Magyar Hang 1:04:24

Kötöttfogás 400. – A szétesés kongresszusára készül a Fidesz

korrupciófidesztisza pártintegritás hatóságközélet
Irányultság: KonzervatívKötődés: Független
Kötöttfogás 400. – A szétesés kongresszusára készül a Fidesz
tl;dr
  • Bíró Ferenc, az Integritás Hatóság elnöke ellen 140 milliós vagyoni kárral emeltek vádat, amit ő politikai bosszúnak tart, mivel korábban Tuzson Bence miniszter nyomásgyakorlását hozta nyilvánosságra.
  • A Mohácsi híd árának 98%-át előlegként kifizették a kormányváltás előtt, miközben a híd nincs kész, és a kivitelező Szíjj László cége.
  • A Fidesz megszünteti a 106 választókerületi szervezetet, helyette 20 megyei választmányt hoz létre, ami a résztvevők szerint a párt szétesését és a finanszírozási nehézségeket jelzi.
  • Orbán Viktor akár szét is verheti a Fideszt, hogy egy új, jobboldali mozgalommal folytassa – a párt belső megosztottsága és a jövőkép hiánya erre utalhat.
  • Az új TISZA-kormány intenzív törvényalkotásba kezdett, a résztvevők szerint régóta tartó, alapos háttérmunka után, amit a Fidesz nem vett észre.
  • A Fidesz kommunikációjában öngyilkosságokkal riogat, és a parlamenti munka kimerül a migránsozásban, buzizásban – ezt a résztvevők aljas, lánggyújtásra irányuló taktikának tartják.
  • Németh Balázs parlamenti szereplését élesen kritizálták; a résztvevők szerint egyetlen feladata Magyar Péter közösségi médiás stílusának ellensúlyozása lett volna, de kínosra sikerült.
  • A Sulyok Tamás melletti tüntetésen Magyar Péter szívecskét mutatott az erkélyről, amit a résztvevők a demonstráció megtrollkodásaként értékeltek.
  • A beszélgetők szerint a Fidesz-kongresszuson a megjelenő küldöttek aránya fogja megmutatni, mennyire szétesett a párt.

    „Mennyire megrendült az igazságszolgáltatásban vetett bizalom... most fizeti Bíró Ferenc is, meg a magyar társadalom is.”

Részletes összefoglaló megjelenítése

Bíró Ferenc, az Integritás Hatóság elnökének ügye

Az Integritás Hatóság létrejötte és Bíró Ferenc kinevezése

A beszélgetés résztvevői felidézték, hogy az Integritás Hatóságot kifejezetten az Európai Bizottság nyomására hozta létre a magyar állam. Az intézmény feladata alapvetően az uniós pénzekkel kapcsolatos őrködés lett volna. Bíró Ferencet "lasszóval fogták" a pozícióra – nem a Fidesz köreiből érkezett, sőt az utolsó beszélgetése már az EU-ban zajlott, tehát uniós tisztviselők választották őt a feladatra. Az egyik résztvevő megjegyezte, hogy a kormány valószínűleg nem volt motivált abban, hogy az intézmény a statútumának megfelelően működjön.

„Ez a bíró úr tényleg nem a Fidesz köreiből volt, hanem sikerült oda őt behívni vagy invitálni." *

A vádemelés és a politikai nyomás

Bíró Ferenc ellen az ügyészség 140 millió forintos vagyoni kárral emelt vádat. A beszélgetők szerint ez valószínűleg egy "elővágás" volt – Bíró tudta, hogy egy-két napon belül vádat emelnek ellene, és még előtte elmondta a saját verzióját. Bíró azt állította, hogy az ügyészség reakciója arra, amit ő korábban nyilvánosságra hozott: Tuzson Bence akkori igazságügyi miniszter (egy másik, Európa-ügyi miniszter társaságában) felkereste őt, és próbálta leállítani a munkáját "szavakkal és ráutaló magatartással". Konkrétan a kórházi főigazgatóság beszerzései ügyében jelezték, hogy "nem kéne ilyen erőteljesen dolgozni ezen az integritás dolgon, merthogy minden jól van itt Magyarországon."

„Ő egyszerűen egy reakció az ügyészség részéről arra, amit ő elmondott történetesen, hogy maga az igazságügyminiszter próbálta meg annak idején leállítani a munkáját szavakkal és ráutaló magatartással." *

Amikor Tuzson Bencét erről kérdezték, nem cáfolta a találkozó tényét, hanem azt mondta, hogy "nagyon kedélyes hangulatú volt ez a találkozás." A résztvevők ironikusan megjegyezték, hogy a miniszter nem azt mondta, hogy nem volt ilyen találkozó, vagy hogy nem azt mondta, amit Bíró állít.

A vádak súlya és a résztvevők megosztottsága

Az egyik résztvevő (Dévényi István) szerint az átlagnyugdíjasok lapjának értesülései alapján az ügyészség által beadott vádirat "megáll", és Bíró Ferencnek nagyon nehéz lesz megmagyaráznia, hogy nem marasztalható el. A vádak furcsa lízingszerződésekről, a felesége által használt szolgálati autóról és hasonlókról szólnak.

Ugyanakkor más résztvevők (pl. Csintalan Sándor) szerint Bíró Ferenc meggyőző volt, és nem tűnik olyannak, aki rászorult volna ezekre a pénzekre. A beszélgetésben elhangzott, hogy az Integritás Hatóságon belül eredetileg három egyenrangú vezető (egy elnök és két alelnök) lett volna, de Bíró Ferenc a két alelnököt "teljesen légüres térbe nyomta és nem hagyta őket dolgozni már évek óta", így egyszemélyes hatóságot csinált az intézményből.

„A bíró úrnak nagyon nehéz lesz megmagyarázni, hogy nem marasztalható-e." *

Az egyik résztvevő (Lanci Rihard) megjegyezte, hogy Bíró Ferenc üzleti előéletére tekintettel nem tűnik olyannak, aki rászorult volna ezekre a pénzekre, és elhiszi neki, hogy a két alelnök azért lett oda téve, hogy ne csinálhasson semmit.

Magyar Péter reakciója és az új törvény

A kormányülés utáni sajtótájékoztatón Magyar Péter is célzott az ügyre. Katus Eszter (Átlátszó) kérdésére, amely az integritás hatósággal kapcsolatos jogszabálymódosítások furcsaságaira vonatkozott, Magyar Péter azt válaszolta, hogy "a hivatal működésével kapcsolatban a vezetőségből elég furcsa hírek érkeznek." A miniszterelnök hangsúlyozta a feddhetetlenség fontosságát az intézmény vezetésében.

A beszélgetők megjegyezték, hogy az új törvénytervezet (110 oldalas) rendkívül széles jogköröket és komoly szankciókat biztosít az integritás hatóságnak, és egy érdekes elem, hogy ha az ÁSZ elnöke kezdeményezi az integritás hatóság elnökének felmentését, akkor a két alelnöknek is "repülnie kell."

A bizalom megrendülése

A résztvevők szerint ez az ügy jól mutatja, hogy "mennyire megrendült az igazságszolgáltatásban vetett bizalom" Magyarországon. Az egyik résztvevő (Lanci Rihard) úgy fogalmazott, hogy "most fizeti Bíró Ferenc is, meg a magyar társadalom is" ennek a bizalomvesztésnek az árát. A beszélgetés elején még szolidaritás érződött Bíróval, de a vádpontok megismerése után "kicsit megkeseredett a szájíz."

„Maga a szituáció az extrém mindenképpen... Itt van egy igazságszolgáltatás, melynek a vezetői fel vannak szólítva teljes joggal, hogy húzzanak a retekbe." *

A Mohácsi híd és az utolsó napok pénzkimentése

A híd előlege és a kivitelezés

A beszélgetés során szóba került a Mohácsi híd ügye is, ahol a leköszönő Orbán-kormány az utolsó napokban a híd árának 98%-át előlegként kifizette (az alapszerződésben 20% szerepelt), miközben a híd nincs kész, sőt egy részét vissza kell bontani. A kivitelező a Szíjj László cége. A résztvevők szerint ilyen még nem volt a magyar építéstörténetben, hogy előre kifizetnek egy ekkora műtárgyat.

„Előleg címén 98%-ot... alapszerződésben 20%-ról volt szó, és a váltás előtt hát a 20-tól a 98-ig az már csak egy ugrás." *

A híd szükségessége

Többen megjegyezték, hogy a régióban élők szerint a Mohácsi hídra nincs is szükség, "nem jár senki." A beszélgetésben felidézték a szekszárdi és a dunaújvárosi híd példáját is, ahol évtizedek óta nem épült meg a csatlakozó úthálózat. A résztvevők szerint a Fidesz "nagyon kreatív" volt a közpénz lopásában, a nyuszimotortól a látens hídig mindenre kiterjedt a figyelmük.

„A középkorban egész erdőt állítottak volna az akasztófákból, amit a kormány az utolsó hetekben csinált." *

Az építőipar és a túlárazás

A résztvevők kifejtették, hogy a Fidesz idején "tökéletesre csiszolták" a túlárazás és az előre történő pénzbeszedés módszerét. Olyan dolgokat építettek (hidak, autópályák), amelyeknek az árát az átlagember nem tudja összehasonlítani, ellentétben például a bérlakásokkal, ahol feltűnt volna a túlárazás.

A Fidesz "megújulása" és a közelgő kongresszus

Szervezeti változások

Havasi Bertalan bejelentései alapján a Fidesz megszünteti a választókerületi rendszert, és megyei választmányokra tér át. A 106 választókerületi szervezeti egységből 20-at csinálnak. A résztvevők szerint ennek az az oka, hogy "szétesőfélben van a párt", és nem találtak 106 embert, aki saját pénzből finanszírozná a választókerületi elnöki pozíciót (miután Orbán Viktor közölte, hogy a továbbiakban ez társadalmi munkában fog megvalósulni).

„A 106 szervezeti egységben 20-at csinálnak. Miért? Mert szétesőfélben van a párt." *

Az egyik résztvevő elmondta, hogy egy Fidesz-közeli forrás már januárban azt mondta: "a kedves milliárdosok, akik haszonélvezői voltak a rendszernek, egy fillért nem fognak adni a Fidesz kampányába, mert látják, hogy nem fog nyerni." Ez be is igazolódott, a kampányt a Hankó-tárcán keresztül próbálták finanszírozni.

A frakció összetétele

A Fidesz parlamenti frakciója három részből áll a résztvevők szerint: "vattaemberek" (a kellemetlen létszám feltöltésére), "trollok" (mint Németh Balázs, Pócs János és Szűcs Gábor), valamint akik "büntetésből" vannak ott (bár Lázár János és Orbán Balázs végül nincsenek ott). Kiemelték Seszták Miklós esetét, akit Orbán személyes parancsára raktak vissza a KDNP-frakcióba, a KDNP többszörös tiltakozása ellenére.

Németh Balázs és a Potyondi Edina-ügy

Németh Balázs parlamenti szereplését a résztvevők élesen kritizálták. Felidézték, hogy a képviselő a parlamentben azt állította, Potyondi Edina le akarta tépni a "füles farkát" – utalva a Micimackó-jelmezre. A résztvevők szerint Németh Balázs parlamenti létezésének egyetlen indoka az volt, hogy a Fidesz azt gondolta: Magyar Péter a Facebookon erős, ezért kell valaki, aki "felveszi ugyanezt a küzdelmet ugyanebben a stílusban" a parlamentben. A fideszes maradéknyilvánosság azonban nem kapta fel az ügyet, mert "tudták, hogy ez roppant kínos."

„Német Balázs vagy párt parlamenti politikai létének egyetlen indoka az, hogy a Fideszben mindvégig az volt a nagy gondolat, hogy azért, mert Magyar Péter baromi jó a Facebookon, azért vagyunk ilyen szorosan." *

Az egyik résztvevő (Dévényi István) a Sörgyári capriccio című filmből idézett: "A császár olyan volt, hogy a császár sebesült katonának adott trafikot, de trafikosból soha nem csinált katonatisztet" – utalva Németh Balázs trafikos múltjára és jelenlegi képviselői pozíciójára.

A Sulyok Tamás melletti tüntetés

A résztvevők elemezték a Sulyok Tamás melletti szimpátiatüntetést, ahol vita alakult ki arról, hogy kinek van joga részt venni (pl. Bede Zsolt jelenléte, Puzsér Róbert kifütyülése). A tüntetésen Magyar Péter megjelent az erkélyen, szívecskét mutatott, ami a résztvevők szerint egy "megtrollkodása" volt a demonstrációnak.

„Maga a miniszterelnök kijár az erkélyre és ott Pest felé szólva el kell szerepelni... szívecskét mutat. Gyakorlatilag provokálta őket." *

Az egyik résztvevő ironikusan dicsérte a miniszterelnököt: "Magyarország miniszterelnöke kiment az erkélyre és szeretettel köszöntötte az egy új közösséget... mutatta a kezével, hogy szereti... és ezzel is közelebb jött a néphez."

Orbán Viktor stratégiája és a "mozgalom"

A beszélgetés egyik legérdekesebb felvetése Csintalan Sándortól származott: lehet, hogy Orbán Viktor szét akarja verni a Fideszt, és egy új politikai imázzsal, egy "mozgalommal" akar továbbmenni jobbra. A résztvevők szerint a Fidesz az Orbán számára már "használhatatlan", és ez magyarázhatja a pártban tapasztalható totális fejetlenséget, a jövőkép hiányát és a szervezeti átalakításokat.

„Az Orbán most szét akarja verni a Fideszt... Nem kizárt egyáltalán egy új politikai imázzsal, aminek a karaktere tovább megy jobbra, de a Fidesz az Orbán számára már használhatatlan." *

A 20 fősre tervezett elnökség kapcsán megjegyezték: "Rette ilyen elnökség nincs a földön, tehát nyilvánvalóan az következik belőle, hogy nem akarja működtetni." A résztvevők szerint Orbán arra számíthat, hogy az "osztódás felé haladó Tiszával" szemben egy nagyon szervezett, központilag irányított csapattal lehet eredményes.

A beszélgetők ugyanakkor megosztottak voltak abban, hogy ez a stratégia mennyire lehet sikeres. Többen utaltak a 2006-os választási vereség utáni Fidesz kongresszusra, ahol Orbán Viktor a jelenlévők körében 91-92%-ot kapott (de ha minden küldött megjelent volna, csak kb. 70%-ot ért volna el). A mostani kongresszuson a résztvevők szerint az egyik legfontosabb mutatószám az lesz, hogy hivatalosan mennyi a küldött, és abból mennyi jelenik meg – ez mutatja majd meg, hogy "a papíron létező szervezetek közül mekkora arány az, amelyik már le se szarja a Fideszt."

A Fidesz belső megosztottsága

A résztvevők egyetértettek abban, hogy a Fidesz tele van hasadással. Vannak, akik szerint Orbán Viktor már gátló tényezője a párt megújulásának, mások szerint nélküle nincs Fidesz. Navracsics Tibor is beszélt arról, hogy "Orbánnak csak jobb szélre van menekülési útvonala." A Sulyok-tüntetésen is látszott a megosztottság: volt, aki kifütyülte Skrapits Fruzsinát, volt, aki megtapsolta.

Az egyik résztvevő (Lanci Rihard) felvetette, hogy a Fidesz 1 milliós maradék szavazótáborában is sok százezer olyan ember van, akikben vannak demokratikus attitűdök, és akik akár relevánsak is lehetnének. A párt jövője azon is múlik, hogy a rezsim haszonélvezői közül kinek a kezén fog még csattanni a bilincs, és milyen ügyek indulnak be most, hogy az igazságszolgáltatás már nem a Fideszt szolgálja.

Az új kormány munkája és a TISZA felkészültsége

Intenzív törvényalkotás

A beszélgetés résztvevői kiemelték, hogy az új kormány "elképesztőt melózik", és "villámléptekkel" adnak be új törvényeket. Magyar Péter az ATV-ben azt mondta, hogy "itt nem lesz nyaralás, alvás nem lesz." Az egyik résztvevő (Dévényi István) megerősítette, hogy beszélt néhány emberrel a kormányzatból, és "nagyon jó erőket vonnak be", a kormány "koncepciózus, artikulált tervekkel" dolgozik.

„A kormányzat sokkal többet foglalkozik a jövővel, mint a múlttal... óriási erővel készül minden tárcánál." *

A résztvevők megjegyezték, hogy a választási kampányban sokan kételkedtek abban, hogy van-e háttér, de most egyértelművé vált, hogy "nagyon komoly háttérmunka zajlott már elég régóta." A jogszabálytervezetek, a minisztériumi struktúra kialakítása, a közmédiához való hozzányúlás mind azt mutatja, hogy "abszolút előre ki lett találva nagyon sok minden."

A Fidesz megtévesztése

Az egyik résztvevő szerint a TISZA sikere abban is rejlik, hogy a Fidesz elől "eldugták" a felkészülést. A Fidesz "pörgött a saját maga által gyártott tiszás hülyeségen, amit az Indexen leközöltettek," és bele voltak bolondulva a saját propagandájukba, közben nem vették észre, hogy mi történik.

A 24 órás törvényalkotás és az uniós pénzek

A résztvevők megemlítették, hogy a képviselők (nem a kormány) beterjesztettek egy módosítást, amely lehetővé teszi, hogy akár 24 óra alatt át lehessen nyomni egy törvényt. Erre az uniós pénzek miatt van szükség, mivel "iszonyat mennyiségű törvénymódosítást kell áttolni." Ugyanakkor a rendeleti kormányzást megszüntették, amit a résztvevők pozitívan értékeltek.

A kormányzat személyi bázisa

Az egyik résztvevő (Lanci Rihard) szerint a TISZA-kormányzat bázisát olyan emberek alkotják, akik az elmúlt években a Fidesz környékén, a konzervatív értelmiség köreiben "organikusan" kialakultak. Példaként említette a jelenlegi külügyi államtitkárt (Breuer Klárát), aki korábban nagykövet volt és a közszolgálati egyetemen tanított. Megjegyezte, hogy a nyugati nyitás és a globális világ következtében "sok-sok olyan ember" színre lépett, aki "esélyt kap, lehetőséget kap és akar."

A Fidesz "önégető" kommunikációja és a diktatúra-narratíva

Az öngyilkosságokkal való riogatás

A beszélgetés egyik legsúlyosabb pontja az volt, amikor az egyik résztvevő (Csintalan Sándor) elmondta: a Fidesz-közeli média (HírTV, Havasi Bertalan, Kocsis Máté) "előállt egy olyan aljas, minősíthetetlen mocskossággal", hogy öngyilkosokról beszélnek – először kettőről, majd "már több öngyilkosról." A résztvevő szerint ez arra irányul, hogy "lángot akarnak gyújtani", és vannak olyan politikai erők, akik a következő négy évben is ezen fognak dolgozni.

„Előállt védvonal... a HírTV-vel napok óta ez megy, és most már több öngyilkosról beszél." *

A migráncsozás és buzizás

A résztvevők szerint a Fidesz parlamenti munkája kimerül abban, hogy "migráncsoznak, buziznak" és a szuverenitás védelméről beszélnek. Az egyik résztvevő megjegyezte, hogy a szuverenitás-történetet "érdemes lenne elkezdeni kitárgyalni, mert ez egészen vészes irányokba el tud menni."

Egyéb felvetések és kitekintés

Rogán Antal ügye

A beszélgetés végén szóba került Rogán Antal "feltalálói" ügye: nyolc éve tart a nyomozás a céghálóval kapcsolatban, és most kiderült, hogy "igenis volt közpénz a történetben." A résztvevők szerint a Fideszesek is röhögtek, amikor Magyar Péter azt mondta, hogy "Rogán Antal egy feltaláló."

A Srebrenicai mészárlás és a magyar szavazás

Felidézték, hogy két évvel ezelőtt az ENSZ elfogadott egy határozatot a srebrenicai mészárlás emléknapjáról, és Magyarország az oroszokkal, a kínaiakkal és a szerbekkel együtt nem szavazta meg. Az egyik résztvevő szerint ezt a döntést "nem lehet visszavonni," és talán kellene tenni egy gesztust.

A következő négy év kilátásai

A résztvevők hangsúlyozták, hogy "nem egy pillanatról van szó", hanem a következő négy évről. Vannak olyan politikai erők, akik a következő négy évben azon fognak dolgozni, hogy lángot gyújtsanak. A Fidesz kongresszus és a DK kongresszus is a következő hét témája lesz.

„Annyi bűnt követtek el, hogy most már lassan... megértem, hogy mitől rettegnek ilyen rettenetesen. Tehát hogyha a sors igazságot tudna tenni, vagy akarna, azért itt tényleg nagyon sok embernek kéne bilincsbe elmennie a helyére." *

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • "bonyarok" – köszönési forma, valószínűleg "jó napot, Bonyhádról" vagy hasonló, de a kontextusból nem állapítható meg pontosan.
  • "Lanci Rihard" – a név valószínűleg "Lanczi Richárd" vagy hasonló, de az átiratban így szerepel.
  • "Rejert János" – valószínűleg "Rajért János" vagy "Reichert János", de pontosan nem azonosítható.
  • "uanyiríradó" – valószínűleg "a nyugdíjasok lapja" vagy hasonló sajtótermék, de pontosan nem rekonstruálható.
  • "Brier Kalttól" – valószínűleg Breuer Kláráról van szó, de az átirat torz alakja nem egyértelmű.
  • "Jó bileomi 4% könyvről is szól" – a műsor végi elköszönés része, valószínűleg egy könyvre vagy évfordulóra utal, de nem rekonstruálható pontosan.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:43]Nagy tisztelettel köszöntöm önöket, ahogy azt szoktuk, öten vagyunk most is.

[00:00:48]Csintalan Sándor, jó napot, bonyarok!

[00:00:50]Rejert János, nagyj isten.

[00:00:52]Dévényi István, üdvözlöm!

[00:00:54]Lanci Rihard, üdvözlöm a nézőket!

[00:00:55]Szerkesztünk Zsomborra első témánkhoz csak ennyit írt nagyon röviden és velősen.

[00:01:00]Bíró Ferenc színe és visszája.

[00:01:03]Tehát ez lesz ugye a témánk, de egyébként tényleg érdekes.

[00:01:09]Ugye úgy néz ki, hogy kitállalt, és aztán bár már előtte is be volt perelve, ha jól emlékszem, de most aztán be élesített az ügyészség és azzem 140 millió Ft-os vagyonikárral emeltek ellene vádat.

[00:01:25]Aztán ez még súlyosbod hat is, miközben ő azt mondja, hogy hát ez egyszerűen egy reakció az ügyészség részéről arra, amit ő elmondott történetesen, hogy maga az igazságügyminiszter próbálta meg annak idején leállítani a munkáját szavakkal és rábutaló magatartással.

[00:01:46]Egyébként mind a kettő lehet igaz.

[00:01:46]Igen.

[00:01:48]Anny annyiban segítsünk a nézőknek, mert azért az Úr nem nem mindennapos téma az otthoni konyha asztalnál, hogy ugye ez az ember a az integritás hatóság vezetője.

[00:01:58]És az az igazság, erre nem kell emlékezni, de hát elmondhatom, hogy annak idején, amikor ezt az intézményt összebbütykölte a Fidesz, ugye az Európai Unió határozott követelésére, akkor lasszóval fogtak vezetőt.

[00:02:13]Tehát ez a bíró úr tényleg nem a Fidesz köreiből volt, hanem sikerült oda őt behívni vagy invitálni.

[00:02:18]Ez az egyik, amit piccról jelentkezett.

[00:02:23]Sőt, az utolsó beszélgetés magá az EUban zajlott, tehát az EU tisztviselők választották őt a feladatra.

[00:02:31]Igen.

[00:02:31]Azt is jó tudni, hogy hogy ugye ő most azt mondta el, hogy őt a kormány negligálta az ő működését.

[00:02:37]Valószínűleg ebben sok igazság van, ami két ecsetvonást most hozzátennék ehhez.

[00:02:41]Az egyik az, hogy ez, amit mi láttunk, egy elővágás volt.

[00:02:48]Erősen úgy fest, mert ő tudta, hogy egy-két napon belül befogják, tehát vádat emelnek kellene, és a még előtte elmondta.

[00:02:55]Ez kommunikációs szempontból nagyon is érthető lépés.

[00:02:59]A másik pedig, hogy hát az a helyzet, hogy az uanyiríradó szerint a az ügyészség nagyon sok mindent tud, de amit most beadott vádiratként, az megáll.

[00:03:08]Azt mondják, tehát hogy abban a helyzetben, tehát azokban a vádpontokban a bíró úrnak nagyon nehéz lesz megmagyarázni, hogy nem marasztalható-e.

[00:03:22]Körülbelül ennyit mondanék.

[00:03:22]A maga az integritás hatóság csodálatos működéséről nem tudok beszámolni, mert őszintén szóval nem tudom, nem mondom, hogy rosszul működtek, azt se mondom, hogy jól működtek.

[00:03:31]Nem tudom megmondani, hogy mit ért el, mit csinált, milyen eredménye volt.

[00:03:36]Hát ez egy ilyen látványpékségnek volt ugye számva, hogy a unió felé fel lehessen mutatni egy ilyen újabb teljesített feladatot a korrupciólenes küzdelemben, de hogy nyilván a Fideszben ezt nem gondolták komolyan, tehát nekik kellett ez az intézmény, de úgy, hogy légüres tér.

[00:03:54]És én is azt gondolom, hogy a kettő együtt létezhet, tehát hogy hogy simán lehet az, hogy rá politikai nyomás is nehezedett.

[00:04:02]De mellette meg az, ami hát amit olvastunk így a vádiratból, hát azok valóban nem ilyen légből kapottnak tűnő vádak.

[00:04:09]És egyébként ugye ma volt kormányülés után sajtótájékoztató, és Magyar Péter is célzott erre egy fél mondattal, amikor megkérdezte tőle Katus Eszter az átlátszótól, hogy ott a integritás hatósággal kapcsolatos jogszabálymódosításoknakban van egy-két ilyen nem igazán érthető elem.

[00:04:29]hogy és akkor Magyar Péter így mondott egy ilyet, hogy egyébként ott a hivatal működés vagy a hatóság működésével kapcsolatban ott a vezetőségből elég furcsa hírek érkeznek.

[00:04:39]Szóval, hogy ott ott valami nagyon nem stimmelt az egész biztos.

[00:04:43]Én meglepődnék egyébként, hogyha bíró úr vezetné a hatóságot a jövőben is.

[00:04:52]És nem azért, mert hogy nem nincs ártatlanság vélelme, de ez egy szuperhatóság lesz.

[00:04:56]Tehát, hogy itt olyan széles jogköröket kapnak most is, olyan komoly eszközöket a hatósági emberei, és mindenre kiterjedően korrupció.

[00:05:07]Hát aki látta vagy olvasta, vagy valamennyire így átnézte ezt a törvény 110 oldalos törvény tervezetet, hát tulajdonképpen nem is hát nem is nagyon volt még erre példa, hogy hogy milyen nagyon komoly szankciókkal élhetnek és nagyon komoly jogköröket kapnak.

[00:05:26]És hát Magyar Péter azt is mondta a mai sajtótájékoztatón, hogy itt nagyon fontos a fedhetetlenség, hogy kik fogja, kik fogják irányítani ezt a intézményt.

[00:05:38]Úgyhogy hát egy napig tartott ez a nagy szolidaritás, nem így visszatérve a múltba, amit így éreztünk, nem mikor elolvastuk vagy megnéztük ezt az interjút elnök úrral, akkor az volt az emberben, hogy fú, itt van megint valaki, akit a Fidesz kicsinált vagy megpróbált kicsinálni.

[00:05:55]Aztán másnap meg amikor meglátta az ember, hogy mik is a váltpontok, akkor azért már egy kicsit megkeseredett a szájízzel gondolt arra, hogy hát igen, nem tűnnek ligből kapottnak.

[00:06:07]Szegény Balázsi Gyulának is alig volt, amit kapott szolidaritást a magyar néptől.

[00:06:12]Szegény Balázs Gyula.

[00:06:12]annyit hadd tegyek hozzá, amit Isten mondott, hogy a amennyire én azt nem mondom, hogy tájékozott vagyok, de valamelyest láttam ezt a dolgot, hogy tulajdonképpen ez eleve úgy volt kitalálva, hogy három egyenrangú egy alelnök, egy elnök és két alelnök vagy elnökhelyettes vezeti a nem alelnök vezeti a a integritás hatóságot, de a bíró úrak két alelnököt teljesen léges térbe nyomta és nem hagyta őket dolgozni már évek óta úgyhogy egy személyes, tehát van ment sót csinálta az a hatóságból, és nyilván ez, ha ez így van, akkor ugye ez még inkább arra enged következtetni, hogy ami ki fog derülni, az az mind a bíró im hát az mind az ő ő ő hozzá fog befújni.

[00:07:01]Ric, ez így van.

[00:07:02]Hát én pontosan pontosan csókolis szeretnék hozzátenni aláhúzandó a már elhangzottakat hogy ezt az intézményt kifejezetten az európai bizottság nyomására hozta létre a magyar állam az intézmény feladata alapvetően és dönten arról szólt volna hogy az uniós pénzekkel kapcsolatban őrködjön.

[00:07:36]Na most tehát egy dolog biztos, hogy a magyar kormány olyan rettenetesen valószínűleg, és ez most már azért szerintem evidencia nem volt arra motiválva, hogy ennek az intézménynek a működése a statutumának megfeleljen.

[00:07:57]Én ezt azért erősen kétségben van most, hogy mi történt, hogy mi nem történt.

[00:08:06]Tehát ez egy ez egy ez most egy tényleg egy ilyen genyers szarkupac.

[00:08:12]Úgyhogy én nem óhajtanék vélelmezni ezzel kapcsolatban semmit az égott a világon semmit csak pusztán annyit rögzíteni, hogy most fizeti adott esetben Bíró Ferenc is, meg a magyar társadalom is, hogy az emberben, a az átlag állampolgárban mennyire megrendült az igazságszolgáltatásban vetett bizalom.

[00:08:35]Ja.

[00:08:35]Ja.

[00:08:35]Szóval ez rettenetes.

[00:08:37]Hát elkezdes szagyalni, hogy há nem igen.

[00:08:39]Hogy vajon?

[00:08:39]Itt állok megfülödve.

[00:08:41]De most komolyan nekem a mondtam, hogy ha ez igaz, ahogy mondod.

[00:08:44]Igen.

[00:08:45]Hát ezért mondom, de nem figyelj ide.

[00:08:47]Maga a szituáció az extrém mindenképpen hát ugye most hagyd ne soroljam a kronológiailag.

[00:08:54]Itt van egy igazságszolgáltatás, melynek a vezetői fel vannak szólítva teljes joggal, hogy húzzanak a retekbe.

[00:09:00]Ugye itt van egy egy helyzet, ami az uniós pénzek körül forog fenn.

[00:09:10]Nem kicsi és nem kevésről van szó.

[00:09:10]A amúgy meg annyi szubjektivitás szubjektivizmust hadd engedjek meg én is, hogy engem viszont a pasi meggyőzött.

[00:09:22]Na most nem ez lesz az életem utolsó nagy tévedése.

[00:09:27]Nem úgy néz ki ez a csávó az üzleti előéletére is tekintettel, aki ezekre a pénzekre, amikkel meg van gyanúsítva, rásorult volna, vagy rászorulna.

[00:09:34]Amúgy meg én elhiszem neki, hogy a két alának meg azért lett oda téve, hogy egyébként ő ne csinálhasson semmit, majd ki fog derülni tényleg.

[00:09:44]Tehát ezeket is én mind idézőjel egy dolgot szeretnék megjegyezni.

[00:09:48]A végén is kitért a Magyar Péter, mert újból rákérdeztek, hogy itten most mi van?

[00:09:56]Egyrészt a miniszterelnök baromi jogilag és attitűdben is baromi releváns választ adott erre erre a kérdésre.

[00:10:05]Ugye hát az igazságszolgáltatás és a többi.

[00:10:10]Azon kívül meg van egy nagyon érdekes eleme ennek a jogszabálynak, amit beterjesztettek.

[00:10:15]Az átlátszó kérdése erre is vonatkozott különben, hogy ugye az Áz elnöke mentheti őt föl, vagy kezdeményezheti a felmentését az integritás hatóság elnökének a felmentését.

[00:10:28]Most ebben a tervezetben az úgy van, hogyha az ász elnöke kezdeményez elnök felmentését és mondjuk végigmegy a folyamat, akkor a két alelnöknek is repülnie kell.

[00:10:39]Ez egy elég érdekes dolog, szerintem mindenképpen nagyon érdekes.

[00:10:45]Azon kívül, ha már szóba került a izé, a sajtótájékoztató, nekem volt annak idején egy ilyen mániám, hogy egyszer szeretnék látni egy olyan miniszterelnököt, ez már 98 után volt, aki meg tudja különböztetni az Áfát és az ifától.

[00:11:03]Ebben a tekintetben reménykedtem már Egyesi Péterben.

[00:11:04]Na most őszintén szólva nagyon nagyon bírom, hogy a jelenlegi miniszterelnek egy rakáskérdésben abszolút up to date.

[00:11:14]Tehát ha nem az autóba ülök, az autópályán, seggre ülök, komolyan mondom.

[00:11:18]Tehát olyan kérdésekre válasz adott releváns válaszokat, hős dolgozik a kormány.

[00:11:24]Tehát ez nem ez nem egyszerűen használja a nyilvánosságot, az remen van.

[00:11:27]Nekem meg az volt a fura ebbe az egészbe, Bíró Ferenc ugye elmondta, hogy felkereste Tuzsan Bence, akkori igazságügyi miniszter, és akkor így egy másik miniszter társaságában, elnézést kérem, most nem fog beugrani elve.

[00:11:41]Nem a Bóka, hanem hanem valaki valaki valaki izé az Európa ügyisz.

[00:11:46]Igen, igen, mindegy, mindegy.

[00:11:48]K ketten felkeresték, és ugye jelezték neki, hogy Igen, jelezték neki, hogy nem kéne ilyen erőteljesen dolgozni ezen a integritás dolgon, merthogy merthogy minden jól van itt Magyarországon.

[00:12:00]Konkrétan a kórházi főigazgatóság beszerzései ügyéb volt az apropó, tehát ráadásul meg egy konkrét ügy.

[00:12:08]Igen.

[00:12:08]Igen.

[00:12:08]És mondták, hogy nem kéne annyira rápörögni.

[00:12:10]És amikor megkérdezték erről Tuzson Bencét, akkor ott tartunk jelenleg Magyarországon, hogy nem azt mondta, hogy nem volt ilyen találkozó, vagy nem azt mondta, hogy nem azt mondta, nagyon kedélyes hangulatú volt ez a találkozás.

[00:12:22]Tehát, hogy hát ez a tök jó, hogy azt mondják, hogy így te miniszterként között, hogy nem kéne ebben eben nagyon pörögni gyerekek, mert azért nem kéne okoskodni.

[00:12:29]És és erre azt mondja, hogy nem jó hangulatú volt a találkozó, de nem cáfolja azt egyébként, hogy ő jó volt.

[00:12:35]Ő lehet, hogy mondjuk lehet, hogy megívott két volt hozzászok.

[00:12:40]meleg kevertett, megvott előtte és akkor jó hangulat.

[00:12:43]Gyere, gyere gyere tesó, kicsinálunk megint valakit.

[00:12:45]Jódőképes.

[00:12:45]Bocsás hát a Tuzsa már ne haragudjál, alig néhány héttel ezelőtt a Tus még ott tartott, hogy országvilág előtt bejelentett miniszteri bejelentését letagadta és elfelejtette.

[00:13:00]Hát már ugye a kiskorú gyerekek azt mondta, hogy ilyen nem volt.

[00:13:05]Így van.

[00:13:05]Pontosan.

[00:13:05]Most ehhez képest már bocsika azért úgy látszik, hogy a terapeutája beszél visszatér a terapeutája beszél.

[00:13:13]Akkor megláttuk a pozitívumot ebbe a dologba.

[00:13:14]Na hála ez a valóban ez a két alelnökös történet.

[00:13:18]Ez ez érdekes.

[00:13:18]Nem is nem véletlenül kérdezte Katus Eszter átlátszótól, aki a flaszter vendége lesz majd utánunk.

[00:13:24]Látom tetszik neked ez a katus Eszter.

[00:13:24]A nevét így megjegyezőtem.

[00:13:28]Hát azért ez nem egy nagy teljesítmény.

[00:13:30]Azt gondolom már az, hogy annyira jó, nem az, hogy katus, hogy mi megjegyezni egy nevet.

[00:13:36]Tiedre is említ se na ne na ne szédítsen azért nem szoktál nem szoktál te ilyet oldalák gyerekek oldalák.

[00:13:45]A az a az az oldalák, hogy nagyon szeretik a flaszter nézőt.

[00:13:47]Ezért ez most egy ilyen extra promóció.

[00:13:51]Tudtam én, hogy valam visszabíró Ferencre.

[00:13:53]Sajnos, sajnos ez ilyen, ilyen öncélú volt, hogy szóval, hogy nem véletlenül lett ez a kérdés feltéve, merthogy hát nagyon úgy néz ki, minthogyha jelenlegi szituációval közös rész halmazta alotra a jó alkotás.

[00:14:05]Igen, igen, igen.

[00:14:09]Na jó, de azért azt hát még akkor is, hogyha Sanyinak fenntartásai vannak, azért azt mondjuk el, hogy amivel magát bíró Ferencet gyanúsítják, ugye ilyen furcsa leasing szerződések, meg a feleségének felisége által használt szolgálati autó meg satöbbi.

[00:14:29]A nekem amikor először olvastam, ez még assassziszem a választás előtt volt.

[00:14:33]Akkor régóta Igen, igen, ez egy régóta téma.

[00:14:34]Akkor így tulajdonképpen akkor még így elképem, hogy mikor ez már milliárd 1000 milliárdokat tüntettek el ugye különböző minisztériumok meg hát aztán most már tudjuk, hogy 12e előtt a utolsó napokban milyen elképesztő összegeket utaltak mindenféle dolgokra, akkor pont ezen a szolgálati autó ügyön pörögni, de akkor is a törvényt be kell tartani.

[00:14:57]Tehát ezt mondta mindig Orbán Viktor is.

[00:14:59]És sőt, ő azt is mondta, hogy mindenki nagyon jól tudja, hogy ő korrupció ügyben nem ismer apellát.

[00:15:09]Így van.

[00:15:09]Azt mondta, hogy nem ismer lehetetlen.

[00:15:13]Apellátára gondolt.

[00:15:14]Apellátára gondoltam.

[00:15:14]Nem tudom mi az az apelláta, de az de baromi jól hangzik, de sokszor mondják.

[00:15:19]Sokszor mondják.

[00:15:19]Ez olyan mint a kapacitás.

[00:15:21]Nem tudjuk mi az, de sokszor mondják.

[00:15:24]Apertív.

[00:15:24]Tényleg az utolsó, gyerekek, akkor menjünk erre a hídra rá, hogy most tényleg ha már így kijött a kijött belőlem, hogy az utolsó piacokban milyen összegeket Mohácsi híd, miközben vissza kell bontani egy részét, meg menjünk akkor legyen itt már a Kraus féle 1000 milliárd Fől, amire szóval nincsen meg semmi gyakorlatilag.

[00:15:42]Ez úgy fizette ki majdnem az egész híd árát a kormány, a legköszönő Orbán kormány, nincs meg a hídból semmi.

[00:15:51]Azon kívül, hogy az első tervhez kép tovább tovább.

[00:15:57]Ki építi ezt a hívat?

[00:15:57]Szí szí úr, úgy emlékszem hát vagy ő vagy vagy a másik tul nem a a Szí László cégéről van szó.

[00:16:04]Persze, persze, persze, de a lényeg az, hogy hogy ilyen a magyar építéstörténetben nem volt, hogy előre kifizetünk egy ilyen műtárgyat.

[00:16:14]Előleg címén 98%-ot előleg címé, mert bízunk benne azért életem végig ilyeneket nem tudnék kitalálni alapszerződésben 20%-ról volt szó és a váltás előtt hát a 20-tól a 98-ig az már csak egy ugrás, amíg a más pénzéről van szó.

[00:16:35]Nem, hát az az igazság, hogy szerintem a középkorban egész erdőt állítottak volna a akasztrófákból, amit a kormány az utolsó hetekben csinált.

[00:16:44]Ezt egy türelmetlenebb király nagyon rosszul viselte volna.

[00:16:46]Ezeknek állati szerencséjük van, hogy ez itt egy nem most én egyetértem, te mint jó rendes nemzeti konzervatív keresztény akasztásról beszélsz.

[00:16:57]Ezzel lesz tele az egész telivágott izé, hogy már nyíri is akasztani keresztény demokrataként ak édes jóem.

[00:17:06]Ő azt mondta, hogy egy király állított volna a középkorban ismerjük mi ezeket a középkorban lehet, hogy egy királyaszt nem azt mondta, hogy a Rákosi így van.

[00:17:18]volan neked.

[00:17:20]De Ákossi, mit csinálsz?

[00:17:21]Az a bal összekötő.

[00:17:23]Hát az az szélső volt az.

[00:17:27]Hát figyelj, akkor akasztrófákat állítottak volna, most meg hídat nem állítanak.

[00:17:30]Tehát, hogy azért lehetett látni fotókon, hogy ez a híd hát ugye ki van szilózva, meg úgy néhol be van vakolva, meg nincs is bevakolva, de azt mondták, hogy jó lesz ez így.

[00:17:40]Tehát, hogy ez tipikus az a dolog egyébként, mint a M6-osnak a alagútjai, azok is érdekesen készültek.

[00:17:49]Tehát nálunk van egy ilyenfajta dolog, de ezt a Fidesz idején tökéletesre csiszolták azt, hogy a hogy hogyan lehet túlárazni valamit, és hogyan lehet előre beszedni a pénzét annak, ami el sem készült, és utána vonogatni a válladat, amikor kifizették, hogy hát gyerekek, hát ez most így sikerült, akkor majd utómunkálatokba plusz pénzért megcsináljuk ezeket a dolgokat.

[00:18:11]Tehát, hogy és az a szomorú egyébként, hogy a magyar társadalom nem hiszem, hogy most a szívé ezt kapott, hogy túlárazott lett a mohácsi hét.

[00:18:16]Hát gyerekek, hát ilyen még soha nem volt mag el se jutott odáig.

[00:18:20]Hát ez egy apró hír.

[00:18:22]Nekünk is most teszett le.

[00:18:25]Most elmondjuk itt mit tudom én 80000 embernek felfoghatatlan összegeket.

[00:18:29]Mindegy.

[00:18:29]De egyébként szörnyű élményed az utóbbi egy hónap.

[00:18:37]Most ugye azt megint meg kell mondanom én segnyelóként, hogy a a miniszterelnök mondókáiból egy kapcsán egy csomó olyan dolog kerül elő nekem, nyilván már amnéziás vagyok és demensés öreg, amiket már én is elfelejtettem és szakad ránk az ég, de most komolyan, hogy távol elősőt mondjak, és hátha terelem egy kicsit ezzel a beszélgetést, ezzel a szuverenitás tbó összefüggésben is, hogy ugye a sreblenicai mészárlással kapcsolatban az Egyesült Nemzetek Szervezete két évvel ezelő elfogadott egy határozatot, egy többségi határozatot, ugye ami arra vonatkozik, hogy hát ez egy emléknappán nyilvání van.

[00:19:22]Igen.

[00:19:22]Ki nem írta alá?

[00:19:23]És nem, hogy nem írta alá, nem szavaztuk meg az oroszokkal, a kínaiakkal és a szerbekkel, hogy vajon azt a gyalázatot Igen.

[00:19:32]És hát hallgatja valami fontos kormánytényező, ugye ezt a döntést nem lehet visszavonni.

[00:19:36]és hogy ennek milyen messzire mutató ágai vannak.

[00:19:37]Most ebbe nem akarok belemenni.

[00:19:39]Talán kellene majd tenni egy gesztust, mert most lesz az Mnépkap hamarosan.

[00:19:44]Tehát annyi bűnt követtek el, hogy most már lassan értem.

[00:19:52]Eddig is valamelyest érteni véltem, de hogy de most már most már tényleg megértem, hogy mitől rettegnek ilyen rettenetesen.

[00:20:00]Tehát hogyha ha a sors igazságot tudna tenni, vagy akarna, azért itt itt tényleg nagyon sok embernek kéne bilincsbe elmennie a helyére.

[00:20:13]Nagyon soknak bízzunk benne.

[00:20:16]Nagyon nagyon soknak.

[00:20:17]Na mit még annyit a Mahácsi hídról, hogy én ott jártam többször is, mint két oldalon, hogy hát ez az a híd, amin még a régióban élők is azt mondták, hogy hát de de nincs rá szükség.

[00:20:27]Hát nem jár senki.

[00:20:30]De hát de mi nem és ugye az jutott még eszembe, hogy azért a Fidesz az nagyon kreatív, nem?

[00:20:35]Vagy kreatív volt, tehát milyen széles prektrumon lopta a közpénzt, nem?

[00:20:39]Tehát nyuszi motortól, mert ott még ott is megoldották ilyen ilyen ilyen látens hídig.

[00:20:44]Tehát elképes de ez az építőipar meg a beton.

[00:20:48]Hát az a tökéletességes.

[00:20:48]Építőipar meg amit mondtam, hogy olyasmit kell mindig építeni, amire az átlagember el se tudja képzelni, hogy vajon mibe kerülhet.

[00:20:56]Még nem nem nagyon tudod összehasonlítani.

[00:20:57]Persze azért ide mégis hadd mesélj, mert ezér nemettek bérlakásokat, mert ott feltűnt volna, hogy néz már nézd már a Dunaaszfalt vagy egy magyar építő az izé 5 millióban hozza ki a négy méter hogy autópályán nem volt gond, hogy 6 milliárd volt 1 km.

[00:21:15]Van neked otthon autópályád autópály autópá hídben a komplessz magyar történelmi agybaj csak két mondatban had foglaljam össze.

[00:21:24]2002 nyarán 2002 nyarán a szekszárdi félautópályahíd az áll most is átadása volt egymás utáni három napon az a friss megyesi kormány alatt először átadta ünnepésen a szekszádi polgármester.

[00:21:42]Következő nap ünnepésen átadta az egyébként SZDS-es Csillag István miniszter, a közlekezési miniszter.

[00:21:48]Harmadik napon átadta maga Megyesi Péter miniszterelnök is.

[00:21:50]Úgy át ez adva, hogy semmi a más hasonló nem lt átve.

[00:21:52]Ami fontos 2003-23 éve a híd két oldalán semmi nem épült meg.

[00:22:00]23 év alatt összeköti az 51-es utat a Duna egyik partjáról, az M6-os a másik partjáról.

[00:22:06]És a a koncepciós tervben ugye tovább kellett volna menni a hídnak Szegedre.

[00:22:10]1 m nem épült meg.

[00:22:10]Másik irányba Kaposvár felé 1 m nem épült meg.

[00:22:16]És ez volt 23 éve.

[00:22:16]2000 nyarán, ha jól emlékszem, átadták a én úgy hívom, hogy az apostag és kisapostag közötti autópályaidat, dunaújvárosi autópályaidnak, de nem dunapój város területén van hívják.

[00:22:28]Most újították fel tavaly, ugye, mert hát 20 éves.

[00:22:31]Most újították fel hidat tavaly 1 m nincs meg egyik irányba se.

[00:22:36]Mind a izene ott a vége már felújították, de még egy méterút nem épült.

[00:22:42]Gyerekek, örüljük, hogy nem bontották el az Erzsébet hídat meg a Margitat, mert most már a következő lépés az lett volna.

[00:22:47]Hát ott van egy bond kubacsi híd, amin a a vakminiszter azotta a vonatot, érted?

[00:22:53]Nekem viszont a nekem a nekem a a a kedvencem viszont az volt, hogy a a fideszesek eljutottak odáig a kampányba, hogy volt valami problémá ilyen úttal hat gödrök minden, és odaálltak ketten egy táblával, ami amire az volt írva, dolgozunk rajta.

[00:23:10]Tehát hogy tehát hogy nem az, hogy valamit csinálunk vagy valamit meg, dolgozzunk rajta és mögöttük a rohadó, és akkor így álltál, hogy hát jó, oké, jó.

[00:23:18]Az biztos, hogy hogy maga a Fidesz is beismerte ugye, hogy megújulásra van szüksége.

[00:23:25]Na most már Havasi Bertalan beleengedett egy-két dolgot, hogy mik lesznek a Fidesz megújulásában.

[00:23:34]Havasi Bertalan beleengedte.

[00:23:34]Milyen szép cím lesár maga a parlamenti munka hát az az zenefüleimnek.

[00:23:40]Tehát ez a kretén Német Balázs, ez ez tehát ha létezik öntökönrúgás, az azóta kreténezem, mióta egy panellak, panelház előtt elkezdte a lakókat fenyegetni hatalmi pozíciób, hogy hogy tiszá, hogy tiszás fad, hogy ki tudják, hogy kik a tiszások.

[00:24:00]Igen, azóta azóta azóta használok ilyen visszafogott jelzőket.

[00:24:06]Na, szóval hát produkált azt, amit produkált ugye héten is a parlamentben, de egyébként pedig ugye csak így nézegetünk, hogy hogy ha ami ahogy Orbán Viktor döntött, hogy kikjenek be a parlamentbe, azt nem én még arra nem hallottam számomra elfogadható magyarázatot, hogy ez miért jó nekik.

[00:24:29]Tehát maga Német Balázs, aknél alig szerepeltek rosszabbul a választáson az össz összideszes cénában, mégis ott ül meg más Pócs János, ugye Pócs János, nem is ecsetelem, a nézőink nagyon jól tudják, hogy milyen bűnlajstroma van.

[00:24:50]Szóval, hogy újul meg a Fidesz?

[00:24:52]Egyáltalán Orbán Viktor nélkül lesz-e Fidesz, vagy most ugye az van beleengedve, hogy egy évig lesz Orbán Viktor, és utána mi lesz?

[00:25:01]Hogy látjátok ezt?

[00:25:01]Vagy ez egy olyan téma hagyjuk a fenében.

[00:25:03]Nem, én én egy anekdotával szeretnék hozzájárulni.

[00:25:06]Az ücs az Orbán nem német Balázs miatt igazá a a Tanács Zoltán előtt egyébként már a ő van a címlapunk Tá Zoltán Tiszta véletlen gyönyörűen helyreakta ezt az egész dolgot.

[00:25:20]Csak azt szerettem volna mondani Orbán Orbán Német Balázsról, hogy a nekem is eszembe jutott egy idézet, ha kortársaim nyilván pontosan emlékeztek a sörgyári Kapricsó című hallhatatlan filmre, amikor a Jaromir Hanszlik fönnál a a kémény tetején, ugye a Magda Vásárjovan meg ott logatja a lábat és beszélgetnek és szóba kerül valamit mondom Magda Vásárjva egy trafikosról, hogy hogy az katonatisztlet szinten.

[00:25:47]És akkor Jaromir Hanzlik áll ott azzal a Pepin Sógor arcával, néz bele az kék égbe, és azt mondja, hogy az nem lehet.

[00:25:57]A császár olyan volt, hogy a császár sebesült katonának adott trafikot, de trafikosból soha nem csinált katonatisztet.

[00:26:06]Mondta értes úgy eszembe jutott Német Balázs a trafikosból lett országgyűlési képviselők.

[00:26:11]Ez tökéletes.

[00:26:14]Ne sértegedd a trafikusokat, mert bocsás meg.

[00:26:16]Hát ne haragudjál, ő köztévés meg izé mé munkás volt mindig.

[00:26:18]Mellékesen durrantott trafikost.

[00:26:21]Ne bán hát hagyjátok már békén ezt a szerencsétlen trafikot.

[00:26:25]Hát beszarok német Balázst vagy trafikosakat ezzel sértegetni.

[00:26:31]A trafikos akármit gondolsz róluk a trafikus k Német Balázsnak viszont a Micimackó ismeretei sekélyesek.

[00:26:35]Mondhatnánk úgy is.

[00:26:38]Tehát hogy ezt a füles farkának elhagyásának történetét ezt nem nagyon tudta értelmezni.

[00:26:43]De Potyondi Endina a csúcson van.

[00:26:43]Tehát most már parlamenti téma a munkássága szerintem.

[00:26:48]El szerintem Edina elértől a csúcsra.

[00:26:50]Nem tudom hova les tovább.

[00:26:54]A megújulás.

[00:26:56]Hát legalábbis ez most ilyen szervezeti megújulás akar lenni, hogy megszűnik a választókerületi rendszer és akkor ilyen megyei választmányok lesznek, és majd azok válasz.

[00:27:06]Ez egy ugye fogja előadni a Fidesz valószínűleg, hogy hát itt a nagy demokratikus nyitás is beengedjünk mindenkit az elnökségbe és már milyen sokan lesznek itt az elnökség tagjai.

[00:27:14]Ú de jó lesz.

[00:27:16]Ö de szerintem meg arról van szó, ami néhány nappal ezelőtt derült ki abból a cikkből, ami azt tárta fel, hogy mi is történt két nappal a választások után a Fidesz elnökségében, és ugye ott el el összehívták a bukott képviselőjelölteket, és hát várták, hogy akkor majd mit tudom én, valami elemzés vagy legalább elnézéskérés, vagy valami szembenézés, ugye kiárt Orbán Viktor, Orbán Balázs meg Kubatov Gábor.

[00:27:40]Ja.

[00:27:40]Jó.

[00:27:41]És hát nagyjából azt mondták, hogy jobban kellett volna dolgozni egyébként.

[00:27:46]Ühüm.

[00:27:46]Meg hogy mindenki gondolja meg, hogy a továbbiakban is vinnie-e a választókerületi elnöki pozíciót, merthogy ez társadalmi munkába fog megvalósulni.

[00:27:53]Erre néhányan így rácsodálkoztak, hogy 16 év kétharmad után nincs annyi pénz, hogy a választókerületi rendszert finanszírozza a Fidesz, hogy akkor hol van.

[00:28:03]Nektek itt hog a tényleg az a hungarik történt hog a Fidesz ellopta a Fidesz által ellopott pénzt.

[00:28:10]Tehát hogy itt ez egy ilyen dupla dupla elpárolgás volt.

[00:28:11]És szerintem ez itt erről szól, hogy azért valamiféle vidéki vagy meg fővárosi is rendszert, azért pártrendszert üzemeltetni kell.

[00:28:23]Valószínűleg azért az MSZP példája a lebeg a szemük előtt, hogy az nem olyan jó, hogyha egy párt felszámolja a saját hálózatait, vagy hagyja, hogy felszámolódjanak.

[00:28:31]És de a Fidesz meg hát a valamit azért kéne ezzel kezdeni.

[00:28:33]Pénzre nincs rád, de akkor ezzel a nyitással, hogy az elnökség tagja lehet valaki, hátha csábítóbbá válik az, hogy te ott tulajdonképpen társadalmi munkában valószínűleg köz hát nem köz, de közmegvetésnek örvendő fideszesként, te ott csináld a kis településeden a dolgokat.

[00:28:51]Ö úgyhogy szerintem ennyi itt a a megújulásnak ez a része.

[00:28:55]A frakció meg én ugyanazt mondom, mint eddig is, hogy ez a három részű frakció.

[00:28:59]Vatta emberek, fel kellett tölteni ezt a kellemetlen létszámot.

[00:29:03]Trollok úgy mint Német Balázs, Pócs János és Szűcs Gábor, illetve azok, akik büntetésből vannak ott, na azok nincsenek ott.

[00:29:12]Fiártó meg Bzsákok.

[00:29:16]Igen, de ők Lázárnak.

[00:29:16]De ezért neki kezd lett volna büntetés meg Orbán Balázs.

[00:29:20]Hát büntiből akkor menjetek a szenvegyetek ti is.

[00:29:22]És ugye a Német Balázst azért találták ki, az szerintem tökéletesen mutatja azt, hogy a Fidesz mennyire nem értette azt, hogy mi történik, mennyire nem érti a mai napig azt, hogy mi történik.

[00:29:32]Német Balázs vagy párt parlamenti politikai létének egyetlen indoka az, hogy a Fideszben mindvégig az volt a nagy gondolat, hogy azért, mert Magyar Péter baromi jó a Facebookon, azért azért azért azért vagyunk ilyen szorosan.

[00:29:47]Ugye mi vezetünk, mutat mondták magták, de hogy azért azért van itt most egy ilyen kis kihívóerő, hogy ezzel kell valamit csinálni.

[00:29:53]Elbukták a választást, hogy utána ugye néztük ezeket a nem szembenéző showkat, hogy hátha valami szikkra kipattant.

[00:30:03]fiatalok meg a Facebook ugyanez a gondolat szülte parlamenti képviselővé német Baláz a végtelenedik helyről, hogy kell valaki, aki a parlamentben felveszi ugyanezt a küzdelmet ugyanebben a stílusban Magyar Péterre, de annyira nem értenek se a személyzeti politikához, se ehhez a világhoz, se ahhoz, hogy mi történt velük.

[00:30:24]Tehát így magához a valósághoz egyik szem szegmensében sem, hogy tényleg erre a szerencsétlenre bízták ezt a feladatot, aki aztán arccal beleszalad a Micimackó erdőbe.

[00:30:32]Persze meg a fog, mert fogalmuk nincs.

[00:30:34]Tehát, hogy itt ugye mi volt a mi volt az elképzelés ennél, hogy a Fidesznek most két csapáson megy a kommunikációja.

[00:30:40]Az egyik az, hogy itt diktatúra épül.

[00:30:48]Itt nagyon súlyos és minket bántanak, ugye véd van, és itt nagyon durva diktatúra étúl.

[00:30:51]ehhez kell felmutatni olyan tényeket.

[00:30:55]Nem lehet használom ezt a szót, mert szerintem ezt most mostan innentől kezdve örökkön örökképp pejoratív értelemben fogjuk használni, amelyek igazolják azt, hogy a Fidesszel szemben erőszak van, és a Tisza szabadította rá az erőszakot a társadalomra és a tiszta fenyeget, miközben még diktatúrát is épít.

[00:31:09]Ez a szerencsétlen ezzel, hogy az ő farkát le akarja tépni Potyandi Edina.

[00:31:17]Ezt próbálta alátámasztani.

[00:31:19]És akkor elképzelem a a Fideszes Fideszes közönséget, hogy így így nézik, és attól kell rettegniük, hogy Potyondi Edina le akarja tépni német Balázs falát.

[00:31:32]Jézusom.

[00:31:33]És itt utána megnéz megnéztem a ez is ez is erős cím, csak úgy jelezné meg.

[00:31:37]Az a potem nem levet, hogy hogy utána utána néztem még egy-két napig, hogy tehát nem egy két egy napig, másnap néztem még, hogy hogy mit kezd ezzel a kormányzat, de nehéz lejönni erről.

[00:31:52]A fideszes maradéknyilvánosság, mert ugye ez úgy szokott működni, hogy valaki bedobja a rettegőt, bedobja a rettegő sztorit, és aztán magyar nemzettől az óig mindenki jaj úristen, hát semmit bottal se piszkálták.

[00:32:01]Tehát tudták, hogy ez ez roppant kínos.

[00:32:04]Lehet, hogy ez a másik a megújulásról, amikor a volt a szimpátia tüntetés Sulyok Tamás mellett.

[00:32:11]Igen.

[00:32:11]És ott azon vitatkoztak, hogy ki lehet ott a tüntetésen.

[00:32:13]Tehát, hogy Bede Zsolt ne legyen ott, aki ugye elvileg a volt miniszterelnök úr igeforrásának a vezetője a vadhajtásoknak.

[00:32:22]Skrap Skrapsti Fuzsina megpróbálta Puzsén Róbertet megemlíteni.

[00:32:26]Kifúlyolták, majd megsértődött, hogy ne fújolják ki Puzsé Róbertet, mert a barátja.

[00:32:30]És mindeközben azon vitáztak egymással.

[00:32:32]Erre új fújolták ki.

[00:32:32]És mindenképpen arról vitáztak egymással, hogy kinek van joga ott lenni egy ilyen tüntetésen, és Tamás mellett kell, és kinek nem.

[00:32:40]Na most hát körülbelül ez lehet a Fidesz megújulása bent is egyébként a pártban, mert akikkel beszéltem, azok azt mondták, hogy körülbelül egy ilyen két-három részre szakadás az úgy fejek úgy megvan a párton belül is.

[00:32:53]Tehát, hogy nincs ez a nagy egység, hogy Orbán Viktor majd összekovácsol minket és együtt megyünk vele a célig és a győzelemig, mert nagyon sokan azt gondolják, hogy Orbán Viktor most már gátló tényezője annak, hogy a Fidesz bármit is meguljon és bármit is elérjen.

[00:33:05]Mások meg azt gondolják, hogy nélküle meg nem lehet Fidesz.

[00:33:09]E a nagy de egyébként elég ez a nagy Orbáncsapda.

[00:33:12]Hát igen.

[00:33:12]Igen.

[00:33:13]Hogy lehet ezt megoldani egyébként?

[00:33:14]Szerintem ez a két ez a Orbán Viktor Gyurcsányosodás egyébként.

[00:33:17]Két kifejezetten jól sikerült demonstráció.

[00:33:19]Szerintem ez ilyen teszt.

[00:33:21]Tehát azt azt nézik most ugye Sullyok Tamás melletti demonstrációban Orbán Viktor hát úgy állt bele, hogy Facebookon azt egy tüntes ki egyébként Orbán Viktor, mert mert azt gondolom, hogy ez teszt, hogy ez a szélső jobb felé való hát ez már nem kacsingatás, hanem trappolás az men arra mennyire vevő a Fidesznek a közön maradék közönsége.

[00:33:42]Hát mennyien mennek el, kik mennek el, kik állnak oda, kik szólalnak fel?

[00:33:50]Hát nem tudom ebből mit szűrtek le ebből a vasárnapiból.

[00:33:52]Én azért annyira boldog nem lennék, hogy épp a stratégiám azt mondta, hogy nagyon boldog, hogy ilyen kiállások vannak a Fidesz mellett.

[00:33:58]Tehát hogy figyelj ebben egyetértek vele.

[00:34:05]Ez íg.

[00:34:05]Szóval egyetértesz Német Balázsal.

[00:34:05]Ezt szerintem akkor most jegyezzük is le évtiz évtizedek óta Orbán a ennek a politikai közösségnek a az igeforrása tehát azért olyan könnyen nem fognak róla leszokni.

[00:34:25]Ö nyilvánvaló, itt-ott lehet szétágazó beszédeket hallani.

[00:34:34]Ugye Nabracsics maga is mondja, hogy ugye úgy tűnik, hogy Orbánnak csak jobb szélre van menekülési útvon a mit ott van az űrhajós hölgy, ugye az is egy eléggé sajátos űrhajós hölgy.

[00:34:52]Igen.

[00:34:54]számomra nagyon meglepő keres koherená kerem ez települő koherenciával képviseli azt a talán nevezhetjük jobb közép nyilvánvalóan jobb közepet ami nyilván ott van a Fideszb ugye Orbán 13-án kiejtett egy szót a száján mozgalom most szerintem valószínűleg nagyon nagy várakozás van azzal kapcsolatban hogy mit ért ezalatt Kik a mozgalom?

[00:35:27]Hol van annak a centrum?

[00:35:27]Bede Zsoltnál, akit egyébként nagy valószínűséggel hamarosan elvisznek zárójel bezárva, mert hát a hát ő egy egyébként ő egy bűnöző, tehát én nem a kétségem, de de azért érdek nem mondom konkrétan az, tehát mondjuk a fradi pályáról neked tudnod kéne, hogy ki van tiltva különben.

[00:35:49]Ugye a fradisták nem.

[00:35:49]Na most ugye amúgy pedig a Hajdú János haverja, tehát nem tudjuk mi jön ki Orbánból.

[00:35:55]Én látom benne a Tébo jeleit is, meg mondjuk például ez a izé, hogy most akkor megszüntetik a választókerületti rendszert, és ott átérnek a megyére.

[00:36:04]Ez egyébként a zavarottság jele, mert egyébként ez paradox módon ugye a Fidesz volt az, amelyik kitalálta először, hogy vállaltójogi rendszerre kell áttérni.

[00:36:15]Az MSZP-k nagy bölcsen követte záróhelybe bezáró és akkor a helyi szervezete fölszámolta.

[00:36:22]Annyi lett az MSZP-nek.

[00:36:25]Amúgy a megyeintója egyébként szinte nem is értelmezhető.

[00:36:27]Amúgy meg egy ekkora frakcióval egyébként egy választó kerületi rendszert, Noplán egy megyei rendszert még könnyebb föltart.

[00:36:35]Ühüm.

[00:36:37]Még akkor is, hogyha most kevesebb pénzt fognak kapni a a többségi parlament, vagyis a parlament többségének a döntése és határozata alapján.

[00:36:48]Orbán én meggyőződésem, hogy Revansra törekszik, hogy ez sikerül.

[00:36:51]Nem azt mondtam, hogy sikerül neki, hanem ő erre törekszik, hogy ebben és erre mennyiben fogja őt követni a Fidesz közepe.

[00:37:04]Az egy nagy kérdés.

[00:37:07]És nem is szeretek mostanában vagy legalábbis egy egy darabig nem is akarok a múlttal kapcsolatban Fideszről beszélni, mert azért a Fidesz akár ha maradék 1 millió emberében is sok százer olyan van, akikben vannak olyan attitűdök, olyan attitűdök, amelyek egyébként demokratikusak és és szerintem akár relevánsak is lehetnek, mint emberi attitűdök.

[00:37:30]Navracsics Tibor gyalázatos politikai szerepétől függetlenül, ha úgy tetszik, a Fidetben soha nem tagsi fruzsináig bezárólag.

[00:37:38]Meg az is egy tünet volt, ami ezen a tüntetésen ilyen szempontból volt, mert volt, aki kifütyülte a Fruzsinát, volt aki megtapsolta.

[00:37:46]Tehát nyilvánvalóan tele van hasadással a Fidesz.

[00:37:48]Tel is tele van hasadással.

[00:37:51]Fidesz, az Orbán szándékai szerintem nyilvánvalóak, hogy meg tudja-e csinálni vagy nem, meg mennyien menekülnek el, mennyi lóvét tudnak ellopni, mi minden fog itt még kiderülni, hiszen azért a Fideszre magára az igazságszolgáltatás nem dolgozott.

[00:38:12]akiket most elvittek, mondjuk akár gondolhatunk Lángzsoltra például, vagy a ki a fenére még a kifideszesokit elvészek.

[00:38:23]Na mindegy.

[00:38:23]Ez ez, hogy mondjam, marginális termék.

[00:38:26]Ja, az, hogy még itt a Fidesz a Nel, nem a Fidesz, a Nel reprezentatív tolvajai és politikusai, tolvajpitikusai közül kinnek a kezén fog még csattanni a bilincs?

[00:38:41]Ez a jövő zenéje, persze úgyhogy hát egy csomó ügyben nyilván nem volt nyomozás, ahol meg volt, az meg tart örökkön örökké, de majd most ugye beindulhat én de hát én is ezt mondom, mert ugye most csak annyit, hogy most derült ki az is, hogy hát a a szentnek és érthetetlennek gondolt rogántal találmánya ügyében nyolc éve nyolc éve tart a nyomozás.

[00:39:04]Nem konkrétan ugye a találmányról, hanem azzal a céghálóról.

[00:39:07]meg, hogy és most kiderült az is, hogy igenis volt közpénz a történetben.

[00:39:11]Na innentől viszont már veszélyes a dolog, de vol csak ez ez ugye ez valószínűleg 6000 évig tartott volna ez a nyomozás.

[00:39:18]Sőt soha nem is nem is tényleg most gondolj vissza Pist milyen baromi régen volt és akkor n nyafogtunk tőle 25 millió Ftot most nagyon helyesen használja állandóan azt a kifejezést a Magyar Péter a Rogánnal kapcsolatban, hogy Rogán a feltaláló előttünk van.

[00:39:37]Rogán feltal havi 25 millió Ftot kasáinak most még a fideszesek is röhögtek, mikor mondta a magyar, hogy ő tényleg elhiszi, mondta valamelyik Fideszes Mogán Antal egy feltaláló eredabig olyan vicces volt, de most egy nagyon nem bicet mondok, amit kihagytam még idáig ebből.

[00:39:58]Szóval azért ezen a neren belül vagy a Fidesz utótszervezetén belül ugye azért az is látszik, mert jó pofa dolog ez a Német Balázs, de azért gyerekek előálltak egy olyan aljas, minősíthetetlen mocsogsággal, ami amit el se tudtam képzelni.

[00:40:17]Azt is nehezen fogtam föl, hogy Orbán Viktor odáig süllyedt, hogy a gyerekeit tolta maga előjtem, mire gondolsz.

[00:40:24]Ühüm.

[00:40:24]Na de hogy előáll védvonal, mi ez a védvonal Kocsis Mátéval megerősítve a a Hírtvével napok óta ez megy és most már több öngyilkosról beszél.

[00:40:41]Hát kettőt mondott a Havasi.

[00:40:41]Már több is van.

[00:40:43]Mondom a Hírtvében már több öngyilkosról beszélnek.

[00:40:47]Nyilván ez egyébként a költői műfajnak a az eszköztára, mert a kettő az már több.

[00:40:52]Elmondták az elején a kettőt, meg itt ott mondanak kettőt, aztán most már több van.

[00:40:56]E ez ez teljesen nyilvánvaló, hogy ott nagyon komolyan vannak olyanok, akik arra próbálnak játszani, vagy arra tesznek, és valószínűleg nem egyedül, és nem az ilyen zsenikre gondolok, mint Német Bazs meg Szőcs Gábor, akik mindenképpen lángot akarnak gyújtani.

[00:41:20]Tehát ezt azért nem hátha tudjuk.

[00:41:20]Azért most már nehéz dolguk van saj Ja, nem azt mondtam, azért ágyom meg, hogy sikerülni fog-e neki.

[00:41:28]És amúgy egyébként pont annyira fog pont annyira vagy sikerül, vagy nem.

[00:41:30]Hát én elmondom, hogy én hogy és ráadásul ez nem és ráadásul itt nem egy pillanatról van szó.

[00:41:39]Tehát itt azért a következő négy évről van szó.

[00:41:42]Tehát vannak olyan politikai erők, akik a következő négy évben legalábbis ezen fognak dolgozni.

[00:41:51]Én a 2006-os emlékeimből fogok kiindulni most vasárnap a Fidesz kongresszuson.

[00:41:55]A 2006-os választás után még szólni fogsz?

[00:42:02]Mi?

[00:42:03]Szólni fogsz a Fidesz kongresszuson?

[00:42:05]Hát azt mondtad, hogy a 2006-ot emlékeidben fog kiindulni a Fidesz kongresszuson az most vasárnap az értékelésében.

[00:42:11]Sajn direkt forgatott ki mindig az Én mindig figyelek.

[00:42:17]Jani, na hát te vagy a magyar tanár.

[00:42:20]A 2006-os választási veresség utáni Fidesz kongresszus egyébként a Bachcsomó pontnál volt a kongresszusi központban.

[00:42:31]azon a kongresszuson Orbán Viktor már nem emlékszem, valami 91-2%-ot kapott, mint újra választandó elnök, de mivel ott voltam, volt szerencsém belelátni, ha a teljes kongresszusi küldött állomány, tehát amennyinek lenni kellett volna, megjelent volna, akkor körülbelül 70%-a lett volna.

[00:42:52]nem egészen 70%-ot kapott volna, de egy csomó kört el sem ment.

[00:42:58]A mostani kongresszus összes bejelentései közül, amiket a Havasi megengedelt magának, a legfontosabb számomra izé volt a választókerületi rendszer megszűnése.

[00:43:12]Gondoljuk meg, van 106 választókerület és van 20 megye Budapesten.

[00:43:17]A 106 szervezetzeti egységben 20-at csinálnak.

[00:43:20]Miért?

[00:43:20]Mert szétesőfélben van a párt.

[00:43:24]Igen.

[00:43:25]Nincs párt.

[00:43:25]Ezt kell valahogy most még a szétesés pillanataiban valahogy megfogni.

[00:43:32]Azon a bizonyos amit idéztetek azok a nem tudom direkt 30-at vagy csinálták azt a intert.

[00:43:36]Ugye abból kiderült, hogy az Orbán azt mondta, hogy a választókerületi elnökök ezen túl saját pénzből szíveskedjenek fenntartani izét.

[00:43:45]Ugye na hát ez négy hét alatt megtermte gyümölcsét.

[00:43:48]Amennyiben hirtelen kiderült, hogy nincs is 106 választókerületi elnökre szükség, mert nem találtak 106 majmot, aki bevállalja, ugye?

[00:43:57]Tehát és ezek között olyanok vannak, mint a bocsánat, mint az a Seszták Miklós, akit ugye nem kell férteni, és a Orbán személyes parancsára visszarakták a KDNP frakcióba.

[00:44:07]A KDNP többszörös tiltakozása ellenére az Orbán bevezel, aki ellen csúnya dolgok készülnek.

[00:44:12]Nem tudom.

[00:44:15]következő mindenesetre a Miklósnak éppen lenne pénze finanszírozni, hogy saját magát egy választókerületi elnökként adja el, de még ő sem finanszírozza.

[00:44:23]Zárójáb bejegyzem meg, hogy nekem egy olyan ember, aki nagyon benne volt a Fideszben sokáig, azt mondta januárban, én azt mondtam, hogy hogy annyi pénzt rakott el a Fidesz a haverokhoz, hogy bármit tud finanszírozni a választási kampányban.

[00:44:37]És ez a Fideszben benne levő ember azt mondta, hogy tévedsz János, a kedves milliárdosuk, akik ugye haszonyélvező voltak a rendszernek, egy Fintot nem fognak adni a Fidesz kampányba.

[00:44:48]Azt látják, hogy nem fog nyerni.

[00:44:49]És kiderült, hogy igaza volt, ugye, mert a Hankótárcán keresztül próbálták finanszírozni.

[00:44:55]Tehát a a rezsim haszonyélvezői már a választás előtt lefalcoltak a Fideszből, nem utána.

[00:44:59]Most a szerencsétlen kappecok falcolnak le, akik ugye tappaltak meg izét meg szívták, meg a Ferenc Orsa is azért jó példa, akit te űrhajós hölgynek neveztél, de a a ő nevezte Sándor.

[00:45:15]Mindegy.

[00:45:15]Elnézést.

[00:45:15]A lényeg az, hogy izé, hogy ő, hogy ő egy tudós.

[00:45:16]Tehát őt ő az a baj, hogy ő neki semmi keresnivalója nincs ebben az egészben, csak nem fogta fel.

[00:45:24]Igen, de az űrhajozás az ért politikához nem érte.

[00:45:26]Ez legyen az ő baja.

[00:45:26]Ugye ő azt nyilatkozta, hogy állandóan mondta, hogy hogy ez nem jó, csak nem érdekelt senkit.

[00:45:34]A Csepelre átküldött 11.

[00:45:34]kerületi Nóra királynó.

[00:45:39]Ki az a hülye, aki úgy gondolja, hogy 11.

[00:45:40]kerületen beágyazott politikus cseppen rátesz két hónap alatt, és ott bef De ez az a Fideszben az elme voltnak tényleg minősített esetei voltak.

[00:45:47]De hát a királyóra magyarázta szintén a választás, hogy neki előtte megmondták mások, hogy mekkorát fog veszteni, csak a Fidesz központ nem vesz minket.

[00:45:57]Hát meg ő mondta, hogy nem ért, hogy miért nem mondtad Orbán utolsó.

[00:45:58]Igen.

[00:46:00]Utolsó, hogy a havasiféle bejelentéseknek volt egy nagyon érdekes olvasata, ha emlékeztek.

[00:46:05]Az, hogy az 20 elnök bemegy az elnökségbe, érdektelen.

[00:46:11]A nem beszélt a választmányról, és ugye a választmány Kövér László kezében fog maradni, és a választmányi elnök jogosítványairól se beszélt, tehát a kövér megmarad a fő perszekutornak a Fideszben.

[00:46:24]Viszont viszont arról beszélt, hogy az önkormányzatok lesznek ezek hát jelentem a mostani alapszabályban is benne van, tehát ebben semmi nóvum nincs.

[00:46:33]föltalálták, hogy az önkormányzati képviselőknek külön testülete van és fontos testülete van.

[00:46:37]Alapszabályban pontosan körüli testülete van a Fideszben.

[00:46:40]Csak eddig érdekes módon nem működtették, mert senkinek a véleményére nem voltak kíváncsi a saját polgármestereik véleményére sem.

[00:46:45]Úgyhogy tulajdonképpen a konklúzió számomra az, hogy azt kellene megtudni, nagyon bízom, hogy ezek a bejáratos kollégák kinyomozzák, hogy hivatalosan mennyi volt a kongresszusi küldött vasárnap, abból mennyi jelent meg.

[00:47:00]Az egy nagyon fontos mutatószám lesz, érted?

[00:47:03]Mert az mutatja, hogy a papíron létező szervezetek közül mekkora arány az, amelyik már le se szarja a Fideszt.

[00:47:16]Orbán egre stratégi gondolkoz akkor tulajdonképpen június 14-étől a saját utó ugye kinevelésével kellene foglalkoznia de hát azt már június 20-a körül látni fogjuk ez-e a gondolat vagy az hogy egy év alatt akkora gebasz lesz hogy ő vissza tud jönni azt akartam hogy ne most a második felvonása annak a második ö gondolatom az vagy verzió, ami a fejemben van, hogy egyébként ah az Orbán és kapcsolódik ehhez a választókörületeknek annyi meg ahhoz, amit te mondtál, meg nem 20 fősöd az elnökség sokkal nagyobb.

[00:47:56]Rette ilyen elnökség nincs a földön, tehát nyilvánvalóan az következik belőle, hogy nem akarja működtetni.

[00:48:03]Kis kongressz túl nagyra szab tehát használhatatlan szerintem a az sincs kizárva.

[00:48:14]versus mozgalom, hogy az Orbán most szét akarja verni a Fideszt, félreértés ne legyen.

[00:48:18]Nem kizárt egyáltalán egy új politikai imázssal, aminek a karaktere tovább megy izé jobbra, de a Fidesz az Orbán számára már használhatatlan.

[00:48:34]Ez teljesen nyilvánvaló.

[00:48:34]Amúgy meg most ezt ne ragozzuk, számtalan dolgot tudunk, vagy nem akarunk ragozni.

[00:48:41]Tényleg látható az intellektuális bénultság teljesen.

[00:48:46]Hát ugye a Navaracsic aki egy okos fiú most ott tart, hogy és akkor meg kell újulni a kommunikációba, de az érdemi mondanivaló nincs, az érdemi gondolat megvan ez a szuverenitás mantra.

[00:48:58]Ja igen érdekes ez a parlament mit csinálnak durván fogalmazva buziznak, migráncsóznak.

[00:49:09]Szuverenitás védelem.

[00:49:09]Meg megrettegnek megbőzöm.

[00:49:15]Jó, de hát mondjuk azért ebben is ebben mondjuk azért most már jó lenne, itt lenne az ideje, bát szerintem a választók jelentős része érti, hogy mit ért a az Orbán szuverenitáson, meg mondjuk a a jelenlegi Fidesz.

[00:49:26]De mondjuk ezt a szuverenitás történetet azért érdemes lenne elkezdeni kitárgyalni, mert ez egészen vészes irányokba el tud.

[00:49:38]De amúgy amit mondasz, az tök érdekes.

[00:49:39]Hát ez így nem volt eddig a nem is nagyon hallottam, olvastam mástól ezt a Fideszt szétverő Orbán verziót, és teljesen logikus, és hogyha arra gondolok, hogy mit művelnek a nyilvánosságukkal, ugyanúgy szétverik, ugyanúgy hagyják az egészet bedőlni, és és azt támasztja alá még, amit mondasz, hogy azzal hitegetik a a most volt Fidesz, vagy a fideszes nyilvánosságból kihulló tömegeket.

[00:50:10]decemberre feláll Orbánnak az új mozgalmi csapata, és aki addig kibírja, és jól viselkedik, jöhet oda.

[00:50:16]Igen.

[00:50:16]És ez ugyanz a történet, hogy akkor szétverni és aztán felszipázni a mozgalomba.

[00:50:20]Politika azt hm lebuktál.

[00:50:22]Van ebben megvan a cím.

[00:50:26]Van de hát azért ezt így józan parasztéssz belátni, hogy ez ez hosszú távon jó-e.

[00:50:30]Az mindegy.

[00:50:30]Az mindegy.

[00:50:30]De ez egy racionális terv.

[00:50:32]És egyébként ez okozza ezt az a te totális fejetlenséget is, vagy ez is okozhatja ezt a totális fejetlenséget.

[00:50:37]szembenézés volt nem volt.

[00:50:39]Ö a bukás okainak feltárása, megértése nem volt, jövőkép nincs.

[00:50:46]Orbánt nem értik, mert mondjuk ez nekik nincs meg.

[00:50:48]Nagyon szívesen átadtuk az információt, kedves fideszesek.

[00:50:50]És ezért nem tudnak hova igazodni.

[00:50:52]Most nem nem értik, hogy mit törékével indítanak egy új mozgalmat.

[00:50:56]Tehát az eddigi szavazó törék.

[00:50:58]Ez egy nagyon ez érdekes, ez egy nagyon érdekes gondolat futam a köszönjük a Sanyinak, hogy előhozta, hogy ne felejtsük el, hogy nem csak a Fidesz van a világon, hanem Magyarország meg a kormányzat is a világon van, és az is dinamikus, tehát az is változik a események előrehaladtáva, ahogy ugye előkerülnek azok a kérdések, amikben dönteni kell, és amikben nehéz kérdéseket kell megoldani, vagy megválaszolni, mert megoldani De hogy melyik ujunkat harapjuk meg most nagyon leegyszerűítve.

[00:51:30]Egészségügyi oktatás.

[00:51:33]Nem mondom tovább.

[00:51:33]Tudjátok ugye mindenki tudja, ahogy a Fidesz, ahogy a Tiszán belül is fognak változni a viszonyok.

[00:51:40]Hát a Tisza egy névfront.

[00:51:41]Igen, de nem marad így négy évig.

[00:51:41]Igen.

[00:51:44]Na most ezért az Orbán nyugodtan gondolt arra, amit a amit a Senyék az előbb itt most elkezdtek kiszínezni, mint ötletet, hogy abból indul ki, hogy eljön az a pillanat, amikor a az osztódás felé haladó Tiszával szemben ő egy nagyon szervezett, mert csak ahhoz ért, hogy egy katonailag, központilag egy gondolat, egy személy mögé felálló csapattal lehet még eredményes.

[00:52:10]Még egyszer mondom, ez csak most jutott eszembe, amit Sanyi meg ez István itt összehoztak, hogy lehet, hogy hogy tényleg erre gondol.

[00:52:16]Hat még egy egy 16 év után működhet egy Orbán által vezetett olyan tömb, ami ami még egy olyanfajta erőre képest, mint a Ne feld, hogy ez egy vallás, Ricsi, ez egy vallás, egy szek de te is tudod, hogy a szekta vallásnak van egy tömör közepe, de egyébként a nagy része az leboblik, amikor bukás van és és baj van.

[00:52:40]É, és jelen esetben az a kérdés, hogy hogy mit akar fölépíteni abból, akik elmennek súlytanás felett kiállni, meg elmennek tüntet két nap ez két napirend és én ebben az utóbbiban, hogy sikerül-e neki vagy nem, nem is akarok.

[00:52:57]Az a lényeg, az a kérdés az arról beszélünk, hogy milyen szándékai lehetnek és mi látszik belőle.

[00:53:04]Hát látszik látszik.

[00:53:06]Jó lett volna eszébe nem jut visszavonulni.

[00:53:08]Jó lett volna arról.

[00:53:10]Az biztos, hogy nem.

[00:53:10]De az a halála szerintem, ha ő visszavon.

[00:53:13]Jó lett volna arról beszélni, hogy milyen módon lapátok, a levegős nem lenni.

[00:53:18]Ki a pénzt például sarkakatáék, meg hogy fizette Rogán Antal a gyerektartást közpénzből a volt feleségének?

[00:53:29]100 milliókról beszélünk egyébként.

[00:53:29]Ugye olyan milliárdokról, olyan cégekről beszélün már tényleg az ember nem hiszem.

[00:53:36]olyan már annyi van a fejemben, hogy már nem is tudom, hogy ezért mondtam a 100 milliókat, hogy megússztam, de közben igen, milliárdról van szó, vagy milliárdokról van szó olyan cégben, aminek alig van alkalmazottja meg mit tudom én 100an követik 100-an követik a Facebookon meg egyébként.

[00:53:52]Na jó, de nem gyerekek, most inkább egy viselkedés formáról beszélnék betek.

[00:53:58]A Sanyi megpendítette ugye a súlyok tüntetésen.

[00:54:04]Egyszer csak szembesültek egy olyannal maguk a tüntetők, ami nem tudom volt-e már Magyarországon maga a miniszterelnök kijár az erkére és ott Pestrel szólva el kell szerepelni.

[00:54:17]Igen.

[00:54:19]Igen.

[00:54:19]És ott elkezd szerepelni, szívecskét mutat.

[00:54:20]Gyakorlatilag szépíthetjük a dolgot, de provokálta őket.

[00:54:26]maga a jelenléte produkálta őket.

[00:54:28]Viszont ami ebből lett, hát utólag én azt mondtam, ez zseniális.

[00:54:32]Egyből átvitte a fókuszt máshova, a tökét Markol Lászó csávót mutogatják, meg a a bemutogatót meg a német.

[00:54:41]Német Balázs mindenhol ott van, ahol ott kellett a legjobb helyeken.

[00:54:46]Szóval mag nem számít, hogy leszakadt farok vagy még helyén van német van.

[00:54:51]Ez még before volt.

[00:54:51]Ez még before volt.

[00:54:53]Jó.

[00:54:53]Szóval ez a fajta viselkedés Magyar Pétertől, kinek hogy jön be?

[00:54:59]Hát neki igen, meg a közönségnek is.

[00:55:01]Tehát ezt lehetett tudni abban a pillanatba, hogy láttuk, hogy ott van az erkén, hogy ez egy megtrollkodás a demonstrációnak, és a célja az, ami aztán tökéletesen tökéletes lehetett rá számítani.

[00:55:13]Tökéletes volt.

[00:55:14]Ez ilyen.

[00:55:14]Tehát Fidesz csinált hasonlókat korábban.

[00:55:16]Nem, nem konkrétan így.

[00:55:18]Hát, hogy a az ellenzéket bele kényszerítette kényszerítette, hol belekényszerítette, hol belecsábította olyan helyzetekben, amenk nem tudott jól kijönni.

[00:55:29]Bocsánatot kérek.

[00:55:29]Magyarország miniszterelnöke, a jelenlévők miniszterelnöke kiment az elkére és szeretettel köszöntötte az egy új közösség.

[00:55:39]Büszke voltam.

[00:55:40]Igen.

[00:55:40]Mutatta a kezével, hogy szereti szív egyként.

[00:55:42]És ezt visszaná visszat.

[00:55:46]Igen.

[00:55:46]Mostö most a világ ezért ezért is jött közelebb a néphez.

[00:55:49]Nem ül fönt a várba a izébe ott a micsodák.

[00:55:54]Ott az ahol jönnek mennek az ember embertől maguk módján.

[00:55:56]Nem rukem figyel annyi annyiféle szeretet mosolyogja a világra és visszamosolyogád a világ ez volt így van párkapcsolatok azt meg kell érteni.

[00:56:08]Szeret ország első lépés.

[00:56:08]Tényleg őszintén zavarba vagyok.

[00:56:13]De tényleg zavarban vagyok, mert hát most mit mondhatok?

[00:56:15]Én se csinálhattam volna jobban.

[00:56:20]Lehet, hogy szebb szívecskét mutattál volna egyébként.

[00:56:22]Hát jól van, de hát az én kép sünk meg a virslikkel.

[00:56:27]A ki se tudok csinálni egy rendsk.

[00:56:27]Kér egy ilyen importusosc.

[00:56:31]Figyeljetek, az az még egy nagyon érdekes, hogy a azt hiszem az ATV-ben mondta a Magyar Péter, hogy elképesztőt melóznak a háttéremberei a különböző minisztériumokban, hogy villámléptekkel adjanak be új törvényeket, és hogy itt nem lesz nyaralás.

[00:56:49]Nem, nem ralás nem lesz, alvás nem lesz, hogy erről egyébként kevesebb szó esik, de tényleg döbbenetes.

[00:56:55]Hát én emlékszem egy de be van építve a fizetésükbe.

[00:57:01]Hagyjál már engem ezzel.

[00:57:02]Most már mindjárt dokogni fogok, hogy dolgozniuk kell.

[00:57:06]Hát hagyjál már ne terüd vele fejed.

[00:57:08]Szeretnék reflektálni.

[00:57:12]Befejezte csak közben ránzomkor.

[00:57:12]Azt mondja kötöttfogás ma este ugye kiment a kép első hozzá pörzsével nem nézem.

[00:57:20]Annyira imádom azokat az embereket, akik így rácsodálkoznak így.

[00:57:22]Mióta nyomjuk már?

[00:57:24]2000 már majd 400 adás öcsém.

[00:57:28]Hú, nem tudom.

[00:57:28]Hát évtizedünk van, nem?

[00:57:30]Azt érzem is mondjuk.

[00:57:30]És hogy mindig van egy hozzászóló, aki leírja, hogy Sanyi Ps, te ezekkel leültél beszélgetni?

[00:57:39]Ja, hogy ez ez így most engem utál, vagy pedig azt utálja bennem, hogy veletek leültem?

[00:57:43]Hát azt most teljesen mindegy ilyen szempontból.

[00:57:45]De én van egy ilyen rácsodálkozás.

[00:57:46]Ez olyan mintogyha én én a Derck 80 vagy 256.

[00:57:48]részénél csodálkoznék rá, hogy ez a két pasi együtt dolgozik.

[00:57:53]Az igen, ezek együtt nyomat.

[00:57:57]A Harry is ott van.

[00:57:58]Azt már teljesen elvesztettem, hogy hol tartunk.

[00:58:00]Én emlékszem, úgyhogy ne agójunk, ne sldogáljunk, hogy sokat komoly háttérmunka zajlik.

[00:58:03]Sokat dolgozak könnyod mag szeretném örömmel jelenteni a nézőknek, hogy meg vagyok győzve.

[00:58:11]Tehát a kormányzat sokkal többet foglalkozik a jövővel, mint a múttal.

[00:58:14]Ez mostanra kiderült, óriási óriási erővel készül minden minden tárcánál.

[00:58:23]A egyrészt a felmérés, másrészt a tervezés és volt szerencsém beszélgetnie néhány emberrel.

[00:58:30]Nagyon jó erőket vonnak be.

[00:58:33]Tehát én a magam részéről a múlt heti vagy két héttel ezelőtti aggodalmamat, hogy túl sok lesz a múlt és túl kevés a jövő, visszavonhatom.

[00:58:40]Tehát a kormányzat nagyon is dolgozik.

[00:58:43]ö, hogy mondjam, terveival.

[00:58:47]Tehát ez egy koncepciózus, artikulált tervekkel előálló kormányzat, amelyiknek az artikulációja most készül és készül.

[00:58:58]Tehát ez nem a köös jövőben lesz, csak kapkodni fogjuk a fejünket az elkövetkező hónap.

[00:59:03]Ö igen, itt itt itt tényleg a kampányban az ember azt gondolta, hogy annyira Magyar Péterről szól minden, hogy így voltak ilyen kis kétségei, hogy hogy de hol van a háttér, és hogy hogy mi lesz majd, hogyha megnyerik a választást.

[00:59:15]És ez egyértelmű, hogy itt nagyon komoly háttérmunka zajlott már elég régóta valószínűleg, mert azok a jogszabálytervezetek, törvénytervezetek, módosítása, maga a struktúra, hogy kiakult a minisztériumi rendszer, minden, az azt mutatja, hogy itt tehát itt ahogy a közmédiához hozzányúln, tehát azt mutatja, hogy itt abszolút előre megle ki lett találva nagyon sok minden.

[00:59:34]És ami ebben a zseniális szerintem az nem ez része, mert ez valahol természetes, csak nekünk nem volt talán az, mert így kell felkészülni egy választási győzelemre.

[00:59:42]hogy a Fidesz elől ezt hogy eldugták.

[00:59:45]A Fidesz pörgött a saját maga által gyártott tiszás hülyeségen, amit az indexen ugye leközöltettek.

[00:59:51]A cs bele voltak bolondulva a saját hülyeségbe is, közben meg nem vették észre, hogy mi történik.

[00:59:57]Most szoktunk azon sirdogálni, ugye, hogy nem jött vagy nincs az a polgárság.

[01:00:02]Most olvastam a gyurgyáknak az egyik dolgozát, ez a mi a választások előtt jelent meg egy kötel.

[01:00:09]Merre tovább?

[01:00:09]amerre Igen, igen, igen.

[01:00:13]Nem, ha az a helyzet, hogy hogy úgy tűnik, hogy azért organikusan is paradox módon a a Fidesz és a Fidesz környékén meg a meg az aparátusban meg a magyar értelmiség konzervatív, valóban a szó valóságos értelmében konzervatív, jobb közép köreiben, ha úgy tetszik, elmúlt évek alatt azért kialakult, létrejöttek olyan csoportok, vannak olyan, vagy voltak olyan emberek, akiknek azért a fejében sok minden benne volt.

[01:00:55]Sokan le is léptek, ugye ott ugye a pénzügyminiszter, vagy Orbán Anita, vagy nem tudom micsoda.

[01:01:01]Tehát egy engem emlékeztet a valamikori 80-as évek MSMP reformköre, amik nem reform reformpolitikusaira visszaeml.

[01:01:15]Tehát azért itt született egy olyan kultúra, egy egy olyan nem közösség, hanem a a polgárosodásnak, a ennek a 30 évnek, a a a nyugati nyitásnak ennek a globális világnak a következtében egy sok-sok olyan ember, aki aki be tudott ebbe a folyamatba állni.

[01:01:42]Tehát és ez az esélyed, a lehetőség csak kiegészítendő, amit mondtál.

[01:01:45]Tehát ez az esély, ez a lehetőség, ez energiákat szabadított föl, emberi energiákat, aktivitásokat szabadított föl.

[01:01:56]Hát a mit tudom én, a mostani az egyik külügyi államtitkár a az hölgy, akinek most nem fog esz Ber Klára nem vagy Klára.

[01:02:07]Bri mind.

[01:02:09]Hát ő például tanította, ugye film nagykövet volt, de a a közszolgálati egyetemen, a diplomataaképző meg mit tudom.

[01:02:16]Tehát azért keletkezett egy számos olyan ember, színre lépett, esélyt kap, lehetőséget kap és akar.

[01:02:25]Tehát van bázisa ennek a első megközelítésre.

[01:02:29]Még két évvel ezelőtt én is azt gondoltam, bár ez egy ilyen eléggé áthallásos, hogy most jött a Magyar Péter, vagy küldték.

[01:02:40]Ami alatt az is értendő egyébként, hogy most már baromira nem érdekel, ha küldték is.

[01:02:43]Ez most egyelőre abszolút rendben van.

[01:02:46]Richikenti a végszó.

[01:02:49]Enyém a végszó.

[01:02:49]Hú, pedig itt most már Brier Kalttól kezdve mindenki meg lett említve.

[01:02:55]Visszatérve erre a dologra, hogy hogy nem lesz szünet, én azért én azért gondolom valam valamennyi szünetre azért csak elmennek, mert mert valami pihenés azért csak kell, merthogy most ugye behozták azt is a törvényközésbe, hogy akár 24 óra alatt át lehet nyomni egy törvényt, át is kell, mert ugye az uniós pénzek miatt iszonyat mennyiségű tolvénymódosítást kell áttolni.

[01:03:14]Ugye van ez a módosítás ugye, hogy hogy akár 24 óra alatti vita vita után lehet lepni kép ezért adták be ezt a képviselők, nem a kormány de a rendeleti kormányzást megszüntették, tehát azért húzzuk alá.

[01:03:30]Az meg maximálisan, de hogy de hogy valóban iszonyatos meló van ahhoz, hogy bejöjjenek a pénzek, meg hogy ténylegesen el tudjanak kezdeni működni úgy minisztériumok, ami amik változásokat tudnak hozni egyébként az ország életében.

[01:03:43]Meglátjuk határozottan mindenki mindenki nagyon szeretné, hogy egy normális országban éljünk végre.

[01:03:52]Jövő héten jövő héten újra találkozunk.

[01:03:54]Véhetően a Fidesz kongresszust is fogjuk elemezni.

[01:03:58]DK kongresszus is lesz.

[01:03:58]Naájál Varjú László lett az elm jó de kongresszus leszá flaszter ne várjál azt hagyjál tényleg ez volt a 400 adásunk 4% adás jó bileomi 4% könyvről is szól nem szólok mer elbúcsúzom viszontlátásra meg mennyit Jézusom M.