Sajtóklub - Zelenszkij életveszélyesen megfenyegette Orbán Viktort
A SajtóKlub műsorban (Huth és Gajdics) Zelenszkij ukrán elnök Orbán Viktornak szóló üzenetét elemzik, amelyben gyakorlatilag halálveszélyes fenyegetéssel élt: azt közölte, ha nem blokkolja az EU-s 90 milliárd eurót, „megadják a címét a fegyveres erőiknek". A beszélgetésben ezt a diplomáciai precedenst nélküli lépést maffiózus zsarolásnak minősítik, és kritizálják az EU és NATO vezetésének passzivitását, valamint a magyar ellenzék (TISZA Párt, Telex, 444) támogatóinak olyan kommentjeit, amelyek az ukrán katonák által végrehajtott magyar miniszterelnök elleni támadást szorgalmazzák.
Pozitív fejleménynek értékelik, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter két magyar hadifoglyot szabadított ki orosz hadifogságból, de kritizálják a 444 újságírót, aki ezt nemzetközi jogi megsértésnek nevezte, és azt sugallta, hogy a hadifoglyok vissza kellene, hogy menjenek harcolni. Az energiaellátás kérdésében Zelenszkij olajvezeték-blokádja miatt súlyos európai energiaválságra számítanak; a kormány szerb–magyar vezeték-összekötésén dolgozik, míg az ellenzék a Shell-re és Németországra számít.
A műsor végén a szerzők a globális biztonsági helyzet romlásáról beszélnek (közel-keleti konfliktus, migráció, iszlamista fenyegetés), és békemenetről adnak hírt március 15-én.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Zelenszkij halálveszélyes fenyegetése Orbán Viktor ellen
A műsor központi témája Volodimir Zelenszkij ukrán elnök egy rendkívüli üzenete, amelyet az EU 90 milliárd eurós segélycsomag kapcsán közölt. A beszélgetésben részletezik az üzenet szövegét:
„Reméljük, hogy egy bizonyos személy nem fogja blokkolni az Európai Unióban a 90 milliárd eurót, vagy a 90 milliárd első részletét, és az ukrán katonáknak lesz fegyvere. Másképp megadjuk ennek a személynek a címét a fegyveres erőinknek, a fiainknak hadd hívják fel, és beszéljenek vele a saját nyelvükön." *
A műsorvezetők ezt a kijelentést diplomáciai történeti kuriózumnak nevezik, és megjegyzik, hogy még Adolf Hitler sem küldött ilyen nyílt halálveszélyes fenyegetéseket. Azt hangsúlyozzák, hogy egy szuverén ország államfője egy másik szuverén ország államfőjét gyakorlatilag megölésre szólított fel, ami maffiózus zsarolás jellegzetességeit mutatja.
Az EU és NATO passzivitása
A beszélgetésben kritizálják az Európai Bizottság, az EU vezetése és a NATO főtitkárának teljes hallgatását az ügyben. Azt állítják, hogy ha Orbán Viktor mondott volna hasonlót Zelenszkijről, világméretű felháborodás lenne, és az EU minden tagja Zelenszkij védelmére kelne. Azonban most, amikor az ukrán elnök fenyeget egy EU- és NATO-tagállamot, senki nem nyilatkozik. Megjegyzik, hogy Robert Fico és az Európai Parlament Patrióta frakciója elítélte az esetet, de az intézmények hallgatnak.
„Nem fog senki megnyilatkozni, ugye ezt mindannyian tudjuk. Sőt, ezek majd ilyen kicsit röhögve, kuncogva helyeslően bólogatnak." *
A magyar ellenzék és a TISZA Párt támogatóinak reakciója
A műsorban kritizálják a TISZA Párt szimpatizánsainak és a magyar baloldali média (Telex, 444) olvasóinak olyan kommentjeit, amelyek az ukrán katonák által Orbán Viktor elleni támadást szorgalmazzák. Példaként említenek olyan hozzászólásokat, mint „Jöjjenek az ukránok, azt öljék meg az Orbánt". A beszélgetésben ezt hazaárulásnak és emberi minőség hiányának minősítik.
„Ezek az osztobaság sötétség. De háború sincs, tudod. Jó, de ez konstans. Tehát ezek, akik most azt írják, hogy öljék az ukrán katonák és öljék meg az Orbánt, meg miért jött haza ez a kettő, miért nem megy vissza? Ezeket már láttuk 19-ben. Ott voltak tanácsköztársaság, Ledin fiúk, szamuelli nyilvános akasztás lincseré. Ezek ugyanazok, ugyanazok, püntlik." *
Hangsúlyozzák, hogy ezek az emberek szeretnék Magyarországot vezetni, de csak a lakóhelyük Magyarország, nem a hazájuk. Amikor ezt mondják nekik, megsértődnek, és azt állítják, hogy őket kirekesztik a nemzetből – pedig ők rekesztik ki magukat ezzel a viselkedésükkel.
A hadifoglyok szabadítása és a 444 reakciója
Pozitív fejleménynek értékelik, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter két magyar hadifoglyot (kettős magyar–ukrán állampolgárokat) szabadított ki orosz hadifogságból. Az egyik hadifogoly történetét különösen meghatónak találják: elrabolták Kárpátalján, ágyúlövedéknek használták, sebesülten egy romos épületben hagyták, ahol saját vizeletét itta, majd az oroszok mentették meg az életét.
Azonban kritizálják a 444 újságírót, aki ezt a szabadítást nemzetközi jogi megsértésnek nevezte, és azt sugallta, hogy a hadifoglyok vissza kellene, hogy menjenek harcolni. A műsorvezetők szerint ez hazaárulás:
„Hozzá kell tenni, hogy amit a 444 még azon a reggelen művelt, bár erős a mezőny, de az a hazaárulásban és a magyar sajtótörténet legocsmányabb mélypontjaiban az egyik dobogós helyezett cikk." *
Megjegyzik, hogy a 444 munkatársa, Albert, maga is kárpátaljai magyar, és képtelen felfogni, hogy kollégái hogyan írhatnak ilyen „hazaáruló aljasságokat". A műsorvezetők szerint az ukrán vezetés azt állítja, hogy nem tudott a szabadítást, és azonnal követeli a hadifoglyok visszaadását – pedig ezek az emberek most szabad emberek, és azt tehetnek, amit akarnak.
„Szíjártó Péter is elmondta, hogy ezek az emberek onnantól kezdve, hogy hazajöttek, szabad emberek, azt csinálnak, amit akarnak, itt maradhatnak, ha úgy döntenek, ha úgy döntenek, hazamennek Kárpátaljára." *
Az energiaellátás válsága és Zelenszkij olajvezeték-blokádja
A beszélgetés másik központi témája az energiaellátás. Zelenszkij elzárta az orosz olaj- és gázvezetékeket, ami Magyarország energiaellátásának veszélyeztetésével fenyeget. A műsorvezetők szerint ez maffiózus zsarolás: Zelenszkij azt üzeni, hogy ha nem kapja meg a 90 milliárd eurót, nem nyitja meg a csapot.
A globális helyzetet súlyosbítja, hogy az Iránnal való konfliktus miatt a közel-keleti olajmezők, gázmezők és kikötők megsérültek, és a világ LNG-szállítói leállították az exportot. Az olaj ára 19 dollárral emelkedett néhány nap alatt.
„Szóval lángba borult a közelkelet. Amerika, Izrael megtámadta Iránt. Hormuziszolost lezárták az irániak, bejelentették, hogy ott semmi. Az amerikaiak már fölrobbantottak, vagy megtorpedóztak egy iráni hadihajót." *
A magyar kormány energiapolitikája vs. az ellenzék megoldásai
A kormány aktív lépéseket tesz: bejelentette, hogy egy év alatt összekötik a magyar és szerb olajfinomítókat vezetékkel, hogy nyersolajat és félkész dízelt szállítsanak. Ez nem teljes megoldás, de csökkenti a kockázatot.
Az ellenzék támogatói azt állítják, hogy majd a Shell és Németország segít, vagy hogy az ÖMW és Shell egyébként is szállít benzint és dízelolajat. A műsorvezetők szerint ez naivitás: ha az olaj drágább, akkor a Shell is drágábban szállít, és a MOL, Közép-Európa legsikeresebb vállalata, veszélybe kerülne, ha német és osztrák multicégek függőségébe kerülne.
„Közép-Európa legsikeresebb vállalatának, a MOLnak ezzel úgy nagyjából kampó lenne, kine rengeteg pénz a költségvetésből, kiszolgáltatottjai lennénk mindenféle német meg osztrák meg amerikai multicégnek." *
Az algoritmusok és a digitális cenzúra
A műsorban megemlítik egy lengyel elemzést, amely azt vizsgálta, hogyan viselkednek az algoritmusok a Orbán Viktor és Magyar Péter közötti „digitális párharcban". Az elemzés szerint az algoritmusok „organikusan jutalmaznak" Magyar Pétert, miközben „organikusan elhalványítják" Orbán Viktort.
„Az Orbán Viktor Magyar Péter digitális párharcban az algoritmusok organikusan jutalmazzák magyart, míg organikusan elhalványítják Orbánt." *
A beszélgetésben azt állítják, hogy ez a modern cenzúra: míg a Sztálin-korszakban egyszerűen betiltottak és lelőttek, ma az „organikus elhalványítás" működik. Megjegyzik, hogy Magyar Péter szinte ugyanannyi követővel rendelkezik, mint Cristiano Ronaldo, amit az algoritmusok manipulációjának tulajdonítanak.
A globális biztonsági helyzet és a migráció
A műsor végén a szerzők a globális biztonsági helyzet romlásáról beszélnek. Az Iránban történt vezetői meggyilkolás után az iráni vezetés felszólította a világmuslimokat, hogy álljanak bosszút. A beszélgetésben azt állítják, hogy az összenyitott világban ez a felszólítás és az elmúlt 10 év nyugat-európai és amerikai terrorstatisztikái alapján jogos aggodalomra ad okot.
„Amikor a Iráni, nem tudom kicsoda, felszólítja a világ muzmányait, hogy minden muzmánnak mostantól kötelessége bosszút állni azért, ami történt meg a ajatollak halála miatt. Na most ebben az összenyitott világban ez a felszólítás és ismerve a mögöttünk levő 10 év nyugat-európai meg amerikai terrorstatisztikáit, hát hogy is fogalmazzak? Nem tölti le az embert nyugalommal." *
Hangsúlyozzák, hogy Magyarország kettős szorításban van: egyrészt az iszlamista fenyegetés miatt, másrészt azért, mert az EU vezetése szándékosan növeli a feszültséget és a fenyegetettség érzését, hogy könnyebben rá tudja erőszakolni a háborús elképzeléseit az országokra.
„A jelenlegi vezetői a világnak, de különösen Európának, ahelyett, hogy mindent megtennének annak érdekében, hogy csökkentsék ezt a feszültséget, szerintem direkt rájátszanak, direkt csinálják, azt akarják, hogy teljesen természetes legyen ez a fenyegetettség." *
Megemlítik, hogy Washingtonban megtiltották a katonáknak, hogy egyenruhát hordjanak a közterületeken, mert félnek az iszlamista támadásoktól. Ugyanakkor a TISZA Párt támogatói azt állítják, hogy nincs háború és nincs fenyegetés.
Radnóti és a történelem ismétlődése
A műsor végén Radnóti Miklós egy 80 éves töredékét idézik:
„Olyorban éltem én a földön, mikor az ember úgy elaljasult, hogy önként kéjjel ölt, nemcsak parancsra. S míg balhitekben hit stajtékzott, téveteg, befonták életét vad kényszerképzetek." *
A beszélgetésben azt állítják, hogy 80 évenként nincs menekvés, és a jelenlegi helyzet ugyanolyan szomorú, mint akkor volt.
Békemenet
A műsor végén bejelentik egy békemenetről: március 15-én, 9-től gyülekezés a Bem-szobornál, 11-kor indulás a Margit hídon át a Kossuth térre. Azt mondják, hogy „ha valamikor fontos volt, hát most fontos".
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Zerencki elnök" – valószínűleg Zelenszkij Volodimir ukrán elnök, de az ASR erősen torzította a nevet
- „Gajdiccsal nézővel" – a műsorvezető neve valószínűleg Gajdics, de az ASR torzította
- „Huttal" – a műsorvezető neve, de az ASR nem tiszta
- „Kapitány István fantasztikus teljesítménye" – valószínűleg Kapitány István, a TISZA-kormány gazdasági és energetikai minisztere, de az ASR torzította a kontextust
- „Orbán Adita" – valószínűleg Orbán Anita, a TISZA-kormány külügyminisztere, de az ASR torzította
- „Bujdosó" – ismeretlen, az ASR nem tiszta
- „Keszttybá paprikajancsit" – ismeretlen, az ASR nem tiszta
- „Radnóti töredék 80 éve írta" – Radnóti Miklós 1944 körül írta a verseket, nem 80 éve a műsor időpontjához képest
- Több helyen az ASR nem tiszta az ukrán és magyar nevek, valamint a politikai kifejezések tekintetében
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:12]Jó estét kívánok.
[00:00:12]Sajtóklub Huttal, Gajdiccsal nézővel.
[00:00:14]Szevasztok.
[00:00:17]Szervusztok.
[00:00:17]Jó estét.
[00:00:18]Hát szerintem minden különösebb bevezető nélkül tekintsük meg, hogy ez a ez az idióta mit mondott Orbán Viktorról.
[00:00:28]Orbán Viktornak mit üzent.
[00:00:31]Tessék.
[00:00:37]Reméljük, hogy egy bizonyos személy nem fogja blokkolni az Európai Unióban a 90 milliárd eurót, vagy a 90 milliárd első részletét, és az ukrán katonáknak lesz fegyvere.
[00:00:46]Másképp megadjuk ennek a személynek a címét a fegyveres erőinknek, a fiainknak hadd hívják fel, és beszéljenek vele a saját nyelvükön.
[00:00:54]Az ahogyan Zerencki elnök ma gyakorlatilag megöléssel fenyegette a magyar miniszterelnököt, az kiállítja a bizonyítványt Ukrajnáról, kiállítja a bizonyítványt azokról, akik ezt az országot akarják behozni az Európai Unióba, és kiállítja a bizonyítványt a Tiszapártól is, amely Ukrajna szövetségese itt Magyarországon.
[00:01:24]Szóval azért gyerekek ez mégis csak egy diplomácia történeti kuriózum, hogy egy ország államfője egy másik ország államfőjéről ilyen üzenetet küld.
[00:01:38]Ilyen Adolf Hitler nem üzengetett ilyeneket.
[00:01:45]Hát ezt nem is értem.
[00:01:45]És ez akar uniós tag lenni.
[00:01:48]H ugye még mi eddig is tudtuk, hogy ilyen.
[00:01:53]Nem nem hitték el nekünk.
[00:01:53]A megvezetett, elaltatott nyugati közönség nem hiszi el.
[00:01:59]És nagyon remélem, hogy ez az a mondat, amiből sikerül világbotrányt csinálnunk itt a szépekközeleg amerikai, nyugat-európai barátainkkal elhíresztelni, hogy tudják, hogy ezt mondta.
[00:02:12]Mert ha velünk megmeri csinálni, akkor legközelebb majd a németeket meg az olaszokat fenyegeti meg életveszélyesen, ha nem kapja meg valamelyik részletét az utalásnak.
[00:02:23]Milyen világ következik?
[00:02:23]Ezerszer elmondtuk, elmondta Kövér László Orbán Viktor, hogy Urszuláék célja, hogy egy birodalmat építsenek és Zelenskiékre egy ilyen belső terrorosztakként van szükség, akik majd megfélemlítik azokat, akik nem állnak be a sorba.
[00:02:38]Hát itt látjuk a szemünk előtt.
[00:02:40]Nagyon remélem, hogy most elszámította magát ez a figura.
[00:02:45]Nem államfő, ebben vagyunk tévedésben.
[00:02:48]Ez egy maffia főnök.
[00:02:48]Védelmi pénzt szed az unió összes tagállamától.
[00:02:55]Aki nem akarja fizetni, attól elvonja az erőforrásait, majd megzsarolja, hogy nem adom vissza, hogyha az utamba állsz.
[00:03:01]Ez tipikus.
[00:03:04]Hát láttunk 1000 ilyen filmet, ismerjük ezeket a történeteket.
[00:03:06]Úgyhogy szeretném Magyar Bálint figyelmébe ajánlani, amit Zelenski művel, na az maffia kormányzás.
[00:03:13]És a széplelkű liberálisok figyelmét is fölhívnám arra, hogy attól, hogy valakit megtámadtak, attól az még nem lesz jó ember.
[00:03:24]Úgyhogy jó lenne föladni azt a pozíciót, hogy pusztán azért, mert megtámadták Ukrajnát, és Ukrajnának pillanatban Zelenszké a vezetője.
[00:03:33]Ezért mindent el kellene neki tűrnünk, mindent el kellene fogadnunk, és mindent meg kellene neki adnunk.
[00:03:40]Miért?
[00:03:43]Hát még az sem jelenti, nem csak azt, hogy nem biztos, hogy jó ember, még az se biztos, hogy igaza van a megtámadott félnek, mert azért a mostanában történtek dolgok a világban, amelyek azért a nemzetközi politikában az ilyen beavatkozásokat kicsit más fénytörésbe helyezik.
[00:04:01]Venezuela Irán azért mégiscsak a putyini agressziót vagy támadást, amit nyilván Oroszország indított, de lehet magyarázni így is, meg úgy is, de én most nem is Putyint akarom mentegetni, nyilván nem is kell.
[00:04:18]De azért gondoljunk bele, eltelt már egy jó fél nap, mióta nyilvánosságra került ez a otromba beszéd.
[00:04:29]Hallottátok, hogy az Európai Bizottság úszula ponderlejen el háborodott volna, vagy tiltakozott volna, vagy a NATO főtitkára tiltakozott volna, hiszen egy Európai Uniós és NATO tag országot fenyegetett katonai beavatkozással gyakorlatilag Zelenszki és ugye ismerjük a különböző cikkelyeket, akár az Európai Uniós védelmi záradékát, akár a NATO negyedik-ötö cikkejét, ami ugye azt teszi lehetővé, hogy megvédjenek bennünket a a tagországok.
[00:05:04]És hát ilyenkor illene.
[00:05:07]Gondoljatok bele, ha mi Orbán Viktor azt mondta volna, hogy hát akkor ő odaküldi a magyar katonákat Zelenskihez, aztán majd beszélgessenek el vele, hogy megnyithatja-e az olajat, vagy nyissa meg az olajat.
[00:05:21]Mi történne itt a világban?
[00:05:23]Hát mindenki felháborodna, és mindenki megvédené szegény Zelenskit.
[00:05:28]becsületére legyen mondva.
[00:05:30]Robert Vicó rögtön, amint tudomás szerzett róla, nagyon erősen és határozottan elítélte Zelenszkét, és ma a patrióták frakció is, az Európai Parlament patrióta frakciója is elítélte ezt, de szerintem ebben a helyzetben meg kellene nyilatkozni a bizottságnak, a NATO-nak és mindenkinek egyébként, aki az Európai Unióban és a NATO-ban van, mert ilyent nem tehet senki.
[00:05:59]Nem fog senki megnyilatkozni, ugye ezt mindannyian tudjuk.
[00:06:01]Sőt, ezek majd ilyen kicsit röhögve, kuncogva helyeslően bólogatnak.
[00:06:06]Ez a És nézd meg, hogy a Tiszás kommentelők miket írnak a hír alá.
[00:06:12]Jöjjek az ukránok, azt öljék meg az Orbánt.
[00:06:15]Ez az tendert komment.
[00:06:18]Igen.
[00:06:19]Ezek után fogjuk meg a kilincset.
[00:06:19]Ezek állítólag a mi magyar honfitársaink.
[00:06:24]Ezek szeretetország tagjai.
[00:06:25]Csak azt nem veszik figyelembe.
[00:06:28]Annyira buták, hogy ahhoz, hogy az ukrán katonák mondjuk Budapestre jöjenek, ahhoz végig kell jönni az országon.
[00:06:33]Tehát nem biztos, hogyha Orbánhoz indulnak, akkor esetleg nem esik útba egy-két Tiszás is, aki esetleg megerőszakolnak, lelőnek satöbbi.
[00:06:45]De nézd meg a politikó mit ír.
[00:06:47]Mit?
[00:06:47]Ami ugye a bizottság szócsöve gyakorlatilag azt írja, hogy kölcsönösen fenyegeti egymást magyarországi Jézus már.
[00:06:55]Ühüm.
[00:06:58]Fú, de melyik mondtad, hogy mint a maffia filmekben igaz a végeredményt tekintve, csak azért mondjuk a keresztapát, ha így felidézem magamba, ezekbe a maffia főnökökben azért volt valami elegancia.
[00:07:15]Ez szerintem egy lábszárcsontot lóbálva ugrál esténként a tűz körül, kekiszínű állatbőrökbe bújva.
[00:07:24]É, és és az Európai Bizottság meg titokba tapsikol neki.
[00:07:27]Tényleg jó itt, jó itt élni.
[00:07:31]Meg, hogy mi lett volna, ha mondjuk ezt Putyin mondja, Mersnek üzeni, hogy ne ne Orbánnal.
[00:07:35]Képzeld el, Putyin megüzeni Mersnek, hogy megadjuk a címet, azt elmegyünk hozzád.
[00:07:41]Ráadásul kicsit több realitása lenne orosz részről.
[00:07:48]Mindegy is.
[00:07:48]Volt viszont hál istennek jó hír is a héten, mert nagyjából ezzel párhuzamosan azért csak sikerült hazahozni hadifoglyokat.
[00:07:59]Nézzük meg ezt is.
[00:08:06]Miniszter úr, tegnap a telefonbeszélgetésünk során a miniszterelnök úrral, Orbán úrral, ő is megemlítette ezt a kérdést, és arra kért minket, hogy vizsgáljuk meg annak lehetőségét, hogy bocsássuk szabadon azokat a magyar állampolgárokat, akik orosz hadifogságba kerültek.
[00:08:23]Ezek olyan hadifoglyók, akik kettős állampolgárok, tehát magyar és ukrán állampolgárok, és ők kényszersorozottak voltak.
[00:08:32]És ho meghoztuk azt a döntést, hogy két hadifoglyott szabadon bocsátunk, mint ahogy a miniszterelnök úr kérte.
[00:08:40]Őket magukkal vihetik azon a repülőgépen, amivel érkeztek és amivel visszatérnek Budapestre.
[00:08:54]Na igen.
[00:08:54]Szóval a Putytin képes, hogy is mondjam, csak diplomáciai gesztusokat tenni.
[00:09:04]Egy íme.
[00:09:04]És az egész történetben, ami a számomra megint a legmegdöbbentőbb, ezt már telekkezte még mielőtt megtörtént volna a dolog, gondolom kaptak egy fülest valahonnan, hogy majd Szíjártó hazahozza a adifoglyokat.
[00:09:22]És ők kezdték, hogy a Genfi konvenció megsértése, hogy a hadifoglyok beszéltek arról, hogy velük mi történt.
[00:09:29]Lásd csodát.
[00:09:29]Most, hogy hazajöttek a hadifoglyok, berendelik a Kievi magyar nagykövetség ügyvét a külügyminisztériumba, és ők is elkezdik, hogy a Genfi konvenció hazahozza két nyomorult, el sem tudjuk valószínűleg képzelni, hogy min keresztül ment magyar kárpátai magyart, akik ráadásul magyar állampolgárok is.
[00:09:59]Nem, nem örülünk, érted ezek, hanem Genfi konvenció, meg a nemzetközi jog megsértése.
[00:10:11]A 60 éve az egész világon mindenhol mindenki toronymagasról szarik a nemzetközi jogra.
[00:10:19]De legalább az öt évvel ezelőttig próbáltak valami úgy csinálni, mintha nem.
[00:10:29]Most már nem is csinál senki úgy, de ha mi hazahozunk két magyar hadi, akkor elő nemzetközi jogi és a Genfi konvenció.
[00:10:36]Ezt kellett volna valószínűleg mondani a két hadi fogat.
[00:10:39]Bocs, nem tudtok hazajönni.
[00:10:39]De Genfi konvenció.
[00:10:44]Hozzá kell tenni, hogy amit a 444 még azon a reggelen művelt, bár erős a mezőny, de az a hazaárulásban és a magyar sajtótörténet legocsmányabb mélypontjaiban az egyik dobogós helyezett cikk.
[00:10:57]ők nem arról, tehát nem abban az eufóriában, abban az összetartozás érzésben osztoztak, amivel amiben a magyaroknak a nagy többsége, hiszen ez egy hihetetlen katartikus élmény volt megnézni, ahogy ez az ember Szijártó Péter kezét megfogja.
[00:11:15]Meghatódtunk már a videótól, amit láttunk, az egész ország, vagy legalábbis a Jobbik része ö összerezzent, hát ahol elmondja, hogy őt elrabolták otthonról Kárpátalján.
[00:11:29]ágyúlteléknek használták, mint annak idején a munkaszolgálatosokat.
[00:11:33]Ott hagyták sebesülten egy romos épületben, ahol a saját vizeletét itta.
[00:11:38]Úgy esett orosz hadifogságba, akik ugye ellátták a sebeit és megmentették az életét.
[00:11:44]Hát ebben minden benne van, amiről ez a hár háború szól nekünk magyaroknak.
[00:11:48]Nekünk nincs olyan józan ész érvünk, amiért Ukrajnát és Zelenszkiéket kellene támogatnunk ebben a háborúban.
[00:11:57]Hiszen mi magyarok ennek csak az elszenvedői és áldozatai vagyunk.
[00:12:01]Ez a történet is mutatja.
[00:12:01]És akkor jön a 444, és azt írja, hogy legutóbb is, amikor hazahoztak hadifoglyókat, azok visszamentek harcolni.
[00:12:09]Egyrészt ki tudja, hogy igaz-e?
[00:12:11]Másrészt kit érdekel, hogy három évvel ezelőtt mi történt?
[00:12:14]Micsoda undorító, hazaáruló aljasság ez.
[00:12:19]És miért nem csodálkozunk?
[00:12:24]Ez a lényege, amit a Gergő elmondott, hogy elkezd pampogni az ukrán vezetés, hogy hát ők nem tudtak róla, hivatalos értesítést nem kaptak, és és hogy azonnal adjuk ki őket, mert mert mi az, hogy mi az, hogy mi hozzánk jöttek.
[00:12:40]azért azt vegyük már figyelembe, akiben megfordul az a hülyeség, hogy ez így helyes, vagy így kellett volna, hogy ezekkel az emberekkel szemben súlyos törvénytelenségeket megalázó elképesztő jelenetek sorát látjuk a a különböző videókon, hogy hogy bántak ezzel a két emberrel is.
[00:13:03]ö felmentésük volt.
[00:13:07]Úgy rángatták be őket, és isteni szerencséjük volt, hogy nem verték agyon kényszersorozás közben, hogy nem halt bele a fronton az ágyúltelék szepetébe, és hogy hadifogságba került.
[00:13:27]Én azt hallom, azt olvasom, hogy ukrán katonák ezrei, nem ezrei, Ottó 100zrei.
[00:13:35]Na, adják meg magukat, mert ez a túlélés egyetlen esélye, mert a vadgresszor, háborús, bűnös oroszok sokkal emberségesebbek, mint a saját tisztjeik meg a saját sorozóik.
[00:13:50]Hát arról nem beszélve, hogy ugye sokszor elmondta Szíta Péter is, hogy ezek az emberek onnantól kezdve, hogy hazajöttek, szabad emberek, azt csinálnak, amit akarnak, itt maradhatnak, ha úgy döntenek, ha úgy döntenek, hazamennek Kárpátaljára.
[00:14:03]Én mondjuk nem javaslom nekik, mert az ukrán terrorá az az valószínűleg megbosszulná ezt az egész történetet, de ők döntenek a saját sorsukról most már, hála a magyar kormánynak.
[00:14:17]De ez a történet is, mint a pont ugyanaz, mint az előző megmutatja, hogy kik vagyunk mi, meg kik ők ott a 444-nél, a Telexnél meg a a Tiszás kommentadnál, hogy fordulhat az elő, hogy egy magyar ember a ukrán kormány Zelenski mellé jár, mondjuk a magyar miniszterelnökkel szemben, bármilyen ügyben egyébként, de ebben az ügyben, hogy mondjuk meg akarják ölni az ukránok, a magyar miniszter miniszterelnököt, ebben lehet az ukránok mellé állni?
[00:14:51]Mi micsoda emberek ezek a Tiszánál, a Tiszás kommentelőknél?
[00:14:55]Hogy lehet ezt a tényleg, ahogy mondod, hát ezek ezek olyan megható pillanatok látni ezt a két szerencsétlen embert.
[00:15:03]Mit mit élhettek á hát valóban?
[00:15:05]A a háború borzalmait?
[00:15:05]Nem e fel se tudjuk fogni.
[00:15:10]És és ez ezeket de nem se azokat azt mondják, hogy minek jöttek ide, ezek nem is magyarok.
[00:15:18]menjenek vissza, harcoljanak, dögöljenek meg.
[00:15:20]Hogy lehet?
[00:15:20]Tehát én el nem tudom elképzelni ezt az emberi minőséget, hogy és gondoljatok bele, hogy ezek ezek akarják Magyarországot vezetni.
[00:15:28]Hova?
[00:15:30]Tegyük tegyük még hozzá, hogy amikor pedig elmondod róluk, hogy nekik csak a lakóhelyük Magyarország és nem a hazájuk, akkor vérig vannak sértve.
[00:15:41]Persze.
[00:15:42]És meg meg vannak veszve, hogy mi kire kezesztjük őket a nemzetből.
[00:15:45]Nem ő rekeszti ki magát ezzel a viselkedéssel.
[00:15:51]Én agyrrém, ezek ezek nem normálisak.
[00:15:55]Ezek teljesen belegárgyultak abba a gyűlöletbe, amit önmagukban gerjesztettek irántunk.
[00:16:00]És nem tudom, hogy lehetne belőlük kimosni, mert ez így agyréb.
[00:16:05]Attól sehogy.
[00:16:05]És ismer egy nagyon rövid történet az csak a az emberi minőségre meg a Metrón utaztam a mi nap és ott prédikált egy viszonylag idős ember a próbált meggyőzni egy hölgyet a hogy a Tiszapártra kell szavazni és figyeljetek ha a Tiszapártra szavazó a Magyar Péter győz akkor belépünk az ügyészségbe.
[00:16:30]Mondja a nő, hogy de hát van ügyészségünk.
[00:16:31]Na hagyjad már, nincs nekünk ügyészségünk.
[00:16:33]Majd ha beavjt, akkor lesz ügyészségünk.
[00:16:38]Mi?
[00:16:38]Igen.
[00:16:38]Ezek az osztobaság sötétség.
[00:16:43]De háború sincs, tudod.
[00:16:43]Jó, de ez konstans.
[00:16:44]Tehát ezek, akik most azt írják, hogy öljek az ukrán katonák és öljék meg az Orbánt, meg miért jött haza ez a kettő, miért nem megy vissza?
[00:16:53]Ezeket már láttuk 19-ben.
[00:16:56]Ott ott voltak tanácsktársaság, Ledin fiúk, szamuelli nyilvános akasztás lincseré.
[00:17:02]Ezek ugyanazok, ugyanazok, püntlik, és ezekkel sajnos együtt kell élni.
[00:17:13]Amit meg mondtál egy ukrán tiszt mondta el néhány hónappal ezelőtt.
[00:17:15]Két percenként dezertál egy ukrán katona.
[00:17:21]Eddig három, közel 300000 ukrán lépett le és szökött át az oroszokhoz.
[00:17:24]Nyilván azért, mert ott megölik őket.
[00:17:26]Mi?
[00:17:26]Mert akkor mi értelme lenne átszökni?
[00:17:28]Csak, hogy tisztába tegyük, hogy most vajon akkor kimond igazat.
[00:17:33]A 444-hez pedig, hogy ezek ilyenek.
[00:17:36]De a gazda Albert, aki a 444 munkatársa, és egyébként egy Kárpátaljai magyar, képzeld el, mikor ő elolvassa ezeket a vonatkozó írásokat, és megveregeti a kollégája a vállát, hogy hú, de klasszul megírtad.
[00:17:57]Na, hogy ez miért nem takarodik haza a frontra harcolni egy kicsit ez a rohadék, rövid szünet, aztán folytatjuk.
[00:18:17]Folytatjuk a sajtóklubot Huttal, Gajdicscsal, nézővel, és hát, hogy folytassuk ezzel a barátság kőolajvezetékkel, illetve annak elzárásával, mert azért ez a itt itt a mögöttünk hagyott héten az egész kapott egy vajszínű árnyalatot.
[00:18:39]Szóval lángba borult a közelkelet.
[00:18:43]Amerika, Izrael megtámadta Iránt.
[00:18:48]Dubaj, Omán, Szaudarábia, nem is tudom, Azerbajsyán.
[00:18:52]Ezt valaki nekem megmagyarázza, hogy az irániak miért kezdték el lőni Azerbajsánt?
[00:18:57]Azt összegy puszilom, mert egyszer nem értem.
[00:19:01]A török légtérbe lőnek le.
[00:19:01]iráni rakétákat.
[00:19:05]Szóval lángba borult a közelkelet.
[00:19:09]Hormuziszolost lezárták az irániak, bejelentették, hogy ott semmi.
[00:19:15]Az amerikaiak már fölrobbantottak, vagy megtorpedóztak egy iráni hadihajót.
[00:19:19]Közölték, hogy majd ők ottan rendet csinálnak.
[00:19:25]Viszont eddig azem, hogy 19 dollárral ment föl úgy négy-öt nap alatt a kőolaj hordónkénti ára.
[00:19:36]Az egész világgazdaság nyilván, hogy hát minimum beleremeg ebbe a kis történetbe.
[00:19:42]Mi nyugodtan nézhetnénk.
[00:19:42]Hát hiszen nekünk jön az orosz, de nem jön, mert a lábszárcsonttal a tűz körül ugráló elzárta a csapot.
[00:19:55]És én nem nagyon látom, hogy mi lesz a megoldás, mert elmondja a miniszterelnök, és nincs okom nem hinni, hogy meg is fogja oldani.
[00:20:02]Csak most próbálom kitalálni, hogy hogy, mert oké, hogy Oroszországgal meg Szártól kint volt, ugyanúgy kapjuk, de hogy hozzuk ide?
[00:20:12]Mert a horvátokban már Isten bocsássa meg, hát nem sok bizodalmam van.
[00:20:18]Akkor meg, hogy ugye vannak azok a figurák, akikről beszéltél, akiknek csak a lakcíme Magyarország, ugye izzó tekintettel kommentelnek, még a saját oldalamon is ilyeneket olvasok, hogy micsoda hazugság már ez, ezt a szegény Zelenszkit bántani, amikor van elég baja az oroszokkal, mert hát ide könnyedén ho nekünk majd benzint és dízelolajat az ÖMW meg a Shell.
[00:20:41]És hogy az ha ott nem drágább, akkor nálunk miért lenne drágább?
[00:20:46]Érted?
[00:20:46]Istenem, az, hogy Közép-Európa legsikeresebb vállalatának, a MOLnak ezzel úgy nagyjából kampó lenne, kine rengeteg pénz a költségvetésből, kiszolgáltatottjai lennénk mindenféle német meg osztrák meg amerikai multicégnek, az ezeket nem érdekli.
[00:21:03]Az sem.
[00:21:05]Be is raktam az egyiknek, hogy nézd már meg ezt a grafikont.
[00:21:08]Hát ugye így néz ki az olajára kiejegyzése.
[00:21:09]De így hát háromszoros, négyszeres lekötések is vannak.
[00:21:17]Ez őket nem érdekli.
[00:21:17]Majd jön Magyar Péter és megoldja.
[00:21:20]Most ehhez képest Szijártóék cselekszenek.
[00:21:23]Csak a héten történt meg.
[00:21:25]Bejelentették, hogy egy év alatt összekötik magyar és szerb olajfinomítókat nyersolajetékkel és félkéz, tehát dízel, ilyen félkész dízel, amiből benzint és dízelt is lehet készíteni vezetékkel.
[00:21:38]Ez még nem megoldás a bajunkra, de egy lehetőség, hogy ellátási hiány Magyarországon ne alakuljon ki.
[00:21:47]cselekedni kell minden apró forrást a fürkészeknek úgy mint annak idején le kell csapni és meg kell szerezni.
[00:21:52]Ez a normális hazafias megoldás.
[00:21:54]A másik meg az, hogy várjuk a sültgalambot meg, hogy majd megsegítsen minket Németország.
[00:22:02]A sell, bocsássd meg.
[00:22:02]És a milyen véletlen, nem?
[00:22:05]hogy ha majd a Shell hozná ide a ma 19 dollárral drágább és ki tudja holnap mennyi lesz, hogy ki is keresné magát ezen gennyesre.
[00:22:16]Csak nem a Magyar Peti, tehát a dikistán Magyar Peti kedvenc nem tudom milyen miniszterjelöltje kapitány.
[00:22:26]Energetikai.
[00:22:27]Hm.
[00:22:27]Hát micsoda véletlenek vannak.
[00:22:27]Igen.
[00:22:30]Meg a Bujdosó meg a Orbán Anita.
[00:22:33]És micsoda véletlenek vannak.
[00:22:33]Csak egy mondat, ha megengeditek.
[00:22:35]Lá bajnokságoten.
[00:22:38]Ki a harmadik?
[00:22:38]Kapitány István.
[00:22:38]Ti elhiszitek, hogy jön a semmiből, és majdnem annyian nézik, mint Orbán Viktort meg, mint Ronaldót.
[00:22:44]Igen.
[00:22:47]A alap, amiből ki kellene indulni, hogy az Európai Unió azonnal vonja vissza azt az idióta barom döntését, hogy Európát le kell választani az orosz energiahordozókról.
[00:23:03]Nem kell.
[00:23:03]Egyáltalán nem kell.
[00:23:03]Sőt, a diverzifikáció nem azt jelenti, hogy levállunk az oroszról és átállunk az amerikaira.
[00:23:12]Nem ezt jelenti.
[00:23:12]Azt jelenti, hogy minél több helyről minél több félét, minél több lehetőséget megteremteni.
[00:23:19]Ezt jelentené.
[00:23:19]A másik pedig, hogy van egy nagyon kézenfekvő megoldása a problémának, hogy Zelenszki kinyitja a csapot, és akkor Magyarország nem áll útjába, hogy megkapják az egyébként szintén idióta módon összepakolt hitelt, amiből folytathatják a háborúat, ha annyira szeretnék.
[00:23:39]De azért nem fogja megtenni, mert mondom, a második dolog lép életbe, hogy eleve milyen jó, hogy elzárta, mert akkor így máris meg lehetett oldani az egyik problémát, és le lehetett választani Magyarországot is az orosz energiahordozókról.
[00:24:03]És ha még ehhez hozzátesszük azt is, hogy ők nem akarnak ilyen kézenfekvő megoldást, ők azt szeretnék, ha Orbán Viktor eltűnne a politikai életből, hogyha le sikerülne váltani a nemzeti kormányt és helyébe ültetni a Keszttybá paprikajancsit, az lenne nekik ideális.
[00:24:24]Ehhez pedig még mindig elhiszik, hogy sikerül olyan hangulatot teremteni Magyarországon a üzemanyaghiánnyal, meg az egekbe szökő árakkal, meg az egekbe szökő inflációval, hogy akkor mi majd elzavarjuk Orbán Viktort.
[00:24:36]Hát az a helyzet, drága Zelenski és Ursula, hogy ugyanannyian akarják csak elzavarni ezek után is, mint mi, akik meg nem.
[00:24:50]Hát szerintem a mi problémáink meg fognak oldódni.
[00:24:54]Én a bízom benne, hogy a barátság újra fog indulni, mármint a vezeték.
[00:24:57]A barátság az nem Ukrajnából, de mert Ukrajna rettenetes nagy bajban van pénzügyileg.
[00:25:06]Tehát fizetnék el a katonákat azért a fegyverekért és fizetni kell a rakétákért.
[00:25:10]Tehát rengeteg pénzbe kerül a háború.
[00:25:13]Megmondta tegnap ezen a sajtótájékoztató Zelke, hogy ebből akarja a katonákat fizetni, meg a fegyvereket.
[00:25:19]előbb-utóbb engedni fog, mert nem tehet mást.
[00:25:22]Ugye nagy mondás, hogy előbb fognak ők kifogyni a pénzbőlni az olajból, tehát az meg fog oldódni, de ettől a világhelyzete nem fog megoldódni.
[00:25:32]Nyilván az Európa helyzete meg különösen nem, mert azt érdemes azért felidézni, hogy mit mondott Putyin.
[00:25:38]Ugye egy Európai Bizottság szerint jövőre le kellene válni teljesen az orosz gázról mindenkinek.
[00:25:46]Putyin meg azt mondta, hogy hát akkor miért ne holnaptól váljunk?
[00:25:50]Hát akkor ők nem szállítanak többet.
[00:25:50]És most figyeljetek, mert senki nem szállít most éppen gázt Európának, mert hát ugye az iráni háború miatt megsérültek a olajmezők, gázmezők, a kikötők, a szivattyúállomások, Katar, mindenki leállította az LNG szállítást.
[00:26:05]Mi a fene lesz Európában?
[00:26:08]Honnan?
[00:26:08]Elvágták magukat a teljes idióta módon minden lehetőségtől.
[00:26:14]Északi áramlatot ugye az kedves ukrán barátaim felrobbantották.
[00:26:21]Most jó.
[00:26:22]Mi lesz így?
[00:26:22]Mi túl túl tudjuk élni, ha újraindul a barátság, mert ugye a gáz az fog jönni a török áramlaton.
[00:26:27]Ö ha szétt nem lövik azt is.
[00:26:34]Lefessük az ördögöt a falra.
[00:26:34]De mi lesz?
[00:26:36]Mi lesz a többiekkel?
[00:26:38]És ha Európa bajban van, akkor mi is bajban leszünk, mert ugye annyira össze van nyitva a világ, hogy nem nem tudunk ki kerülni ennek a befolyástól.
[00:26:45]Úgyhogy Európa urainak el kellene takarodni a fenébe, és valaki másnak átvennie az Európai Unió irányítását.
[00:26:56]Mindjárt itt a összenyitott világgal szeretném folytatni.
[00:26:59]Csak had olvassam ezt föl nektek.
[00:27:01]Még visszatérve Kapitány István fantasztikus teljesítményére a digitális mezőben olvasom.
[00:27:08]Jó.
[00:27:08]A lengyelek csináltak egy elemzést.
[00:27:16]Vajon miért?
[00:27:16]Orbán Viktor Magyar Péter digitális párharcáról.
[00:27:22]Az elemzés summázata.
[00:27:22]Most idézem.
[00:27:27]Az Orbán Viktor Magyar Péter digitális párharcban az algoritmusok organikusan jutalmazzák magyart, míg organikusan elhalványítják Orbánt.
[00:27:42]Hm.
[00:27:42]Tehát, hogy mit változott a világ?
[00:27:46]Hát Sztálinelvtársék a cenzúrát még egyszerűbben oldották meg.
[00:27:48]Valami nem tetszett, azt betiltották, aki írta, fejbe lőtték.
[00:27:56]Ma a cenzúra organikus elhalványítás.
[00:28:01]Organikusan el vagyunk halványítva.
[00:28:01]Na ennyit a lákba.
[00:28:06]És ki is Magyar Péter egyik embere?
[00:28:09]Az a Orbán Adita.
[00:28:11]Az is onnan is jött.
[00:28:12]Honnan is jött az?
[00:28:15]Az nem az Orbán Adita, de van egy, aki a metának volt a akár kis.
[00:28:17]Nem a metának volt valami atyaistene.
[00:28:20]Képzeld el, hogy mennyit a nevét mennyit halványít mennyit halványíthat organikusan, hogy a Petinek több legyen a lákja, mint Cristiano Ronaldónak.
[00:28:31]Igen.
[00:28:31]És azt minden nap büszkén megírja a Telex meg a 444, hogy a Peti milyen jó.
[00:28:39]Összenyitott világ.
[00:28:39]Egy kicsit térjünk vissza erre a kis közelkeleti konfliktusocskára.
[00:28:48]Szóval amikor a Iráni, nem tudom kicsoda, felszólítja a világ muzmányait, hogy minden muzmánnak mostantól kötelessége bosszút állni azért, ami történt meg a ajatollak halála miatt.
[00:29:09]Na most ebben az összenyitott világban ez a felszólítás és ismerve a mögöttünk levő 10 év nyugat-európai meg amerikai terrorstatisztikáit, hát hogy is fogalmazzak?
[00:29:29]Nem tölti le az embert nyugalommal.
[00:29:29]És had idézzek ide egy biztos majd a 444 megírja, hogy mennyire nem vagyok politikailag korrekt, de ez csak egy vicc, ami a Kádárrendszer vicce volt, ha még emlékeztek, hogy is szólt, vizsgázik a rendőr.
[00:29:49]És azt mondja neki a vizsgáztató, hogy mondjon négy keleti államot.
[00:29:55]És a rendőr kis töprengés után azt mondja, hogy h Afganisztán, Pakisztán, na és aztán hátasztán.
[00:30:07]És akkor ez egy jókat és most így Uzqu elteltével az volt a normalitás világa, már nem a szocializmus, hanem az, hogy amikor itt azt tudtad mondani, hogy Áfganisztán, Pakisztán.
[00:30:23]Na és aztán hát aztán és persze lehet, hogy ó szegények, mert de mi közünk van hozzá?
[00:30:32]És most eltelt 40 év és itt vannak a kis kertbe.
[00:30:36]Apukám.
[00:30:36]Á, ne Tamás Zsolt, itt vannak a kis kertbe.
[00:30:40]Szerintem ha én most egy német vagy francia szülő lennék kisgyerekekkel, akik iskolába jelen vagy kamaszokkal, akik kimennek a parkba smárolni, hát én valószínűleg egy ekkora lakattal bezárnám a kölykömet a pincébe.
[00:30:57]Á, fölöslegesen vagy ilyen borulátó Zsolt, ezt könnyedén meg lehet oldani.
[00:31:01]Én azt tanácsolnám Urszuláéknak, hogy még egy olyan 50 millió muszlimot be kell hívni Európába, hogy érezzék a nyugati világ szeretetét, és akkor nem fognak terroristáskodni.
[00:31:12]Ez ez a megoldás.
[00:31:14]Azzem igazad lehet.
[00:31:16]Bár a gyakorlat nem ezt mutatta az elmúlt időszakban.
[00:31:19]Ugyanakkor teljes mértékben igazad van Zsolt, hogy ha még nem is tudatosítja az ember magában, ha nem is fogalmazza meg olyan olyan vállalkozókkal beszélgetve, akikhez nagy a vendégköre, mert olyan szolgáltatásuk volt, elmondják, hogy egyre inkább érződik az embereken egy megfoghatatlan, megmagyarázhatatlan feszültség, szorongás, és ez mind ebből fak akad, hogy naponta olyan hírek özöne lep el, amit amivel egyszerűen nem tudsz mit kezdeni, és és nem is nem is lehet földolgozni igazán épésszel.
[00:32:03]És az a borzasztó az egészben, hogy a jelenlegi vezetői a világnak, de különösen Európának, ahelyett, hogy mindent megtennének annak érdekében, hogy csökkentsék ezt a feszültséget, szerintem direkt rájátszanak, direkt csinálják, azt akarják, hogy teljesen természetes legyen ez a fenyegetettség.
[00:32:28]Ebben szerintem az ő háborús elképzeléseik nagy valószínűséggel könnyebben rátukupálhatók a országokra, a népekre.
[00:32:40]Most gondoljatok bele, hogy ráadásul mi Magyarország kettős szorításban vagyunk, meg kettős fenyegetettségbe, mert igaz, hogy hozzánk mi nem engedtük be a a migránsokat, tehát elméletileg sokkal kevesebb iszlamista sejt, algó sejt lehet, de hát nyitottak a határok, sengeni határan, jönnek, mennek, ki tudja, kik, kik vannak itt.
[00:33:01]Most már ellenőrizzük ugye a határokat valamelyes, de hát nem tudunk minden embert megnézni.
[00:33:08]Tehát van egy iszlamista fenyegetés az egész világban egyébként Amerikában, Washingtonban például megtiltották az a katonáknak, hogy egyenruhát hordjanak a közterületeken, de hogy ugye valaki megtámadja őket, mert ha civilben vannak, akkor nem látszik rajtuk, hogy katonák Washingtonban.
[00:33:28]És a ugye mindenki azt mondja a tiszások közül, hogy nincs itt semmi.
[00:33:33]Láton nincs háború, nincs fenyegetés, de minket fenyeget Ukrajna is.
[00:33:36]Hát a fene tudja, hogy mire képesek, mire készülnek.
[00:33:39]Szóval egy ilyen helyzetben egy ilyen emberre, mint Magyar Péter bírt Magyar Péter bízni az ország irányítását, sorsát, az öngyilkosság.
[00:33:53]Nem kell nekünk terrorista, meg tudjuk mi magunkat ismerényelni.
[00:33:59]Hogy is van?
[00:34:01]Olyorban éltem én a földön, mikor az ember úgy elaljasult, hogy önként kéjjel ölt, nemcsak parancsra.
[00:34:09]S míg balhitekben hit stajtékzott, téveteg, befonták életét vad kényszerképzetek.
[00:34:19]Radnóti töredék 80 éve írta.
[00:34:22]Úgy tűnik, hogy 80 évenként nincs menekvés.
[00:34:26]Ez a ez a szomorú állapot.
[00:34:30]Nemcsak Zelenski ugrál lábszár csonttal a tűz körül.
[00:34:33]A homo sapiens egy állat.
[00:34:37]Ez a helyzet.
[00:34:39]Úgyhogy éppen ezért békemenet.
[00:34:45]Így előre talán annyit el szabad mondani, hogy ugyanaz lesz, mint a múltkorin.
[00:34:50]9-től gyülekező a bentérnél, 11-kor indulás át a Margit hídon megyünk a Kossut térre.
[00:35:01]Jöjjön mindenki, ha valamikor fontos volt.
[00:35:03]Hát most fontos.
[00:35:06]Uraim, köszönöm szépen.
[00:35:06]Önöknek köszönjük a megtisztelő figyelmet.
[00:35:10]Jövő héten találkozunk meg március 15-én a BMTen.
[00:35:16]Minden jót, viszontlátásra!