartott sajtótájékoztatókat.

A műsorvezető felidézte Gyurcsány Ferenc egy korábbi mondatát, amely most újra aktuálissá vált:

„Tehát jól alszik Viktor, vagy csak a szotyolát köpködi rohadt módon a stadionj?” *

A résztvevők ugyanakkor megjegyezték, hogy Orbán Viktor korábban is előnyben részesítette a sporteseményeket a politikai válságoknál. 2002-es választási veresége idején, vagy 2006-ban, amikor az Astoriánál az elsők között távozott a tüntetésről, mindig hasonlóan viselkedett. Tompos Ádám szerint ez a viselkedés annak idején hozzájárult a Jobbik megerősödéséhez is.

A meccs kapcsán szóba került az ún. "Orbán-átok" is: a volt miniszterelnök a franciákat tartotta a legesélyesebbnek, akik másnap ki is kaptak a spanyoloktól.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy Orbán Viktor valószínűleg nem hagyja teljesen a politikát, és a közelgő tusványosi beszédében ismét "megfejti majd a világmindenség titkait". Annyi változással, hogy most már nem egy hatalom birtokosaként, hanem "papaként" fog beszélni – hasonlóan ahhoz, ahogy korábban a Világpanoráma című műsorban "szöttyögtek a háttérhatalomról, de semmi relevanciája nem volt".

Gulyás Gergely lemondása és a kék ruha

Gulyás Gergely frakcióvezetői lemondását a résztvevők több szempontból is elemezték. A lemondás hivatalos indoka az volt, hogy a 12 éves cikluskorlát miatt 2030-ban már nem lehetne képviselő, így átadja a helyét. A beszélgetők ezt egyöntetűen "ürügynek" minősítették, hiszen semmi összefüggés nincs a mostani frakcióvezetés és a nyolc év múlva esedékes választás között.

A személyes megfigyelések szerint Gulyás Gergely felszabadultan viselkedett a bejelentéskor, mintha egy "keresztet" tett volna le. A résztvevők úgy vélték, hogy a lemondás valójában Orbán Viktornak szóló üzenet is lehetett, aki maga sem lehet már újra miniszterelnök, mégis a párt élén maradt.

A történet pikantériáját adta, hogy a sajtótájékoztatót a demokrácia "gyásznapján" tartották, ahol mindenki feketében jelent meg – kivéve Gulyás Gergelyt, aki kék ruhában volt. A műsor záró szegmensében ezt a momentumot elemezték a résztvevők. Több lehetséges magyarázat is elhangzott: vagy nem szóltak neki, vagy elfelejtette, vagy üzenet volt arról, hogy "olyan nagy baj azért nincsen".

A kék szín szimbolikáját is megvitatták:

„Én nem hiszek az ilyesmibe, úgyhogy rá kellett keresnem. A kék a bizalom, a stabilitás, a harmónia és a nyugalom színe.” – Tompos Ádám *

A beszélgetők arra is felhívták a figyelmet, hogy Rétvári Bence, aki jelen volt a bejelentésnél, szintén frakcióvezető, és szintén nem indulhat 2030-ban – de ő sem mond le. A kettős mérce és az ellentmondás jól mutatja a Fidesz érvelésének gyengeségét.

Magyar Péter korábbi állítására is hivatkoztak, miszerint a frakcióban szavazás volt arról, hogy vonuljanak-e ki a parlamentből és adják vissza a mandátumukat. A résztvevők szerint ez az ötlet – amelyet Török Gábor is javasolt – logikus lépés lehetett volna, de a Fideszben leszavazták.

„Polgári platform" – Ferenc Orsolya és Navracsics Tibor mozgalma

A beszélgetés során szóba került Ferenc Orsolya volt "űrbiztos" és Navracsics Tibor kezdeményezése is. Az információk szerint egy platformot vagy mozgalmat szerveznek a Fideszen belül – ami a szokásos forgatókönyv első lépése. A résztvevők az MSZP és a Jobbik platform-alakítási kísérleteihez hasonlították a folyamatot, amelyek általában a pártból való kiválással és új párt alapításával végződtek.

Stumpf András, aki egy héttel a választások után interjút készített Ferenc Orsolyával, elmondta, hogy a politikus akkor még "visszahőkölt és felháborodott" a külön pártalapításra vonatkozó kérdésre, és hangsúlyozta lojalitását a Fideszhez és Orbán Viktorhoz. Mostanra azonban a retorika megváltozott.

A beszélgetők egyetértettek abban, hogy a platform célja valójában Orbán Viktor eltávolítása lehet, még ha ezt nyíltan nem is mondják ki. A "polgári Magyarország" és a "közösségépítés" jelszavaival próbálnak olyan terepet találni, amely a Fideszen belül már nem létezik – viszont a Tisza Párt pontosan ezt a konzervatív, polgári vonalat képviseli sikeresen.

A Fidesz szempontjából a platformépítés a szétforgácsolódás újabb jele. A Tisza Párt szempontjából viszont előnyös, mert egy gyenge, belső viszályoktól terhelt ellenzékkel szemben kell kormányoznia. Ez a résztvevők szerint kétélű fegyver: vagy lehetőséget ad az értelmes kormányzásra, vagy a korábbi Fideszhez hasonlóan önkényeskedésre ösztönöz, hiszen nincs valódi ellensúly.

Torockai László és a megmaradt Fidesz-szavazók

A résztvevők szerint a Fidesz maradék szavazóinak egy része Torockai László Mi Hazánk Mozgalma felé tájékozódik. Torockai stratégiája az Orbán Viktor iránti tisztelet hangoztatására épül, azzal az üzenettel, hogy ő viszi tovább azt a "zászlót", amit Orbán Viktor láthatólag elengedett. A műsorban elhangzott:

„…ügyesen úszik rá a megmaradt fideszesekre, és hát azoknak igazából nem nagyon van más útja, mint a Torockai felé.” *

A beszélgetők eltérően ítélték meg ennek a taktikának a hatékonyságát. Egyesek szerint a Fidesz-szavazók számára nem vonzó egy olyan párt, amely elismeri Orbán Viktort, ha maga Orbán Viktor "szotyizik kint Dallasban". Mások szerint épp az a Torockai üzenete, hogy ő komolyan veszi azt, amit Orbán Viktor csak "elengedett", és ez vonzhatja a csalódott fideszeseket.

Orbán János Dénes és a 400 millió forintos tehetséggondozás

A beszélgetés utolsó nagy témája Orbán János Dénes erdélyi költő és a Kárpát-medencei Tehetségekért Alapítvány ügye volt. A műsorvezető ismertette: az alapítvány 400 millió forintot fizetett ki Orbán János Dénes saját kézirataiért, majd további 130 milliót az Operaháztól. A pénz közpénzből származott, így a tranzakció egyértelműen hűtlen kezelésnek minősül.

A beszélgetők részletesen elemezték a NER kulturális szférájának működési mechanizmusát. Tóta V. Árpád személyes élményét is megosztotta: egy alkalommal Demeter Szilárd mellett ült egy autóban, amikor Orbán János Dénes felhívta, és lelkesen újságolta, hogy "volt bent a főninél és megvan 600 millió" az Íróakadémiára. A publicista ezt kommentálta:

„…mondtam, hogy de Szilárd, ebben így nincs teljesítmény, hogy bementünk a főnihez, kaptunk 600 milliót a semmire a pofánkra, mert mert közel vagyunk a tűzhöz, meg mert jó nagy fideszesek vagyunk és lojálisak és majd csinálunk belőle valami jót. A jó csinálása az nem így működik…” *

A hét második felére a költő közölte, hogy "szívesen visszafizetné" a 400 milliót – ami a beszélgetők szerint egy ügyvédi konzultáció eredménye lehetett, aki felvilágosította a hűtlen kezelés büntetési tételéről (8-10 év). A résztvevők rámutattak, hogy ez nem így működik: egy bűncselekményt nem lehet egyszerűen visszafizetéssel meg nem történtté tenni.

Stumpf András a jelenséget tágabb kontextusba helyezte. Felidézte Orbán János Dénes egy korábbi cikkét a Magyar Időkben, amelyben a határon túli magyar kulturális életet egyfajta "Fidesz-területként" kezelte, ahova az ellenzéknek nincs bejárása. Ez a gondolkodásmód a NER kultúrpolitikájának sajátos "anti-kultúrközegét" hozta létre, ahol a pénzosztás és a lojalitás fontosabb volt a szakmai teljesítménynél.

A résztvevők Lukács Csaba és Lakner Dávid újságírók munkájára is hivatkoztak, akik részletesen bemutatták a NER kulturális pénzeinek sorsát, illetve a mostani ügy irodalomtörténeti hátterét. Stumpf András szerint a történet logikus végkifejlete az lett volna, ha négy év NER után "ellopnak egy korábbi szépírót", és azt fizettetik ki maguknak közpénzből – de a ChatGPT korában erre már nincs szükség, hiszen egy regényt "10 másodperc alatt" ki lehet promptolni.

A műsorvezető ezt a macskaadó-tervvel hozta párhuzamba, amely szintén közpénzből készült, és amelynek költségeiről a mai napig nincs pontos információ.

A Fidesz "bénakacsa" ellenzéke és a Tisza Párt dilemmája

Az adás végén a beszélgetők a kialakuló helyzet tágabb következményeit vázolták fel. A Fidesz parlamenti frakciója a meghatározó politikusok távozásával egyre inkább olyan képviselőkből áll, mint Szűcs Gábor, Radics Béla, Pócs János és más hasonló figurák. A Tisza Párt kétharmados többsége mellett ez a "bénakacsa" ellenzék semmilyen valódi ellensúlyt nem képez.

A résztvevők szerint ez a helyzet két lehetőséget rejt magában: a Tisza Párt vagy "nyugodtan lehet értelmesen politizálni", vagy "mindenféle hülyeséget megcsinálni", arra hivatkozva, hogy az előző rendszer miatt van erre szükség. A végeredményt a Tiszán belüli "belső visszacsatolások" és kontrollmechanizmusok fogják eldönteni.

A parlamenti légkör jövőbeli alakulását is felvázolták. A műsorvezető egy "tippjátékot" is felvetett: mikor csattan el az első pofon egy Magyar Péter-féle napirend előtti felszólalás után, amikor egy felbőszült fideszes képviselő (például Pócs János) "lekever egy jó jászsági pofont"? A résztvevők szerint ez nem lenne jellemző ezekre a képviselőkre, de a feszültség mindenképpen nőni fog.

A műsor zárásaként a házigazda bejelentette: a Szabadsajtó Klub új évaddal tér vissza, és mostantól ismét heti rendszerességgel jelentkezik.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • "a a VOKban a kulturális kisajátítás nevű agyrrémnek": Az ASR valószínűleg a "woke-ban" kifejezést rögzítette "VOKban" alakban. A kontextus alapján a beszélő a "woke" ideológiai fogalomra utalhatott, amelyet ironikusan "agyrémnek" nevezett.
  • "a a vagyon visszési hivataltól": A szakasz az ASR-hibák miatt nehezen olvasható, de a kontextusból kikövetkeztethető, hogy a beszélő a "Vagyonvisszaszerzési Hivatal" vagy hasonló állami szerv általi vagyonosodási vizsgálatra utal, amelytől Lázár János elmondása szerint nem tart.
  • "először körbekérdez a barátainál, hogy tudtok egy jó ügyvédet?": A szakasz bizonytalan, hogy pontosan ki és milyen szituációban mondta, de a beszélgetés haladásából egyértelmű, hogy Orbán János Dénesre vonatkozik, aki jogi tanácsot kérhetett a visszafizetési szándék bejelentése előtt.
  • "az Andrásnál olvastam, azt azt hiszem nálad olvastam, hogy hogy az a jelenet, amit ugye mi is kitettünk, meg más portálok is, hogy így bosszankodik a miniszterelnök úr, az lehet, hogy pont a gyásznapnak szólt": A szakasz szerkezete töredezett, de egyértelműen a Orbán Viktor stadionbeli bosszankodásának többféle értelmezési lehetőségére utal.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:02][zene] [zene] Üdvözlöm önöket.

[00:00:14]Gulyás Balázs vagyok.

[00:00:16]Önök kedvenc politikai háttérműsoruk.

[00:00:16]A szabadsajtóklub friss évadát látják, mégpedig a hetedik évadot.

[00:00:23]Igaz, hogy új évad, de hála Istennek a régi szereplők, azaz Tóta V Árpád, a HVG publicistája, a kispolgár főszerkesztője.

[00:00:31]Szervusztok, jó estét.

[00:00:33]Stum Vrás, a Válaszonline újságírója.

[00:00:35]Sziasztok.

[00:00:37]És Tompos Ádám, a magyar hangortere.

[00:00:39]Szép jó estét.

[00:00:39]Sziasztok.

[00:00:41]Hát kénytelenek vagyunk a komposzthordó aljára nyúlni már az elején.

[00:00:44]Itt ugye vannak karrierhírek.

[00:00:47]Szátó Péter, Gulyás Gergely és másokkal kapcsolatban.

[00:00:53]Szerintem kezdjük Szártóval.

[00:00:53]Ő ugye lemondott a az országgyűlési képviselői mandátumáról sok vizet nem zavart, mert azt hiszem, hogy talán 180 szavazás volt eddig az új országgyűlésben és 110.

[00:01:05]Ebből nem vett részt Sziártó Péter.

[00:01:09]És hát az egyik olyan kínai gyárnak lesz a a vezetője, amelyiknek korábban állami támogatást harcolt ki, mint külügyminiszter.

[00:01:22]Mit gondoltok erről?

[00:01:22]Ezt lehet-e, szabad-e?

[00:01:25]Lesz-e ennek következménye?

[00:01:29]Hát hasonlóan gusztustalan dolgokat láttunk már az európai politikában is.

[00:01:32]Ugye ez a mi kis rőderünk a Siártó, de az híresült el és teljes joggal, mikor átugrott a Gasprom egyik cégéhez a a volt német kancellár, ami az egészen elképesztő volt, és ilyen el beismerése gyakorlatilag annak, hogy kinek játszott eddig is.

[00:01:45]Egészen gusztustalan volt az is.

[00:01:47]Ez is és az is ilyen gyors volt, nem?

[00:01:47]Nagyon gyors volt.

[00:01:49]Így van.

[00:01:49]Ez is rettő gusztustalan.

[00:01:51]Ö itten egy 300 milliárdos összeget hallok, amelyet így emlegetnek, hogy összességében ennyivel támogatták meg ezt a céget.

[00:01:59]A magyar Péter is ennyit mondott.

[00:02:01]Igen.

[00:02:01]Tehát, hogy tegnap tanácsminiszter úrral beszélgettem erről.

[00:02:07]Tényleg így tudják, hogy ilyen 300 milliárd összes elképesztő.

[00:02:08]Tehát, hogy ebből 5 milliárd vagy 10 milliárd már előre az, amit a most csak ki kell fizetni a CR-nak, hát akkor a cég remekül nagyon-nagyon jól járt.

[00:02:15]Ja, hát ez gusztustalan, de láttunk már ilyet a Azt persze, hogy a Fidesznek a megmaradt szavazója ezt hogy veszik le, hogy ez volt az a párt, amely azt mondta, hogy fent vagy lent, mindegy, ellenzékben vagy kormányon mi mindig itt leszünk veletek, mert a a haza csak egy van, és mindig itt leszünk.

[00:02:34]Hát ennyire tehát, hogy soha soha nem adom fel.

[00:02:36]Soha nem adja föl, aztán elhúz egy multioz, ráadásul egy kínai multioz.

[00:02:41]Jó, mondjuk a kínai azt biztos szeretik a a törzsmag, de hát mindegy.

[00:02:45]Szóval mindenhogyan gusztustalan.

[00:02:47]A szavazóknak már azért készen van a magyarázat.

[00:02:50]Az úgy hangzik, hogy legyünk büszkék, [torokköszörülés] hogy hogy a magyar érdeket képviseli.

[00:02:55]Hát a nyár igazolás ugyan igen, hogy egy magyar ember ilyen magasra jut.

[00:03:00]Tulajdonképpen erősebb lesz a pozíciója, mint a jelenlegi külügyminiszteré.

[00:03:02]Ezt is olvasom.

[00:03:07]Úgyhogy őket ne féltsük.

[00:03:07]Amúgy meg hát emberileg érthető, nem?

[00:03:10]Szóval kapott egy jó ajánlatot.

[00:03:15][torokköszörülés] Azt ajánlanám a maradékfideszes képviselőknek, hogyha jön valami ilyen benzinkút, üzletvezető vagy vagy hasonló, akkor fogadják el nyugodtan, mert nem lesz jobb.

[00:03:26]Hát, hogy olyan, ami amit CR-tól tudna mondjuk, mint Bid vezető beszállítót rekrutálni belőlük.

[00:03:34]Tehát mit tudom én, nem tudom mi kell oda.

[00:03:36]Csavar, tesztvezető.

[00:03:39]Igen.

[00:03:40]Igen.

[00:03:40]Hát a [torokköszörülés] ami valószínű, hogy a az eddig megszerzett tudása az nem az üzleti szférában, mert ugye olyan egy perc nem volt, [torokköszörülés] amit Száró Péter a politikába töltött volna el.

[00:03:52]viszont az a tudás, amit összeszedett az Európai Uniós külügyi tanácsoknak a szünetében a különböző uniós csúcsokon, hogy na akkor itt a a vámpolitikával hogyan is próbálták a az unióban a a kínai államot, mert a BYD az annyira nincs messze a kínai államtól.

[00:04:13]Szóval a kínai államot kiszorítani az most valószínűleg jól jön a az elvtársaknak odakint.

[00:04:17]A a kérdés az az, hogy ugye ez egy véges tőke, tehát valószínűleg most már annyira nem, tehát hogy ha meg fog jelenni Szíártó Péter valamilyen tárgyaláson, akkor fogják tudni, hogy hm akkor kicsit most elnézést a poénért, de a ferdemmel fognak nézni rá, hogy nem biztos, hogy veled annyira szeretnénk tárgyalni, mert egyszer már ültélte kötünk és most a más tudják, csak azt látják a kínaiak, hogy egy európai uniós ország volt külügyminisztere és ennyi.

[00:04:49]Azt nem tudják, hogy nyilván a magyar kormánnyal elképesztően nehéz lesz tárgyalnia, és az Európai Unióban még inkább talán egy personráta, de nem biztos, hogy ott akar tárgyalni.

[00:05:04]Tehát például az orosz kapcsolatai azok azért nem rosszak.

[00:05:06]tud is oroszul az egyik fele.

[00:05:09]A másik fele meg, hogy ezek az igazolások azért nem mindig arra futnak ki, hogy ő mennyire hasznos ember, vagy a képességei mennyire játszanak, hanem ugye amikor mondjuk Putyin menedékjogot ad ilyen elüldözött diktátoroknak, vagy éppen a Magyarország ad menedékjogot ilyen körözött bűnözőknek, az arról szól, hogy aki velünk van, azt nem hagyjuk az út szélén, annak segítünk.

[00:05:32]Ezt ezzel azt üzenjük a többieknek, hogy érdemes velünk jóban lenni.

[00:05:36]Mert mert a mi barátságunk az jól jöhet.

[00:05:39]Hát kiderült, hogy a keleti nyitás mégis csak sikeres volt legalább egy személynek.

[00:05:42]Igen.

[00:05:42]Szártó Péter egyébként a a Árpád említette menedékjogas szerintem a Siarto esetében azért lesz borzasztó fontos, mert azért vannak neki más ügyei is.

[00:05:51]Tehát nem csak a BYD-val volt ő nagyon szívélyes, hanem vannak itt különböző tételek a a az életpályájában, hogy mást ne mondjunk.

[00:06:01]Ugye a minimum vizsgálatra érdemes, hogy a feleségének a reklám nélküli cége az hogyan tudott olyan szépen feltőkésedni.

[00:06:10]És mi [torokköszörülés] van akkor, hogyha mondjuk elindul itthon egy feljelentés, egy eljárás, és akkor a kínai diplomácia mondjuk mozgásba lép Szjártó Péter kedvéért, mert mint említettem, a BYD azért nincs annyira messze a kínai államtól.

[00:06:23]És akkor azt mondja a hivatalos kínai diplomácia, hogy bánthatjátok a most már mi Péterünket.

[00:06:32]De akkor meg lehet nézni, hogy a további kínai befektetéseknek a sorsa mi lesz Magyarországon.

[00:06:37]Tehát, hogy de továbbra se értem, hogy egy sziátó Péter megér Kínának vagy a kínaiaknak ennyit, hogy kockáztassák az Európai Unióval való kapcsolatokat, hogy hogy az az üzenet ér meg nekik ennyit szerintem, hogy a ha velünk vagy, akkor mi minden egyes európai uniós árulónak vagy árulójelöltnek meg lehet üzenni, hogy megéri, megéri ócskaárulónak lenni, mert kifizetünk a végét.

[00:07:01]Ne félj.

[00:07:01]Tehát, hogy nyugodtan áruld el a hazádat, az Európai Uniót, jól fogsz vele járni.

[00:07:08]Szerintem ez egy ez egy jó erős üzenet.

[00:07:10]És annyi annyiba nem kerül iszonyatos tőke van a BD-ban meg meg egy Kínában.

[00:07:15]Tehát persze apró pénz.

[00:07:17]Belpolitikai oldalról Szárónak miért érte meg lelépni a képviselőségből ennyire?

[00:07:22]Tudja, hogy a Fideszben semmi Tóta kolléga mondta el, hogy miért?

[00:07:26]Azért, mert nem lesz jobb.

[00:07:26]Tehát, hogy ennyi esze van azért a Siónak, ha valamit nem lehet elvitatni tőle, hogy a saját érdekeit remekül tudja érvényesíteni, és ez a kormányban is így volt, mert mindenhol, ahova föl kellett nyalnia magát, oda fölnyalt a pillanatok alatt kitartó munkával.

[00:07:40]Tehát ez általában a Felcsús Stadion utca egy volt ugyan.

[00:07:43]Pontosan mindenesetre tudja, hogy neki mi a jó, és hát látja, hogy ebben a ez ez a Fidesz brend, ez mondjuk megkapott finoman szólva.

[00:07:50]Hát persze reálisan ugye mi lenne a mi lenne neki az a terve, hogyha nem fogadja el azt a b tervet?

[00:07:56]Ezek az emberek ott a Fidesz magaslatain azért nem azt gondolják, amit a szavazóik, akik félrészegen a súlyok Tamásért vagy ki tudja kiért tüntetnek, hogy majd majd visszajövünk, úgyis visszajövünk, kétharmaddal visszacsinálunk mindent, tudják, hogy ez nem fog megtörténni.

[00:08:14]És pont ez a pont ez a legerősebb üzenete szerintem, hogy mármint a Fidesz szavazók felé csak mivel egyelőre úgy dekódolják, hogy hú a a nyár igazolása, az hogy hogy a a NER tartalmi maradéka, tehát a a politikusai, azok vagy elszkülnek, vagy eltűnnek a a parlamentből és a közéletből, ugye, vagy adott esetben a a Fideszből is.

[00:08:37]Ugye Navracsics Tibor és Ferenc Orsolya most már így még nem tudják, hogy még nem tudják, hogy a Torockai Lászlói vagy a Jakab Péterierei lesznek majd a Fidesznek.

[00:08:47]Kocsis Máté már csak akkor Facebookozik jóformán, hogyha a bíróság arra kötelezi.

[00:08:51]Lázár Jánosról nem tudjuk, hogy mi van, hogy valaki tudja mi van Lázár Jánossal.

[00:08:57]Írja.

[00:08:57]Én beszéltem vele két mondatot akkor, amikor ugye Gulyás Gergely mögé kiálltak a héten abba a fekete ruházatban és akkor utána mentünk az operatőről, mert a két kérdést tudtam neki föltenni.

[00:09:11]Nézzék meg a kedves nézők a gulyáságyúj YouTube csatornáján, de elmondom.

[00:09:17]Az egyik az volt, hogy nem tart a vagyon visszési hivataltól, tehát ő áll minden elébe.

[00:09:25]A másik másik meg az volt, hogy hát hogyha így hangzottak el ennek a fideszes influencernek a szavai a Kátai Német Wilmos látássérült miniszterről, akkor ő azt nagyon nagyon elítéli.

[00:09:37]Úgyhogy ennyit sikerült belőle kihúzni.

[00:09:39]Nincs jó színben, Lázár János, annyit el tudok mondani onnan a parl, mint parlamenti tudósító.

[00:09:43]De figyelj, arra meg egyébként várhatsz, hogy azt mondja, hogy hát igen, nagyon tartok a vagyon vagyonosodási vizsgálattól, mert elég sok mindent loptam.

[00:09:52]Bocsánat.

[00:09:52]Tehát, hogy azért van ennek jelentősége, hogy ezek a figurák eltűnnek, mert ebből a helyzetből, ebből a pozícióból, hogy tudják üzenni Súlyok Tamásnak, Polt Péternek, a legfőbb ügyésznek, hogy tartsatok ki, maradjatok, miközben ők tűn főleg amúgy a legfontosabb az Alkotmánybíróságnak.

[00:10:10]Ugye most ugye azt várnák el, hogy az Alkotmánybíróság legyen a bozót harcos, a politikai bozót harcos a Fidesz meg Sullyog Tamás kedvéért, miközben a főfideszes kin van, a pártelnök szotyizik és szurkol Amerikában, tesz magasol arra, hogy mi történik itthon.

[00:10:23]A Gulyás Gergő lemond a frakcióvezetésről, a Szijártó elhúz a kínai multihoz és votat dobja.

[00:10:31]És akkor miért is csinálná az alkotmánybíró még a még oly fideszes alkotmánybíró is, hogy akkor most az ő arcával, nevével legyen tele az ország meg kiplakátolva meg minden, hogy na ezek azok a csávók, akik nem hagyják, hogy a szatyor az ú azt elfúja a szél a szatyor, tehát hogy nem, tehát szerintem ez ez így ez így nem fog menni.

[00:10:48]Tehát éppen ezért valószínű az alkotmány bíróság nem fog keresztbe feküdni ilyen minták és példák után semmit.

[00:10:53]De de nem csak nekik üzenet, hanem az összes többi fideszesnek, tehát az egész frakciónak, hogy hát ugye amikor a kapitány kiugrik az ejtőernyővel, akkor ott lehet, hogy baj van.

[00:11:06]Biztos van köztük, aki egyébként még nem fogta föl, hogy mekkora a baj.

[00:11:09]Ö Takács Péter köztük van ehhez egy jó aláfestő zene.

[00:11:13]Ez a Heidennek a búcsú szimfóniája, amit ugye úgy szoktak játszani, hogy amikor az egyes zenészek végeznek a szólamukkal, akkor föláll és kimegy a hangszerével együtt.

[00:11:27]És akkor így szépen elhalkul a zene.

[00:11:27]Itt nyilván a kérdés az, hogy ki lesz az utolsó két hegedűs, aki aki ott marad.

[00:11:35]Hegedűs Barbara például.

[00:11:35]Hú, [nevetés] vele se kellett volna kezdeni.

[00:11:39]A a a BYD kapcsán meg egyébként az is egy nagyon érdekes dolog, és itt a műsornak egy rég elfelejtett hagyományát szeretném átörökíteni ebbe az évadba is a kollégázást.

[00:11:51]A Horvát Attila szegedi tudósító kollégámnak most már lassan hónapok óta a BD az elég komolyan ad témákat és munkákat.

[00:12:00]A a környezetszennyezés, a jogi szabályok értelmezésének kreatív moltával, a földeltulajdonítás, hogy ne mondjam, a szuverenitás kérdésében, tehát hogy ezek mindások haltak meg az épít.

[00:12:13]Igen, tehát munkavállalói jogoknak is a elég érdekes kezelése.

[00:12:18]És ezek ugye mind-mind leszámítva a munkavállalói jogokat, olyan témák lennének, amiket a Fidesz elméletben képviselni szeretne, miközben pont ott van a BYD, ahova a kedvencük most igazolt, amelyik nem olyan messze tőlünk Szeged mellett ezeket hát lábbar tiporja.

[00:12:36]És és elég lesz innentől kezdve a Tiszának erre mutogatni majd, hogy hogy ti jöttök ezzel a jogállammal, miközben a BYD leigazolta azt a CR-tól Pétert, akit nemrég még itt ajnároztatok és a BYD a következőket csinálja, és akkor tulajdonképpen nem kell mást csinálni, csak viszontválaszba fölolvasni Horvát Attila kollégá.

[00:12:58]Nagyon izgalmas ez a ez a ez a jogállam sipákolás tényleg, amit a Fidesz nyom.

[00:13:03]Az izgalmas szó nem tudom, hogy jutott eszedbe.

[00:13:05]Nyilván röhelyes is, de de az, hogy oké mennyire gusztustalan azt már megbeszéltük, meg a erkölcsek, hogy lehet az, hogy érted azt mondják, hogy ez ilyen nincsen, meg ez nem számít és most ezért sipákolnak, de hogy ők pontosan tudták, hogy az SZDS meg azér balli értelmiség az nem számít semmit, amikor sipákol a jogállamért, mert hogy ez nem érdekli a választót.

[00:13:24]És pont ebből csináltak ők sikert, hogy felfogták, hogy ezek nem fontos tényleg pár száz embert érdekelnek, akik elvitatkozgatnak minden az és meg akármak, hogy mi a jogá mi nem.

[00:13:34]Alapvetően a választó erre tesz magasról és így lett a Fidesz sikeres.

[00:13:37]Erre most nyomják az SZDS-t.

[00:13:39]Én ezt tényleg nem értem.

[00:13:41]Mit sipákolnak?

[00:13:41]Egyszer tudják, hogy ezt ugye a frakcióvezető várhat Baj János.

[00:13:46]Igen, de én ezt tényleg nem értem, hogy ez soha nem jött be Magyarországon.

[00:13:49]Ezzel nem lehetett választokat szerezni, megtartani, ilyesmi.

[00:13:53]Nincs más nincs más téma.

[00:13:53]Hát mi egyéb lenne?

[00:13:56]És ugye valam mondhatnák tovább azt, hogy mindjárt jönnek az ukránok, mert ma az ukrán Peti már mindjárt hozzájött, hogy bejött április 12-én egyébként a a kettő között van hasonlóság, tehát megint azt csinálják, hogy mondanak valamit, amiben egyáltalán nem hisznek, tehát hogy itt diktatúra lesz, hogyha hasly Tamást leváltják.

[00:14:15]Ezt sem ők nem hiszik, sem a középszint, sem a leg a szavazók sem hiszik el.

[00:14:19]Remélik, hogy van valahol valaki, aki ezt elhiszi.

[00:14:21]De de igazából ugyanúgy nincsen, mint az ukrán esetben sem volt.

[00:14:27]De hát azért az ukrán dolognak a végére most már pont ott tett maga Orbán Balázs, aki ugye elmondta a Hoppál hunoréknak, hogy hát ez hülyeség volt ez az egész kampány.

[00:14:38]Teljesen máshogy kellett volna.

[00:14:39]Polgári termék volt, vagy politikai termék volt, mint a polgári.

[00:14:40]Igen.

[00:14:42]Figyel, azt nem hallottam, ez ukránokról is mondott valamit, mert azt mondta, hogy az egész stratégiá rossz volt.

[00:14:47]Jó, hát a igen, hogy a az az egész hozzáállásuk volt rossz.

[00:14:49]Igen, hogy a de akkor nem cizellát a szét, hogy az ukránokról hülyeséget beszéltünk meg ilyesmit nem mondott ki.

[00:14:55]Nem, mert a srácok voltak olyan aranyosak, hogy nem kérdeztek ilyen konkrétumokról, hogy és az a hülyeség meg meg a macskaadó meg ezeket ezt te hoztad össze, vagy valamelyik másik barom, mert ugye ez lett volna kérdés, de azt elmondta, hogy ugye az volt a gond, hogy ők a vívmányok megvédésére koncentráltak.

[00:15:14]Nem, nem, de ezt mondta.

[00:15:18]Igen, már megint hazudott Orbán Balázs.

[00:15:20]Jé, ebből következik, hogy akkor ki kellett vette hazudott.

[00:15:24]Ki kellett találniuk ilyen veszélyeket, amelyek a vívmányokat fenyegetik, és akkor ez Brüsszel meg Kev azért tényleg nagyon nagy bajban van a Fidesz, hogyha Tóta Várpát lesz az Orbán Balázs magyar hangja ebben a műsorban.

[00:15:35][nevetés] Azért ez azért ez valóban azért ez ez tényleg zavarba ejtő.

[00:15:39]Igen.

[00:15:39]A nekem egy dolog jutott eszembe erre a jogállamizásra, hogy mi lehet mögötte a mesterterv.

[00:15:48][nevetés] Alig, ha nem az.

[00:15:49]És ez a Szakács Istvánnak a a elvitele kapcsán jutott eszembe, hogy hogy talán ez a befektetés a jövőbe, ugye ez a Széchenyi tervnek volt a szlogenje.

[00:16:01]Ezt túlontúl sokat nézem különböző uniós beruházáson vidéki kalandozásaim során ez ezeket a mondatokat.

[00:16:08]és hogy milyen jól jön majd, amikor elvisznek egy valóban faj súlyos, egy valóban fontos figurát majd valami valódi ügyér, akkor akkor szépen előre elkezdett keretezni azt, hogy hogy ez a fekete autók és a rákosi korszak visszatért, amit lám az is igazol, hogy a tanúval indul újra a a a köztév, és és szerintem ez az egyetlen magyarázat.

[00:16:30]Csak az a probléma ezzel, meg én is ugye nyilván keresek mindenféle analógiát, hogy ugye visszamenve a 90-es a nagy rendszerváltásig, ugye akkor is az történt, hogy a demokratikus kartával az SDS és az MSZP hirtelen ugye az egypárt rendszer egykori káderei azok a jogállam legnagyobb féltői lettek.

[00:16:51]Csak ezzel van némi, tehát hogy mint minden analógia sántít, és ez különösen sántít abból a szempontból, hogy akkor az MSZP nagyon jól tudta nyomatni a kádár nosnsztalgiát, hogy milyen jó volt egy csomó embernek.

[00:17:07]Bocs, akkor volt egy éppen újra masszívosodó, tehát egy nagy tömeg az az MSZP és a az értelmiségi élcsapat kettőt, hogy össze kellett boronálni, de volt tömeg, most meg éppen tűnik el a Fidesz mögül a tömeg.

[00:17:16]Tehát itt nem értem a Igen.

[00:17:19]És a [torokköszörülés] vége felé már a ahogy ezt Kacsó Dániel megjegyezte, itt már nincs, tehát nincs mire Orbán nosztalgiázni.

[00:17:24]Az utolsó négy éve a a Orbán Viktor kormányzásának az nem volt a mindenki lépett egyet előre sikerdiadala.

[00:17:33]Tehát a mesével ellentétben Orbán Viktor kormánya az nem volt a vége jó.

[00:17:39]Beszéljünk már arról.

[00:17:39]Engem nagyon érdekel, hogy mit mondtok.

[00:17:41]András már szóba hozta ezt a Dallasban történő szurkolását a volt miniszterelnöknek.

[00:17:49]Elhagyta őt a politikai érzéke, vagy ennyire nem érdekli már az egész, ami ide haza történik vele a Fidesszel, az ő brendjével.

[00:17:57]Eszembe jutik állam férfi, aki föltette az adekvát kérdést.

[00:18:00]Tehát jól alszik Viktor, [nevetés] vagy csak a szotyolát köpködi rohadt módon a stadionj?

[00:18:08]Örülök, hogy szó szerint tudod idézni.

[00:18:11]Szó szerint lélegzetvétel szerintem [nevetés] tudja idézni.

[00:18:13]Tehát, hogy Gyurcsány Ferencről van szó egyébként.

[00:18:15]A ki nem tudja ezt?

[00:18:17]Na most nézők [torokköszörülés] lehet fiatalabb nézők kedvem.

[00:18:20]Jó.

[00:18:23]Szóval elhagyta a politikai érzéke Orbán Viktort, hogy szereti a focit.

[00:18:26]Hát kimegy.

[00:18:27]Tehát ezt ezt szerintem a vak is látja, hogy ez hülyesé múltkor is kiment, mindig kiment a 2002-es választási bukók is.

[00:18:33]Mindig így mentem ezen túl is így fog.

[00:18:36]Akkor akkor is ott volt 2002-ben akkor volt valamilyen VB szintén.

[00:18:37]Mindegy, valami biztos volt.

[00:18:40]Tudod, négy évente van.

[00:18:41]Akkor Hokit nézett, nem akkor volt.

[00:18:43]Nem, 94-ben volt a jégkorongos legendás kiakadás.

[00:18:46]Lehet, hogy 2002-ben volt is VB, vagy nem tudom.

[00:18:48]volt.

[00:18:48]Na tess ott ott is volt akkor Orbán Viktor.

[00:18:51]Ez nála teljesen természetes.

[00:18:52]Ebből nem vondanék el nagy annyira szimbolikus, hogy amikor a magyar demokrácia gyásznja van, így jelentették be az ember megcsináltam videóban, hogy Orbán Viktor szotyizása és levettem a hangot és mögé raktam azt a hangot, amit amit ott előadtak Gulyás Gergely meg Rétvári Bence, hogy a gyásznap és és a fekete hétfő és nem tudom én micsoda.

[00:19:16]És közben ő meg köpködi a szottyolát a stadionba.

[00:19:20]Jó Kaminski Fanni is kirakta az ő nevében, hogy itt vége a demokráciának, tehát hogy a Orbán Viktornak is megjelent az oldalán ez miközben szotyizott.

[00:19:27]Baromi vicces.

[00:19:27]Igen.

[00:19:27]Tehát hogy ha tényleg vége a demokráciának, akkor itt neked valami dolgod lenne valószínűleg.

[00:19:33]Szerintem ez még a fideszeseknek is egyértelmű.

[00:19:35]Ez a ez a nem is láttam, hogy olyan emelkedett emelkedett volna a Fidesznek a népszerűsége azóta.

[00:19:39]Nem nem ezt láttam.

[00:19:42]Úgyhogy szerintem ez így teljesen rendben van.

[00:19:43]Ő neki valószínűleg van elég zsetonja itt itt ott eldúdosva, elásva nem tudom hol, milyen bankban, hol tehát valószínűleg van elég az, akkor elengedte a belpolitikát meg a szerintem a belpolitikát már régesség elengedte.

[00:19:55]Ő ugye már nagyon régóta a világakkot játszott, meg minden ilyen ötdziós sakjátmákat, és nem érdek [torokköszörülés] meg is lett az eredménye.

[00:20:04]Baromira nem érdekli szerintem ez az egész.

[00:20:06]rohadt gazdag ember, körülbelül 10 éve elhatározta azt nagyjából lehet, hogy több mint 10 éve, 14 körül, hogy ő belőle márpedig baromig gazdag ember lesz, és minden gyerekéből is milliárdos lesz.

[00:20:16]Ezt megvalósította, azt láthattuk.

[00:20:20]Neki nagyon aggódnia nem kell anyagilag semmi, ell ti hogy látjátok?

[00:20:25]Én sajnálom, hogy a sportfogadással nem szoktam élni, pedig most egyébként jó lett volna, mert Orbán Viktor tartotta magát egy hagyományához, hogy az a csapat, akit ő a legjobbnak ítél, az másnap kikap.

[00:20:36]Ugye hétfőn utazott el, és megmondta, hogy a franciák szerinte a legjobbak innen lehetett tudni, hogy ki fognak kapni.

[00:20:42]A spanyoloktól ki is kapott.

[00:20:43]Tehát az Orbán átok nem csak a külpolitikában, hanem a labdarúgásban is érvényes.

[00:20:47]Azt pedig egyébként 16 éven keresztül láttuk, hogy a foci azért jobban érdekli, mint a jogállam.

[00:20:54]Tehát, hogy az, hogy most ez egy napon egy Igen, tehát hogy egy napon belül ez ennyire plasztikusan előjön, ezt nevet nevezhetjük a véletlenek furcsa játékának, de de erre már láttunk arra is láttunk példát 2006-ban, hogy ha olyan a helyzet, akkor Orbán Viktor nagyon gyorsan hagyja ott az övéit.

[00:21:16]Tehát ugye az Asztóriánál a ő volt az első, aki elhagyta a helyszínt, amikor elkezdték a a rendőrök a a tüntetőket ütlegelni.

[00:21:21]És a ficc az, hogy ezt fideszesek és akkori szélső jobboldaliak, akik ma már lehet, hogy fideszesek, például mint Budaházi György ugyanúgy nehezményezik.

[00:21:32]Hát sőt az benne volt abban, hogy a hogy a Jobbik meg tudott erősödni, és lett lett belőle egy egy nehogy megnyissuk a 2006-os témát, mert itt tőlünk estig, de nem az, hogy az Orbán akkor olyan gyárván viselkedett, annak volt abban a szerepe, hogy tényleg a Jobbik aztán felnőtt egy egy 20%-os pártá.

[00:21:47]Igen, igen.

[00:21:47]Úgyhogy ami ami tényleg megdöbbentő nekem, hogy ez mennyire gyorsan történik, tehát hogy mennyire kevés időnek kellett eltelnie ahhoz, tehát hogy Gulyás Gergely is ugye egy éves határidőt adott magának.

[00:22:02]Orbán Viktor szintén egy évre vállalta az elnökséget, de az nem, de nem állította, hogy nem fog közben szotyézni elnökködés köz.

[00:22:10]Igen, csak hogyha csak hogyha ráállítod a a pártodat egy ilyen pályára, hogy akkor most a jogállam lesz ami a mi trekkünk, akkor aznap elmenni foci VB-re, mikor vége van, mikor mikor vége van, és ugye 16 éven keresztül ilyen frázissá koptattad a barátom és harcostársam kifejezést, akkor na harcostársak, én akkor megyek szurkolok Mbappénak, ti meg addig itt kezdjetek valamit.

[00:22:35]egyébként szerintem nem tudom, hogy a franciáknak valószínűleg a franciáknak szurkolt, mert nagyon dühös volt.

[00:22:43]Bár aztán az Andrásnál olvastam, azt azt hiszem nálad olvastam, hogy hogy az a jelenet, amit ugye mi is kitettünk, meg más portálok is, hogy így bosszankodik a miniszterelnök úr, az lehet, hogy pont a gyásznapnak szólt, vagy a jogállamnak, hogy abban a pillanatban ért véget a jogállam, és igen megérezt megkapta az SMS-t, hogy megszavazták és igen.

[00:23:01]Ennyi.

[00:23:02]Senki nem értette, hogy miért ugrik föl a stadionba.

[00:23:04]Igen, jó azért a a Fideszes közönségnek ez még nem esett le, tehát ők ők nem azzal számolnak, hogy nem is fog visszajönni.

[00:23:14]Meg egy kicsit nekem alacsony röptő azért az az elképzelés, hogy a pénze már megvan, és akkor majd nem is fog visszajönni.

[00:23:21]Szóval azért itt nyilván vannak politikai ambíciók.

[00:23:22]Nem így akarta ő ezt befejezni, hogy vagy nem is politikai történelmi meg meg becsvágy meg ilyenek, hogy hogy az az ő műve azt ő valószínűleg nem úgy ítéli meg, mint mi.

[00:23:39]És biztos, hogy van benne fájdalom, hogy ezt hogy ez most így befejeződik.

[00:23:44]És így igazából egy kicsit furcsálnám is, hogyha hogyha ezt akkor tényleg így mától hagyja a francba.

[00:23:51]Nem teljesen hagyja a francba.

[00:23:51]Majd meg fogjuk hallgatni ezt a fájdalmat.

[00:23:52]Ezt a szomor szomorúságot amint kijön belőle Tusványoson, Tusványoson megint meg fogja fejteni a világ mindenség titkait, fog beszélni másfél órát egy huzamban.

[00:24:02]Ebben szinte biztos vagyok, el fogja mondani, hogy mi hogy van.

[00:24:05]Csak most már nem az lesz, hogy a nagyhatalmú figura mondja el, hogy mi hogy van.

[00:24:08]És bár túlterjeszkedik, de hogy mindenbe bele lehet látni, hogy fú, mennyire ért hozzá, mennyi, hanem hanem most már a papa fog beszélni arról, hogy Igen.

[00:24:16]Ennek most már az lesz az optikája, mint a mint a világpanoráma nevű műsor volt.

[00:24:21]Igen.

[00:24:21]A panorámából.

[00:24:21]A világpanorámában.

[00:24:23]Igen.

[00:24:24]Bogáró valamelyikokban ott szöttyög a háttérhatalomról, de nincsen semmi relevanciája.

[00:24:31]Na igen, ez ez lesz tusvá Tusványos.

[00:24:33]Ettől még el fogja mondani Tusványoson ezeket.

[00:24:34]Ebben szinte biztos vagyok.

[00:24:37]Közben csak így teljesen más téma eszembe jutott, hogy a Bogár Lászlóról, hogy ugye ott van a Bogár László meg a Borosimre meg ezek az arcok, hogy miért mindig a volt kommunistákból lesznek ezek a világmegfejtő ilyen összesküvés elméretés összeeskettó, de úgy hívő, de ugyanakkor máig szovjet orosz barát orosz szokba szerelmes emberek.

[00:25:01]Mindegy, szerintem megválaszoltad ezt a kér [nevetés] körbeértünk.

[00:25:03]Jó, igen.

[00:25:05][torokköszörülés] Folytassuk ezt a derékig való turkálást a komposztos hordóban.

[00:25:11]Gulyás Gergely ugye lemondott a frakcióvezetőségről.

[00:25:16]Nagyon drámai bejelentés volt, én is ott voltam.

[00:25:18]majd az adás végén beszélünk róla, hogy ugye a gyász napján a demokráciánknak hát elhatározták, hogy mindenki feketében lesz, ő neki nem sikerült, [nevetés] kékben volt, de ezt majd a végén megbeszéljük a plusz egyes kérdésnél, mert odavaló Gulyás Gergely mintogyha nekem úgy tűnnem, mintogyha ez egy ilyen felszabadulásként élte volna meg egy a a frakcióvezetőség alóli ezt a ezt a terhet Betette Gulyás Gergely, én úgy láttam ezt [torokköszörülés] a keresztet.

[00:25:53]Biztos én én is így látom.

[00:25:53]De ezért egyébként le szoktak engem cseszni az olvasók, hogy hogy hát én azt gondolom, hogy ő enne van jó, mint mint a Dararth Vaderben, tudod ö és nem való ő fideszesnek nem elég cinikus hozzá, nem elég gonosz, nem elég korrupt.

[00:26:12]Ö hát azért a kormányinfók kapcsán jó.

[00:26:17]Hát az egy az egy feladat, ahova beküldenek az elektromos ösztökével, aztán le kell tolnod.

[00:26:23]Nyilván ez intelligencia kérdése is, hogy ezt meg tudod oldani, legfeljebb nem esik jól.

[00:26:30]Ez a kék ruha amúgy vicces volt.

[00:26:33]Még jobb lett volna, hogyha fölveszel valami nagy virágos inget, tudod, hogy [nevetés] jaj jazz nekyásznak nekem felszabadulás.

[00:26:39]Ja, ez a ma van.

[00:26:40]Igen, de tényleg.

[00:26:40]Ez sajnos látszott szerencsétlen, hogy Eine elfelejtette, mert mikor mikor bemondta valamelyik, nem tudom, hogy és a izé ré azért vagyunk feketében, mert Rétha mondom, azért vagyunk feketében, mert akkor ugye látszik a fej majd a végén majd a végén megbeszéljük.

[00:26:55]Kemény volt egyébként.

[00:26:55]Gujás Gergő tényleg egy évre vállalta.

[00:26:57]Én még úgy tudtam néhány héttel ezelőtt is, hogy egy évet azért ki fog húzni ebben.

[00:27:03]Úgyhogy engem ez meglepett, mert azt valószínűsítettem, hogy egy év múlva ott hagy csapott papot, szóval frakciót is meg mindent, és nem lemond ő is a mandátumáról, mint Szártó Péter, és elmegy a magán szférába.

[00:27:12]Do gó most a mandátumról nem mondott le.

[00:27:15]Most nem mondott le, tehát azt azt úgy látszik, hogy tényleg tartja egy évig, de hát valójában egy évre vállalta a frakcióvezetést.

[00:27:20]Az, hogy három hónap után ebből kimászik, az szerintem tényleg lehet azért, hogy Magyar Péter mondott, hogy volt egy szavazás a frakcióban, hogy rá akarta venni a frakcióját, hogy mindenki vonuljon ki és ne és adja vissza a mandátumát.

[00:27:33]És akkor azt egyébként jó jó politikai eszköznek tartottad volna.

[00:27:36]Török Gábor legalábbis ezt javasolta.

[00:27:38]Eddig nem nagyon javasolt nyilvánosan csak pénzért magában dolgokat, úgyhogy ez meglepő volt.

[00:27:42]Nem tudom, hogy jó jó lett volna vagy nem.

[00:27:44]Most hogy mi mi most jó-e a Fidesznek?

[00:27:46]Hát baromi nehéz megítélni.

[00:27:48]Elég rossz állapotban vannak.

[00:27:49]hogy melyik a kevésbé rossz húzás, azt nem tudom.

[00:27:51]Minden mindegy állapotban vannak.

[00:27:54]Ez ez szerintem ez az a tanács azért is adta ingyen.

[00:27:55]Ez olyan mint amikor a régi szovjet TV tudod így oldalba kellett csapni mint a pofon neki.

[00:28:00]Nem tudod, hogy mi fog benne történni, de hát úgy de hát [nevetés] valamit csináljunk.

[00:28:07]Valamit csináljunk.

[00:28:07]Igen.

[00:28:08]Ja.

[00:28:08]Úgyhogy úgyhogy azt azt tartnám logikusnak, hogy hogy leszavazzák és akkor azt mondja, hogy jól van, akkor nem vezetem a frakciót, ha egyszer nem hallgattok rám, és akkor kisebbségben maradtam.

[00:28:17]Bár ezt cáfoltat.

[00:28:19]Ez egy ez egy ürügy.

[00:28:19]Ez egy alkalom volt neki, hogy katapultálhass de hogy mi az alkalom?

[00:28:23]Ugye nem volt semmi.

[00:28:24]Ja, a gyásznak.

[00:28:26]Ja, a gyásznap az egy hülyeség.

[00:28:26]Nem az volt az alkalom, hanem az volt az alkalom, hogy ne vezesse olyan a frakciót, aki legközelebb már nem tud indulni az alkotmány.

[00:28:35]12 év miatt.

[00:28:36]Ez teljesen nyilvánvaló baromság.

[00:28:36]Tehát, hogy semmi összes nincs a 2030-as választás meg a mostani frakcióvezetés között.

[00:28:43]Ez ez tényleg egy hülyeség.

[00:28:44]Szerintem az alkalom az volt, hogy Orbán Viktor aznap ment el meccset nézni.

[00:28:46]és azért is mondta ezt a ezt a cikluskorlátos dolgot, mert ez csak abban a relációban logikus szerintem.

[00:28:55]Tehát, hogy azt hát Orbán Viktor nem tett ki róla a posztot ezúttal úgy mintártónál, hogy az év lemondása bizon [nevetés] és a Igen.

[00:29:03]Tehát, hogy nem tudom kinek volt az az évigazolása, hogy hogy a hátsó sornak volt az évigazolása, hogy Gulyás Gergely odament az első sorból.

[00:29:11]Nem csak azon azon gondolkoztam, hogy ez, hogy tiltakozom az önkény ellen, a Tiszás önkény ellen, és ezért lemondok majd, hogy szempontként, hogy hogyan válasszák meg az utódomat, akkor előhozok egy olyan érvet, ami tökéletesen megfelel annak, amit a Tisza vezetett be.

[00:29:28]Tehát, hogy olyas valaki vezesse, akit nem korlátoz ez a ez a frissen meghozott rendelkezés.

[00:29:36]Ennek semmi teteje.

[00:29:36]Ennek csak abban a abban a viszonylatban van teteje, hogy Orbán Viktor is egy olyan valaki, aki vezet egy pártot elnökként, és van róla egy ciklus korlát, hogy ő már nem lehet, vagy hát nem sok értelme van, hogy listavezető legyen, vagy vagy nem lesz már többet miniszterelnök.

[00:29:56]Tehát ez egy ilyen üzenet dallaszba, hogy helló, tehát hogyha te nem jogállamo és hogyha te úgy vezetsz egy pártot, hogy nem lehetsz már többet miniszterelnök, akkor én mi a fenének vezessek egy frakciót úgy, hogy én se lehetek többet parlamenti képviselő?

[00:30:11]Én ezt csak ebben a viszonylatban gondolom.

[00:30:14]Mert szerinted üzenet volt Orbánnak, hogy mondjál le?

[00:30:16]Hát, hogy igen.

[00:30:16]Tehát, hogy hogy nagy teher vagy.

[00:30:18]Nagy teher vagy nekünk Viktor.

[00:30:22]Szerintem is túl gondolod.

[00:30:22]Ez lesz ő a lojalitásával nem szokott a Gergőnek probléma lenni Orbán felé, tehát hogy ő mindig nagyon katonásan baromi lojál.

[00:30:29]Hát azért ezt ezt egy kicsit most összerázták itt ezeket a golyókat.

[00:30:33]És akkor itt van a Havasinak, Havasinak ez a nem tudok róla, hogy a Gulyás Gergely azt mondja, hogy Orbán Viktor tudott róla, de milyen dolog az, amiről Orbán Viktor tud és Havasi Bertalan nemidő kontínum nincs sokkal viccesebb volt, hogy ott áll egymás mellett Gullyás Gergő Rétvári Bence Gulyás Gergő közbő, hogy nem lehet frakcióvezetőnek maradni, úgyhogy izé miközben ott állet a Rétvári, aki szintén frakcióvezető és szintén nem lehet 2030-an újra képviselő magyarán, akkor annak is le kéne mondani, hogy de az meg nem mond le.

[00:30:59]De várjál András, várjál.

[00:31:00]Önáósodik a KDM már ebből nem önállósodik a KDMP.

[00:31:04]Tehát ne mondja meg egy fideszes egy KDMP-nek, hogy mit kell csinálni.

[00:31:07]Jó hát akkor miért együtt sajtótájékoztattak?

[00:31:10]Jó, hát azért a hagyományok meg a megszokás.

[00:31:12]Azt mondtátok, hogy hogy ez egy űrügy volt.

[00:31:14]Akkor most beszéljünk egy űrügyről ugyanis Ferenc Orsolja mecsodát.

[00:31:20]Ezt csak ezt ezt csak az Árpád miatt dobtam be.

[00:31:22]Öyan Ferenc Orsollyan nagyon úgy tűnik, ugye ő volt az űrbiztos a kormányban előző kormányban.

[00:31:28]K Igen.

[00:31:30][nevetés] Igen.

[00:31:30]Őr is panaszol.

[00:31:32]Igen.

[00:31:32]Szóval úgy tűnik, hogy hát egy új pártot szervez.

[00:31:39]És Nabraics Tiborral ezt is kérdőjel.

[00:31:41]Nem, nem, ez még nincs kimondva egy mozgalmat, de hát ez ugye ennek ez a módja.

[00:31:47]Először egy platformot csinálunk.

[00:31:50]Igen.

[00:31:50]Igen.

[00:31:50][nevetés] Aztán jön a DK.

[00:31:51]form nevében jól összeveszünk a pártvezetéssel, amíg a nagy délrel durral azt mondjuk, hogy akkor kilépünk.

[00:31:59]Ez így szokott lenni, legalábbis az MSZP-ben így volt, és ami recept egyszer bevált és a Jobbik miért változtatn és a Jobbikban is így volt, és abból is mekkora sztoriedt a végé.

[00:32:08]Ö, szóval egyelőre azért pártalapítás az nincs kimondva, sőt az sincs kimond, az sincs kimondva, csak így tudjuk, hogy a Navracsics meg a Ferencsolólyán egyezet azért nyilvánosan csak annyi, hogy hogy egyetértettek ebben a egyébként visszanéztem, készítettem vele egy interjút, amikor válaszolt is, nem olyat, amikor nem válaszolt egy héttel a választások után, és akkor föltettem neki a kérdést, hogy lesz-e külön pártja és visszahőkö költ és felháborodott és és visszautasította, hogy kikéri magának ő neki mindig is a Fidesz és Ortá.

[00:32:46]Ez egy folyamat.

[00:32:46]Ez ugy Igen, de egyébként ezek a platformos dolgok ugye úgy szoktak működni, hogy és ennyiben lehet, hogy nem is hazudott neked, hogy a célja ennek első körben nem az, hogy új pártot csináljunk, hanem az, hogy megváltoztassuk a az anyapártunknak a működését.

[00:33:01]Általában amikor egy platformégy kilép, akkor az az elnökség ellen irányul.

[00:33:06]Tehát ezek az emberek és ez a Ferencsolja a szövegéből azért máshogy nem nagyon értelmezhető, mintogy Orbánnak mennie kell.

[00:33:15]Igen.

[00:33:15]Nagy nehezen végre eljutott ide.

[00:33:17]Három hónap kellett küld.

[00:33:18]Nem, nem jutott el ide.

[00:33:18]Nincs kimondva.

[00:33:21]Ja, ez még még még tényleg még idáig nem jutott, de abból csak az csak ez következik, amit beszél, hogy akkor kellene valami közösséget építeni polgári Magyarország megféle.

[00:33:28]Csak ugye az a baj, hát nem baj, ez igazából tök szuper, hogy az a polgári Magyarország azért viszonylag kormányon van.

[00:33:35]Tehát, hogy az a az az űr, ami az űrbiztos asszony, ami űr űrt be akar tölteni, az az űr az nem létezik.

[00:33:41]Tehát hogy két oldalról lövünk, [nevetés] tehát olyan tényleg nincsen.

[00:33:45]Tehát ez a az a Tiszában van pontosabban az a az a polgári Magyarország hívó ö konzervatív vonal, az exfideszes vonal, az oda átment például Magyar Péter is.

[00:33:56]Tehát hogy hogy ő miből akar összeverbálni micsodát, az az nekem nem annyira.

[00:34:03]Összeírogattam a Facebookon egyébként, hogy mik lehetnek azok a gondok, amik így nem férnek bele a Fideszből a polgári értékrendbe.

[00:34:08]És hogyha azokat elhagyjuk, hát akkor a Tiszát, akkor az a Tisza, tehát akkor jelentkezni kéne a az űrbiztos asszonynak.

[00:34:16]Még az se kizárt, nem, hogy munkára, harcra kész.

[00:34:21]Igen, itt van nagyon sok sormintát föl lehet vázolni, akár ugyancsak a nagy rendszerváltásból, ugyancsak a 2010-es történetből, hogy a két kétharmad ellenében vagy egy vagy egy nagy változás után az ellenzéki szerepre kárhoztatott pártok hogyan kezdik el fölszabdalni magukat, és tényleg tökre látszik, hogy hogy mik a szerepek.

[00:34:43]Tehát, hogy kérdés az, hogy ki fog majd jelentkezni bizonyos szerepekért.

[00:34:48]Úgyhogy innentől kezdve ezzel nem is nem is olyan érdekes ez ebből a szempontból a Fidesz szempontjából.

[00:34:54]a Tisza szempontjából meg úgy a közélet egésze és mi választónk szempontjából azért érdekes ez, mert hogyha ha tényleg így vesszük az előző témákat, hogy minden faj súlyos politikusa ott hagyja a a Fidesz frakciót, és akkor maradnak ilyen Szűcs Gáborok, Radicev Bélák, hasonlók, akkor szóval, hogy az abszolút filmszínház az az nem nem ilyen nagyívű Német Balázs neked smafú.

[00:35:19]Igen.

[00:35:19]Tehát, hogy hogy tehát nem ilyen nagy ívű drámák lesznek majd, hanem tényleg mint a pankreáció olyan lesz, ahol tudod, hogy igazából azért nem dobják őket egy Én gondoltam, hogy indítok egy szavazást a Facebook oldalamon, vagy egy ilyen tipjátékot, ha már sportfogadás, hogy mikor csattan el az első pofon egy ilyen erősebb Magyar Péter napirend előtti után, mikor megy hozzá oda Pócsános és lekever neknek egy ilyen jó jász ötjassat?

[00:35:48]Nem annyira betrak ezek az emberek.

[00:35:50]János nem jász, csak oda költözött, de ne is menjünk ebbe bele.

[00:35:55]Tehát, hogy a egyszerűen az a abb a helyzetbe kerül a kerülhet a kerülhetünk mi, hogyha a Tisza ezt fölismeri, hogy ó, hát tulajdonképpen van nekünk egy ilyen bénakacsa ellenzékünk, akkor bármit megtehetünk, mint ugye a Fidesz volt szíves bármit megtenni.

[00:36:13]Tehát, hogy és innentől kezdve a Tiszának nem nagyon van kifogása a intézkedéseit tekintve, hogy hogy mutogat arra, hogy mi lesz akkor, ha visszajön valaki.

[00:36:23]Ezek közül itt már nem jön vissza senki.

[00:36:26]Tehát, hogy itt most már annyira szétforgácsolódott ez a ez a történet, hogy nyugodtan lehet értelmesen politizálni, ez a jó opció, vagy lehet mindenféle hülyeséget megcsinálni és mutogatni rá, hogy ezek miatt kellett.

[00:36:42]Nem, nyilván megvan.

[00:36:42]Az az a baj, hogy a Tiszán belüli belső tényleg visszacsatolásoknak a hiánya vagy megléte fogja eldönteni, hogy most mi fog velünk történni, mert ugye valódi ellensúlyt nem fog tudni képezni az ellenzék.

[00:36:54]Nem csak a kétharmad miatt, hanem ezek miatt a történések miatt, hogy ilyen póst Jánosokkal nyilvánvalóan nevetség miánk szerinted nem erősöd.

[00:36:58]Hát ugye most a legutóbbi közvény kutatásban mi hozzánk ügyes.

[00:37:03]Ügyes abból a Torockai erről is beszéltem már többször.

[00:37:05]A Toroska tök ügyes abban, hogy hogy elkezdte hozzsannázni az Orbánt, ugye, és azt mondani, hogy micsoda egy fantasztikus, egy egy csodálatos államférfi és egy történelmi személyiség, és ügyesen úszik rá a megmaradt fideszesekre, és hát azoknak igazából nem nagyon van más útja, mint a Torckai felé.

[00:37:20]Persze.

[00:37:21]De ez egy jó taktika, hogy darabig persze, hogy elismeri, hogy a hát csak nekik játszik, hogy gyertek, gyertek be ide hozzám, hiszen én is szeretem a ti főnökötöket.

[00:37:28]Az az azt én is olyan tiszta.

[00:37:30]De ettől miért mennének át?

[00:37:30]Miért nem maradnának a Fidesz?

[00:37:32]Mert mert az Orbán szotyizik kint az Orbán szotyzik kint Dallasban, de akinek ez nem rokonszenves, aznak nem hívószó, hogy én én szeretem az Orbán Viktort, és gyertek hozzám.

[00:37:43]Dehogy nem.

[00:37:43]Hát én én én viszem tovább azt az ászlót, amit Orbán Viktor, mert Orbán Viktor láthatólag elengedte ezt a zászlót.

[00:37:49]Tényleg, hát majd tényleg csinál majd biztos valamit.

[00:37:52]Jó, ezt most azért még egy kicsit lehet, hogy elkiabáljuk, mármint.

[00:37:55]Tehát ez ez nem kizár.

[00:37:56]Jó, most kiment a focimcsre, mert az neki nagyon fontos, kicsit fontosabb, mint a nemzet halál.

[00:37:59]Érthető.

[00:37:59]De ja, a túsványosraal lehet, hogy visszajön és olyanokat fog mondani, hogy mi is itt fogunk hozzannázni, hogy de jól megfejtette.

[00:38:08]Ja igen, hát lehet.

[00:38:08]Igen, de lehet, hogy egyébként tényleg a tényleg a török Gábori javaslattal lehet, hogy azzal jártak volna jobban.

[00:38:13]Tehát hogyha kivonulnak ugye, akkor a Tisza nem nagyon tudja őket így felmutogatni, hogy tessék, ez a telefonos pós meg az akármi meg maguk maguk, akik 16 éven keresztül nem problémáztak azon, hogy kinek kinek mutogatja az üres kicesz minterelnök napirend előtt [torokköszörülés] csinálhatnak papírmasé bábut, azt beültethetik.

[00:38:28]De akkor a hát ez már, hogy bejött a Pachsnak is, de akkor a Forceer meg fogja bírságolni a szemléltetésot szemléltetésért.

[00:38:35]Úgyhogy nem lesz nem lesz hosszú életű.

[00:38:38]Jó, beszéljünk még egy hát korrupciós ügyről.

[00:38:44]Orbán János Dénes nevű erdélyi költőfejedelem.

[00:38:50]Igen, köszönöm, hogy te mondtad ki helyettem.

[00:38:54]Orbán János Dénis ezt már kiszámlázta volna.

[00:38:56]Csak szólok.

[00:38:58]Szóval ő vezette a Kárpátmedencei tehetségekért nevű alapítványt, ahonnan egyébként 400 milliót kizsákolt a talált egy tehetséget.

[00:39:10]Nem is kellett messzire menni, [nevetés] ha ha nem vette volna észre, pedig ilyen közel volt, mekkora hibát követett vol, hogy alkalmas lenne, akkor tehetség kutatónak, ha nem vesz észre ennyire közel levő tehetségeket, ne hülyeskedj már.

[00:39:22]Szóval, szóval 400 milliót kipakolt onnan, aztán a operezínházból még rá egy 130 mill ugye nem kipakolt, hanem hanem megvette a saját kéziratait, a saját alapítványa nevében saját ugy közpénzből gazdálkodik ez a szervezet.

[00:39:38]Igen, igen.

[00:39:41]Ez még csak ez még csak nem is kekva, tehát ez még azt se lehet mondani, hogy hogy alapítvány, aminek külön izé jogi.

[00:39:46]Ez abszolút közc.

[00:39:48]Aztán itt a hét második felére, mert ugye ez hét elejei hír, vagy talán vasárnapi, eljutottunk oda, hogy most már szívesen visszafizetni azt a 400 milliót.

[00:39:56]Tudod tudod, hogy [torokköszörülés] jut el ide az ember, hogy hát úgy, hogy először körbekérdez a barátainál, hogy tudtok egy jó ügyvédet?

[00:40:05]És tudnak?

[00:40:05]És akkor az az ügyvéd közli vele, hogy hát a hűtlen kezelések skáláján, kedves János Dénes, ez [nevetés] kedves ugye még nem a 10-15, csak a hogy is van ez?

[00:40:18]Nyolcttól 10 évig terjedő tétel.

[00:40:23]És akkor ez szeretné elkerülni.

[00:40:25]Értem.

[00:40:25]De ez egyébként nem így megy.

[00:40:28]Tehát hogyha lebuksz eg lebuksz egy bűnüggyel, vagy lekapcsolna a rendőr a lopott autóban, akkor nem azt mond tudja mit itt a sluszkulcs a francb felejtsük el, felejtsük [nevetés] el.

[00:40:38]És mondja rá.

[00:40:38]Ez ez nem így megy sajnos.

[00:40:42]Ez ettől még ez a tétel megvan.

[00:40:44]Miért miért jönnek ebből a közegből, ebből a irodalmár, erdélyi közegből ilyen szararcok?

[00:40:50]Na, ne kezdjünk, ne kezdjünk most románozni.

[00:40:51]Jó az csak tesz Erdélyek csak neked jut eszedbe.

[00:40:55]Van az van van azért van azért köze a a az erdélyiséghez.

[00:40:58]Ugye a Szősgéza volt itt a az atyamester, aki aki Orbán János Dénest ugye és ez nyilván az erdélyi vonalon működött.

[00:41:07]Hogy bekerül aztán ugye az udvartásba, és Orbán Viktorhoz nagyon közel kerül.

[00:41:12]Egyrészt az erdélyi fideszes kötődésű gazdasági emberek kell csináljam még a Bulgakovot Kolozsváron.

[00:41:20]Szóval, hogy van egy csomó kötődés, mindegyik politikai kötődés, a 90-es évek eleje nem, mert ott ők a nagyon laza erdélyi írók, akik majd felforgatják itt a világot, és ők azt komolyan is gondolják, akkor majd aztán elkezdenek pénzt keresni inkább és közel lenni a magyar politikához.

[00:41:34]Maga a gondolkodásmód abban igenis érzek valamilyen erdélyi hú, ezért nagyon fognak utálni sokan sajnálom ezt.

[00:41:38]Én így látom, közelről láttam.

[00:41:43]Ezt ezt a ami érthető is, hogy kisebbségben vagy, ugye ott egy nagy román tengerbe erdélyi magyarként vagy és akkor mindennel amivel amivel tudsz gazdálkodni erőforrással, azt megpróbold megszerezni, valahogy kijárni valakinél.

[00:41:54]Van egy ilyen klános jellege az egésznek, hogy akkor kie kell szólni, hogy akkor az el legyen intézve.

[00:41:58]És ők ezt ezt ebbe ez új évadra elültetlek a tóta mellől túl sokáig ültél meg.

[00:42:04]Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem.

[00:42:05]Én Demeter Szilárd mellett ültem konkrétan abban az autóban akkor, amikor az Orbán János dées fölhívta azzal, hogy volt bent a főninél és megvan izébe lesz 600 millió erre a bármire.

[00:42:15][nevetés] Az nem a bármi volt a tehetség.

[00:42:17]Akkor még a az Íróakadémiára Dan Szilárnak akkor is mondtam, hogy ez szerintem ez nem teljesítmény.

[00:42:23]Tehát hogy ők ők ezt úgy éltek meg, hogy jaj de jó, most majd csinálnak tényleg ilyen Erdélyben meg Budapesten meg valahol még levő ilyen három lábú író akadémiát, ami majd összefogja a kárpátmedencei tehetségeket és tehát volt benne ilyen gondolat és ők örültek, hogy milyen jó dolgot meg a Deter Szilárd is fognak csinálni.

[00:42:40]És mondtam, hogy de szilát ebben így nincs teljesítmény, hogy bementünk a főnihez, kaptunk 600 milliót a semmire a pofánkra, mert mert közel vagyunk a tűzhöz, meg mert jó nagy fideszesek vagyunk és lojálisak és majd csinálunk belőle valami jót.

[00:42:51]A jó csinálása az nem így működik, az nem úgy van, hogy kapsz föntről egy rakászsetont, mert azt utána el fogod lopni, ha egy kicsit is kicsit is gáz a lelked.

[00:43:00]Szerintem a a Demeter Szilár szerintem egyébként nem lopta el, de mint látjuk Orbán János Dénes.

[00:43:04]Igen, mert hogyha egy kicsit már nem vagy annyira tisztességes gyerekkorodtól vagy szocializációtól, ilyen helyzetekben, mikor ott vagy, akkor rebre fogod rakni, és nem fog megvalósulni semmi.

[00:43:13]És ez történt.

[00:43:15]Na, egy picit azért hadárolódjunk el itt néhányan.

[00:43:19]Jó, nyugodtan.

[00:43:19]Ez a ez az érdélyzés, ez ez azért ilyen nemzetkarakteriológiailag nekem nem jön ki, mert nyilván nem mind ilyen meg nem következik belőle ez az egész.

[00:43:31]Talán nem is érdemes innen levezetni.

[00:43:34]Nem azt mondtam, hogy minden Erdély ilyen, hanem van ennek a fajta működésmódnak egy tipikusan erdélyes típusú il Igen.

[00:43:39]De ez az uram bátyám dolog, ez viszont ugye megvan a jó palócoknál, meg megvan egyébként Magyarországon is, meg mindenhol megvan még a szlovákoknál és a lengyeleknél is megvan.

[00:43:51]Sőt, sőt figyelj még a zsidóknál is.

[00:43:52]Szóval azt talán hagyjuk, hogy ezek Erdélyiek.

[00:43:56]Segített neked a Tóta.

[00:43:56]Ez ez ez ebből nagyobb [nevetés] ügy lesz.

[00:43:59]De nem, de hogyha hogyha hogyha nincsen a a szőcsgéza így beemelve a cucca, hogyha nincsenek elmást nincs.

[00:44:05]És azért azért jöttek át ide, azért lettek ide áthozva, mert nem kötődtek igazából senki máshoz, csak az Orbán Viktorhoz meg esetleg Szürcs Gézához ehhez a ehhez a klánhoz.

[00:44:13]Tehát ez a klán gondolkodás így van közem a nemzet karakterológiakban van közdélyiséghez, hanem a konkrét vagyonosztás meg, hogy miért ők kapták.

[00:44:24]Hát ezért jó.

[00:44:24]Igen, ez egy haveri kör volt.

[00:44:24]A másik, amit még azért vitatnék, az az, hogy igazából, ha valakinek az ölébe esik 600 millió Ft, elvileg csinálhat belőle valami jót.

[00:44:33]Tehát ez nincsen kizárva.

[00:44:35]Lehet az egy lottó nyeremény, vagy lehet egy pályázati pénz, vagy vagy egy örökség.

[00:44:40]Egy csomóan csinálnak ugye ilyenkor egy alapítványt, és aztán jó dolgokat is végeznek.

[00:44:44]Így nem tudz jó dolgot csinálni, hogy hogy nincs kitalálva a jó dolog, hogy nincs valaki, aki szakmailag azt megnézi, hogy ez működik-e, hanem bemész és azt mondod, hogy kellene feje pár milliárd, mert akkor csinálunk valami nagyon tutit és megkapod.

[00:44:57]Így nem tudsz jól csinálni.

[00:44:59]Nincs is átgondolva.

[00:44:59]Igazából szerintem ott van ennek a a titoknak a a nyitja, hogy Orbán János Dénes rájött arra, hogy ez a mentalitás, amit most nevezzünk akár ilyen semlegesen kisebbségi létnek vagy akár erdélyiségnek, a Nerben.

[00:45:13]Ez baromi kifizetődő, és ennek írásos bizonyíták, bizonyíták TK-t is adta, amikor még a magyar időknek volt kulturális rovatvezetője.

[00:45:25]Volt egy egy cikke.

[00:45:25]Elég sok botrány kötődik hozzá, úgyhogy meg ez nem is botrány, igazából, ez csak egy gondolkodásmódot tükröz, de szerintem ez írja le a a legjobban azt, amit így a akár a Demeter Szilárd, akár az Orbán János Dénes kapcsán beszélünk.

[00:45:41]Arról volt benne szó, ebben a cikkben, azt járta körül, hogy az LMP akkoriban, tehát írhattunk olyan 2010-es évek közepe végét, és az LMP akkor így elkezdett, hogy határon túli témákat feszegetni, és Orbán János Dénes gyakorlatilag elzavarta az LMP-t és minden ellenzéki, és épphogy csak nem azt mondta, hogy hogy hát ez a Fidesz területe, hogy hát gyerekek, hát hogy én én ott már megvetettem a a lábamat, mármint anyagilag meg mindenhogyan, hogy ti oda A ti oda most már ne menjetek be.

[00:46:10]Tehát ez a egyébként milyen vicces, tehát a a VOKban a kulturális kisajátítás nevű agyrrémnek ez a vegytiszta leképződése a a a másik oldalról.

[00:46:23]És akkor itt most magas szintre emelném a kollégázást, ha már itt fölemlegettem.

[00:46:28]Ugye egyrészt Lukács Csaba remekül bemutatta sok-sok cikkben, hogy az a rengeteg pénz, ami kikerült, és ez a kör elkezdte forgatni, hát hogy mennyire nem forgott meg, hanem egész egyszerűen teljesen pocsékul és rosszul hasznosult.

[00:46:42]A másik pedig, hogy most ennek a kifejezetten ennek a sztorinak a kapcsán a mostani magyar hang írt Lakner Dávid egy ilyen irodalomtörténeti sztorikkal és nagy háttértudással felvért ezett cikket, amit mikor elolvasol, így eszembe jutott, hogy hogy tulajdonképpen mi is lett volna ennek a sztorinak a vége, mármint ennek az Orbán János Dénes librettó önkifizettetésnek, vagy nem tudom, hogy lehet ezt előre a jogdíjaknak a izét 2030 akárhányig mint mintogyha tudnánk, hogy játszani fogják ezek a tehát hogy ebben ebben a a ez a fideszes kontraszelektív antikultúrközeg ez annyira szerepet játszott és hogy ebben Orbán János Dénes egyébként ő egy ő egy abszolút egy művelt ember, tehát egy meg egy abszolút jóllú figura tehát hogy ennek az lett volna a vége, hogy ez a pali úgy írja meg az önéletrajzát, hogy gyakorlatilag ellopja a szép fiút és senki nem veszi észre, és kifizetnek érte egy valak pénzt.

[00:47:43]Tehát szerintem ide ide lyukat volna ki, hogyha még négy év ner és jöttek volna ezek a folyamatos igények a nagypolitikáról, hogy na azt az asztalt beszakító nagy neres kultúrregényt valaki írja már meg.

[00:47:58]Egyszerűen elloptak volna egy egy korábbi fenéd.

[00:48:00]Ugye még még eddig nem volt az elmúlt ciklusokban ilyen szintű a chat GPT.

[00:48:05]Ezek simán bepromtolták volna, hogy egy regényt dobják ki marha gyorsan most azonnal.

[00:48:10]10 másodperc alatt van a regény és kifizették volna simá.

[00:48:11]Ez egy milliárdos.

[00:48:14]Hát végül is ugye a macskaadós terv az így készül.

[00:48:16]Az így készült.

[00:48:16]Igen, pontosan.

[00:48:16]És egyelőre még egyelőre még nem tudjuk mennyit fizettünk ki érte, de hogy az is közpénzből készült, az aztán igen.

[00:48:22]Tuti.

[00:48:24]Igen, tuti.

[00:48:26]Jól van, jöjjön a csemege.

[00:48:30]Gulyás Gergely, az a csemege, tudod, Gulyás Gergely elment kék ruhában a gyásznapon a gyásznéppel.

[00:48:40]Ö és ahogy már András idézte, hát ott ott döbbent rá, hogy hoppá, az ma van az a nap, amikor amikor gyászolni kell és gyászruhába kell jönni.

[00:48:49]Nagyon egyszerű a kérdésem, miért ment kékben Gulyás Gergely?

[00:48:56]Hát vagy nem szóltak neki, vagy vagy tényleg csak elfelejtette lányos zavarában, vagy pedig hát ha ennek van üzenete, akkor az valószínűleg akkor egyetértünk, hogy olyan nagy baj azért nincsen.

[00:49:11]Üüm, az a halál nem végleges.

[00:49:15]András, én már megválaszoltam.

[00:49:16]Szegény szerintem nem tudott róla.

[00:49:17]Elfelejtette.

[00:49:17]Van ilyen.

[00:49:19]Ezt olvastam le az arcáról.

[00:49:22]Én nem hiszek az ilyesmibe, úgyhogy rá kellett keresnem.

[00:49:25]A kék a bizalom, a stabilitás, a harmónia és a nyugalom színe.

[00:49:31][nevetés] Ennyi.

[00:49:33]De lehet, hogy nem volt ott.

[00:49:34]És az SDS.

[00:49:34][nevetés] Jaj, de üzenet Bóka Jánosnak.

[00:49:39]Igen.

[00:49:41]Köszönjük szépen, hogy az új évadban is, az új évad első adásánál velünk tartottak.

[00:49:45]Mostantól ismét hetente jelentkezünk, úgyhogy jövő hét pénteken is tartsák meg ezt a jó szokásukat, és tartsanak velünk.

[00:49:54]Nektek köszönöm a hozzászólásaitokat, önöknek pedig a figyelmet.

[00:49:56]Köszönjük.

[00:49:58]Vigyázzanak magukra.

[00:49:58]A viszontlátásra.

[00:50:01]Kontrol.hu.

[00:50:02]Eljött az ideje.