Magyar Hang 1:17:01

Flaszter 406. – A Fidesz megszűnt ellenzéknek lenni

közélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Független
Flaszter 406. – A Fidesz megszűnt ellenzéknek lenni
tl;dr
  • A Magyar Hang friss számában három címlapinterjú jelent meg, köztük Elias Fülöp Botonddal, aki felfedte kilétét, valamint Báberer Györggyel és Karikó Katalinnal.
  • A gyermekvédelem mély válságban van: alacsony fizetések, magas fluktuáció, hálózatok rátelepedése jellemzi, és a rendszerváltás óta egyetlen kormány sem tudta megoldani a problémákat.
  • A bejelentett reformok (ombudsman, külön államtitkárság, átvilágítás) ellenére a résztvevők szerint konkrét lépések még nem látszanak, és alapvető változtatásokra van szükség.
  • Lannert Judit oktatási miniszter kijelentése, miszerint a szexuális nevelés nem csak a szülő feladata, éles Fidesz-reakciót váltott ki, miközben a kamaszok magukra vannak hagyva ezen a téren.
  • Ruff Bálint miniszteri meghallgatása nagy visszhangot keltett érzelmi megszólalásával és azzal a kijelentésével, hogy „nincs annyi jogászunk, hogy ezeket mind feltárjuk".
  • A Fidesz frakció három csoportra osztható: a „bokszzsákok" (Tuzson, Lázár, Gulyás), a „vatta emberek" és a „troll alfrakció" (Pócs, Szűcs, Németh).
  • A következő négy évben a Tiszának nem lesz érdemi ellenzéke, mert a Fidesz hiteltelenné vált, a Mi Hazánk pedig kicsi, így a sajtónak kell a kritikus szerepet betöltenie.
  • Magyar Péter élő bejárásai a minisztériumok luxusberendezéseiről (márvány mosdók, történelmi műkincsek) kommunikációs szempontból rendkívül hatékonynak bizonyultak.
  • A vagyonvisszaszerzés nehéz lesz: az ellopott vagyonok nagy része nem luxuscikkekben, hanem nagy infrastrukturális projektekben van, és a büntetőjogi felelősség bizonyítása előbbre való.
  • Orbán Viktor „liberális kormányról" beszél, és a résztvevők szerint elengedte a Fideszt, inkább nemzetközi szélsőjobbos mozgalomban gondolkodik.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Bevezető és lapszámajánló

A műsor elején a résztvevők a friss Magyar Hang lapszámot ajánlják, amelyben három címlapinterjú is található. A vidéki prókátor, Elias Fülöp Botond fedte fel kilétét és adott interjút – korábban a Fidesz nyilvánosságban az a hiedelem terjedt, hogy Magyar Péter édesanyja áll a név mögött, de a valóság más. Emellett Báberer Györggyel és Karikó Katalinnal is készült interjú, valamint egy súlyos, mély gyermekvédelmi melléklet is helyet kapott a lapban.

A műsorvezető megemlíti a szombati Kötöttfogás Extra eseményt a Hadszín Teátrumban, ahol Puzsér Róbert lesz a vendég.

Gyermekvédelem és szociális ágazat reformja

A Fidesz vereségének egyik oka

A beszélgetés egyik központi témája a gyermekvédelem helyzete. A német szociális és családügyi miniszter átfogó reformot ígért, ami rímel a magyar helyzetre is. A résztvevők szerint a Fidesz választási vereségében vastagon benne volt, amit a gyermekvédelemben műveltek, illetve nem műveltek.

A rendszer mély problémái

A szociális ágazat egésze mély nyomorban működött: nevetséges fizetésekért, nagyon kevesen, nagyon kemény munkát végeztek, gyakorlatilag kizárólag hivatástudatból és elkötelezettségből. A gyermekvédelemhez hozzányúlni különösen nehéz feladat lesz, mert a szakembergárda egy része ugyan hivatástudatból dolgozik, de közben különböző figurák és hálózatok telepedtek rá a rendszerre.

A bejelentett intézkedések

Kátai Németos bejelentette, hogy lesz gyermekvédelmi ombudsman, külön államtitkárságot kap a terület, átvilágítják az egész gyermekvédelmet, és „bűn nem marad büntetlenül". A résztvevők szerint azonban konkrét lépéseket még nem látni, és önmagában a kivizsgálás kevés – olyan alapvető változtatásokra van szükség, hogy hasonló ügyek többet ne történhessenek meg.

A nevelőszülői és nevelői rendszer átalakítása

Különösen fontosnak tartják a nevelőszülői rendszer és az otthonokban lévő nevelői rendszer átalakítását, a képzések magasabb szintre emelését. Jelenleg nagyon könnyen lehet valaki nevelőszülő vagy nevelő, a fizetések botrányosan alacsonyak, hatalmas a fluktuáció.

„Az emberek még akkor is elhagyták ezt a pályát, hogyha elhivatottak voltak, mert hogy tényleg csak azt látták, hogy ők mint pici porszem a nagy gépezetben nem tudnak változtatni a nagy egészen." *

Történelmi távlatok

A beszélgetők megjegyzik, hogy a probléma nem új keletű: a rendszerváltás óta egyetlen kormánynak sem sikerült mit kezdenie ezzel a területtel. A baloldali kormányok idején is nagy problémák voltak, de ezek folyamatosan súlyosbodtak és egyre rendszerszintűbbé váltak. A 2000-es években az ombudsmanok elmentek, megírták a jelentéseiket, de gyakorlatilag nem történt semmi – még akkor sem, amikor a sajtó megírta a bántalmazásokat.

A politikai akarat kérdése

Az egyik résztvevő szerint nem az volt a probléma, hogy hiányzott a politikai akarat, hanem hogy „ott volt vastagon, csak az volt a politikai akarat, hogy azonnal minden szőnyeg alá". A szakemberek jelentették a problémákat, de minden el lett pussolva. Ha ez megváltozik – és a résztvevők szerint meg fog, mert erre nagyon oda fognak figyelni –, akkor már előrébb lesznek.

Gyurkó Szilvia kinevezése

Az egyik résztvevő kifejezetten örül Gyurkó Szilvia kinevezésének, aki szakember a területen, korábban a Hintalovon Alapítványt vezette. Felidézi a Hősök terén tartott demonstrációt, ahol az alapítvány ötleteit olvasták fel – olyan szlogeneket, amelyek az együttműködés, a másik megbecsülése, a szülői szeretet kifejezésének fontosságát hangsúlyozták.

Oktatás és szexuális nevelés

A Fidesz reakciója Lannert Judit kijelentésére

Lannert Judit oktatási miniszter a meghallgatásán azt mondta, hogy a szexuális nevelés nem csak a szülő feladata. A Fidesz nyilvánossága erre azonnal rápörgött, az LMBTQ-témát hozták elő. Az egyik résztvevő szerint a mostani kamaszok „baromira magukra vannak hagyva" ezzel az egésszel, nem tudnak kihez fordulni segítségért, tanácsért. Az iskolapszichológus gyakorlatilag nulla, a civileket kitiltották, az iskolák rettegtek attól, hogy ilyen kérdésekre kelljen válaszolniuk.

„Én teljesen egyetértek Lannert Judit mondatával. Abszolút, de hogy tényleg annyira rápörgették ezekre a hülyeségekre, saját magukat is egyébként az elmúlt másfél évtizedben, hogy ez nekem döbbenetes most így látni." *

A gyerekek kiszolgáltatottsága

A gyerekek az interneten keresztül sok mindent elérnek, de nem biztos, hogy a megfelelő tartalmakat. Ha egy gyerek 10 évesen jön rá, hogy más, és nem tud hova fordulni, az „baromi kemény lelki szituáció". Az egyik résztvevő elmondta, hogy amikor ezt leírta egy fideszes ismerősének, azt a választ kapta: „nehogy már egy ilyen alig látható kisebbség miatt adjuk fel az elveinket".

A miniszteri meghallgatások

Ruff Bálint meghallgatása

A legnagyobb visszhangot Ruff Bálint meghallgatása keltette. A résztvevők szerint Ruff nem precízen válaszolgatott az egyes kérdésekre, hanem az egészre reagált, visszatérve arra, hogy „hogy jönnek ahhoz, hogy jogállamiságot kérnek számon tőlünk". Érzelmileg erős volt a megszólalása: azt mondta, „elviselhetetlenül szenvedtünk", és hogy ez micsoda korszak volt a magyarság számára.

„Nincs annyi jogászunk, hogy ezeket mindegyiket feltárjuk, de azért csináljuk és van egy listánk, és szépen majd haladunk sorban." *

A Tisza-szimpatizánsoknak nagyon bejött Ruff stílusa – már mémek terjednek róla, hogy „ha Ruff Bálint rád néz, akkor azt is bevallod, amit nem követtél el".

A szerepek tisztázása

Ruff Bálint fontos különbséget tett: ő nem fogja elküldeni Tuzson Bencét, mert „ez majd az igazságszolgáltatás feladata lesz". A résztvevők ezt nagyon fontosnak tartják: van egy miniszterelnöki szerep, aki mond dolgokat a kampányban, de a struktúra lebontása, a jogállamisági szempontok betartása a szakpolitikák feladata lesz.

A Fidesz frakció összetétele

Az egyik résztvevő szerint a Fidesz frakciót három csoportra lehet osztani:
1. A „bokszzsákok" – Tuzson, Lázár, Gulyás Gergely, akiknek el kell viselniük a szégyent, ami a parlamenten keresztül fog visszahullani a Fideszre
2. A „vatta emberek" – azok, akiket nem ismerünk, de fel kellett tölteni a létszámot
3. A „troll alfrakció" – Pócs János, Szűcs Gábor, Németh Balázs, akik a provokációért vannak

Tuzson Bence bakija

Tuzson Bence nem vette észre, hogy a HVG kolléga mikrofonja be van kapcsolva, és hangosan azt mondta Ruff Bálintról: „nehéz lesz még ezzel az alakkal. Szegény olyan sötét, hogy az valami borzalom."

Szűcs Gábor magyarázkodása

Szűcs Gábor a luxusminisztériumokról azt állította, hogy „nincs is olyan luxus", és hogy ő járt a kabinetirodában, de „soha nem talált semmi fényűzést". Amikor megkérdezték tőle, milyen minőségben járt ott, azt válaszolta: „magánemberként a barátaimnál".

Ellenzék nélküli Tisza-kormány

A Fidesz megszűnt ellenzéknek lenni

A résztvevők szerint a következő négy évben a Tiszának nem lesz ellenzéke. Bármi történik, még ha a Fidesznek jogos lenne is az észrevétele, a nép reakciója az lesz, hogy „ne már". Ez probléma, mert kellene külső kontroll, politikai kontroll, de nincs. A Mi Hazánk kicsi, és „üvegplafonnal a fejük fölött" csak a társadalom elenyésző kisebbségét képviselik.

„Négy évig a Tisza ellenzék nélkül. Amikor nem tudsz akkora bűnt elkövetni, mint amit ők ne követtek volna el." *

A sajtó szerepe

A sajtónak kell gyakorlatilag a kritikus szerepet gyakorolnia. Ez hálátlan feladat lesz, mert a közvélemény-kutatások szerint 70% már a Tiszát támogatja, és ha valaki ebben a közhangulatban tiszás ügyeket, hibákat tesz szóvá, annak a megítélése nem biztos, hogy barátságos lesz.

A társadalom feladata

A beszélgetők hangsúlyozzák, hogy a társadalom előtt is van feladat: meg kell ugrani a mércét. Amikor az Átlátszó cikke megjelent arról, hogy Magyar Péter esetleg Budhára bízná a nemzetbiztonságot, a reakciók elenyésző kisebbségben volt az, hogy „de jó, hogy az Átlátszó", a többség azt mondta, hogy „ezt nem így kéne, most ne most".

Sikeres kritikai példák

Ugyanakkor voltak sikeres kritikai megnyilvánulások is: Rubovski Rita oktatási miniszterjelölt esetében sokan felszólaltak az egyházi kötődése miatt, és végül Lannert Judit lett a miniszter. Meléthei-Barna Márton esetében pedig a nepotizmus vádja merült fel, és itt is történt változás.

A minisztériumok luxusberendezései (Tisza-túrák)

A belügyminisztérium

A résztvevők részletesen beszélnek a Magyar Péter által bemutatott minisztériumi luxusról. A belügyminisztérium volt a legmegdöbbentőbb: „ott minden együtt volt – a szuper luxi feeling, a karmelitás, az irgalmatlan rongyrázás, és közben ott volt végig a fejemben, hogy hogy néz ki egy vidéki rendőrkapitányság".

„A 60-as, 70-es években odarakott bútorokban ücsörögnek, tehát a Deredik című sorozatot ki lehet vele forgatni szinte bárhol." *

A propagandaminisztérium

A propagandaminisztérium (Rogán Antal egykori hivatala) olyan, mint egy Dubai luxushotel – nemrég adták át. A résztvevő úgy érezte, mintha „valami tombolán nyertünk volna párommal oda".

Pintér Sándor luxusa

Az egyik résztvevőt az lepte meg legjobban, hogy Pintér Sándorról nem nézte volna ki, hogy ilyen luxust építtet magának – szivarszobával és hasonlókkal. Rogán Antalról simán kinézte volna.

Magyar Péter kommunikációs zsenije

A résztvevők szerint Magyar Péter „elképesztően profin" csinálja ezeket az élő bejárásokat: „leülök, érezzétek ti, és akkor elmondja, hogy milyen illat van a levegőben". Gyakorlatilag megjelenik az otthonodban a miniszterelnök, és kalauzol, hogy „ezek mit loptak el és honnan raboltak".

„Tényleg, hogy bemehetünk olyan helyekre, ahol még nem voltunk, és tényleg te is úgy érzed, hogy beleülsz a süppedős fotelbe." *

A Fidesz reakciója

A Fidesz nyilvánossága úgy reagált ezekre a videókra, hogy „de hát ez a népé", „ez a mindannyiunké, csak mi nem tudtunk róla eddig". Az egyik képviselő azt mondta: „minden mosdó márványból van, miért nem látott még márvány mosdót? De otthon is olyan van."

Történelmi műkincsek a minisztériumokban

A minisztériumokba történelmi műkincseket vittek – Tisza István széke például Kövér László irodájába került, és nem kiállítva, hanem „abba ücsörgött a mester". A résztvevők szerint ehhez „személyiségtorzulásnak kell politikusként bekövetkeznie".

Vagyonvisszaszerzés és elszámoltatás

Ésik Sándor interjúja

A Magyar Hangban megjelent interjú szerint a vagyonvisszaszerzés másként fog megtörténni, mint azt az emberek várják. Az ellopott vagyonok 10%-át sem teszik ki a jachtok vagy luxusautók – egy 100 milliós Rolls-Royce apró pénz egy 1500 milliárdos Budapest-Belgrád vasútvonalhoz képest.

„Inkább azokat az embereket érdemes módszeresen felkutatni, akik nyitva tartották azokat a csatornákat, amelyeken kivitték a pénzeket." *

A büntetőjogi felelősség és a vagyonvisszaszerzés viszonya

A résztvevők szerint a büntetőjogi felelősséget előbb tudják bizonyítani, mint a vagyont visszaszerezni. A bíróságnak kell kimondania, hogy mennyi volt a jogtalanul szerzett vagyon. Ráadásul a vagyonvisszaszerzést ezer dolog nehezíti: a cégek kiüríthették készleteiket, megszűnhettek, átadhatták más tulajdonba.

A „nép fejével" gondolkodva

Az egyik résztvevő szerint a „nép fejével" gondolkodva nem a vagyonvisszaszerzés a legfontosabb, hanem az, hogy „lássak egy Netflixen egy sorozatot ezekről a bűnözőkről". Ha Mészáros Lőrinc volt felesége 150 milliós Hermès táskával érkezik a bíróságra, és azt leveszik a válláról, az „népileg jobban kielégít".

Az akkumulátorgyárak kérdése

A Samsung 20%-os kapacitásnövelést akar, a gyárak bővülni akarnak tovább. A nagy stratégiai környezeti vizsgálat, aminek törvény szerint meg kellett volna előznie az iparág ilyen szintű kiépülését, nem történt meg. A hatóságnak eddig is lett volna jogköre bármit tenni, de nem tett – politikai akarat volt a háttérben.

A résztvevők szerint kérdéses, hogy megmerik-e tenni, hogy ezeket a gyárakat bezáratják, és mi van a szerződésekben, amiket az előző kormány kötött ezekkel a cégekkel. Emellett a dolgozók sorsa is kérdéses: ha felfüggesztik a működést, „akkor az én férjem meg az én fiam akkor hol fog dolgozni?"

Orbán Viktor és a Fidesz jövője

A „liberális kormány" narratívája

Orbán Viktor máris leváltotta a „baloldali kormányt" – most már „liberális kormány" vezeti Magyarországot. A résztvevők szerint ez azt jelzi, hogy Orbán elengedte a Fideszt, és valami „rendes szélsőjobbos cuccban, népi mozgalomban gondolkodik".

A vadhajtások és Dopeman

A vadhajtások és Dopeman interjúja kapcsán a résztvevők nem látják a nyerőpotenciált. Szerintük Orbán nem hülye, és amikor csinál valamit, annak van valami politikai oka, szándéka, célja. De hogy a Dopemannal és vadhajtásokkal akar visszatérni, az nem működik.

Nemzetközi karrier lehetősége

Felmerül, hogy Orbán nem belpolitikában gondolkodik, hanem nemzetközi szinten: „ő ennek a nagy nemzetközi patrióta mozgalomnak egy meghatározó arca" volt, és bár a választási bukás után ejtették, talán vissza akar kerülni ebbe a körbe. Az egyik résztvevő szerint a szélsőjobb oldalon felépíteni valamit, amivel 4-5 képviselőt küldhet az Európai Parlamentbe, reális cél lehet.

A végső konklúzió

A beszélgetés végén a résztvevők tréfásan abban egyeznek meg: „Orbán megbolondult. Kész. Elfogadjuk."

Az MTI-fotó botrány

Sulyok Tamás leválogatása

Az MTI fotójáról levágták Sulyok Tamást, mert Magyar Péternek ez volt a kérése. Az egyik résztvevő szerint ez gáz, és emberileg is kellemetlen volt nézni. Ugyanakkor megjegyzi, hogy Sulyoknak „nyilván megvannak a bűnei", de hogy a képen se lehessen rajta, az már más kérdés.

A régi reflexek

A résztvevők szerint ezek a régi reflexek: „ha a miniszterelnök úr azt mondja, hogy ne látszódjon zsiráf, miközben ő zsiráfokat etetett, akkor levesszük a zsiráfokat". Az MTI-nek az a feladata, hogy a valóságot tudósítsa – és ha a valóság olyan, ami a kormánynak nem tetszik, akkor is azt kell tennie.

„A Magyar Távirati Irodának az a feladata, hogy a valóságot tudósítsa. És tudjuk, hogy 16 évig nagyon sokszor nem ez történt, de most már elmúlt, tehát azt kell csinálnia." *

Zárás és további ajánlók

A műsor végén az Átlátszó munkatársa ajánlja a szervezet elemzéseit arról, hogy a Tisza hogyan győzte le a Fideszt a falvakban, valamint a Civil Kollégium Alapítvánnyal készült interjút. A civilek szerepe kiemelten fontos: a 16 év alatt felhalmozódott tudást és társadalmi tapasztalatot fel kell használni az új kormányzás során.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „Tuzan Ruf" – valószínűleg Tuzson Bence és Ruff Bálint nevének összevonása, a kontextusból egyértelmű
  • „Tuzvon közlegény Ruf" – hasonló névtorzítás, Tuzson Bence és Ruff Bálint nevének játékos összevonása
  • „Gajdi csotó" – bizonytalan, valószínűleg egy elszólás vagy félrehallás, a kontextusból nem rekonstruálható pontosan
  • „Deredik című sorozat” – valószínűleg a „Derrick” című német krimisorozatra utal, ASR félrehallás
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]A mögött nem látható épületben, hamarosan 16, de talán azt sem túlzás állítani, hogy 36 éve nem látott változások indulhatnak el.

[00:00:06]Újságírói pályám során a tényfelváros mellett mindig is a parlament törvényhozói munkájának nyomonkövetését tartottam legfontosabb feladatomnak.

[00:00:15]Amennyiben ön is szeretne továbbra is első kézből tájékozódni a legfontosabb törvényekről, melyek alapvetően befolyasolhatják életünket, adója 1%-ával kérem támogassa a Magyar Hangalapítványt.

[00:00:48]Üdvözletem!

[00:00:48]Flaszterezni fogunk, méghozzá egy majdnem egy kutyával, de mégsem, méghozzá Bodnár Zsuzsannával, az átlátszó munkatársával.

[00:00:58]Köszönöm a meghívást.

[00:01:00]És Farkas Melindával, a Magyar Hangfőszerkesztő helyettesével.

[00:01:03]Én is köszönöm, hogy itt lehetek.

[00:01:04]Üdvözlök mindenkit.

[00:01:06]Hajnálhatják, hogy nem látják, hogy milyen édes kutyusunk is van.

[00:01:07]No de az mint semmi, mert van egy magyar hangunk is, méghozzá a friss.

[00:01:14]A vidéki prókátor Elias Fülöp Botond adott nekünk címlapos interjút.

[00:01:17]Ugye ő a napokban fedte fel a kilét, és erről is beszélgettünk vele.

[00:01:25]Amúgy emlékeztek, hogy a Fidesz nyilvánosságban mi volt a vége fele már a hiedelem?

[00:01:31]Hát, hogy Magyar Péterhez köthető személy, Magyar Péter apja vagy édesanyja?

[00:01:35]Magyar ez volt, hogy Magyar Péter édesanyja.

[00:01:36]A igen, hát valóság ugye egy picikét más átlátszómellékletünk is van.

[00:01:42]Erről is fogunk beszélgetni és hát a szokásos jó kis riportjaink pobicisztikáink, ha egy-kettőt ajánlanál, azt megköszönnénk.

[00:01:51]Hát én még ajánlaném azért Báberer Györggyel is készült egy nagy interjúnk, ami szerintem egészen remekül sikerült, és Karikó Katalinnal is van interjúnk, úgyhogy hát igazából vegyék meg ezt az újságot, mert három címlap interjú is van benne, de csak egyetlen címlapunk volt.

[00:02:07]Úgyhogy tényleg ez most egy nagyon erős szám.

[00:02:09]A gyermekvédelmi mellékletünk is hát egészen súlyos és mély dolgokat tartalmaz.

[00:02:15]Nagyon mély ráeni kő riportja, úgyhogy azt is melek szívvel ajánlom.

[00:02:24]Ugye ez annyira friss, hogy én még nem én sem olvashattam még.

[00:02:25]Váber mit mondott a 100 millióról?

[00:02:32]Ja, hogy menny mennyire szabad le lőni a poént?

[00:02:34]Aha.

[00:02:34]Mert mert engem ez így nagyon érdekelne, hogy voltál.

[00:02:37]Aha.

[00:02:37]Hát majd mondjuk azt, hogy megkérdeztük és olvassák el, hogy mit mondtak rá.

[00:02:40]Jó, hát de nekem én nem tudom.

[00:02:41]Te nekem mond nekem jó.

[00:02:44]Igen.

[00:02:44]Ő megértette egyébként ennek az üzenetét, és nem vette különösebben magára, hogy ezt visszaküldték neki.

[00:02:51]Hát én az ő üzenetére lennék kíváncsi egyébként, hogy ott ez valószínűleg a rol, hogy ő mérkőte.

[00:02:56]Hát ez hát nekem van egy tippem.

[00:03:00]Na, gyorsan lenyomjuk a műsort, mert érdekel a cikk.

[00:03:02]Hova?

[00:03:05]Jaj, nem.

[00:03:05]16-án, vagyis most szombaton lesz kötöttfogás extra, méghozzá szokásos időpontban 19 órától a hadszín teátrumban.

[00:03:13]Puzsér Róbert lesz a vendégünk.

[00:03:15]Csintana Sándor visszatér.

[00:03:19]Pörzse Sándor vezeti a műsort.

[00:03:19]Rejhert János a következően vendégszereplő és jó magam is ott leszek.

[00:03:25]Tehát végül is ilyen ilyen Puzsér Róbertes alapcsapat.

[00:03:28]Úgyhogy van még hely, várjuk önöket sok szeretettel.

[00:03:30]Hát azt hiszem, hogy lesz mit megbeszélni.

[00:03:32]Már csak azért is, hogy merhogy ide ilyen szűkített módon így így a témákat így hoztam.

[00:03:39]És akkor ez hát ez kilenc.

[00:03:43]Hát kezdjük el, aztán majd meglátjuk, hogy meddig jutunk.

[00:03:46]Meddig jutunk.

[00:03:46]No Kai németos szociális és családügyi miniszter átfogó reformot ígért a gyermekvédelemben és a szociális ágazatban.

[00:03:55]Ez ugye rímel, illetve a mi összeállításunk is rímel erre, mert hát akárhogy is nézzük, de a Fidesz vereségében vastagon benne volt az, amit a gyermekvédelemben műveltek, illetve nem műveltek, hogy ott átfogó reform, hát az egy nagyon diplomatikus megfejel megfogalmazás, de hát persze, hogy valahogy ezt így el kell mondani egy politikusnak.

[00:04:18]És hát a szociális ágazatról is rengeteget beszéltünk, főleg a flaszterban, hogy micsoda mély nyomor van tulajdonképpen.

[00:04:25]És nem csak a szociális ágazat által ellátottaknál, hanem maga az egész ágazat úgy működött, nevetséges fizetésekért nagyon kevesen nagyon kemény munkát végeznek gyakorlatilag kizárólag hivatástudatból és elkötelezettségből, mertogy ők nem az égvilágon semmi nem motiválja őket.

[00:04:44]Na de hogy mit lehet majd tenni?

[00:04:44]És még a szociális szféránál úgy vannak ötleteim, elképzeléseim, de mondjuk nem én fogom ott fújni a passzát, még nem is kell, de hogy hogy a gyermekvédelemhez hozzányúlni, hogy hogy lehet ezt azzal a szakembergárdával, akinek a egy nagy része ugyancsak ilyen hivatástudatból és elkötelezettségből, de közben láttuk, hogy milyen figurák és milyen hálózatok telepedtek rá.

[00:05:11]Szóval, hogy ez nem lesz egy egyszerű feladat.

[00:05:15]Ez semmiképpen se lesz egyszerű.

[00:05:15]És ugye nagyon nehéz még erről bármit mondani, merthogy ugye Kátai Németos elmondott itt egy pár dolgot, hogy lesz ugye gyermekvédelmi Jombucman külön államtitkára lesz a területnek, átvilágítják az egész gyermekvédelmet, és bűn nem marad majd büntetlenül.

[00:05:38]De hát azért nyilván itt akkor lehet többet mondani erről az egészről, amikor látjuk a konkrét lépéseket.

[00:05:43]Tehát hogy szerintem itt az a nagyon fontos, hogy igen, az az rendkívül fontos, hogy kivizsgálják ezeket az ügyeket, amik itt történtek.

[00:05:55]De ez önmagában ez nagyon kevés.

[00:05:55]Tehát, hogy itt olyan alapvető változtatásokra van szükség, hogy az ilyen ügyek többet ne történhessenek meg.

[00:06:01]És ahhoz ahhoz hát átfogó reformok, de hogy pontosan mi is kell.

[00:06:06]Tehát ugye legfőképpen szerintem mindenképpen a nevelőszülői rendszer, illetve a nevelői, tehát az otthonokban lévő nevelői rendszernek kell a a az az átalakítása, képzések képzéseknek szerintem magasabb szintre emelése.

[00:06:23]Tehát ma már azért nagyon könnyen lehet valaki, akár nevelő szülő, akár nevelő.

[00:06:27]És hogy hát a fizetések, tehát hogy azok ugye ilyen botrányosan alacsonyak voltak.

[00:06:33]Ö hatalmas a fluktuáció.

[00:06:35]Az emberek még akkor is elhagyták ezt a pályát, hogyha elhivatottak voltak, mertogy tényleg csak azt látták, hogy ők mint pici porszem a kép gépezetben nem tudnak változtatni a nagy egészen.

[00:06:45]Úgyhogy hát én kíváncsian várom, és azért azt hozzátenném, hogy korábban is követtem a gyermekvédelmet még a Fidesz előtt, és hogy hát azért ott akkor is tehát tegyük hozzá, hogy hogy a baloldali kormányok idején is ö nagy nagy problémák voltak.

[00:07:05]Tehát ez nem egy új köleti dolog.

[00:07:05]Annyi, hogy ezek folyamatosan súlyostak és egyre nagyobbakká és egyre rendszerszintűbbekké váltak.

[00:07:11]De hogy én úgy látom, hogy a rendszerváltás óta ezzel a területtel még egyetlen kormánynak sem sikerült mit kezdenie.

[00:07:19]Hát mondjuk annyiban könnyebség, hogy voltak ezek a gyermekvédelmi ügyek, és akkor azért kiderült, hogy a maguk a szakemberek meg bizonyos szinteken születtek felmérések, összefoglalók, javaslatok, tehát hogy ezekhez lehet majd nyúlni.

[00:07:33]Nyilván ezeket is át kell dolgozni, de hogy látták a szakemberek a problémát ebben a ebben az egész rendszerben.

[00:07:40]Igen, csak ez a 2000-es években is így volt, tehát hogy a zombmanok elmentek, megírták a jelentéseiket, én annak idején rengeteg ilyenről írtam, és hogy gyakorlatilag ezeken nem történt semmi.

[00:07:50]Még annak ellenére sem, hogy mondjuk a sajtó megírta azt, hogy hogy mi van abban az adott jelentésben, hogy hogy hogy milyen bántalmazásokat követnek el mondjuk nevelők egy adott gyermekotthonba, és akkor tett javaslatokat a miniszternek, hogy akkor mi történjen, és akkor nem történt semmi.

[00:08:05]Tehát, hogy hogy és ezek után ugye még utoljára Székely László volt, akinek azért ilyen elég komoly ombucsmoni jelentései voltak, utána kiürűrítették ugye ezt a ezt a a státuszt is, és gyakorlatilag ma már nem igazán születnek ilyen komoly jelentések.

[00:08:21]Most ez tök jó, hogy ezt visszaállítják, csak hogy az működni fog-e, az még bennem egy nagy kérdés, hogyha valóban mondjuk a Zombucban letesz egy ilyen jelentést adott gyermekotthona, akkor holnap vagy másnap ott lesznek-e a hatóságok és megteszik a szükséges intézkedéseket?

[00:08:39]Erre nagyon oda fognak figyelni.

[00:08:40]Szerintem is oda fognak figyelni.

[00:08:40]És ez ugye tulajdonképpen minden téren igaz, tehát minden szaktárcánál igaz, hogy voltak korábban is ombucsbani jelentések, mondjuk környezetvédelmi ügyekben.

[00:08:48]Igen.

[00:08:49]Valószínűleg, hogy hát ki lehet mondani a politikai akarathiányzott annak ellenére, vagy a azzal együtt, hogy azt mondod, hogy hogy az évtizeddes, tehát nem 16 éves probléma, hanem jóval régebbi, de lehet, hogy korábban is a politikai akarat az nem volt megfelelő.

[00:09:05]Hát nem, mert mármint, hogy mondtad, hogy a politikai akarat hiányzott.

[00:09:09]Szerintem politikai há sajnos nem az volt, hogy hiányzott a politikai akarat, hanem hogy ott volt vastagon csak az volt a politikai akarat, hogy azonnal minden szőnyeg alá.

[00:09:16]Nekem az volt ezekben a történetekben az egyik legdöbbenetesebb szál, hogy ezek a valós jelentések, és nem csak az ombucman adott esetben, hanem ugye itt a vége fele már egyre több szakember szólalt meg, hogy mondták, hogy de hát ők ők jelentették, leírták élőben, beszámoltak a főnöknek a és semmi semmi, minden el lett pussolva.

[00:09:38]Tehát ha már ez megváltozik, és szerintem megfog, mert erre nagyon oda fognak figyelni már a már akkor előrébb vagyunk.

[00:09:45]Hát a többi az baromi nehéz lesz.

[00:09:47]Szakembereket a Fidesz még akik maradtak ugye azokat is sikerült megtizedelni azzal a mi volt az megfelelősi törvény, vagy milyen na minden?

[00:09:55]Hát ez az átvilágítás, amikor átvilágították őket, igen, hogy mi van otthon a fiók, meg dohányzik-e az ember, meg nem tehát kivel iszik, hol ezen a téren is, mint ahogy egyébként szerintem tök minden más területen ugye azok a szakemberek, akik akikre azt mondhatod, hogy hivatásból csinálják, meg értenek hozzá, azok azok repes várják, hogy akkor ezek a elképzelések megvalósuljanak.

[00:10:17]Nálunk volt egy egy gyermekvédelmi szakember, aki aki arról beszélt és részben joggal, hogy ezek a botrányos ügyek, ezek elfedik azt, hogy milyen jól működnek bizonyos otthonok.

[00:10:30]Tehát még egy dolog tűnt föl nekem a abból, amiket olvastam a témában most, hogy a a prevencióra meg a meg a a megelőzésre akarnak hangsúlyt fgetni, és az már nem csak a gyermekvédelmi, hanem mondjuk a szociális terület, tehát hogy a a családban maradjon esetleg a gyerek.

[00:10:52]Na de hogy tud ott maradni, vagy megfelelően élni a családban, hogyha a család helyzete nem olyan.

[00:10:56]Tehát ez is egyébként, mint minden más, olyan komplex probléma, ami nagyon sok mindent gazdasági és egyéb helyzeteket érint.

[00:11:04]Szóval emiatt sem könnyű.

[00:11:04]Tehát hogyha magát a rendszert valóban megreformálják, a gazdasági helyzete a vidéken élő és munkanélküli családnak, az vajon javul-e?

[00:11:18]Ugye én követtem akkor jaj még egy szolgálati közlemény, bocsánat, csak hogyha ilyen furcsa hangokat hallanak, akkor nem az történt, hogy Szabó Bálint most nem egy trombitával, hanem egy tubával jelent meg itt a szerkesztőség előtt, hanem nem tudom, itt itt egyébként nem nagyon történik semmi a környékünkön, de amikor én jövök műsorban, mindig hozom otthonról, úgy tűnik, a szomszédot felújító nonstop örökkönörökké brigádot, merthogy én ebben élek most már és valahogy jönnek velem, szóval, hogy itt valami felújítás van, de most éreznéd magad, ha nem hall Én már hallok így, így, így kózi ez.

[00:11:47]Igen.

[00:11:47]Na.

[00:11:47]Ö, szóval, hogy ja, bocs, én még csak annyit tennék hozzá tényleg, hogy hogy én tényleg abszolút nagyon remélem, hogy változni fog ez a terület, csak hogy itt látom azt, hogy annyira mélyen gyökeregzik a probléma, ugye, hogy ugye korábban beszélünk más területekről, hogy nyilván nem fognak mindenkit lecserélni az utolsó mit tudom én, hivatalnokig, mert nincs is annyi kádere a a az új kormánynak, meg de hogy hogy én én én itt sajnos pont azt látom, hogy a gyermekvédelemben olyan tömegesen hagyták el a pá itemélyiáománnyalémák vannak önmagában az bevezetek egy reformot vagy az hogy átvilágítok valamit az még önmagában nem fogja megjavítani ezt a ezt a rendszert hanem maximum tényleg megkaphatják a büntetésüket azok akik akiknek ez jár mondjuk kárpótlást kaphatnak ezek a ezek a gyerekek megnyomorított gyerekek ami ami nagyon fontos csak hogy tényleg hogy hogy én azt gondolom hogy hosszú évek munkája lesz Ez az kell, hogy legyen az, hogy hogy a gyermekvédelemben valódi áttörést érjenek el.

[00:12:52]Mondjuk Gyurkó szívia kinevezésének én nagyon örülök.

[00:12:58]Tehát hogyha valaki valaki szakember ezen a területen, akkor az ő nem véletlenül, hogy egy alapítványt vezetett egyébként korábban, és nem a az intézményrendszerben volt amúgy.

[00:13:08]De amikor volt a hősök terén a egyik demonstráció és a Hintolovon Alapítványnak a hát akkor még ilyen science fictionnek tűnt, ilyen ilyen ilyen ötleteit olvasták föl tükröt tartva a propaganda elé, hogy lehetnének ilyen óriás plakátok is.

[00:13:26]És akkor mondták a szlogeneket, hogy mi lenne felírva, és annyira jó volt.

[00:13:29]És akkor pont az jutott eszembe, hogy hogy ö nem csak szlogenek szintjén, hanem hogy ha ilyen lenne például az oktatásnak meg a nevelésnek a szellemisége, hogy ezt a hangulatot, hogy ezt az együttműködés segítsük, ismerjük egymást, támogassuk és hogy ezt a hangulatot kooperáció a másiknak a megbecsülése az, hogy a szülő szeresse és azt ki is mutassa.

[00:13:52]Tehát ú és nagyon-nagyon tetszett, hogy ha ez már átszivárog valogy megjelenik a rendszerben már mármint, hogy nem csak a gyermeken van az oktatásban, akkor az már az fantasztikus előrelépés lenne.

[00:14:03]No de ha már oktatás, ugye a Fidesz nyilvánosság mindig rápörög valamire, nagyon gyorsan megoldották ezt a gyász izét folyamatot, mit tudom.

[00:14:13]Nincs, nincs.

[00:14:13]Kész, puff, hadd szóljon.

[00:14:15]És hát kábé ott tartanak, mint választások előtt.

[00:14:19]Tehát én nagy különbséget, mint a mint az új felületek, vagy a számomra eddig nem annyira látogatott Wolner felületeknek a új vendége.

[00:14:28]Én azt látom, hogy az semmi szembenézés, semmi önkritika, semmi valódi feltárás, hogy mégis mi történhetett itt, meg miért úgy alakultak a dolgok, hanem puff, már nagy a szokásos hülyeség.

[00:14:40]Az egyik az, hogy ugye az oktatásról jut eszembe, hogy ezen pörögnek, hogy Lenner Judit ugye az oktatási miniszter még a meghallgatásán azt mondta, hogy a szexuális nevelés nem csak a szülő feladata.

[00:14:54]Nem tudom, hogy voltak-e biológia órán egyébként korábban, merthogy biológia órán van ilyen téma már a 80-as90-es években is volt, meg gondolom, hogy előtte is.

[00:15:04]Tehát, hogy így ugye de tényleg ki vannak akadva, tehát a a én fideszes ismerőseim is, na majd úgy megmondtuk, kezdődik az LMBTQ betette a lábát és és akkor így mondom könyörgöm, hát értsétek már meg, hogy ez a mostani generáció, ez most melyik?

[00:15:20]Az Alfa vagy már azon is túl vagyunk?

[00:15:22]Sigma, nem tudom, fogalmam nincs.

[00:15:23]Tényleg mindegy.

[00:15:25]A mostani mostani nagyon kamaszok 10 évesek és mondjuk ugye a 14-től gyerkőcek, hogy ők baromira magukra vannak hagyva ezzel az egésszel és hogy közben de úgy és ez azt jelenti, hogy nem tudnak kihez fordulni segítségér, nem tudnak kihez fordulni tanácsért.

[00:15:39]Jól tudom, persze a szülőhöz, de hát azért talán önök is voltak kedves nézőink, fiatalok, és fogadjunk, hogy nem apukához, anyukához mentek oda, amikor arról volt szó, hogy hm hm na ugye, hogy baromira magukra vannak hagyva, de közben a közeg, és a közegen most így a világot magát értem, az meg meg brutálisan elment egy ilyen nagyon erőszakos irányba, mármint hogy a szexualitás teljesen másként jelenik meg, másként veszik körül őket.

[00:16:08]mások az eszközök, mármint hogy úgy eszközök, hogy mások azok a csatornák, ahol ezek a dolgok, tehát hogy tök más és abszolút magukra vannak hagyva.

[00:16:18]Iskola pszichológusa az kábé zéró.

[00:16:20]Igen.

[00:16:20]Igen.

[00:16:21]Ugye a civileket azokat kitiltották.

[00:16:21]Hát meg hát az iskolák is attól rettegtek, hogy nehogy már valami ilyesmit kérdezzen a gyerek, hogy válaszolni kelljen rá.

[00:16:29]Tehát, hogy hogy szerintem a a az iskolákban is kerülik ezeket úgymond, vagy kerülték eddig ezeket a helyzeteket, hogy hogy valakinek valahol ilyen kérdésben kellen kelljen megnyilatkoznia.

[00:16:40]Tehát, hogy igen.

[00:16:40]És hát azért szerintem a gyerekek most sok mindent elérnek hogyha mondjuk nem mernek kérdezni, vagy nincs kitől kérdezni.

[00:16:49]sok mindent és az interneten keresztül, csak nem biztos, hogy a megfelelő kell a megfelelő tartalmakat minden szempontból, tehát hogy én én én továbbra se értem, tehát hogy hogy jön ide az LMBTQ, tehát hogy hogy most hát értem csak, hogy hogy ebben a ebben a logik logikai láncban itt nincsen LMBTQ, tehát itt arról van szó, hogy egy gyerek szexuális felvilágosítást kitől kaphat.

[00:17:17]Na most ugye ezt jó esetben megás támogatóközet, hogyha neki bármi problémája van, vagy hogyha ő már ja na ezt írtam az egyik fideszesnek, hogy mondom könyörgöm, tehát hogyha van egy lány vagy egy srác, aki 10 évesen jön rá, hogy ő más, nem tud hova fordulni, nem tud ki, ez ott maradt egyedül.

[00:17:34]Ez baromi kemény lelki szituáció lehet.

[00:17:36]Ezük mit azt azt írja vissza, hogy nehogy már egy ilyen alig látható kisebbség miatt adjuk fel az elveinket.

[00:17:44]keresztény.

[00:17:44]Ah, jó, de erre a kisebbségre gyülyeség a neved, vagy hogy van hülyeség?

[00:17:50]Kisebbség, akkor nem is tudná rányomni magát a többség akaratára.

[00:17:52]Szóval egyszerűen nonszens ez a érvelés.

[00:17:56]Egyébként meg, hogyha valakit mondjuk a szülei nem támogatnak abban a dologban, hogy fölvállalja mondjuk ilyen szempontból az identitását, az mennyireüm szül egészséges embert vagy egészséges lelket.

[00:18:08]Tehát, hogy én teljesen egyetértek Lannert Judit mondatával.

[00:18:12]Abszolút, de hogy tényleg annyira rápörgették ezekre a hülyeségekre, saját magukat is egyébként az elmúlt másfél évtizedben, hogy hogy ez az tehát nekem döbbenetes most így látni.

[00:18:21]És persze az, hogy a műsorokban a kedves szaktársak, vagy nem tudom, habár jaj, az nagyon tetszik, hogy most ők lettek ugye a a független objektív újságíró és ez egy darabig vicces volt, hogy mert mi meg a kormánypárti meg a kormánypárti mond egy darabig vicces volt, de most már nincs olyan műsor, hogy ne mondanák el 50szer és így tudod így így ilyen nagyon elégedettek most már ti vagytok a propagand csaptossák egymássalá tehát független jaj istenem az kéne ahhoz először és az újságírás ugye az nem árt ehhez a kategóriához, nem árt hozzá a függetlenség és a függetlenség nem azt jelenti, hogy én eddig a kormány fenekében tanyásztam, majd most a kormányból ellenzék lett, és az ellenzéki Fidesz fenekében tanyázok.

[00:19:06]De hát jó Tuzan Ruf, ez jól hangzott, mint valami utasítás mi?

[00:19:16]Tuzvon közlegény Ruf.

[00:19:16]Szóval, hogy ugye megtörténtek a miniszteri miniszterjelölti akkor meghallgatások, de hát olyan rohamtempóban alakul a kormány, hogy ez igazából még egy tök közeli élményünk társadalmilag, miközben meg már el is kezdte az új kormány a működését, hát olyan szinten, hogy például Orbán Anita most a felvétel előtt pár perccelott fel egy videót, hogy ugye bekérte az oroszlán születés, hogy beszélt, azért az már a meló sűrűje, nem?

[00:19:46]Tehát valószínűleg nem ilyen első munkanapot gondoltam Orbán Anita se, de hát átesett szó szerint a tűzkeressségen.

[00:19:53]Na, hogy a legnagyobb hatást, a legnagyobb vízhangot talán a Ruf Bálinnak a meghallgatása keltette érthető okokból kifolyólag.

[00:20:05]Milyennek láttátok ezt a meghallgatást?

[00:20:07]Hát részletekben tudtam megnézni, mert elsőként a a civilegyesületünk elküldte a azt a részt, ami ugye az akagyárakra vonatkozik, hogy Ruf Bálint hivatkozik arra, hogy 100 milliárdokat toltak bele ebbe az iparákba.

[00:20:19]És ugye ennek a általam jól ismert, mert a mi körzetünknek az országgyűlési képviselője volt Tuson Bence.

[00:20:25]Szóval, hogy vele így konfrontálódtunk többször is, vagy vagy konfrontálódtunk volna, egyáltalán a lakosság elég állt volna ebben a témában, de hogy sunnyogott és elbújt.

[00:20:36]Ö a összességében azt lehet mondani, hogy hogy érdekes volt, hogy a Ruf Bálint nem precízen válaszolgat az egyes kérdésekre, hanem hanem persze visszatért, meg mondta, hogy ja, még ez is kérdés volt, de hogy úgy úgy az egészre reagált olyan módon, hogy hogy jönnek ahhoz, hogy jogállamiságot kér kérnek számon tőlünk, ami egyébként tehát elvileg az ellenzéknek joga van ezt megkérdezni.

[00:21:06]hogy akkor most új kormány alakul, csak ugye még nem történt meg, és erre tért rá a RUF konkrét elemzése annak, hogy mit csináltak.

[00:21:13]És hát ő ezt most egy elkezdte azzal, hogy hogy elviselhetetlenül szenvedtünk.

[00:21:17]Tehát itt ez ez fontos volt érzelmi szempontból, hogy ez ez micsoda micsoda korszak volt ez a magyarság számára, mert szerintem ez még mindig nincs kibeszélve.

[00:21:28]És és nagyon sokszor látjuk azokat a időseket, akik azt mondják, hogy jó, most lesz egy váltás, de nagyon nehezen tudok túljutni.

[00:21:35]azon az évtizedes megaláztatáson, mert hogy beleöregedtem.

[00:21:39]Tehát én is örülök a változásnak, csak túl kell jutni ezen a ezen a traumán, mert hogy olyan hirtelen történik minden, hogy hogy és ugye azt is mondja Ruf, hogy nincs annyi jogászunk, hogy ezeket mindegyiket feltárjuk, de azért csináljuk és van egy listánk, és szépen majd haladunk sorban.

[00:21:58]Tehát sok biztató volt abban, amit elmondott, de nagyon erős volt az érzelmi töltete.

[00:22:04]Igen.

[00:22:04]Ezt ezt én is így látom, hogy kétségtelenül ugye a leg erősebb érzelmi töltetet azt azt Ruf Bálint vitte bele ebbe a meghallgatásba.

[00:22:15]Ami ami úgy látszik most, hogy a Tiszas szimpatizánsoknak azoknak nagyon bejött szerintem, tehát hogy már ilyen mémek terjednek, hogy na ha Rufbálint rád néz, akkor azt is bevallod, amit nem követtél el.

[00:22:26]meg, hogy ha véletlenül két kiplinek mérte be a Tescóban a mérleg a hármat, akkor inkább beütött, hogy négy, csak hogy a ruf Bálint rád néz, tehát hogy ilyen riogató mémek vannak már róla.

[00:22:42]Én teljesen megértem, tehát hogy hogy volt egy olyan, tehát hogy az ember el is várja, vagy azt várja, hogy ilyen őszinte emberek ezekre szavaztak sokan, hogy hogy őszinteséget lássanak végre, őszinte indulatokat is lássanak.

[00:22:54]Más kérdés, hogy ez mennyire ugye egy miniszteri meghallgatásnak feltétlenül a része kell, hogy legyen, mert ugye a miniszteri meghallgatás nyilván a minisztert hallgatják meg, és a miniszternek kell beszámolni a dolgokról.

[00:23:08]Ö de ugyanakkor meg ott van az, hogy miért ne támadna vissza egy Tuzson Bencének.

[00:23:12]Tehát hogy amikor amikor Tuzson Bence kéri számon valamiről amivel ő még nem számolt el, akkor miért ne reagálna úgy, ahogy reagál?

[00:23:20]Szóval nehéz ezt én én én megmondom őszintén, nem tudom most így megítélni, hogy ez ez teljesen jó volt-e vagy nem.

[00:23:27]Biztos, hogy nem közelítette a két tábort egymáshoz.

[00:23:32]Ö van egy nagyon érdekes különbség.

[00:23:34]Ugye ő a miniszterelnökséget vezető miniszter, meg Magyar Péter tanácsadója.

[00:23:41]És ugye a miniszterelnök, meg aki még nem volt miniszterelnök korábban, csak pártelnök, ugye tett egy csomó olyan, hogy mondjam politikai szempontból fontos, és később kiderül, hogy beváltható kijelentést, amik amik amiket majd különböző szakpolitikák meg az igazságszolgáltatos fog elvégezni.

[00:23:59]És most ezt a különbséget a RUF megtette, tehát bármennyire érzelmi töltetű volt, mert azt mondta, hogy ki vagyok én, hogy én magát elküldjem, és hogy ez majd az igazságszolgáltatás feladata lesz.

[00:24:09]Tehát ez egy nagyon fontos dolog, hogy ő azt mondta, hogy az egyes szaktárcák fogják azokat a problémákat megoldani.

[00:24:15]Én nekem nem ez lesz a dolgom.

[00:24:17]Én ezt egy nagyon nagyon nagyon fontos különbségnek érzem, hogy van egy szerep, ez a miniszterelnöki, vagy a kampányban a a miniszterelnöki jelölti szerep, aki mond dolgokat.

[00:24:29]ít visszavesszük a médiát megtetjük a közömédiát és ez nem fog olyan gyorsan mennied ki tehát ez valóban a a a struktúrának a lebontása, áldolgozása, a jogállamisági szempontok betartása lesz és szakpolitikák feladata lesz.

[00:24:43]Szóval, hogy azért ezt ezt azért nagyon hangsúlyozta a RUF, hogy ő most elmondja ezt az érzelmi reakcióját, akár úgy, hogy a magyar nép nevében, meg ahogy ő beszélt korábban a vétóban, de ettől függetlenül meglesznek a területek.

[00:24:55]és azt nem fogja elvenni, és nem fog önkényesen fölülről a miniszterelnök, vagy az ő tanácsadója ezekben a kérdésekben dönteni, merthogy ez ez ez ennek meg lesz az útja, menete.

[00:25:07]Ez nekem nagyon tetszett, hogy ez is ott volt a megnyilatkozásában.

[00:25:12]Igen, ez egy ilyen vé extra volt alcímvát beszéd a ner ellen körülbelül, am nekem végvágon semmi bajom nem volt.

[00:25:21]Merem két dolog erősödött meg azzal kapcsolatban, amit eddig is gondoltam a kialakuló helyzetről, és mind a kettőt láttam visszatükröződni pont a Ruf Bálinnak a meghallgatásán.

[00:25:31]Az egyik az, hogy hogy ezt a Fidesz frakciót tényleg úgy rakták össze, hogy a vannak a büntetett előéletű és most ezért még további büntetést kap.

[00:25:39]Ez a tuzvanok, a lázárok, hadd gulyás gergelyek, hát ők a ők a bokzsák.

[00:25:47]Ők a bokzsák.

[00:25:47]Ők majd nekik el kell viselniük mindazt a szégyent, ami a parlamenten keresztül fog visszahullani a Fideszre, amikor ezt az ügyet kinyomozák.

[00:25:55]Az kiderül itt, ottam ott, mert naponta négy-öt olyan ügy van már most, amiben egyébként egy na ez az a bizonyos, hogyha önök is hallják.

[00:26:05]Szóval, hogy hogy már most rengeteg ügy van.

[00:26:08]Tényleg az ember így reggel így kinyitod az internetet, hogy ilyen boomeresen fogalmazzak, és akkor máris j nem ott nézett, hogy a csak ma is ez a mága Zoltán 3,3 milliárd kis koncertjei meg sorozataira a tóéknak a rokonsága 600 milliót kapott, amiből Finnországba vettek autóversenypályát.

[00:26:27]Tehát nekem is kéne egy jó autóversenypálya, nem?

[00:26:28]Csak nem tudnék kimenni Finnországba.

[00:26:30]De amúgy jó, de jó ezt így tudni, nem?

[00:26:34]Van és így ábrándozó egyszer majd megnézem, egyszer majd megnézem a fin autó autóverseny pályámat és minden napra jut valami legalább egy ilyen egy ilyen felhá én abban vitatkozom veled oké boxzsákok is ez igaz de hogy a szé ennek mind a szégyenét rajta fog csattani mert ők lesznek szembesítve oké de nem tehát a szégyenérzés képessége az hiányzik belőlük azért mert korábban is volt ha úgy tetszik a sajtó általi leleplezés kiderültek dolgok de hogy azt mind az ellen meg a soros ügynökök csinálták ők ugyanúgy nyomták tovább, ha úgy tetszik, szégyentelenül a saját propagandájukat.

[00:27:07]Tehát ebben ők rutinosak és ezért abszolút nem gondolok arra, hogy olyan kényelmetlenül feszengedt a Tuzson ezalatt a beszélgetés alatt is, de adja az arcát hozzá, mert ő képvisel valakiket.

[00:27:20]visszatért a Facebook oldalára, nagy örömrigással fogadták a hívei, hogy újra tudunk önnel beszélgetni és hogy képvisel minket, és az alkotmánybíróság fordul a gyerekvédelem ügyében.

[00:27:30]Tehát ők nyomni fogják tovább ezt, mertogy ebben már ők megyződtek ebben a mondés, hogy nem volt még szembenézés, tehát hogy ezek az arcok ezek De tényleg én is így látom, hogy hogy abszolút nem látok semmilyen szégyenérzetet meg megbánást.

[00:27:47]Nem ezt nem ezt mondta az Isten.

[00:27:50]Nem, nem, nem, nem.

[00:27:50]Én nem azt gondol, tehát nem azt hol jutna nekem ilyen eszembe, hogy egy Tuzson Bence, egy Lázár, egy Gulyás szé Gulyás Gergelyén ott ott rezeg a lét.

[00:28:00]Szerintem az a csávó az nincs jól nincs hol önmagával önmagában és ez már hosszútávon is így fog maradni.

[00:28:07]Mindegy, ezt majd ő megoldja magával, vagy nem, hanem hogy az a szégyen, ami majd ezeknek az ügyeknek a kapcsán hömpölyögni fog, annak a parlament lesz egy ilyen nagyon közvetlen megjelenési formája, hiszen ott, amikor előkerülnek majd ezek az ügyek, mert a Tiszás képviselők valószínűleg azért fognak olyan interpellációkat benyújtani a saját minisztereikhez, hogy mesélj már el, nem Tuson Bencének erről az ügyéről most nyomozták le, nem?

[00:28:31]De jó, hát akkor tehát, hogy ezek az ügyek és mindenféle mága Zoltától és majd amikor jönnek és amikor majd kiderül az MMB, hogy mi volt a háttérben, hogy a kegyelmi ügy és és az a szégyen tenger az rajtuk fog csattanni, hiszen ők vannak kirakva a kirakadva.

[00:28:44]Tehát így értettem, hogy bokzsák.

[00:28:47]A csapat másik része a vatta emberek, azok akiket nem ismerünk, de ezt a kellemetlen létszámot fel kellett tölteni, azt valakiket így odarakt.

[00:28:53]És akkor van a a Troll Frakció, Troll Alfrakció, az pedig a Pócs János, Szűcs Gábor, Német Balázsó is nagyon aktívak lesznek és és ők még ezért vannak.

[00:29:04]És nekem ezt erősítette meg abszolút, hogy hogy hát amit a Szűcs Gábor összehozott ezen a meghallgatáson, tehát olyan volt, hogy hogy szerintem, hogyha így beleláttál volna a fejébe, na mindegy, ha így beláttál volna a fejébe, akkor az lett volna odaírva, hogy csat kettő.

[00:29:21]Ühüm.

[00:29:21]Ühüm.

[00:29:21]Tehát, hogy ott ült a stúdióba, és most ezt a víst le kell nyomni.

[00:29:24]Fogalm abszolút nem azt találta.

[00:29:26]Német Balázs, amit összehoz.

[00:29:30]Gyönmegy a kis telefonjá olyan kis izé kamuf.

[00:29:31]Á.

[00:29:34]Jó, ne szidjuk őket.

[00:29:34]Szidjuk őket.

[00:29:34]Azért azt még említsük meg, hogy Tuzson Bence nem vette észre, hogy a HVG kolléga a mikrofonja.

[00:29:41]Ez például egy baki, egy elég súlyos hiba.

[00:29:45]És ugye azt azt mondta hát hangosan gondolkodott ugye és azt mondta, hogy Ruf Bálintról nehéz lesz még ezzel az alakkal.

[00:29:53]Szegény olyan sötét, hogy az valami borzalom.

[00:29:57]Igen.

[00:30:00]Hát őszinte volt.

[00:30:01]Szyjátok.

[00:30:01]Keresem a témát.

[00:30:03]Nyugodtanázzátok, szíjátok, üssétek.

[00:30:06]Nekem egyébként még az jutott eszembe, hogy hogy egy telexes videóban láttam most éppen, hogy hogy Szűcs Gábor próbálta védeni ezt a a luxust, hogy hát nincs is olyan luxus ezekbe a minisztériumokba, és hogy hát ez ez teljesen normális, ez olyan, mint mint egy egy nyugat-európai minisztérium.

[00:30:22]Más kérdés, hogy nálunk más nem nyugat-európai.

[00:30:26]Na mindegy.

[00:30:26]De hogy ő is járt már a kabinetirodába, és soha nem találtott semmi fényűzést.

[00:30:30]És akkor Simor Dániel megkérdezte tőle, hogy de hát miért miért járt, milyen minőségében járt ő korábban a kabinet maga magánemberként a barátaimnál?

[00:30:41]Szóval, hogy egészen elképesztő, hogy hogy olyan butaságokat tudnak mondani, és hogy ők mondják Ruf Bálintra, hogy sötét alak.

[00:30:47]Tehát hogy valami elképesztő, hogy hogy hogy gondolta ezt, hogy ezt ki lehet magyarázni, hogy ő magánemberként megy be a barátjá.

[00:30:53]Szóval magánemberként a barátommal egy étterembe találkozok az otthonomban, egy kocsmába.

[00:30:59]Nem, nem a minisztériumba.

[00:30:59]még a miniszter is a barátom.

[00:31:01]Tehát hogy és hogy ott ott csak beszélgetett egy barátjával a minisztérium.

[00:31:07]Hát de olyan jó a minibá úgyis olyan hotel hangulata van az egésznek, nem?

[00:31:10]Hogy Ja igen.

[00:31:11]És a másik, hogy hogy nincsen nincs ellenzéke a következő négy évben biztos, hogy nincs ellenzéke a Tiszának.

[00:31:16]Ez a meg a másik, amit megerősítette a miniszteri meghallgatás, hogy bár amit meg is írtam ma ugye a kofeinben, hogy bármi történik, még ha olyan is, hogy egyébként a Fidesznek jogos lenne a észrevétele, felszólása, kritikája, bármi, akkor az lesz a nép reakciója, hogy ne már, de ez nem jó.

[00:31:36]Nem, hát ez barra baj, mert kellene külső kontroll, kellene politikai kontroll, de nincs.

[00:31:42]Ugye a mi hazánk az egyrészt kicsi, másrészt mi hazánk, ők nem tudnak, mert a társadalomnak csak egy nagyon elenyésző kisebbségét képviselik ilyen üvegplafonnal a a fejük fölött.

[00:31:51]Tehát az kevés hál istennek egyébként, de hogy már ilyen szempontból a Fidesz meg az megszűnt ellenzéknek lenni, nem tud ellenzék lenni.

[00:31:58]Tehát ilyen konkrét eseketeket, hogy elképzelünk, hogy van egy korrupciós ügy, mit tudom én, az egyik miniszter kitalálja, hogy ő feltaláló.

[00:32:10]Honnan vesz?

[00:32:10]és hogy hogy ilyen plusz pénzeket így így beszed valami cégtől, aminek nincs honlapja semmi, de hilliók áramlanak hozzá, és akkor fel tehát jó Rogán Antonal nem tud felszólalni, de de mondjuk csinál egy TikTok videót, csinál egy egy TikTok videót Rogántal, hogy felháborító és izé vagy ott, de ott a parlamentben mondjuk bármi történik a a vasútnál és Lázár Jánosát mindenki azt fogja mondani, hogy fogd már be Jani, hát nézd már meg, nézd már a hátatok mögé, hogy mit lapátoltatok össze.

[00:32:39]Úgyhogy szerint négy évig a Tisza az ellenzék nélkül.

[00:32:41]Hát igen, ez amikor nem tudsz akkora bűnt elkövetni, mint amit ők ne követtek volna el.

[00:32:46]Azért és ezekkel az arcokkal akarják a több német Balázs aggódik a sajtószabadságért.

[00:32:54]Ez az pont pont.

[00:32:54]Na ez az.

[00:32:54]Na ezt mondom köszönöm szépen a őszinte reakciót, mert ez lesz a népnek és a társadnak is a reakciója is, hogy röhögnek majd.

[00:33:03]Hagyjál már, hagyjál már.

[00:33:03]Igen.

[00:33:03]És ez ez tényleg azért probléma, mert relativizálhatja azokat a hibákat meg ö akár vétkeket, amiket elkövetnek majd esetleg ennek a kormánynak a tagjai, vagy vagy azok farvízén valaki, és hogy ez sosem jó.

[00:33:18]Tehát, hogy valahogy figyelnünk kell.

[00:33:20]Hát a sajtó szerepe az egyébként most megint azt kell, hogy mondjam, de jó, hogy hogy hogy a sajtónak kell gyakorlatilag úgymond a kritikus szerepétől gyakorolnia, ami amúgy is gyakorlott, csak nem árt, hogyha vannak olyan pártok is, akik erre alkalmasak.

[00:33:36]Igen.

[00:33:36]Hát ez most már így lesz.

[00:33:36]Tehát tudom tud abszolút persze a következő négy évben igen és egyébként ez meglehetősen hálátlan feladat mondjuk mert a sajtónak egyébként igen a független objektív sajtónak is nem a gajdi nem a gajdi csokotókra gondoltam nem volt dehogy volt a kutya hogy felkapta a fejét a gajdi csotó istenem már majdnem elfelejtettem a kutyát ja egy kis fóbia ugye.

[00:33:57]Na, hogy szóval, hogy a a nem volt hálás, csak ha belegondoltak a legutóbbi közvemi kutatás adataiba, hogy 70% már azt mondja, hogy Tisza, tisza, tisza, ha te ebben a közhangulatban ugyanúgy, mint eddig végzed a hivatásodat, és ha ha tiszás ügyek vannak, ha tiszás hiba van, ha valamivel nem értesz egyet szóvá teszed, akkor annak a megítélése ö nem biztos, hogy olyan barátságos lesz, mert én azt gondolom sajnos, hogy ez nagyon szép volt ez az április 12.

[00:34:31]Nagyon fontos történpillanat volt, de nem jelenti azt, hogy a magyar társadalom így vált polgári demokráciává és polgári demokratává.

[00:34:39]Jó, de én most nem dicsérgetni akarok egy pártnököt és egy miniszterelnököt, de szerintem zseniálisan kommunikál.

[00:34:43]És rögtön megtette azt a kijelentését, hogy a mézesetek hangulata nagyon gyorsan el fog múlni, és jönnek ugye a nehézségek, és akkor majd ezzel eszembe kell nézni.

[00:34:56]De tisztában van ezzel a dologgal, hogy lesz csalódottság és lesz úgymond leleplezés, de most május, mit tudom én, hanyadika van, és most négy évre szaladunk előre.

[00:35:06]Szóval, hogy elindul az elszámoltatás, vagyon visszaszerzés, ha sikerül, elindul a kormány működése, megjelennek majd a működésbeli hibák, vagy hiányosságok, csalódottságok, és akkor ez egy ilyen hosszú hosszú folyamat lesz.

[00:35:21]Tehát lesz mindig a sajtónak dolga a tekintetben, hogy most éppen mire teszi a hangsúlyt.

[00:35:26]Kis hiba, nagy hiba.

[00:35:30]Megtörtént, amit felhangosítani azoknak a társadalmi csoportoknak a igényét, akik még nem kapták meg azt, amit ígért a az új kormány.

[00:35:38]Szóval, hogy ezek ilyen szép feladatok lesznek a nekünk.

[00:35:41]Igen.

[00:35:41]Csak itt a társadalom, az a helyzet, hogy a társadalom előtt is van az a feladat, hogy meg kell ugrani ezt a mércét.

[00:35:48]Az a társadalmat nem tudjuk nevelni.

[00:35:48]De akkor is történnie kell valaminek, mert hogyha mondjuk például itt van a a ti friss cikketek, ugye a budha sztori.

[00:35:59]Igen.

[00:35:59]ö hogy ö nagyon zanzásítva, nagyon bonyolult az ügy, hogy volt egy olyan információtok, hogy Magyar Péter esetleg Budhára bízná a nemzetbiztonságot, és ez nem azt jelenti, hogy ilyen nagyon nyugodt nemzetbiztonság lenne, és ilyen nem úgy budha, hanem ugye az a bizonyos hacker, aki a Tiszánál dolgozott, és tényleg nagyon bonyi a sztori, de hogy amikor néztem a reakciókat, akkor azért er enyészű kisebbségben volt az, hogy de jó, hogy az átlátszó, de volt olyan B és mi volt a többség?

[00:36:30]Ühüm.

[00:36:30]Hát, hogy ezt nem így kéem nem most meg most kell ezzel és ez a társadalom feladat.

[00:36:36]És ez a durva egyébként, hogy még mindig most kell ezzel, mert ugye április 12-e előtt mindig az volt, hogy hát most miért mondjátok, mert majd most az a legfontosabb, hogy hogy legyőzzék a nert, a bűnös nert, és ez most már elmúlt április 12-e legyőzték a bűnös nert.

[00:36:49]Jó, hát szerintem ezt ezt nekünk cipelnünk kell életünk végéig, hogyha már újságírói hivatást választottuk.

[00:36:54]Hát bocsánat.

[00:36:56]Ö mindig én azt gondolom, hogy hogy hogy azért ez az, hogy majd halad az idő előre ö talán talán egyre jobb lesz és nem lesz mindenféle kritika azonnal támadás nak nem tesszük ki magunkat támadásoknak.

[00:37:16]Ö most ez van, de azért ugyanakkor nézd meg azt például, hogy ugye volt egy oktatási miniszter jelölt, Rubovski Rita, és ott elég sokan fölszólaltak, és hogy hogy miért gondolják azt, hogy hogy nem a személye feltétlenül, hanem hogy ugye az egyházhoz való kötődése miatt miért nem jó az, hogyha most egy oktatási miniszter az egyházi perkekből jött és Lő világosság, Lannert Gyudit lett az oktatási miniszter, vagy ott volt például ugye a Melétei Barna Márton esete.

[00:37:47]ahol pedig ugye azt ródták föl sokan, így a sajtónak egy szegmense is, hogy hogy mégis csak a sógora, ez mégis csak nepotizmus, még akkor is, hogyha mondjuk alkalmas ez a személy, mert valószínűleg alkalmas egyébként az igazságügyi miniszteri posztra.

[00:38:01]És itt is történt változás.

[00:38:01]Tehát, hogy azt akarom mondani, hogy nem biztos, tehát lehet, hogy hogy nagyon sokan vannak még így, ahogy te mondod, hogy semmilyen kritika nem érheti Magyar Pétert és a Tiszapárt de de én azt gondolom, hogy hogy ez a társadalom igenis, hogy egyre inkább érik arra, ha már megtörténhetett ez a változás, akkor az még inkább azt mutatja, hogy ha nem is mindenki, de hogy hogy fejlődünk, fejlődőképesek vagyunk ebben, és hogy azért, mert kritikát mondunk, azért még nem feltétlenülm vagyunk Orbán Viktor hívei.

[00:38:34]Tehát hogy szerintem igenis én én azt gondolom, hogy hogy nem rajonganunk kell, hanem figyelni kell minden embernek figyelnie kell.

[00:38:41]Hogy volt ilyen, vagy nem lehet, hogy nem a Magyar Péteren az apukája mondta, vagy már nem emlékszem, hogy hogy kritikusan tessék viszonyulni az új kormányhoz.

[00:38:51]mondasődésolatot hogy audatosságát egyébként tényleg a kampány során lett egyre több ember pont azért mert figyelte a Fidesz reakciójét a Tiszaen reakcióját arra való reakciót bekerült a politizálása úgy tetszik abban az értelemben, hogy a közéleti témák a családi asztalok és ez ez ez most és ez folyik tovább tehát hogy ugyanolyan izgalmas a tév híradó már nem feltétlen a megy híre mondjuk az is izgalmas tehát hogy hogy ott micsoda változás történt szempontból izgalmas egy-két napig érdekes volt és na mindegy megtaláltam tudatosságra gondoltam hogy hogy hogy talán fenn tudják tartani majd ezt a ezt a fajta tudatosságot hát mi bízunk a átlátszó és a magyar hang nézőibe olvasóiba és hát mi tudjuk hogy önök velünk együtt hiszen mi önök is bíznak és hisznek bennünk mi is bízunk és hisznek a tanácsokat meg az input És kéz a kézben haladunk a polgári demokrácia felé.

[00:39:51]Így van, merthogy a polgári demokráciához fontos a kritika.

[00:39:55]Na Tiszatulsz, hogy az mi?

[00:39:59]A Tisza túlsz?

[00:40:00]Igen.

[00:40:01]Hát úgy, hogyha megfelelő szavazatot kaptál választótól, akkor elmész ilyen éjszakai intézménynézésre exkluzív Tis.

[00:40:07]Nem tudtam István találta ki.

[00:40:07]Persze azért sejtettem visszat az ugye, hogy nem tudom nektek melyik volt a élményszerűen a a leg nekem a belügyes nekem is az én sorrendem a következő Karmelita az olyan szép szép meg mi Igen, de mégis egy miniszterelnöki az, hogy hogy ott van és abba az intézményben az nem annyira szimpi, de ha már odapakolták akkor jó oké utána jött a propagandaminisztérium.

[00:40:35]Hát na az ú az ilyen ilyen Dubai Luxi Hotel, nem?

[00:40:42]És még nem is a régen olyan egy hete adták át.

[00:40:46]Tehát hogy olyasm hogy úgy úgy úgy úgy úgy néztem ilyen ilyen ilyen ilyen kis rendes proletárként, hogy hogy mit tudom én, valami tombolán nyertünk párommal oda és akkor ahkora szerencsé egy lúer vagy a szög fantasztikus.

[00:41:02]Ö és tehát ott ott volt egy ilyen travel channel hangulata a dolognak.

[00:41:08]És akkor a a Igen, nekem is azt fájt legjobban a belügyminisztérium ott ott minden együtt volt.

[00:41:15]Ott ott volt a szuper Luxi feeling, ott volt ez a karmelitás, ott volt a a irgalmatlan rongyrázás, és közben ott volt végig a fejemben, hogy hogy néz ki egy vidéki rendőrkapitányság.

[00:41:27]Igen, hogy a 60-as70-es években odarakott bútorokban ücsörögnek, tehát hogy a deredik című sorozatot azt ki lehet vele forgatni szinte bárhol.

[00:41:34]Aha.

[00:41:34]Meg hogy mennyit keres egy rendő.

[00:41:38]És egyébként engem egy a legjobban pont ez lepett meg, tehát hogy én a Pintérből bevallom őszintén én nem néztem volna ki, hogy hogy egy ilyen luxus izét épített magának.

[00:41:46]Tehát a Rogánból simán.

[00:41:49]Ö de hogy hogy a Pintér Sándorról én én én nem gondoltam, hogy neki ilyen fontos a külsőség meg a szivar szivarszoba meg a a hasonlók, tehát hogy tényleg egy egészen döbbenet.

[00:42:00]viszont, hogy azt akartam csak még ezzel kapcsolatban mondani, hogy ezt valami elképesztően jól csinálja a Magyar Péter, hogy hogy ezek az élőzések és hogy mennyire sziporkázik benne, és mennyire élvezi, és hogy az a durva, hogy szerintem az emberek is nagyon élvezik, tehát hogy hogy tényleg, hogy bemehetünk olyan helyekre, ahol még nem voltunk, és tényleg te is úgy érzed, hogy beleülsz a süppedős potelbe, és hogy hogy hát igen, ez ez tényleg ez ez ilyen élőben dokumentettált történelem, tehát valószínűleg ezek egyébként majd 30 év múlva töri órán fogják nézni ezeket, amikor én nem gondolom a felháborodott tömegbe üzönlett volna a kastélyok helyett, mint a forradalmak idején ezekbe a palotaszerű minisztériumi épületekben, de azért ennek van egyfajta indulatlevezetése is, tehát hogy olyan, mintha belemennénk, tehát akkorát olyan olyan lassan, mintha már nem kell elmondja helyettünk azt, hogy szinte a mi szavainkkal, hogy hogy érezzük magunkat ebbe.

[00:42:56]De ezt ezt valami elképesztő profin csinálja.

[00:42:58]Tényleg tehát leülök, érezzétek ti és akkor elmondja, hogy milyen illat van a levegőben meg a nemá, hogy tényleg gyakorlatilag megjelenik az otthonodban a miniszterelnök és éppen kalauzol, hogy akkor hogy ezek mit loptak el és honnan raboltak és tehát hogy annyira valószerűvé teszi ezt az egészet, de tényleg.

[00:43:16]Tehát hogy nekem nagyon tetszikos nem rajtad nevettem, csak a a fal fúró miatt így összemosolyogtunk a hangmérnökkel, hogy megint balors bal sors, akit régent.

[00:43:27]Igen.

[00:43:27]Majd úgy csináljuk a következő műsort, hogy hogy elhíreszteljük, hogy nem én vezetem, és akkor nem jön a fúró ember.

[00:43:34]Gondolod?

[00:43:35]Hát ez próbát megér.

[00:43:35]Hát mivel eddigény specifik, lehet, hogy valamiért valamiért téged évesen elhallgattatna.

[00:43:39]Nincs kizá meg akarnak fúrni.

[00:43:41]Húha.

[00:43:41]De honnan?

[00:43:44]Így eljönne érted?

[00:43:44]Így fúró.

[00:43:45]Nincs hon nincs nincs honnan.

[00:43:45]Tehát, hogy engem csak felfelé lehetne fúrni.

[00:43:49]olyan megnincs, hogy ugye van ez az urbex című műfaj ez a interneten, hogy ilyen ilyen rombos elhagyott épület izé.

[00:43:57]És ugye ez ennek a a ellentetje.

[00:43:57]Úgyhogy kitaláltam rá egy új kifejezést.

[00:44:01]Na csak elférem.

[00:44:03]Várjál, hogy megvan ez lesz a műsorfénypontja.

[00:44:05]Kitaláltam rá egy nem megvan közben, mert bonyolult nagyságos urbex.

[00:44:11]Ó jó.

[00:44:11]Jó.

[00:44:11]Ádám felsírni.

[00:44:15]Na m az egyébként az nagyon jó az a gesztus, hogy a a szociális minisztériumot helyezik el a Dubai hotel.

[00:44:23]Szóval az az viszont ha látná nem látjátok, de csak én nézem, ha látnátok, hogy a kormányzati volt kormányzati nyilvánosság hogy áll ezekhez, lehet, hogy kéne csinálnunk egy olyan műsort, hogy hogy le ketten hárman, én ugye átmosom az agyam előző nap frankón, és akkor jönnek a témák.

[00:44:41]Így elmondjátok, hogy hogy mit gondoltok, és akkor izé, tehát beszéltek a valóságról, majd én jövök és hozom a fideszeseknek a hogy ők mit gondolnak erről.

[00:44:55]Szereted kínozni magad, úgyhogy bár egyébként ez még az is lehet, hogy érdekes lenne.

[00:44:58]Na ők például ezekre úgy reagáltak, hogy De hát ez a népé igen igen igen ezt hallottam.

[00:45:05]Ez a népé.

[00:45:07]Hát ez a mindannyiunk csak azt eddig nem tud csak mi nem tudtunk róla eddig és nem használt emettem a kezét aki tudta hogy van egy propagandamérium Dubaj hotelnek állszó mondták a polcsnak hogy de hát minden mosdó márványból van miért nem látott még márvány mosdót de otthon is olyan van tényleg eben benne van ez a a az Orbán által végig a 16 év alatt ez a mi magyarok tehát hogy akik mi titeket képviselünk azok ti vagytok mi egyek vagyunk Én vagyok megtestesítő, mint egy király a magyarság, és nekem ez jár.

[00:45:42]Nem véletlen, hogy hogy abba a telekiportba azt mondja az egyik képviselő asszem F Kovács, nem tudom melyik, hogy hogy miért a parlament is és így hátra is mutatott az óüvegre, hogy ilyen szép.

[00:45:51]Tehát ők úgy gondolták, hogy onnan átmennek a munkahelyükre és az is ilyen legyen ebben a ebben a millénomi pompában, vagy nem tudom miben, mert emlékezzetek rá, hogy az egész vár kormányzat várba költöztetése Igen.

[00:46:06]Az ugye akkor indult, amikor amikor amikor kitalálták, hogy akkor majd múzeumok meg lemennek a várossigedbe, és akkor volt egy több 100zres petíció, hogy mindent a maga helyén, emlékszem, mert én is aláírtam, meg utána a városligettel foglalkoztam.

[00:46:18]Szóval, hogy ez azóta megy, hogy miért odajön föl, onnan lenéz föntről lefele.

[00:46:24]Egyébként volt egy ilyen megjegyzése, nem tudom melyiknek, hogy miért ne lenne kilátása ott van fönnak.

[00:46:30]Igen.

[00:46:30]Hogy miért jönnek azzal, hogy micsoda kilátás?

[00:46:32]De szóval, hogy eddig ezt éreztük, hogy onnan föntről néz le ránk.

[00:46:38]De az egész várátalakítása, monterv historizálása és műjellege közben meg az egész betonból.

[00:46:45]Persze amögött amögött mit vár mit vártatok, hogy mi lesz?

[00:46:50]Mondjuk az az érdekes, hogy hogy megmaradt ez a csillár meg intarzia meg nem tudom minek közben meg a legmodernebb felszerelések is vannak.

[00:46:55]De hát ez is ugye logikus.

[00:46:58]Hát még seülhetnek olyan kényelmetlen fotelekben, meg kell lábmozzás meg valami.

[00:47:02]Tehát mindent meg lehet magyarázni.

[00:47:05]Én nem tudném mondani az M1-ben ezt a érvelést, hogy miért kellet ez a ez a nem luxus, hanem jó.

[00:47:09]Jó, de ugye azt kérdezed, hogy hogy miért vártunk volna mást?

[00:47:13]De el se jutottunk odáig, mert nem vártunk semmit, mert nem tudtuk, hogy ez így van.

[00:47:16]De állítólag valamelyikbe lehetett menni.

[00:47:18]Hát a Bel minisztérium nagy büszkénye közéette, hogy 1878 néző már volt, már ottan fogadtak 1878-at, mer 48-at kellett volna egyébként.

[00:47:27]Na mindegy, hogy tehát hogy Gábor baráti alapon például, tehát és akkor amikor a amikor a Rogánnal készített a 444 interjút, emlékeztek, akkor engem ott meglepett a a Miliő, tehát abból ott lehetett látni, hogy a a teljes környezet ilyen lehet, tehát az az is egy ilyen monumentális meg bombázatos volt.

[00:47:45]a Belügyminisztériumban, hogy a övánnal kell a sajtótól eltakarni a Igen.

[00:47:52]Az fa a berakászké.

[00:47:55]Ó, na egyébként ez történt, amit mondasz Zsuzsa, hogy amikor jött Orbának ez a kattanása, ez a beleszerelmesedni a a szerintük nagy dicső időszakba, ugye, és hogy ha már ezt nem tudjuk megteremteni, mert Orbán Viktorb azért mégse lehet királyt csinálni, mégis csak ez a Európai Unió meg nem biztos, hogy a népednek annyira örülne.

[00:48:13]Szóval azért a a milliót teremtsük meg köré.

[00:48:15]Igen, igen, igen.

[00:48:18]És hogy hát milyen festményeket vittek oda egyébként ezeket?

[00:48:21]Ezek tényleg a mieink amúgy lennének, csak ezeknek múzeumokban lenne a helye, hogy bárki megtekinthesse őket.

[00:48:27]Ehelyett ugye fogták és hozták azt a törvényt valamikor, vagy nem is tudom már rendelet volt, ez végülis mindegy, hogy mint Lázár János is írt alá, hogy ha különös indok van, akkor igenis oda kell adni.

[00:48:40]Azt újrágaptak a cuccra.

[00:48:42]Nagyon Riprónait meg mindenkit vittek.

[00:48:44]Tisza István széke, elnöki széke.

[00:48:44]Na az hova került?

[00:48:48]Kövér feneke alá.

[00:48:50]Kövér László irodájába.

[00:48:50]De nem csak úgy kiállítva, hanem abba ücsörgött a mester.

[00:48:54]Hát most már azért értünk egy-két dolgot, nem?

[00:48:56]Hogy mi is volt ottan Kövér Lászlónál?

[00:48:57]Tehát milyen szintű ö Igen, szó elképesztő Igen.

[00:49:01]személyiségtorzulásnak kell politikusként, és ez ez politikai személyiségtorzulás is egyben, bekövetkeznie ahhoz, hogy egy fiatal demokrat szövetség fiatal politikusa eljusson oda, mégogyha teltek is az idők, hogy elkövetelje úgymond Tisza István egykori székét, hogy abban üctsörögjön.

[00:49:21]Elkészem arról nem beszélve, hogy az egy történelmi érték, tehát hogy hogy Ühüm.

[00:49:27]hogy már beleülni de most tényleg tehát hogy nekem ha azt mondanák, hogy ide leülhetsz, akkor se mernék.

[00:49:33]Hát de igen.

[00:49:36]Az a durv belegondolsz, hogy mit tudom én egy jó sóletet toltak kövér Laciék.

[00:49:40]Biztos nem olyat nem vagy nem nem lennék Tisza István székének a helyében pedig de hát a pedig jobban húz.

[00:49:48]Na de egy ilyen székben ülő érthető az az arogancia, hogy ahogy leszólt a ott ágáló ellenzéki képviselőket, hogy meggyalázzá az a helyzet, hogy az a helyzet, hogy igen, érthető, mert hogy tényleg benne van ez a személyiségolás abszolút, de tényleg igen.

[00:50:06]Nem gondoltunk mást, hogy hogy mi lehet ott valóban, de hogy ezt mégis látni meg szembesülni vele, az az egészen tát, hogy leléptél és hogy elkezd a magyar, hogy ezen az oldalon ott van kér, hogy Ferenc József a másik oldalon pedig ugyanakkorában és látod te is azt mondtad, hogy beléptél, tehát hogy az ember annyira úgy érezte, hogy ott van.

[00:50:22]Ezek ezért jók egyébként, hogy ugye szerintem ez tényleg tényleg történelmi dokumentumok lesznek ezek az élő videók.

[00:50:28]Na, van egy olyan műfaj is, hogy room tour, az pedig azt jelenti, már utántem ennek, mert a urbex miatt már mindenel foglalkoztam, hogy ilyen korabeli épületeket néznek meg úgy, hogy az eredeti funkciójukban, hogyha lenne volna van.

[00:50:46]És egy 60 puszta rumpót én mennék.

[00:50:52]Nem mehetsz is majd.

[00:50:52]Szerintem lesz.

[00:50:52]Ja, biztos les.

[00:50:54]Hát persze.

[00:50:57]Én is mennék.

[00:50:57]vagyunk egyébként jelentkezzünk már előzetesen a na az magántulajdon még tehát hogy ott egyelőre még nem és hogyha már sikerült ezt a bénácska magyar magántulajdon még akármit így összehozni akkor az jó átvezetőnek mert hogy vagyon visszaszerzés Ésik Sándor a diétás magyar múzsa főszerkesztője adott egy jó kis interjút mi nékünk magyarnak tessenek elolvasni tényleg nagyon érdekes meg tanulságos meg meg okosító én szeretem az okosító dolgokat amikor olyan területről beszél egy ember nagyon nagyon mélyen, de nagyon közérthetően, aminhez nekem nem annyira vanm lövésem.

[00:51:32]És akkor ilyen ezek a ú tényleg úban az az egy nagyon jó érzés.

[00:51:35]Na ez egy ilyen interjú és van ebben egy nagyon-nagyon fontos rész.

[00:51:43]Ezt felolvasom.

[00:51:43]Jó, nem olyan hosszú.

[00:51:46]Azt mondja az Ésik Sándor, a vagyon visszaszerzés másként fog megtörténni, mint azt az emberek várják.

[00:51:49]Az ellopott vagyonok 10%-át sem teszik ki a jachttok vagy luxusautók.

[00:51:53]Furcsán hangzik, de egy 100 milliós Rolls-Royce apró pénz egy 1500 milliárdos Budapest Belgrád vasútvonalhoz képest.

[00:52:00]Inkább azokat az embereket érdemes módszeresen felkutatni, akik nyitva tartották azokat a csatornákat, amelyeken kivitték a pénzeket.

[00:52:07]Például beviheték a rendőrök az állami cég főosztályvezetőjét, hogy megkérdezzék, miért fizettek ki 100 milliókat nerközeli énekeseknek.

[00:52:13]Ha erre csak annyit mond, hogy minden le volt papírozva, akkor lehet emlékeztetni, hogy ez attól még hűtlen kezelés és 5-10 év börtön is járhat érte.

[00:52:24]Egy rutinos nyomozó tudja, melyik az a lélektani pillanat, amikor meg kell tenni egy ajánlatot.

[00:52:28]Ha megmondja, ki adta az utasítást, akár felfüggesztett is lehet az az öt 5-10 év helyett.

[00:52:34]Kérdés, így el lehet érni miniszterekig, vagy akár Orbán Viktorig is a válasz a magyar hangban, de egyébként igen, azért ennyire nem vagyok aljas.

[00:52:41]Igen.

[00:52:43]Jó, de ha öt-1 év börtön felfüggészett, vagy nem, abból nem jön vissza a vagyon.

[00:52:48]Igen, én is azt látom, hogy ahogy az én siketolvastam, hogy a büntetőjogi felelősségát azt előbb tudják bizonyítani, mint azt, hogy a vagyont visszaszerezni.

[00:52:59]De azt már bírósannak kell kimondania, hogyha megállapítja, hogy mennyi volt a a jogtalanul szerzett.

[00:53:03]Tehát az egészet nem lehet valószínűleg, mert az nem úgy van, hogy mint a középkorban, hogy tudom, lenne rá igény, és nem én vagyok már megint a izé a nyúl Béla.

[00:53:11]Miért nem?

[00:53:13]Miért nem?

[00:53:13]Mert nem, hogyha ö az beigazolódik, hogy mondjuk egy másfél milliárdos szerződés az jogtalan volt, izé ennyi kárt okozott az államnak, annyi kárt, akkor a kár mennyisége az a vagyonból, tehát hogy azért nem olyan egyszerű.

[00:53:27]El tudom képzelni, amit mondasz, hogy mondjuk egy nagy beruházásnál, hogyha bebizonyítják azt, hogy túlárazva voltak dolgok, és akkor ott esetleg valahonnan vissza lehet kérni azt a pénzt, hogyha annak a cégnek még van pénze, nem ürítette ki a készleteit, nem szűnt meg, nem adták át más tulajdonban.

[00:53:45]Tehát, hogy azért ezt 1000er dolog nehezíti.

[00:53:47]Az meg, hogy mondjuk most mit tudom én, ilyen mindenféle énekesek meg zenészek meg nem tudom én kicsodák kaptak 100 milliókat meg meg milliárdokat, tehát hogy hogy ma már lassan 100 milliókkal nem is dobálózunk, csak milliárdokkal.

[00:54:02]Tehát hogy azt meg azt meg nem fogod tudni visszakérni.

[00:54:06]Tehát hogy most ha ő adott ott két koncertet, és azért ennyit fizetett az állam, hát akkor így jártunk.

[00:54:10]Tehát hogy így vagy ezzel semmit azt mondja, azt kell felelősségre vonni, aki ezt elintéz.

[00:54:15]Igen.

[00:54:15]Tehát, hogy azért mondom, hogy a büntető jogi felelősség azt el tudom képzelni, hogy mondjuk ilyen főosztályvezetői szinten meg lehet szorongatni az embereket azzal, hogy ne vállalja, mert már most már miért vállalná magára, hogy igen, én döntöttem így és én írtam alá, hanem hogy azt mondja, hogy márpedig engem utasított ez a miniszter, hogy akkor nekem márpedig ezt kell csinálnom, vagy különben nincs állásom.

[00:54:36]Tehát, hogy ezt el tudom képzelni, de ez inkább a a büntetőjogi felelősséget tudja szerintem érvényesíteni.

[00:54:45]Ott lehet majd és ott se a vagyon visszaszerzés, hanem ott a jogi része szintén hogyha tényleg a volt ez a bizonyos alkotmányos költség ugye amiről így mindenki tudott, de azért nem volt ez annyira izé, de hogy mindenki tudott róla, hogy ez van, meg nagyon sokan beszéltek ról, hogy Iz van.

[00:55:03]Az az a rész ugye, amit a egyébként is pofátlanul magas fideszes korrupció fölött is van még, amit vissza kell tolni a a Fidesz rendszerébe, hogy ezeknek a pénzmozgásoknak azért lesz nyoma.

[00:55:15]Igen, igen.

[00:55:17]Tehát, hogy hogy a a mindig szerencsétlen Száó Péter feleségével példározok, csak az szerintem az annyira egy ilyen egyértelmű lehetne, ha így lenne.

[00:55:25]Tehát, hogyha van egy miniszter, aki dönt beruházásokról, és a beruházásokban támogatott cégek, aztán ezt szeretnék meghálni, akkor azt csinálják, hogy mondjuk az egyik leányvállalatukhoz kitolnak egy kis pénzt, amit azért sok nullát tessenek elképzelni, azokból megint átcsorog valahova egy izé magán így.

[00:55:46]És akkor egyszer csak azt látjuk, hogy a mit tudom én, ennek a feltételezett miniszter feleség feltételezett feleségének van egy olyan cége, aminek semmi nyoma nincs az égvilágon, semmi ellátható tevékenységet nem végez, de valamiért valakik folyamatosan 100 milliókért rendelnek meg tőle.

[00:56:03]És na de ezt ki kell nyomozni.

[00:56:04]kell nyomozni.

[00:56:06]Igen, igen, igen, igen.

[00:56:07]Ezt ki kell nyomozni és ugye azt lehet majd bebizonyítani, vagy visszakérni, ami kárt okozott az államnak, azt a részt, arra meg ami megvan, tehát hogy ah megvan, az a pénz nyilván meg ingatlanokat le lehet foglalni, tehát azért van, amit lehet.

[00:56:21]Igen, csak pénz.

[00:56:21]Igen.

[00:56:22]Csak hogy ez mennyi, az az egy nagy kérdés, hogy ez mekkora része annak, amit amit ténylegesen elloptak, abból mennyit lehet visszaszerezni.

[00:56:30]Ez egy nagy kérdés, hogy ez mennyire nyilván de azért az fogséget okozni, hogyha hogyha ebből sikerül valamennyit.

[00:56:36]Igen.

[00:56:38]Szerintem az ügyek lesznek fontosak.

[00:56:40]Milyen ügyek?

[00:56:41]Amikor bilincsben látod ezt a egyre magasabb szintű.

[00:56:45]Mind a kettőtől fontos egyébként, nem?

[00:56:46]Tehát a büntető jogi felelősség is, meg az is, hogy valamit visszakapni.

[00:56:48]F azt nagyon fontos lenne, hogy visszakapni, de hogy ha én most a népfejével gondolkodom, és az nekem megy, mert én is parasz gyerek vagyok, mint Rogánon, hogy és úgy és úgy úgy úgy úgy igen, de de tényleg, tehát ha én most a népejével és én nagyon szeretek a nép fejével gondolkodni, akkor akkor tudom én van egy ember Magyarországon, akinek 100 milliárd Ft a vagyona, és ebből nem sikerül a bíróságnak csak, vagy tudom én, meg a nyomozó hatóságnak mondjuk 10 milliárdnyiról ki mutatni, hogy az igenis ennyi kárt okozott, és azt lefoglalják azt a vagyonrészt.

[00:57:24]Oké, tök jó, persze, örülünk, de ha látom ugyanezt az embert, ahogy a volt felesége, nem akkor még felesége a válóperes papírokkal érkezik a beszélőre, és a a 150 milliós hermésztáskát így egy bottal így leveszik a váláról, hogy ehhez még a jó vátét tartozik.

[00:57:45]akkor engem népileg az jobban kielégít.

[00:57:48]Én azt szeretném megérni, hogy lássak egy Netflixen egy sorozatot ezekről a bűnözőkről, hogy hogyan csinál, nem hogy megérjem azt, hogy de az milyen durva, hogy mészáros lén, hogy a többiek így már próbálták ide-oda menekíteni a pénzt, meg ezt visznek meg, és hogy hogy ő Andival még mindig kámban táskákat vásárolgat, tehát hogy egészen döbbenet, hogy nem jutott, hogy tényleg vajon ő nem tudja, hogy most nem ezt kéne már talán, vagy hogy hogy még mindig 100 millióér táskát kell venni.

[00:58:18]Van ez a van ez a hedonista szemlélet, tehát amikor már á ez a tudod mi ez az uri muri nemm.

[00:58:24]Hát most már mindegy.

[00:58:24]Tehát most már akkor hadd szóljon akkor már.

[00:58:26]Andi melyik a legdrágább táskád?

[00:58:29]120 millió.

[00:58:29]De nem is sörinc mint uri muri.

[00:58:33]Hát nem tudom.

[00:58:33]Tehát hogy nem nem ez jutna róla ezt.

[00:58:36]Hát de nekünk ez jutott a ner nertől.

[00:58:38]Tehát, hogy valóban nem az a rég, mert a a azoknak az elmebetegségeknek, a Móric meg a mixát féle őrületnek úgymond, mármint nem annak, amit nem az őrületek, hanem améről él, annak volt valami bája, nem?

[00:58:49]A gentry világnak is volt valami bája.

[00:58:52]Borzalmasan izé volt, de mégis volt és eleganciája volt.

[00:58:55]Hát na és akkor mészáros 150 milliós táska.

[00:59:01]Tehát, hogy azért a hermészka az lehet, hogy kapta egy barátnőt, az nagyon durva.

[00:59:06]Nem sajnos nem volt ilyen táskám, úgyhogy nem tudom, hogy hogy van ez, de hogy ha azt mondják, hogy ennek nem csökken az értéke, hogyha lesz egy hanem nőy befektetés olyan, mint másnak egy kötvény vagy ilyesmi.

[00:59:18]Tehát hogy végül is ilyen szempontból érhető érthető, hogy miért akaszkatsz akkor most még jó de azt a a befektetés megadja ezeket a nagy ékszereket, és ilyen szévben tartják az emberek.

[00:59:26]Szóval mi van, aki tépik a kezéből szegénynek, és akkor lőinc lőrinc megvédi, utaléri a tovajikat, és megvédi.

[00:59:36]Nem járnak olyan múlk olyan körökben, ahol ez kit.

[00:59:39]Na nagyon szépen elment az idő.

[00:59:39]És hol tartunk?

[00:59:41]Sehol.

[00:59:41]Még a lényeg dó.

[00:59:43]Sehol nem mi a lényeg?

[00:59:44]Hát a nép sorsa meg a Igen.

[00:59:46]Orbán leltár.

[00:59:46]Hát azt hagyjuk, nem?

[00:59:48]Annyi, hogy ugye liberális kormány vezeti Magyarországot.

[00:59:56]Tehát Orbán Viktor leváltotta a baloldali kormányt máris, tehát hogy itt itt itt ez már két héten belül a nem is tudom hanyadik kormányváltás.

[01:00:04]Nekem ez egyébként azt is jelzi a Dopman interjúval együtt, hogy Orbán szerintem elengedte a Fideszt és valami ilyen rendes szélső jobbos cuccban, népi mozgalomban gondolkodik.

[01:00:18]vadhajtások, mert mert most már nem a baloldal, hanem a liberálisokkal helyezte magát szembe ezzel a meg tudom, hogy apróságnak tűnik, de Orbánnál sajnos mindennek van helye, tehát ő most át csinál szerinted egy ilyen pártot?

[01:00:34]Nem tudom én mit fog csinálni, fogalmam szélső szé, mert amiről beszélünk, tehát a vadhajtások meg a dopman, tehát hogy az már valami olyan szélsőséges szélső jobboldali izé.

[01:00:44]És akkor azzal mit akar Orbán Viktor 60x évesen?

[01:00:46]Nem értem.

[01:00:46]Tehát, hogy én ebben nem, hogy még ott valamit tud, de de nem látunk a száot, tehát hogy nyilvánvalóan nem nem szólhat Dobman és a vadhajtások a Fidesz megújulásáról.

[01:00:57]Nyilván nem.

[01:00:58]Akkor valami más.

[01:00:58]Orbán nem hülye.

[01:01:01]Hú, azért milyen hozzászólásokat fogok kapni.

[01:01:03]De hogy amikor csinál valamit, annak van valami politikai okaszándéka célja.

[01:01:09]E ebben nem látom nem látom a nyerőpotenciált, hogy az hol van benne.

[01:01:15]De mégis valami De akkor is van valami célja, ha nem tehát a dopennel meg vadhajtásokkal akar itt visszatérni, akkor szerintem az az az nem működik.

[01:01:21]Teh az lehet, de az lehet az tehát a terv lehet, hogy béna, de hogy nem a Fidesz megújításáról szól, az biztos.

[01:01:27]Tehát akkor valami másról szól, akkor mi másról szól?

[01:01:29]Szerintem az mondom, hogy kettő és régóta szélső jobbra menetelt a Fidesz, tehát lesz még inkább az új Fidesz.

[01:01:37]Végre csapatja a izét a Attilas cuccait meg a mit tudom én.

[01:01:43]Végre végre felöltözhet úgy, ahogy Igen.

[01:01:46]Rendesen ki kell nézni.

[01:01:47]Hát ez az így múlik el a világ dicsősége lenne.

[01:01:49]Tényleg.

[01:01:49]Tehát hogyha az lenne belőle, hát hogy így teljesedik be számukra és a kölső szó.

[01:01:54]Én én nem hiszem ezt.

[01:01:54]Tehát hogy oké csak várjál de ez tök fontos.

[01:01:58]Tudom, hogy a nézők már egy kicsit váradtak, de mi még nem.

[01:02:02]Hát tehát hogyha ha a Fidesz megújulása így képtelenség, akkor itt van egy másik politikai terv.

[01:02:10]Igen.

[01:02:11]Ühüm.

[01:02:11]És oda kell nincs olyan tér.

[01:02:11]Tehát hogy ugye Orbán Viktor mindig kereste azt a megfelelő helyet, ahol van akkora politikai tér, ahol tud annyi szavazót összegyűjteni, hogy miért nem tud a szélső jobban?

[01:02:22]Hát ebben igazáb persze, tehát a a magyar középre pozicionálta most vigyelek megvilágosítása van.

[01:02:29]Mi van, hogyha nem belpolitikában gondolkodik?

[01:02:31]Mert régóta nem.

[01:02:34]De hogy most aztán végképp nem, hanem csinál egy ilyen valamit, mert ő azért úgy tűnt, és szerintem ő is elhittette magával, hogy ő ennek a nagy nemzetközi patriota mozgalomnak egy meghatározó arca.

[01:02:45]Az is volt egyébként, valóban az is volt, csak hát ugye egy ilyen Holdról se láthatatlan választási bukás után már nem hát így így ejtették.

[01:02:57]Nincs, mert kiderülsz, hogy az egész egyébként valahol a jó visszaszerezni valószínűleg ezt a a Fideszt nem lehet megújítani.

[01:03:03]Ezt szerintem ő pontosan tudja.

[01:03:05]Ott nem tud visszajönni ebbe a közegbe.

[01:03:06]Marad az, hogy ott csinál valamilyen erősebb izé ilyen szélső jobbos valamit, és azon keresztül tehát á Ühüm.

[01:03:16]Hogy hogy hogy nemzetközi karriert csinál?

[01:03:19]Hát vissza vissza ebbe a patrióta izébe bigyózásba.

[01:03:22]Mit jössz ezzel, hogy 60 valahány?

[01:03:22]Miért trampány éves?

[01:03:24]Tehát érted, fel lehet nem ja nem azzal nem nem úgy értem, hogy öreg, hogy vagy ilyesmi, csak hogy én azt gondolom, hogy menhetne újba, mi meg van alapozva.

[01:03:34]Igen, csak hogy nem látom ott azt a politikai teret, amibe Orbán Viktornak érdemes lenne belevágnia.

[01:03:38]Tehát hogy amiről itt beszélünk, hogy a szélső jobb oldalon fölépíteni valamit, hát ott sosem lesz egy 40%-os párt.

[01:03:45]Hát ahhoz nem tudunk kell ki.

[01:03:48]Annyi elég, hogy mondjuk négy-öt képviselő ebben ha az európai parlamentbe erre gondolsz?

[01:03:54]Ühüm.

[01:03:54]Ühüm.

[01:03:54]Ühüm.

[01:03:56]Igen, ez már merült föl bennem is, de hogy őnek ilyen kicsi céljai lennének, én az engem De mert ott van, ott már tud megint nyomulni a izén belül, de fogal nem tudom, de nem, mert nincsenek olyan tisztségei hozzá.

[01:04:07]Kössünk kompromisszumot.

[01:04:07]Orbán megbolondult.

[01:04:09]Na elfoglalja Erdét és a az és az ez a ez a legjob.

[01:04:12]Orbán Orbán megbolondult.

[01:04:13]Kész.

[01:04:13]Elfogadja el.

[01:04:15]Köszönjük szépen.

[01:04:17]Akyárak dró.

[01:04:19]Uff, még van m egy kicsit az MT, akkor utána átadjuk a szót végképp, örökre.

[01:04:24]róla.

[01:04:24]Ugye az történt, hogy a magyar távirati iroda fotójáról levágták Súlyok Tamást, merthogy Magyar Péternek volt ez a kérése, hogy fel ezt a felajánlásra, hogy nem ez most már biztos, vagy még lehet most legutóbb vizsgálat indító Jánita belső vizsgálatot indított el, amin én tehát nagyon megegyződtem és nagyon ritkán röhögök fel hangosan ilyen hírek, de azt amikor tehát aki ismeri a hölgyet és a tevékenységét és a Dunamédia a szolgáltató Zrt.

[01:04:54]Tehát hogy igazából neki naponta 50 ilyen belső vizsgálatot kellett volna indítania, de hát azért került oda, hogy ne induljanak, és most ilyen jó, mindegy, én valamikor már nem is akarom érteni, csak röhögök.

[01:05:04]Szóval, hogy úgy tűnik, igen, hogy levágták, merthogy készültek ugye olyan MTI fotók is, amikor az elsőnél még súlyok ügyesen a csempész kicselezve a miniszterelnöki szándékot oda tudott sunnyogni, de utána már nem.

[01:05:22]Ö és most mindegy, hogy ki mit gondol erről a aktusról.

[01:05:23]Én egyébként annyira nem voltam boldog ettől a fotózástól.

[01:05:28]Nekem emberileg fájt de én empata vagyok.

[01:05:30]Tudom, hogy nem mindegy.

[01:05:30]Most kivál empatikusabb sajnálni ezt a szerencsét jó szívő.

[01:05:34]Nem, nem a nem a nem a hivatal miatt, nem a pozíció az egész szituumát.

[01:05:40]Hát tudod, van olyan amikor amikor Igen, az a szekunder, és ez nem szégyen érzet, hanem az a szekunder valami, hogy hogy én emberileg elkezdtem, így arra gondoltam, hogy én állnék ott, tehát hogy mindegy, hát na empata vagyok, de nem ez a lényegt.

[01:05:51]És hogy tényleg kellemetlen volt egyébként.

[01:05:54]Én is azt gondolom, hogy ha már egy kicsit ha azt elérik, hogy figyelj, állj egy kicsit arrébb, vagy valami, de hogy most az, hogy a képen se lehessen rajta tényleg, tehát hogy olyan messzire, hát nehéz ez.

[01:06:04]úgy annak ellené a súlyoknak nyilván megvannak a bűnei és és nyilván megérdemli ezt csak hogy ez mennyire elegáns, meg mennyire polgári, ez meg már megy megint másik dolog szerintem.

[01:06:15]Na, tehát levágta az MT súly súlyokot.

[01:06:18]Súlykot súlyokot és és ez nekem szerintem ez gáz.

[01:06:23]Na viszont nem tudjuk, hogy mi történt, mert a a Tor Janiól elrendelt belső vizsgát még nem hozott eredményt.

[01:06:28]Hát én egyébként azt gyorítom, hogy tényleg ezek a régi reflexek.

[01:06:32]Tehát hogy a ha a miniszterelnök úr azt mondja, hogy ne látszódjon zsiráf, miközben ő zsiráfokat etett, akkor leesztjük a zsiráfokat, és csak azt látjuk, hogy miniszterelnök úr zabot nyújtogat valahova.

[01:06:45]Igen.

[01:06:45]Csak hogy a lényeg, hogy a miniszterelnök úr ezt valószínűleg nem a fotósnak mondta.

[01:06:47]Tehát, hogy itt ez a fontos, ugye, hogy hogy ő ne legyen rajta, hanem csak pusztán azért, mert Igen.

[01:06:53]Igen.

[01:06:53]Nem úgy értem, hogy nem a tehát ugye Német Balázs az azt mondja, hogy a hogy a a Magyar Péter az szólt az MT-nek, hogy vágják le a futótől.

[01:07:02]Csak ezt próbálom mondani, hogy szerintem is ez pusztán forgalom volt.

[01:07:06]Tehát, hogy ezek ugyanazok az emberek, akik ott dolgoznak most, akik 16 évig is ott dolgoztak, és akik asszisztáltak a valóság meghamisításához.

[01:07:15]Most maradjunk ennyiben.

[01:07:18]És ők ugyanúgy dolgoznak tovább, csak most azt hiszik, hogy egy másik hatalomnak kell ugyanúgy megfelelni, ahogy eddig megfeleltek 16 évig.

[01:07:26]Én ebben ebben nincs kéz is annyira opportunista.

[01:07:30]Valaki ezt írta is, hogy ő ugyanúgy csinálná tovább, ahogy eddig.

[01:07:34]Tehát amit mondanak neki, akkor azt Ja ja, mert most a Fideszes nyilvánosságban ez a másik pörgés, hogy hogy ez beszélt fékekről és ellensúlyokról.

[01:07:43]Hát máris kivégzi azonnal a a aki a legnagyobb fékés ellensúly lehetett volna ugye Slyoktalás.

[01:07:49]Aha.

[01:07:52]Aha.

[01:07:52]Ahogy volt eddig is.

[01:07:53]Biztos az lett volna egyébként.

[01:07:53]Tehát fura, de azért se lehetene jó köztársasági elnök, mert nem tudna az lenni.

[01:08:01]Hát nem lehet mindent aláírna ugyanúgy még olyat is, amit adott esetben nem kellene a tekintélye van.

[01:08:05]Tehát hogy ő Igen.

[01:08:05]Ő Na, szóval ez szerintem ez gáz.

[01:08:07]A Magyar Távirati irodának az a feladata, hogy a valóságot tudósítsa.

[01:08:11]És tudjuk, hogy 16 évig nagyon sokszor nem ez történt, de most már elmúlt, tehát azt kell csinálnia.

[01:08:16]És hogyha a valóság olyan, ami a kormánynak nem tetszik, akkor nem tetszik, azt kész.

[01:08:20]A blik meg a bors meg a minden az odamanipulál, ahova akar.

[01:08:26]Sajnos mindenki igazából, de a magyar távilatíoda nem teheti meg.

[01:08:29]Nem, akkor van egy olyan fot senki nem teheti meg, hogy levág semmilyen újság és és egyetlen médium sem teheti meg azt, hogy levág egy fotóról valakit, aki rajta van eredetileg.

[01:08:40]Jó, de rosszul csinálták a fotót, tehát úgy induljatok ki, hogy hogy nem úgy kellett volna csinálni, hanem kicsit arrébb bánm és akkor nincs rajta a taká szerintem sóok a bűnös.

[01:08:51]Hát igen, miért nem ment arrébb?

[01:08:51]Mondták neki mondták neki, hogy menjen a répébe.

[01:08:55]Azt megnéztem volna a fotózás pillanatában, mint a a Duna TV-s hangmérnök vagy operatőr, aki a háttérbe tudod, rájött, hogy élő adás van.

[01:09:06]Nem fog nem tudom.

[01:09:07]Nem, a hasalóst.

[01:09:10]Tese, nem.

[01:09:12]Köszönjük a figyelmet.

[01:09:14]Lapajánlunk következik.

[01:09:14]Köszönjük a figyelmet.

[01:09:16]Mindegy a nézzük tudják.

[01:09:16]Hát hasra vágta magát a fickó.

[01:09:19]Jaj, valami rég ment állt a stúdióba, mert azt hitt, hogy még nincs.

[01:09:21]És akkor mondták neki, hogy de már élő van.

[01:09:22]És akkor így hasra vágta magát, és úgy kipúszott, de ugyanúgy benne volt továbbra.

[01:09:28]Ja, az nagyon cuki.

[01:09:28]Keressenek el az interneten, hogyha rossz kedvükk van bár.

[01:09:30]Szerintem mostanában nem annyira.

[01:09:33]És ez egy nagyon fontos téma.

[01:09:36]Akyárok.

[01:09:36]Mi vagy mi?

[01:09:39]hogy mi lesz, mi mi várható szerinted?

[01:09:42]Elmondom nektek, hogy 10-én írta meg a kóéis ajtót, de hogy elküldtem mindenkinek, hogy ők nagyon remélik, hogy nem úgy lesz, ahogy a magyar Péter meg a Tisza mondta a kampányba, hogy akkor itten minden át lesz világítva, vagy szóval ellenőrizve, és akkor izé, mert hogy ez nagy lassulás, meg visszaesést jelentene, és még meg is magyarázta a szerző, de több lapban megjelent ugyanez a szöveg, hogy hát oké, hogy a kampányban ezt mondjuk, na de hát nehogy már, hogy majd ez legyen a politikája és a az új miniszterelnöknek meg a győztes pártnak.

[01:10:12]Ezt én úgy fordítom le, hogy egyrészt van egy reménykedés, hogy nem az lesz, másrészt pedig meg egy félelem, hogy mégis.

[01:10:18]És ezek csak a Koreai cégek, mert ugye a korai cégek meg a kínai cégek azért egymással is versenyben vannak.

[01:10:25]És ugye most meg azt mondja még a Ruf Bálint is azt mondta, hogy nagyon szigorú szabályozás lesz.

[01:10:32]És akkor ehhez még annyit tennék hozzá, hogy ha képviselhetem valamilyen szinten a a károsult településeket, hogy nem csak az a probléma, hogy vagy nem, tehát nyilvánvaló ellenőrizni kell, új hatóságok kellenek, ezt ígérte Gajdos környezetvédelmi minisztériuma abszolút ránéz erre a dologra, hogy folytatódik a a terjeszkedése ezeknek a cégeknek.

[01:10:56]Tehát ez egyik cég se, ha debreceni gyárra gondoltok, vagy vagy mondjuk a katódgyára, mert arról is lehet tudni, szóval mindegyik bővülni akar tovább.

[01:11:03]Tehát itt az is az is a a téma, hogy az a bizonyos nagy stratégiai környezeti vizsgálat, aminek meg kellett volna előznie törvény szerint ennek az iparágnak az ilyen szintű kiépülését, az nem történt meg.

[01:11:15]Már a meglévő gyártóüzemekre egy nagyon nagy feldolgozó és újrahasznosító beruházási kogomerátum kell, és abból sincs elég, és az se működik jól, és az is veszélyes.

[01:11:26]Tehát ha még tovább növelik, érted?

[01:11:29]Tehát a újabb ütemek készülnek a gyárakhoz, és ugye a Samsung az 20%-os kapacitásnövelést akar, tehát leállítani ezt az őrületet, hogy akkor mi legyünk a legnagyobbak, mert hogy a németeknél ez leállt, és akkor az orbáni állam az volt, hogy 250 MW óra meg mit tudom én.

[01:11:45]Tehát, hogy ezzel legnagyobb lenni Európában.

[01:11:48]Magyarán képes-e ájt parancsolni, és utána pedig mikorra fog tudni kiépülni az új mindegyik minisztérium esetében ugye ez a kérdés, nem?

[01:11:57]hogy mi lesz az oktatásba, a tankerületek helyzete, hogy változik ugye erre.

[01:12:01]Szóval, hogy eleve őszre ígérik, és akkor ugye hát abban lehet reménykedni, hogy szeptemberbe, októberben ezek a bizonyos szigorúbb hatóságok felállnak, tényleg utánanéznek, tényleg visszaszorítják, tényleg megemelik a bírságokat, ha a bírság kevés, tényleg felfüggesztik a működést.

[01:12:17]Ezt meglátjuk.

[01:12:17]Igen, de addig, és akkor azért mondom, hogy a nép nevében is szóljunk, hogy addig ott vannak a dolgozók, akik most akkor főleg vendégmunkások, bár ugye erre most azt mondják, hogy június 1-től nem jöhetnek sok, de ugye tehát akkor mondjuk az megoldható lesz, hogy akik itt vannak, azok azok még maradnak, merthogy ak újak nem jönnek, de utána lesz-e magyar munkaerő, akar el magyar munkaerőt dolgozni.

[01:12:40]De mindegy, tegyük fel, hogy nekünk fontos a a külföldi vendégmunkás egészsége is.

[01:12:45]Szóval, hogy hogy hogy ezek a ezek a fajta dolgok, hogy tényleg be tudnak menni majd ezekbe az ázsiai üzemekbe, és tényleg meg tudják védeni ezeket a ezeket a tényleg megmérgezettás kérdés egyébként.

[01:12:58]Hát a hatóságnak jogkorája elett volna eddig is bármit tenni, de nem tett, de ontikai akarat volt a háttérben sok sokszor mindig.

[01:13:04]Tehát hogyha ez a politikai akarat úgymond nem, hogy kihátrál, hanem megfordul és azt mondja, hogy legyél szigorú, akkor mégis meg azért ez a ez a munkaeset, ez nem csak a az akóipart érinti.

[01:13:13]Tehát pont most hívtak, de nem tudtam elmenni, de a mércisek elmentek a sajó bábonyi üzembe.

[01:13:20]Az egy indiai üzem.

[01:13:20]És akát nagyon sok ilyen cég van, ahol ahol itt például olyan környeznyezés volt, hogy ihajsaj, de ugye kiderült, hogy a munkások meg négy hónapig nem kaptak bért, felszámolás alatt áll a cég, és ez egy őrült probléma.

[01:13:32]És ilyenek azért lesznek országszerte, hogy hogy hogyha most szigorítani akarnak, akkor akkor hát most gondoljatok bele, Orbán azért csábította ide ezeket a cégeket, hogy hogy nekik annyi profit jutnyi, mertogy nem kell bizonyos dolgokra figyelni.

[01:13:47]Most pedig rá lesznek kényszerítve, hogy munkavédelem, környezetvédelem satöbbi.

[01:13:51]Mondjuk én nem bánnám, hogyha ezek közül ezek közül több azt mondaná, hogy jó, akkor nem ide, hanem Németországba, oda nem fog menni, mert ott még szigorúbbak a feltételek.

[01:14:00]De mi lesz az ott dolgozókkal?

[01:14:02]Tehát most is az van, hogy hogy pampogunk, hogy jaj, nincs engedélye, akkor függesszék fel a működést, és akkor már jönnek a kommentelők, hogy és akkor az én férjem meg az én fiam, akkor hol fog dolgozni?

[01:14:13]Igen.

[01:14:13]Tehát erre is kell figyelni, hogy akkor mi lesz a dolgozó.

[01:14:16]is azt látom, hogy egyszer van a politikai akarat, másrészt meg ugye van a pénzkérdés, ami itt szerintem dominál, tehát hogy hogy megmerik-e azt tenni tényleg, hogy ezeket a gyárakat mondjuk bezáratják, vagy vagy nem?

[01:14:31]És mi van a szerződésekben az a amit kötöttek ezekkel a cégekkel meg az előző?

[01:14:36]Fú, mennyi minden lesz még itt egy mézes mézes hetek ez mézes napok lesz valószínűleg és hamarosan bedurran a valóság, ami nem baj.

[01:14:43]Hát erre kapott felhatkalmazást a Tisza párt, hogy menedzsel.

[01:14:47]Jó, csak majd kapkodjuk a fejünket.

[01:14:48]Igen.

[01:14:50]Na, nagyon szépen köszönjük a figyelmet.

[01:14:52]Átlátszóból valami jó kis ajánlás.

[01:14:56]Hát mi van benne?

[01:14:57]Mi?

[01:14:58]De tudom, hogy mi van benne, csak most nem tudom előni, hogy melyiket mondjam.

[01:15:03]Hát a te cikkeden.

[01:15:04]Hát az pont ne ne szavazd magadra.

[01:15:05]Nem szavazok.

[01:15:07]Jó.

[01:15:09]Legyőzte a falvakban a a Tisza a Fideszt.

[01:15:11]Nagyon sok ilyen cikkünk van, tehát hogy még utólag nem utánlövések ezek, hanem konkrét elemzések.

[01:15:14]Nagyon jó kis adatújságírás, tehát hogy megnézni Igen.

[01:15:19]Megnézni azt, hogy akkor hogy mi történt a falvakban.

[01:15:25]Tehát most és ezen a héten is jelentek meg ilyen elemzéseink, vagy például, hogy a ja nem beszéltünk a civilek szerepéről, tehát hogy tudjuk a Deakció közösséget, de emögött ott volt a Civil Kollégium Alapítvány, azt is ajánlom, hogy olvassák el az interjűt.

[01:15:36]Tehát nem beszéltünk erről, hogy az új kormánynak a arra te beszéltél az alapítványokról, tehát hogy arra a tudásra, ami azért itt a 16 év alatt felhalmozódott, hogy ebben a jogi környezetben meg ebben a iszonyatos be vagyunk zárva valamiben mégis tenni valamit, rettentő nagy tudás mozódott fel.

[01:15:54]És ezt a társadalmi tapasztalatot, amit a civil szervezetek magukba gyűjtöttek, azt fel kell használni az új kormányzó.

[01:16:01]Magyar Péternek van-e az ígérete is, amit többször elmondott, hogy itt mindig széles körű társadalmi egyeztetés lesz?

[01:16:10]Az hogyha megvalósul, hát az a civileknek ugye az a terep igazából ott lehet akkor.

[01:16:14]Igen.

[01:16:15]És akkor itt az új magyar hang.

[01:16:15]Továbbra is vidéki prókátor, névvel, arccal, interjúval, átlátszómelléklet és ami nagyon fontos, hogy 16-án most szombaton Puzsé Robival lesz egy kötött fogás ide a kutyát, hogy igazoljuk, hogy hogy tényleg volt kutya és nem csak mi találtuk ki, csak már pont elment.

[01:16:30]Tehát most ők mondjuk meg a nézőknek, hogy nem olyan cuki cuki horkol egyébként meg szerintem a falfúró igazolta, hogy ő itten a valóságot közfúó kergette el a kutyát.

[01:16:46]Nem, otthon se tudom leinteni őket, úgyhogy it se sikerül.

[01:16:48]Nagyon szépen köszönjük a figyelmet.

[01:16:50]Köszönjük szépen.

[01:16:51]Köszi a beszélgetést.