Puzsér Róbert 35:04

Orbán megússza, hogy megalázzák a parlamentben, a Fidesz-frakció nem; Gyurcsánynak is felelnie kell?

közéletpuzsér
Irányultság: KonzervatívKötődés: Független
Orbán megússza, hogy megalázzák a parlamentben, a Fidesz-frakció nem; Gyurcsánynak is felelnie kell?
tl;dr
  • Orbán Viktor nem ül be az új parlamentbe, mandátumát visszaadta, és a „nemzeti oldal újjászervezésére" koncentrál pártelnökként.
  • A beszélgetés szerint a valódi ok a nyilvános megaláztatás elkerülése; Orbán 2002 óta kerüli az élő, szerkesztetlen konfliktushelyzeteket.
  • Több vezető fideszes politikus (Kövér, Semjén, Kósa) szintén nem lesz képviselő, míg Rogán Antal „el van tiltva" a beüléstől.
  • Gulyás Gergely lesz a frakcióvezető; elhangzott a felvetés, hogy Magyar Péter gyerekkori barátjaként talán ő „választotta" a frakcióvezetőt.
  • Orbán parlamenten kívüli stratégiája a 2006 utáni bojkottot idézi, de a „megkérdőjelezhetetlen tekintély" nem ülhet ellenzéki padsorokba.
  • A visszavonulással Orbánnak nem kell vagyonnyilatkozatot tennie, bár vagyonosodási vizsgálat elvileg indulhat.
  • A „nemzeti oldal" retorikát a beszélgetők kiüresedettnek és történelmileg hamisnak tartják, ironikusan „nemesi oldalnak" nevezve.
  • A Gyurcsány–Orbán párhuzamról éles vita zajlott: a műsorvezető szerint pályájuk tükörképe egymásnak, a beszélgetőpartner szerint Orbán rendszerépítése összehasonlíthatatlanul súlyosabb.
Részletes összefoglaló megjelenítése

Orbán Viktor visszavonulása a parlamentből

Orbán Viktor bejelentette, hogy nem ül be az új parlamentbe, mandátumát visszaadta, és a pártja újjászervezésére fog koncentrálni. A bukott miniszterelnök egy Facebook-videóban közölte döntését, amelyben így fogalmazott:

„Rám most nem a parlamentben, hanem a nemzeti oldal újjászervezésében van szükségünk." *

A bejelentés szerint Orbán a párt elnökeként folytatná politikai tevékenységét, a képviselőcsoportot pedig Gulyás Gergely vezeti majd. Orbán Viktor az 1989-90-es rendszerváltás óta először nem lesz parlamenti képviselő.

A visszavonulás valódi okai

A beszélgetés résztvevői szerint Orbán Viktor valójában nem azért nem ül be a parlamentbe, mert a „nemzeti oldal újjászervezésében" van feladata, hanem mert nem akarja végigélni a „tömény alázást, gyalázást, gúnyolódást, röhögést". A műsorvezető szerint Orbán a komfortzónájába húzódik vissza, ahogyan 2002 óta mindig is tette.

„2002-ben az az Orbán Viktor, aki bírja a konfliktust, az megsemmisült. És azóta minden konfliktusa virtuális." *

A beszélgetésben elhangzott, hogy Orbán 2002 óta nem vállal nyílt kommunikációs helyzetet. A 2006-os Gyurcsánnyal folytatott vita óta különösen kerüli az élő, szerkesztetlen médiaszerepléseket. A műsorvezető felidézte, hogy a 2006-os vitában Orbán „olyan volt, mint egy robot, akit beprogramoztak", és képtelen volt érdemben reagálni, míg Gyurcsány „a gátlástalanságának, a pofátlanságának a csúcskorszakát élte, és fölmosta vele a padlót".

A beszélgetőpartner hozzátette, hogy most már „egy kurzus vitatkozik a nevében, most már egy troll hadsereg vitatkozik a nevében, most már a Megafonnak meg a Mediaworksnek a komplett mezőnye vitatkozik a nevében". Orbán csupán ezeknek a vitáknak a „szellemi forrása".

Kik ülnek be és kik nem

A beszélgetés szerint bizonyos „egó fölött" nem ülnek be a parlamentbe, mert nem kérik azt az inzultust, „amely inzultust mi szereztünk meg az ellenzékünknek 16 éven keresztül". Ez vonatkozik Kövér Lászlóra, Semjén Zsoltra, Orbán Viktorra és Kósa Lajosra is.

Ezzel szemben bizonyos „egó alatt" és bizonyos „pártstátusz alatt" nem engedhetik meg maguknak, hogy ne üljenek be – ilyen például Lázár János esete. Rogán Antal viszont „el van tiltva attól, hogy beüljön", mert az ő személye százalékpontokban mérhető veszteséget jelent a Fidesznek. A beszélgetőpartner szerint lassan Szijjártó Péter is ebbe a státuszba kerül, tekintettel arra, amiket a nyilvánosságban mondott, illetve amik kiderültek róla Lavrovval és iráni vezetőkkel folytatott beszélgetéseiből.

Gulyás Gergely frakcióvezetői kinevezése

A beszélgetésben elhangzott egy érdekes felvetés Gulyás Gergely frakcióvezetői kinevezésével kapcsolatban: Gulyás Magyar Péter gyerekkori jó barátja, nagyon közelről ismeri őt. A műsorvezető felvetette:

„Lehet, hogy Magyar Péter választotta a Fidesz frakcióvezetőjét." *

Beszélgetőpartnere ezt nehezen elképzelhetőnek tartotta, de a felvetés elgondolkodtató.

A parlamenten kívüli szerep stratégiája

A beszélgetés szerint a Fidesz célja hasonló lehet, mint 2006 után, amikor az őszödi beszéd után a teljes Fidesz és KDNP frakció sem járt be a parlamentbe, és úgy tettek, mintha a parlamentnek semmilyen jelentősége nem lenne. Most azonban nincs őszödi beszéd, amire alapozni lehetne a parlamenten kívüli tevékenységet. Orbán egyetlen útja, hogy elhitesse: még mindig van olyan jelentősége legalább egy közösségben, amely képes a növekedésre.

A műsorvezető szerint Orbán nem ülhetett be az ellenzéki padsorokba, mert egy „megkérdőjelezhetetlen tekintély", akit szinte Istentől származtatnak a fundamentalista fideszesek, nem ülhet máshol, csak a miniszterelnöki székben. Ezt olyan történelmi párhuzamokkal illusztrálta, mint Ceaușescu, Kadhafi, Sztálin vagy Fidel Castro – ők sem ülhettek volna be ellenzékbe.

„Ellenzéki székbe ülve nem lehet azt mondani, hogy én vagyok a nemzetvezető. Hogy vagy te nemzetvezető? Hát a 20 számú ember vagy." *

A vagyonnyilatkozat kérdése

Orbán Viktor parlamenti képviselői státuszról való visszavonulása azt is jelenti, hogy nem kell vagyonnyilatkozatban „hazudgálnia". A beszélgetésben elhangzott, hogy elvileg vagyonosodási vizsgálat indul, amely alaposabb, nem önbevallásos, és feltárható, hogy mi a vagyona és mi annak a forrása.

A visszaülő fideszes képviselők és a várható botrányok

A beszélgetés részletesen foglalkozott a listáról visszamentett fideszes képviselőkkel. A műsorvezető szerint „micsoda fertelem" volt a válogatás, és több olyan politikus is visszaül, akiknek a viselkedése „okozta a bedőlésnek egy részét".

Külön kiemelték Takács Pétert, aki „már jó régóta menekül abból a vádból", hogy az ő egyik rokona volt annak a cégnek az egyik tulajdonosa és osztalékrésztvevője, ahonnan eltűnt 8 milliárd forint a lélegeztetőgépek nem beszerzése nyomán. Szintén említették Radics Bélát, akit „kimentettek a lista lemaradó helyeiről", és akinél nem tudni, hogy az alapítványa pontosan mit csinál.

A visszaülők között említették még:
- Német Balázst (47-es számú „halacska")
- Vitályos Esztert (48-as, a Szentendrei Alapítvány ügyeivel kapcsolatban lehetnek problémái)
- Tuzson Bencét (49-es)
- Hankó Balázst (51-es)
- Seszták Miklóst (78-as)
- Pócs Jánost (122-es)
- Kocsis Mátét, akinek „erőszakossága" szintén „a szétesésnek okozója"

A beszélgetés megjegyezte, hogy a 43. helyen kicsúszó, nemzetbiztonság környékén „szaglászó" listásuk nem ül be, és „megúsztuk a Horvát Drogügyi Lászlót" is.

A „nemzeti oldal" retorika kiüresedése

A beszélgetés egyik központi témája volt a „nemzeti oldal" kifejezés használatának kritikája. A műsorvezető határozottan kikérte magának ezt a fogalomhasználatot:

„Ilyen nincsen, minden oldal nemzeti oldal, amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik." *

Hozzátette, hogy „az az oldal nem nemzeti oldal, amelyik Moszkvának árulja ki a magyar államot". Beszélgetőpartnere ironikusan megjegyezte, hogy Orbán talán „az argentin nemzetre gondolt, mert ott képzeli el a közeljövőjét".

A „nemzeti oldal" retorika történeti gyökereit is elemezték: ez a fogalomhasználat Csurka Istvántól származik, és eredetileg a posztkommunistákkal szemben volt értelmezhető. A rendszerváltás idején a Fidesz még rendszerváltóként volt azonosítható az MSZP-vel és az SZDSZ-szel szemben. Ez a felosztás azonban mára teljesen értelmetlenné vált, hiszen „nincsenek már náluk posztkommunistábbak".

„Ők a posztkommunisták, ők a Kiss utolsó nemzedéke, ők Kövér László MSZMP tag volt, Orbán Viktor KISZ-titkár volt, ők a posztkommunisták." *

A beszélgetőpartner szerint 2018 óta bőven a Fidesz oldalán volt több olyan politikus, akinek a karrierje a kommunista időszakban gyökerezett, míg a másik oldalon lévők többsége már fiatalabb generációhoz tartozott.

A műsorvezető szerint a „nemesi oldal" kifejezés találóbb lenne, mert ez „a Verbőczy Hármaskönyvéből származó nemzetfogalom", amit Orbán újjászervezhet, akár a Mi Hazánkkal összefogva is.

Orbán Viktor bukásának természete

A beszélgetésben elhangzott egy fontos elemzés Orbán politikai pályájáról: Orbán saját magát akarta világhírűvé tenni, és ehhez használta az országot. Az ország volt az ő „zsákmánya és a felhatalmazása a világhírre". Ez azonban visszafelé sült el:

„Végül a leváltását tette világhírűvé. Végül az elzavarását, a tőle való megszabadulást tette világhírűvé." *

A bukása lett ikonikus – spanyol és dél-amerikai lapok is megírták, „Elzavaro" (El Zavaro) néven emlegetve. A műsorvezető szerint Orbán „ilyen magasról senki se esett le az utóbbi évtizedekben", és bár nem erre a szenzációra vágyott, végül ez is visszafelé sült el.

A HírTV kínos pillanata

A beszélgetésben felidézték a HírTV egy kínos adásrészletét, amikor Dornfeld Lászlót, az Alapjogokért Központ vezetőelemzőjét kapcsolták, hogy kommentálja Orbán bejelentését. Dornfeld azonban közölte, hogy nem hallotta a bejelentést, mert nem ment az audió. A műsorvezető szerint „szegény pont egy kényszer-Gulyás Gergely-tetésnek lett az áldozata", és ez „egy ilyen szélsőséges esete" volt a kínos médiaszerepléseknek.

A Gyurcsány–Orbán párhuzam

A beszélgetés jelentős része a Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor közötti párhuzamokról szólt, ami éles vitát váltott ki a résztvevők között.

A műsorvezető álláspontja

A műsorvezető szerint Gyurcsány és Orbán története „megfeleltethető az összes stációjában". Mindkettejük pályáján volt egy felívelő szakasz, egy jégbeszakadás és egy bukástörténet. Gyurcsánynál az őszödi beszéd kiszivárgása, Orbánnál a kegyelmi ügy játszotta ugyanazt a szerepet. A társadalom reakciója is ugyanazokon a stációkon ment keresztül: felháborodás, düh, ítélkezés, undor, gúnyos röhögés, végül lesajnáló szánakozás.

„Ugyanoda jutott el Orbán a magyar közgondolkodásban, a magyar néplélekben, mint Gyurcsány, csak egy sokkal nagyobb nagyságrendben, mivel egy sokkal nagyobb szemétdombot kapart össze magának, magasabbról esett nagyobbat." *

A műsorvezető szerint Gyurcsány elszámoltatása nélkül az Orbán-rendszer elszámoltatásának sem lesz „fenéksúlya", hiszen „ahogyan az Orbán-rendszernek a fenéksúlya, ami kiegyensúlyozta, az Gyurcsány volt, úgy az Orbán elszámoltatásának a fenéksúlya, az egyensúlyi ereje, az a Gyurcsány elszámoltatása kell, hogy legyen".

Külön kiemelte a 2006. október 23-i rendőri erőszakot, amit „nemzetellenes bűncselekménynek" nevezett, és amiért szerinte Gyurcsánynak személyesen kellene felelnie a törvény előtt.

A beszélgetőpartner ellenvetései

A beszélgetőpartner határozottan vitatta a párhuzamot. Szerinte Gyurcsány „jelentéktelen", és nincs semmilyen befolyása. A párhuzam szerinte erőltetett, hiszen „minden mindennek a metaforája lehet, csak attól függ, hogy mit akarunk hasonlítani".

A legfontosabb különbségnek azt tartotta, hogy Gyurcsánynak nem volt rendszerépítési kísérlete – ő csak „szeretett volna még négy évet magának". Ezzel szemben:

„Orbán Viktor a liberális demokráciával szemben kinyilvánítottan egy illiberális demokráciát épített, ahol a teljes demokratikus szisztémát felborította, ahol igyekezett olyan rendszert kiépíteni, ahol őt nem lehet megverni." *

További különbségként említette, hogy Gyurcsány miniszterelnökként fel sem vette a fizetését, és nem gazdagította a saját környezetét, rokonait vagy barátait üzletekkel – ellentétben Orbánnal, Tiborczcal és Mészárossal.

A beszélgetőpartner szerint nem kell úgy tenni, „minthogyha a főbűnt elkövető ember összes bűne visszavezethető volna egy sokkal kisebb, eredendő bűnre". Orbán akkor is kiépítette volna az illiberális rendszert, ha Gyurcsány nem követi el azokat a hibákat, amiket elkövetett.

Lázár János biztatása és Gyurcsány reakciója

A beszélgetés idézte Lázár János szavait, amivel a Fidesz „vesztes seregét" és szavazóit biztatta:

„A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes, a folytatás bátorsága az, ami számít." *

Gyurcsány Ferenc erre reagálva azt mondta, hogy „a kormányzást azt nem" lehet folytatni, és „a hatalomért zajló eséllyel megvívható küzdelmet többé már nem lehet folytatni". Szerinte a Fideszre „dicstelen elsorvadás" vár, és érdemes folytatniuk, hogy „végigéljék az emlékezetük gyalázatát".

A műsorvezető megjegyezte, hogy Gyurcsány is végigélte ezt a gyalázatot, és hozzátette: „csak a gyerekeit sajnálom, akiknek Gyurcsány néven kell élniük". Az Orbán gyerekek szerinte „kevésbé szerencsétlenek, mert ez egy gyakoribb név".

A beszélgetés záró gondolatai

A beszélgetés végén a műsorvezető fenntartotta álláspontját a Gyurcsány–Orbán párhuzamról, míg beszélgetőpartnere továbbra is vitatta azt. A beszélgetőpartner szerint Gyurcsány „egy nagyon pici pont ebben az egész történetben", és a történészek sem fognak akkora jelentőséget tulajdonítani neki, mint Orbánnak. A műsorvezető viszont úgy vélte, hogy a két politikus pályája egymás tükre, azzal a különbséggel, hogy Gyurcsány kisebb ívet írt le, mert „ennyire tellett a tehetségéből".

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • „a német Baláz nem értem, hogy miért erőltetik, tehát hogy ő most beül a legundorítóbb embereiket" – a kontextus alapján valószínűleg Németh Balázsról van szó, de a mondat szerkezete töredékes, nem teljesen rekonstruálható.
  • „Cseresznek most a mencer mencerre gondolsz meg a Vitályos Tuzsón, Kocsis Máté, Takács Péter, Mencer Tamás" – a „Mencer" valószínűleg Menczer Tamásra utal, de a mondat eleje („Cseresznek most") értelmezhetetlen.
  • „hát úgy is az ő pénzéből élnek, már az asszonyéból akkor nem mindegy, hogy mit csinál a férj" – a Szijjártó Péterre és feleségére vonatkozó ironikus megjegyzés kontextusa alapján értelmezhető, de a pontos mondatszerkezet nem rekonstruálható.
  • „a 122-Z adminisztratívan már 60 embernek kellett aláírnia, hogy ja, ő egyébként nem akar a listáról bekerülni" – a „122-Z" valószínűleg a 122. helyre utal, de a kifejezés pontatlan.
  • „Farkasőrs nemzetbiztonságok környékén szaglászó talán tényleg szaglászó listásuk" – a név és a kifejezés pontatlan, valószínűleg egy nemzetbiztonsággal foglalkozó listás képviselőről van szó.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]Orbán Viktor nem ül be az új parlamentbe, a mandátumát visszaadta, és a pártja újjászervezésére fog koncentrálni.

[00:00:05]Jelentette be a bukott miniszterelnök egy Facebook videóban.

[00:00:09]Orbán ezzel indokolta visszavonulását a politika első vonalából.

[00:00:11]Rám most nem a parlamentben, hanem a nemzeti oldal újjászervezésében van szükségünk.

[00:00:17]Mondta.

[00:00:17]A szövegéből később kiderül, hogy a párt elnökeként folytatná.

[00:00:20]A képviselőcsoportot Gulyás Gergely vezeti majd.

[00:00:24]Újra beül többek közt Lázár János, Takács Péter, Szíártó Péter, Vitályos Eszter, Szentkirályi Alexandra és Kocsis Máté is.

[00:00:31]De Kövér László és Kósa Lajos például nem veszi fel a mandátumát.

[00:00:36]Orbán Viktor az 1989-90-es rendszerváltás óta először nem lesz parlamenti képviselő.

[00:00:44]Emlékeztek, amikor a Kövér László a legutolsó ülésnapon valamelyik ilyen párbeszédes politikusnak én már nem tudom megmondani, hogy Tordai Bencének vagy Szabó Tímának úgy fölényeskedett, hogy tartsa meg az utolsó felszólalását, és nem tudta, hogy épp az utolsó felszólalását tartja kövér, amikor ott amikor ott ott, hogy fölényesen, tudod az utolsó.

[00:01:18]Na most most kiélheti magát?

[00:01:21]Most utoljára most mondhatja soha többé.

[00:01:25]És olyan nagyon meg volt győződve Kövér László, hogy a következő parlamentnek is ő lesz az elnöke, de ha nem is, ott fog ülni bent a parlamentben.

[00:01:34]Ő hozzászólhat, ő bármikor hozzászólhat, hát ennek is vége van.

[00:01:39]Kövér László úgy fölényeskedett, hogy éppen maga sem tudta, hogy saját magára vall.

[00:01:49]Azért a Kövér Lászlónak nagyjából minden felszólalása eléggé utolsó volt.

[00:01:56]De ez legutolsó.

[00:01:57]Ja.

[00:01:57]Ja.

[00:01:58]Szóval Orbán Viktor nem ül be az új parlamentbe, mert neki megint a nemzeti oldal újjászervezésében van feladata.

[00:02:05]Na, véletlenül se azért nem ül be a parlamentbe, mert azt a töményalázást, gyalázást, gúnyolódást, röhögést nem akarja végigélni.

[00:02:14]Véletlenül se azért.

[00:02:16]Hát most máshol van, máshol mutatkozik feladat, mert megint a komfortzónájába húzódik vissza, ahogyan 2002 óta mindig az a helyzet, hogy 2002-ben az az Orbán Viktor, aki bírja a konfliktust, az megsemmisült.

[00:02:31]És azóta minden konfliktusa virtuális.

[00:02:34]A rendszere folytatja a konfliktusokat.

[00:02:39]A európai parlamenti képviselő csoportja nevében folytatja a konfliktusokat, de nem láttuk őt nyílt kommunikációs helyzetben, és főleg nem láttuk nyílt kommunikációs helyzetben élőben, mert bemegy a Rúnai Egonhoz, de az nem élő.

[00:02:58]És hogyha neki valamivel kifogása van, amit Rúnai Egon mond, vagy kérdez, vagy amit ő mond, és nem elég meggyőző, akkor azt utólag kivágatja a műsorból.

[00:03:05]Nincs nyílt kommunikációs helyzet, amibe Orbán Viktor 2002 óta belemenne, nem igaz?

[00:03:14]2006-os vita Gyurcsánnyal, ahol nagyon csúnyán megégette magát.

[00:03:18]Ott már egy roncs volt Orbán.

[00:03:19]A ha valaki emlékszik arra arra a vitára, ott Orbán Viktor olyan volt, mint egy gép, mint egy robot, akit beprogramoztak, valami montrát beleírtak, és ő azokat így ismételgeti, robotikusan képtelen volt arra, hogy éljen abban a vitában, hogy reagáljon abban a vitában, hogy hogy tényleges valódi húsvér háromdimziós emberbenyomását, vagy akár egy gátlástalan politikus benyomását keltse abban a vitában, hanem egy roncs volt, aki aki egy egy programot futtat.

[00:03:54]És ehhez képest Gyurcsány a gátlástalanságának, a pofátlanságának a csúcskorszakát élte, és hát tényleg fölmosta vele a padlót.

[00:04:08]Természetesen össze-vissza hazudozott.

[00:04:10]Ezzel persze nem azt akarom kijelenteni, hogy Orbán igazat mondott, de jól látszott, hogy Gyurcsány épp egy épp egy fölényes ökodó státuszban van, és ezzel szemben Orbán pedig hát nagyon nem volt meggyőző.

[00:04:30]Nagyon nem volt meggyőző.

[00:04:33]és ott le is vta ezután a vita után azt a következtetést, hogy nincs több ilyen médiahelyzet, ahol ővelk ideje lejárt.

[00:04:42]Igen.

[00:04:42]Igen.

[00:04:42]És most már most már egy kurzus vitatkozik a nevében, most már egy troll hadsereg vitatkozik a nevében, most már a megafonnak meg a Mediaworksnek a komplett mezőnye vitatkozik a nevében.

[00:04:55]Most már az illiberális Magyarország vitatkozik a nevében.

[00:05:00]És ő pedig ezeknek a vitáknak úgymond a szellemi forrása.

[00:05:04]És legfeljebb ennyi.

[00:05:06]És az van, hogy Orbán Viktor soha többé nem fogja kitenni magát egy ilyen helyzetnek.

[00:05:11]És az a helyzet, hogy én biztosra vettem, hogy bizonyos egó fölött ebbe a parlamentbe már nem ülnek be.

[00:05:20]Tehát ez vonatkozik Kövérre, vonatkozik Semjénre, vonatkozik Orbánra.

[00:05:31]Hát és hát minden jel és hát minden jel szerint Kósa Lajosra is od bizonyos szint felett vagy de bizonyos ego fölött az van az van hogy az van hogy bizonyos bizonyos ego fölött nem ülnek be mert azt mondják nem kérem azt az inzultust amely inzultust mi szereztünk meg az ellenzékünknek 16 éven keresztül és ami iszonyatos feszültséget generált és halmozott fel a ellenzéki magyarságban.

[00:05:59]És most ez a feszültség, ez rájuk ömlik, a nyakukba ömlik.

[00:06:03]Viszont bizonyos ego alatt meg, és azt hiszem, hogy bizonyos pártstátusz alatt nem engedheti meg magának egy Lázár Jánosnak nincs kreditje azt mondani, hogy én ebbe nem ülök be.

[00:06:17]A Rogán Antal viszont el van tiltva attól, hogy beüljön ebbe, mert Rogán Antal a ha valamivel még meg lehet győzni fideszeseket arról, hogy a Tiszára vagy a mi hazánkra szavazzanak, akkor az Rogán Antal.

[00:06:31]Rogán Antal csak mutatni kell.

[00:06:34]Rogán Antalnak csak az arca jelenjen meg bármilyen nyilvánosságban.

[00:06:37]Az százalékpontokban értelmezhető veszteséget jelent a Fidesznek.

[00:06:42]Igen, de szerintem lassan Szijártó Péter is ebbe a státuszba kerül.

[00:06:44]Tehát azok után, amiket beszél a nyilvánosságban, amik kiderültek róla, hogy nem a nyilvánosságban miket mondott Lavrovnak meg iráni vezetőknek.

[00:06:53]Szóval őt se Igen.

[00:06:56]Őt őt beültetik.

[00:06:56]Viszont az a és Gulyás Gergely lesz a frakcióvezető, amiben az a az az érdekes, hogy ő ő Magyar Péter gyerekkori jó barátja.

[00:07:08]nagyon közelről nagyon jól ismeri Magyar Pétert.

[00:07:10]Én el tudom képzelni, hogy ebben szerepe, ennek szerepe van abban, hogy őt jelölte Orbán frakcióvezető.

[00:07:18]Lehet, hogy Magyar Péter választotta a Fidesz frakcióvezetőjét.

[00:07:21]Ezt nehéz elképzelni.

[00:07:21]De hát ez úgy tűnik, de ami Orbán Viktor személyét illeti, az abban az az érdekes, hogy hát hogy lehetne az, hogy van egy megkérdőjelezhetetlen tekintély az egyik oldalon, akiről azt állítják, hogy ő nemhogy egy államférfi, hanem több mint egy államférfi.

[00:07:40]Ő az, aki egy kicsi országot vezetve is fel tudja emelni az országot a nemzetközi politikában a legfelsőbb polcra.

[00:07:47]Donald Trump, de legalábbis magát.

[00:07:49]Igen, Vladyimir Putyinnal tárgyal, de ugye ez az áll ez az alapállítása a Fidesznek, hogy egyébkén hogy tévesszük össze az országot Orbánal, de egy rendkívüli tehetségű emberről van szó, aki elképesztő adottságokkal bír, aki ezt az országot egyedüliként ki tudja rángatni.

[00:08:05]Ugye gyakorlatilag a fundamentalista része a Fidesznek az állandóan, ha nem is így kimondva, de sejtetve Istentől származtatja szinte Orbán Viktor magyarországi uralkodását, az ellenfeleit pedig a sátán ügynökeinek béjegzi.

[00:08:25]Tehát egy ilyen ember nem ülhet be a padsorokba, ellenzékbe.

[00:08:27]Ő csak a miniszterelnöki székben ülhet, nem ülhet máshol.

[00:08:31]Nem olyan nincsen, hog őt ül az ellenzékben kisebben.

[00:08:34]Ő nem is veszített el.

[00:08:38]Ez olyan mintogyha Cusescu túlélte volna 89-et és beült volna ellenzékbe, vagy Kadafi Líbiában, vagy Sztálin a Szovjetunióban, vagy Fidel Castro, Fidel Castro Kubában beült volna az ellenzék padsoraiba.

[00:08:51]Ez ez az opció, ez nem létezik.

[00:08:54]Tehát ő nem ülhetett be ide.

[00:08:57]Őneki most a parlamenten kívül lesz szerepe, és az a feladata a Fidesz frakciójának egyébként a parlamenten belül, hogy elhitesse az emberekkel, hogy nem a parlament a fontos, hanem most a parlamenten kívüli világa fontos.

[00:09:10]És azt Orbán Viktor uralja, ő fogja újr új újrászervezni a nemzetinek nevezett oldalt, amit kikérek magamnak.

[00:09:20]Kikérek magamnak, ugye.

[00:09:20]Tehát ilyen nincsen minden oldal nemzeti oldal, amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik.

[00:09:28]azért talán az az oldal nem nemzeti oldal, amelyik Moszkvának árulja ki a magyar államá sem egy oldal néhány szereplő nem tudja abba nemzeti oldal ott azért felvetődik kétség.

[00:09:42]Így van.

[00:09:43]Nem tudom lehet, hogy az argentin nemzetre gondolt, mert ott képzeli el a közeljövőjét, hogy nem tudom, hogy hová megy, de ez a névelő, hogy a nemzeti oldal, ezt jó lenne, ha felfogná, hogy sértő.

[00:09:53]Nem bírja abbahagyni.

[00:09:56]És nem bírja abbahagyni.

[00:09:56]És most is arról beszél, hogy neki rám most nem a parlamentben, hanem a nemzeti oldal újjászervezésében van szükségünk.

[00:10:01]A nemesi oldal ejtse így, hogy nemesi oldal, mert akkor értjük, hogy mit ért alatta a nemzeti.

[00:10:06]A 48-as értelemben már nem mögötte van, hanem vele szemben szerveződött újra.

[00:10:12]Ez a nemesi oldal, ez a verbőci hármas könyvéből származó nemzetfogalom, azt újjászervezheti.

[00:10:17]A újjászervezheti akár az 1hadon belül szervezze újj a Mi hazánkot meg a Fideszt, és sőt szervezze össze a Mi Hazánkot meg a Fideszt, ha van hozzá politikai befolyása.

[00:10:30]Ugyanazt akarja, amit 2002 és 2010 között megtett, akkor ugyan felvette a mandátumát, de szerepet magának a parlamenten kívül szánt.

[00:10:38]először megszervezte a polgári köröket 2002-től, aztán elsorvasztotta.

[00:10:43]Igen, de 2006 után, ugye az összödi beszéd után már konkrétan nem járt be a parlamentbe, és a teljes Fidesz és KDNP frakció sem járt be a parlamentbe, hanem Navracsics és Semién, a két frakcióvezető képviselte ezt a két társaságot, és úgy csinálta a Fidesz, minthogyha a parlamentnek semmilyen jelentősége nem lenne, hanem minden fontos a parlamenten kívül történne.

[00:11:06]Most szerintem ugy ez lenne a céljuk, csak éppenséggel nincsen összödi beszéd, amire alapozni lehetne a parlamenten kívül tevékenységet.

[00:11:13]Tehát egy hamis kép, de ez az egy út maradt Orbán Viktornak, hogy elhitesse, hogy még mindig van olyan jelentősége, legalább egy közösségben, amelyik képes a növekedésre, és megint kerülhet majd többségbe, hogy azt a jelentőségét azt fel tudja mutatni a parlamenten kívül.

[00:11:34]belül nem tudja.

[00:11:34]Ellenzéki székbe ülve nem lehet azt mondani, hogy én vagyok a nemzetvezető.

[00:11:40]Hogy vagy te nemzetvezető?

[00:11:40]Hát a 20 számú ember vagy.

[00:11:42]Hát a egyharmadból nem jössz ki a testvérpártoddal együtt.

[00:11:46]Igen.

[00:11:46]Felmegy a felmegy a törvényti elnök felmegy a pulpitós és azt mondja neked, hogy ne beszélj tovább.

[00:11:51]Letelt a két perced és lehúzza a mikrofonodat.

[00:11:54]Te vagy a nemzetvezető.

[00:11:58]Ha levonod a testvérpártját, akkor viszont ugyanannyi marad még mindig.

[00:12:00]Az egy érdekes matematika.

[00:12:02]Orbán Viktor 2002-es veresége után 2023 február végén szólalt fel először a parlamentben, teszem hozzá.

[00:12:12]Haen egyébként bement egyáltalán, az, hogy ő visszavonul a parlamenti képviselői státusztól, az azt is jelenti, hogy nem kell innentől vagyonnyilatkozatban hazudgálnia, hogy nem maradt év végére egy fillérje sem, de tök mindegy is, hiszen elvileg vagyonosodási vizsgálat indul, ami alaposabb, tehát először is feltárható, hogy mi a vagyon.

[00:12:33]nem ilyen önbevallásos.

[00:12:36]És utána az, hogy mi annak a forrása.

[00:12:36]A német Baláz nem értem, hogy miért erőltetik, tehát hogy ő most beül a legundorítóbb embereiket.

[00:12:46]Az van, hogy ezeknek a viselkedése az okozta a bedülésnek egy részét és mégis beültetik őket.

[00:12:51]Cseresznek most a mencer mencerre gondolsz meg a Vitályos Tuzsón, Kocsis Máté, Takács Péter, Mencer Tamás.

[00:12:58]Ezek ezen belül a Takács Péter, aki ugye már jó régóta menekül abból a vádból, vagy megfogalmazásból, vagy sejtetésből, hogy az ő egyik rokona volt annak a volt nincs Zrt-nek az egyik tulajdonosa és osztalék résztvevője, ahonnan eltűnt 8 milliárd Ft a nem lélegeztető gépeknek a nem beszerzése nyomán.

[00:13:23]Azt hiszem, hogy amikor ez az ügy további reflektorfényt kap, akkor is, haács Péter papíron nehezebben szerepel majd benne, ez kellemetlen lesz, hiszen nekik egy képviselő után kell majd hát nem magyarázkodni, azt nem szoktak, hanem lapítani.

[00:13:37]És ugyanez vonatkozik egyébként bárki másra, például Radics Bélára, akit szintén kimentettek a lista lemaradó helyeiről elvileg, akinél meg ugye nem tudjuk, hogy az alapítványa pontosan mit csinál.

[00:13:48]Ő mindig nagyon pongyolán megfogalmazza, de egy honlapot azt annyira csinálni.

[00:13:55]Hát valamennyivel jobb holnapot készített, mint Szárto Péter felesége, aki ugye a héten tudta meg, hogy a férje amúgy ilyen valami külügyminiszter, mert nem szoktak otthon beszélni róla, hogy mivel foglalkozik a másik, és mennyit k meg hát úgy is az ő pénzéből élnek, már az asszonyéból akkor nem mindegy, hogy mit csinál a férj.

[00:14:12]ami meg ezt a nemzeti oldalt illeti, ezt a nemzeti oldalfogalmat, ezt ők a poszkommunistákra találták ki, mintha ők amúgy nem lennének posztkommunisták, de a posztkommunistábbakra, a náluk posztkommunistábbakra találták ki, hogy ők a posztbolsevik állampárt, az államutót állampárt utótpártja, és velük szemben ők a nemzeti oldal.

[00:14:41]És ennek így ebben az értelmezésben egyébként Csurka Istvántól származik az egész retorika meg az egész ehhez kapcsolódó fogalomhasználat.

[00:14:50]De ennek így volt valamiféle logikája, hiszen a posztkommunisták meg a posztkommunistákkal koalícióra lépő SDShez képest ők még mindig rendszerváltóknak voltak tekinthetők, vagy aként voltak azonosíthatók.

[00:15:05]Most hagyjuk a politikájukat, meg hagyjuk, hogy mit igazoltak ebből, hogy ők volnának a nemzeti oldal, vagy valamiféle rendszerváltók, de ennek vége van.

[00:15:13]Nincsenek már náluk posztkommunistábbak, vagy olyanok, akik náluk régebben voltak kommunisták.

[00:15:23]ők a posztkommunisták, ők a Kiss utolsó nemzedéke, ők Kövér László MSMP tag volt, Orbán Viktor kisztitkár volt, ők a poszkommunisták, és akkor ők alkalmazzák saját magukra, hogy nemzeti oldal szemben a Tiszával, szemben ezzel az új nemzedékkel, amelyik részben ő belőlük részben az ellenzékükből lépett elő.

[00:15:54]Ez ennek ma már nincs értelme ennek a felosztásnak, hogy vannak a posztkommunisták meg az azokkal szervezkedő SDS, és akkor ezzel szemben a nemzeti oldal.

[00:16:04]Nincsenek posztkommunisták.

[00:16:06]Az egész retorika, annak az alapja dőlt meg mostanra.

[00:16:08]Már csak ezért is, ha nem erkölcsi okokból, ha nem azért, mert belátják, hogy mennyire nemzetellenes kisajátítani a nemzetfogalmat meg a nemzettudatot.

[00:16:22]Legalább azt vegyék észre, hogy lejárt a szavatossága ennek a magyarázatnak, hogy ők bármiféle nemzeti oldal szemben a posztkommunistákkal, ők a posztkommunisták ebben a mostani parlamentben.

[00:16:34]Sőt, hát Robi, én azért ennél messzebb mennék, mert szerintem 2018 óta bőven a Fidesz oldalán volt több olyan politikus, akinek az életpályája, a karrierje az a kommunista időszakban gyökerezett, mert a túloldalon ezek a párbeszédes politikusok, de még az MSZP-nek a politikusai, sőt a DK politikusainak a többsége is, azok már olyanok voltak, akik lényegesen fiatalabbak voltak annál a generációnál, amelyik a Fidesznek ez az orbáni kollég szobatársi és a saját politikai rajtját legalábbis a kommunista időkben igen ez értelme ilyen szó értelmes értelmes magyarázat lenne, ha ezek mind mind mind nem fogadtak volna hűségesküt, nem szerződtek volna, szövetkeztek volna Gyurcsánnyal.

[00:17:25]Onnantól, hogy valaki Gyurcsánnyal szövetkezik, odaáll erre az oldalra, amivel kapcsolatban nincs vita.

[00:17:32]Nem hiszem, hogy lehet vita, hogy posztkommunista oldal.

[00:17:33]Az, hogy az, hogy most az, hogy most Gyurcsány kommunistább-e, mint Orbán, vagy mint Kövér, vagy Szita Károly, aki ugye szintén bent ült a parlamentben, Fidesz színekben, és még tudunk egy pár ilyet, akinek papírja volt az MS MSZPSpről tudod tudod, aki a rendszerv tudod, aki a rendszerváltáskor 50 fityingért vásárol magának úttörőtábort, hogy aztán ott mondja el, a bukását jelentő beszédet.

[00:18:04]Ezt kevesen tudják, de bizony az Gyurcsány Ferencnek a magánbirtokán zajlott az összödi beszéd, azaz az az úttörőtábor, ahol ők úgy ítélték, hogy jobb helye van a apró családnak, meg a Dobrev családnak, meg az Orbán család, vagy Gyurcsán családnak, bocsánat, de az Orbán családnak is, mint mint az úttöröknek vagy bármiféle gyerekeknek.

[00:18:30]Ö, szóval maradjunk abban, hogy bárki, aki Gyurcsánnyal szövetkezett, az arra az oldalra állt.

[00:18:39]Arra az oldalra, ami most megbukott.

[00:18:41]Bárki, aki Orbánnal szövetkezett, az bizony szintén a posztkommunista oldalra állt, ami Gyurcsánnyal és a szövetségeseivel szemben még volt úgy értelmezhető, a számukra akár, hogy az valamiféle kevésbé kommunista, tehát nemzeti vagy nemzetibb oldal.

[00:18:55]Ennek van most vége.

[00:18:58]Vége.

[00:18:58]Nincs Gyurcsány, nincs MSZP, nincsenek, de már párbeszéd sincs.

[00:19:03]Nincs az SDS-ből se már semmi, egyáltalán semmi.

[00:19:06]Ők a poszkommunisták, és hozzájuk képest mindenki és bárki demokrata.

[00:19:11]Ha már az öregekről van szó, az 1990-esek közül, aki akkor is ott volt egyedül, német, Zsolt marad országgyűlési képmutató, mígsemén Zsolt ugyanezt a házon kívülben folytatja.

[00:19:23]Mindkettejük személyisége elvarál Zsolt és mi van a Bayer belül?

[00:19:32]Nem tudom én ezt a tombolát most már tényleg a vizsgálat után nyitnám ki.

[00:19:36]Viszont a Bobi légyszi told be, hogy a Hírtv hogy számolt be Orbán Viktor képviselői mandátum lemondásáról.

[00:19:43]Most pedig kapcsoljuk Dornfed Lászlót, az alapjogokért Központ vezetőelemzőjét, aki velünk együtt hallgatta a bejelentést.

[00:19:49]Üdvözlöm.

[00:19:49]Mit jelent Orbán Viktor bejelentése?

[00:19:53]Hát köszönöm szépen.

[00:19:53]Az a helyzet, hogy én nem hallottam viszont a bejelentést a telefonon keresztül, úgyhogy nem tudok ebbe a témába egy hirtelen mit mondani.

[00:20:07]De akkor nem az volt, hogy meg kell ismételni ilyenkor, hogy hallja?

[00:20:10]Hát szegény pont egy egy kényszergulyás Gergely tetésnek lett az áldozata.

[00:20:13]Nem voltam ott, nem hallot, nem ment az audió, de ott volt és nem hallottam.

[00:20:18]Ez egy ilyen szélsőséges esete ennek.

[00:20:21]Ö.

[00:20:21]Orbán Viktor saját magát akarta világhírűvé tenni, és ehhez használta az országot.

[00:20:26]Hát az ország volt az ő zsákmánya és a felhatalmazása a világhírre, mert hát valamire hivatkozva, valamilyen talapzatra csak állni kell, ha az ember világhírű akar lenni.

[00:20:37]Aztán ez is, ahogy minden, ez is visszafelé sült el.

[00:20:40]Végül a leváltását tette világhírűvé.

[00:20:43]Végül végül az elzavarását, a tőle való megszabadulást tette világhírűvé, mivel, hogy annyira híres lett, mivel annyira magasra kapaszkodott, mászott fel, hogy az utolsó velekapcsolatos, értelmezhető hír az lett, hogy ilyen magasról senki se esett le az utóbbi évtizedekben.

[00:21:06]És akkor ez egy szenzáció alig ha erre a szenzációra vágyott.

[00:21:10]De hát ez is végül végül ez is visszafelé sült el.

[00:21:16]A bukása lett ikonikus.

[00:21:19]A spanyol lapok is megírták meg Dél-Amerikában hogy Loe Carona, Viktor Orbán Elzavaro ilyen nagy fejléceket lehetett látni egyébként.

[00:21:29]Április 10 nagyon van egy-két ilyen spanyolból átvett magyar kifejezés, nem mint az elszomorító.

[00:21:36]Április 14-én örültünk, hogy a listán a 43.

[00:21:38]hely fölé csúszott néhány ember.

[00:21:41]Őket most visszamentették, és milyen jól válogattak.

[00:21:44]Micsoda micsoda fertelem Szomelié volt az, aki úgy gondolta, hogy kihalásza a a tombolamedencéből a Vidámparkban a 47-es számú halacskát, Német Balázst, a 48-as halat Vitályos Esztert, akinek nem tudom, hogy lesz-e problémája a Szentendrei Alapítvány sztorikból.

[00:22:06]De valójában minden prom prominens, meg, vezető fideszes politikusnak, hogyhogy nem van egy Sportegyesület és Alapítvány finanszírozása, amiből lehet még gond, megint lapítani kell.

[00:22:19]49-es számmal Tuzson Bence Beevén Gyilkos Mendez Hamon Serrán szintén kiesett a de visszamentették, ami azt gondolom, hogy probléma, mert Tuzson Bence meg a különösen a Kocsis Máténak az erőszakossága, az megint csak a szétesésnek okozója.

[00:22:36]51-essel Hankó Balázs kieső visszaül.

[00:22:39]78-as Seszták Miklós kieső visszaül.

[00:22:42]122 Pócs János visszaül.

[00:22:46]Ez azt jelenti, hogy a 122-Z adminisztratívan már 60 embernek kellett aláírnia, hogy ja, ő egyébként nem akar a listáról bekerülni.

[00:22:54]Takács Péter, Radics Béla az imént említettek, akikkel megint csak lesz majd magyarázkodás meg korpalspörgetés a várról.

[00:23:02]Szintén visszaülnek.

[00:23:04]Egyedül a 43.

[00:23:04]helyen kicsúszó Farkasőrs nemzetbiztonságok környékén szaglászó talán tényleg szaglászó listásuk nem ül be illetve a tálait megúsztuk a Horvát Drogügyi Lászlót megúsztuk és hát a Orbán Viktor a legnagyobb miniszterelnököt is megúsztuk vagy lehet nem így van pontosan a a szöveget Lázár János e szavakkal biztatja híveit a Fidesz Vest vesztes seregét és szavazóit.

[00:23:41]A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes, a folytatás bátorsága az, ami számít.

[00:23:50]Hát Gyurcsány Ferenc nem ért egyet.

[00:23:54]Persze lehet folytatni, de vajon mit?

[00:23:57]Mert a kormányzást azt nem.

[00:23:57]Mert a hatalomért zajló eséllyel megvívható küzdelmet többé már nem lehet folytatni ezt a dicstelen elsorvadást és az emlékez és és már csak azért is érdemes folytatniuk végigéljék az emlékezetük gyalázatát hogy hogyan fognak rájuk emlékezni hogy miként íródnak be a magyar történelemkönyvekbe.

[00:24:26]Ezért is jó, hogy Gyurcsány is ezt végigélte.

[00:24:28]végigélte, hogy miféle gyalázat tapad a nevéhez, és ezzel kell élnie.

[00:24:33]Csak a gyerekeit sajnálom, akiknek Gyurcsány néven az hivatalba, a postavatalba, az én nem tudom hova menniük, és ezzel a névvel kell élniük, hogy Gyurcsány.

[00:24:44]Az Orbán gyerekek kevésbé szerencsétlenek, mert ez egy gyakoribb név.

[00:24:48]Mindenesetre a folytatás bátorsága, amiről kövér, amiről Lázár János beszél, az valójában ehhez kell, hogy szembesüljenek és hogy együtt éljenek az emlékezetükkel.

[00:25:00]Miként gondol rájuk és miként őrzi meg a nevüket a magyar emlékezet.

[00:25:05]Robi, nem hiszem, hogy így fognak emlékezni erre a korszakra a történészek majd, és hogy ekkora súlya lesz a az ő általuk feldolgozott magyarországi eseményekben, Gyurcsánynak, mint amekkorát te tulajdonítasz, és akkora lesz a szégyene, mint Orbánnak, hogy állandóan róla legyen érdemes beszélni.

[00:25:24]Tehát Gyurcsány egy nagyon pici pont ebben az egész történben.

[00:25:29]De azért érdemes a Gyurcsányról beszélni, mert a Gyurcsánynak a története, a felívelő szakasza, aztán a jégbeszakadása és utána a bukástörténet, az megfeleltethető az összes stációjában az Orbán Viktor rendszerének a felívelő szakaszának, a jégbeszakadásának, a bukástörténetének.

[00:25:50]Hát a ogyan a Gyurcsány rendszerépítési kísérletét az összödi beszéd kiszivárgása megakasztotta, és onnantól egy hanyatlástörténetet írt, ugyanúgy a kegyelmi ügy ugyanazt a szerepet játszott a az Orbán rendszer felépülésében és elbomlásában.

[00:26:10]A kegyelmi ügynél szakadt be a jég alattuk, és kezdődött el a hanyatlásuk.

[00:26:17]Én emlékszem, hogy a Gyurcsánnyal kapcsolatban mik voltak a társadalom reakciójának a stációi, hogy hogyan jutott el a magyar társadalom a felháborodástól és a dütől a az ítélkezésen és az undoron keresztül a gúnyos röhögésig és végül a lesajnáló szánakozásig.

[00:26:47]Ugyanezeket a stációkat élte végig a közvélemény Orbánnal.

[00:26:49]Hát ugyanad ugyanoda jutott el Orbán a magyar közgondolkodásban, a magyar néplélekben, mint Gyurcsány, csak egy sokkal nagyobb nagyságrendben, mivel egy sokkal nagyobb szemétdombot kapart össze magának, magasabbról esett nagyobbat.

[00:27:03]Ennek megfelelően nem 64%, hanem 80% zavarta el a Értelemszerűen nagyobb az egész.

[00:27:11]nagyobb szabásúg az ember Orbán, mint Gyurcsány volt.

[00:27:16]De a történet, a történet íve az pontosan ugyanaz.

[00:27:20]A emlékszem, hogy hogy mi volt a viszonyulás Gyurcsányhoz.

[00:27:23]Te gyalázatos, hazugg az ember, te jellemtelen szar, még mindig miniszterelnök vagy, még mindig nem takarodtál el, nem veszed észre, hogy az egész országra szégyent hoztál.

[00:27:33]Orbánnal kapcsolatban pontosan ugyanez a megítélés született meg.

[00:27:37]De a kettő egymásnak a tükre azzal a különbséggel, hogy egy kisebb ívet írt le a Gyurcsány, mert ennyire tellett a tehetségéből.

[00:27:47]Egyetértek.

[00:27:48]Én meg abszolút nem.

[00:27:48]Tehát a metaforóra, ha akarjuk, minden mindennek a metaforája lehet, csak attól függ, hogy mit akarunk hasonlítani.

[00:27:55]És most lehet persze Gyurcsánynak a a pályáját abból a szempontból, hogy annak is volt felívelő szakasza, ott is volt egy olyan pillanat, amikor elveszítette a hitelességét, és utána onnan bukott.

[00:28:09]Ezeket lehet hasonlítani, de ez mindenhol így van.

[00:28:10]Ez még egy mondjuk a köztisztasági vállalat osztályvezető helyettesének a karrierjében is lehet ugyanígy a saját kis pozícióján belül, hogy van egy felívelő szakasza a karrierjének, aztán valaki meghallja, hogy egyébként a hátuk mögött azt mondja az alkalmazottairól, hogy ezek hülyék, ezek azt a sorsot érdemlik, hogy nem kell nekik fizetésemelést adni, ez kiszivárog és utána megbukik a saját helyén.

[00:28:37]Tehát nem látod, nem látod be Gyurcsány Ferenc szerepét a köztársaság megbuktatásából.

[00:28:41]Robi, figyelj, óriási különbségek vannak.

[00:28:43]Tehát amit te azt mondod, hogy köszönöm, hogy a rovatotok ismét a megtörténik.

[00:28:48]Igen de azért, mert mert akár fontos diskurzus, de fontos diskurzus, mert akárhányszor itt vagyok, Robi mindig elkezd Gyurcsányozni és én ezt mondjuk a a rendszerváltás nem neked szól, máskor is Gyurcsányoz.

[00:29:00]Oké.

[00:29:00]Csak a rendszerváltás igényére való tekintettel, én ezt hosszú hónapokig nem hoztam szóba.

[00:29:05]Most viszont annyiszor mondta el, hogy Gyurcsány, miközben itt Orbáról van szó, és Gyurcsány azt mondja, hogy rendszerépítési kísérlete.

[00:29:13]Gyurcsánynak nem volt rendszerépítési kísérlete.

[00:29:14]Ő egy pillanatig nem mondta, nem mondány miért akkor miért titkolta el a költségvetési adatokat a kampányban?

[00:29:21]Miért hamisította meg?

[00:29:23]Miért hamisította meg a konvergenciajelentéseket, nem kell támadnod.

[00:29:26]2010-ben csúfosan megbukott már emiatt is.

[00:29:29]Meg az azt követ már de már az Orbán Viktor is megbukott, akkor azt is hagyhatjuk szerintem itt nem volt rendszerépítési kísérlet, mert ő egy pillanatig sem mondta azt, át kellett volna adni a hatalmat.

[00:29:42]Ez ebben egyetértek, de de inkább eltitkolta a költségvetést.

[00:29:45]De ez hát most ez egy a választási kampányban olyan konvergenciaprogramot nyújtottak be az Európai Unió felé, ami hamis volt.

[00:29:54]Meghamisították.

[00:29:54]Nem nem meghamisították, hanem rosszul szándékosan rosszul jeleztek előre.

[00:30:00]Ez lenne nagyjából.

[00:30:00]De Igen.

[00:30:02]Igen, abszolút.

[00:30:02]De de igen, de ez egy történet.

[00:30:03]De nem ezzel a az Orbán kormány is folyamatosan élt, tehát hogy mintha véletlenül rosszul tippelné meg a várható költségvetési hiány arányt, és aztán az persze márciusra, februárra, áprilisra sikerül is lelakni.

[00:30:18]Rendben, de de tehát ami nagyon fontos, hogy Gyurcsány F csak tudod a választás hetében hamisítod meg azzal félretájékoztatod az embereket, akik a hamis adatok alapján szavaznak rád.

[00:30:28]Ez volt a cél, de nem volt rendszerépítési kísérlete, csak szeretett volna még négy évet magának.

[00:30:35]Hát az Orbán se szeretett volna mást, még négy évet, aztán meg még négyet.

[00:30:38]Nem, bármilyen ár Orbán Viktor a liberális demokráciával szemben kinyilvánítottan egy illiberális demokráciát épített, ahol ugye a teljes demokratikus szisztémát felborította, ahol igyekezett olyan rendszert kiépíteni, ahol őt nem lehet megverni, vagy szinte csak egészen végletes esetben, hát de csak egészen végletes esetben lehetett megverni, úgyhogy felborulta az összes várakozása.

[00:31:01]Tehát a kettő között szerintem ilyen szempontból is óriási különbség van.

[00:31:05]És valóban a privatizáció alatt teljesen igazad van, hogy hogy abszolút erkölcstelen és könnyen lehet, hogy törvénytelen módon jutott.

[00:31:13]Akár összevethető Orbán meg Tiborc meg Mészáros gazdagodásával.

[00:31:16]Nemá aki akarja az vesse össze.

[00:31:20]Csak az egyik mondjuk egy mai áron kett-3 milliárdot éről másik sok millonó.

[00:31:25]De de amikor hatalmon volt, akkor még csak fel sem merült Gyurcsánnyal kapcsolatban, hogy a saját környezetét, a rokonait vagy a barátait gazdagította volna üzletekkel.

[00:31:41]Ilyen nem fordult elő.

[00:31:41]Saját maga fel sem vette a fizetését miniszterelnökként, nem úr rendes nem tizendszeresére.

[00:31:47]Tehát van egy csomó különbség és ráadásul Gyurcsány jelentéktelen.

[00:31:51]Tehát Gyurcsány jelentéktelen.

[00:31:53]Nincsen semmilyen befolás.

[00:31:55]annyiban amennyen megbukt aaságot és liberalizmustózott a nyakunkba nem jelentéktel Robi figyelj ez most a az hogy valaki nyitva hagyja az ajtót és ezt kihasználva valaki bemegy és ellop mindent ami ott van az természetesen annak a felelőtlensége is egy ilyen kicsit fejletlen demokráciából mint amilyen Magyarország volt aki nem zárta be az ajtót és fel is hívta a figyelmetre aki nem zárta be az ajtót aki felel felgyújtotta a lakást, ahova aztán beköltözött Orbán Viktor és berendezte a maga kedvére is.

[00:32:31]Jó de Robi, figyelj, nem kell úgy tenni, mintogyha a főbűnt elkövető ember összes bűne visszavezethető volna egy sokkal kisebb, eredendő bűnre.

[00:32:39]Tehát meg lehetett volna nyerni a 2010-es választást úgy is, hogy utána nem akarsz illiberális demokráciát építeni, nem akarod az alkotmányt lecserélni, nem változtatod meg a választási tő a Gyurcsány nem csinálja, amit tett se a zavargások közben, se a hazudozást, hanem csak simán kormányoz, tegyük föl, hogy két ciklus hat éven vagy tudja, tehát gyakorlatilag a meggyesi leléptetésétől 2010-ig ő lehozza a botrányok nélkül, akkor is lett volna annyira elég égedetlen a magyar társadalom, és működött még annyira, hogy jó, akkor kérünk egy másikat.

[00:33:13]Nem biztos, hogy az organikus két összej volna.

[00:33:17]Viszont ettől függetlenül Orbán Viktor és kisegyüttese még a sima abszolút többség birtokában is nekiállt volna ennek a remek műkö és még nem is beszéltünk a véres rendőratakról, amire Gyurcsány Ferenc személyesen adott utasítást és mi tudod tudod és az vanjuk ezt amit minden alkalom ha már pont a Gyurcsánynál tartunk most most egy most most egy szám most egy számonkérés következik Gyurcsányra is ki kell, hogy terjedjen, mert az, amit 2006 október 23-án Budapest utcá rendezett, az nemzetellenes bűncselekmény volt.

[00:33:57]Az, hogy kihívták az embereket az utcára, hogy Budapest 50 pontján ünnepeljenek.

[00:34:05]Aztán leszereltette Gyurcsány meg Gergényi a rendőrökről az azonosítójelzést, és fölszerelte őket olyan fegyverekkel, amelyek nincsenek is állományban, viperákkal, kizavarta őket az utcára, hogy portyázzanak, embereket üssenek, verjenek, hordába gyűlve, körbevéve őket a földön rugdaljanak.

[00:34:23]Ha ezért, ha ennek nincs következménye, pedig hát 16 évi illberalizmus volt a következménye, ha ezért Gyurcsány nem felel a törvény előtt, akkor én azt gondolom, hogy ennek a számonkérésnek legyen az még olyogos, Orbánra meg Orbán hűbéreseire vonatkozóan nem lesz fedezete, nem lesz fenéksúlya, ahogyan az Orbánrendszernek a a fenéksúlya, ami kiegyensúlyozta, az Gyurcsány volt.

[00:34:52]úgy az Orbán elszámoltatásának a fenéksúlya, az egyensúlyi ereje, az a Gyurcsány elszámoltatása kell, hogy legyen.

[00:35:03]Oké.

[00:35:03]Ah.