Sajtóklub - Politikai botrány
- A Szőllőutca-ügy a rendszerváltás óta az egyik legnagyobb álhír-botrány, amely a résztvevők szerint mesterkélt pedofíliavádakkal befolyásolta a 2026-os választást.
- A beszélgetők Bangó Sándort többszörösen elítélt bűnözőként írják le, és hangsúlyozzák, hogy a vádak a teljes magyar gyermekvédelmi rendszert besározták.
- A migrációs paktumról azt állítják, hogy az illegális migráció legalizálását jelenti, és vétójog nélkül kényszeríthet migránsokat Magyarországra.
- Demográfiai adatokkal érvelnek: 2026-ban a világ újszülöttjeinek csupán 6%-a születik Európában, miközben Afrikában és Ázsiában hatalmas a népességnövekedés.
- A nyugat-európai nagyvárosokban tapasztalható változásokat és az észak-írországi késes támadást hozzák fel a migráció negatív következményeiként.
- Aggodalmukat fejezik ki, hogy a nyugati elitek jogi eszközökkel (pl. pártbetiltás, letartóztatás) próbálják megakadályozni a patrióta erők hatalomra kerülését.
- A Fidesz választási vereségét részben külső titkosszolgálati akcióknak tulajdonítják, amelyeket Orbán Viktor európai példamutatása miatt indítottak.
- A védett üzemanyagár megszüntetését helyesnek tartják, de bírálják a kormányt, amiért nem maximált árként tartja fenn a korábbi védett árat.
Részletes összefoglaló megjelenítése
A Szőllőutca-ügy és a politikai botrány
A beszélgetés első nagy témája a Szőllőutca néven elhíresült ügy, amely a résztvevők szerint a rendszerváltás óta az egyik legnagyobb álhír-botrány, és érdemben befolyásolta a 2026-os választási eredményt. A műsor egy Pócsi János fideszes képviselőtől származó bejátszással indít, aki Bangó Sándor („Sanyika") ügyéről beszél, és felveti a politikai felelősség kérdését Magyar Péter, Dobrev Klára, Juhász Péter, Gulyás Gergely és Káncz Csaba vonatkozásában.
„Bang Sándorra vagy Sanyikára, hogy a köztudatba bekerült, ugye ebben neki a jogi következményét majd vállalni kell, de a kérdés a politika szempontjából, hogy Magyar Péter és Magyar Mártonnal mi lesz, mert ők nem vallanak szint, mis másolnak." – Pócsi János *
„Én kiegészíteném Pó képviselő úr szavait azzal, hogy és mi lesz Dobrevvel, meg mi lesz Juhász Petyával, akik vastagon benne vannak ebben az egész ocsmány, beccstelen aljasságban?" – Pócsi János *
A résztvevők egyetértenek abban, hogy az ügy kezdettől fogva mesterkélt, ellentmondásokkal teli, a valósághoz nem kapcsolódó történet volt. A legsúlyosabbnak azt tartják, hogy a vádak a társadalom által leginkább elítélt bűncselekményre, pedofíliára vonatkoztak, miközben semmilyen bizonyíték nem állt rendelkezésre. A beszélgetők szerint a történetet szándékosan tartották napirenden, hogy az a politikával csak felületesen foglalkozók tudatába beépüljön, majd amikor bizonyítékokra lett volna szükség, „csináltak, vettek".
„Szóval ennél mocskosabb dolgot elképzelni nem lehet. És én nagyon bízom benne, hogy a hatóságokban most oda-vissza följelentett mindenki mindenkit, van mit nyomozni, van mit kutatni." – az egyik résztvevő *
A beszélgetés során kiderül, hogy az egyik résztvevő személyesen ismeri a megvádolt politikust, aki 1977 óta a barátja. Elmondása szerint az illető soha nem csalta meg a feleségét, három gyermeket nevelnek, és sem nem homoszexuális, sem nem pedofil. A résztvevő hangsúlyozza, hogy a pedofília vádja különösen aljas, mert még ha kiderül is az ártatlanság, a megbélyegzés akkor is megmarad.
„Az érintett barátom nemhogy nem homoszexuális és nem pedofil, hanem nővel nem csalta meg soha, 1978 óta a feleségét, és egy gyönyörű családban él három gyerekkel. Na ezt az embert, ezt az embert vádolják meg ezzel." – Gajdics Ottó *
A beszélgetők élesen bírálják Bangó Sándor személyét is, akit a média egy része áldozatként állít be. Rámutatnak, hogy Bangó többszörösen elítélt bűnöző, saját bevallása szerint homoszexuális prostituáltként is dolgozott, és különböző helyeken különböző politikusokat nevezett meg. Felvetik a kérdést: ha ő az áldozat és szavahihető, akkor mit szólnak ehhez a gyermekvédelmi rendszerben felnövő többi, tisztességes életet élő fiatalok?
„Ha Bangó Sándor az áldozat, a fedhetetlen meg a szavahihető, akkor mit mondunk a több mit szól ahhoz az a maradék?" – Gajdics Ottó *
A gyermekvédelmi rendszerről szólva elhangzik, hogy Magyarországon mintegy 23 000 gyermek él a rendszerben, és velük rengeteg tisztességes szakember foglalkozik. A résztvevők szerint az egész magyar gyermekvédelmi rendszert besározták, és a nevelőszülők, nevelők most azzal szembesülnek, hogy a nyilvánosság őket is pedofilnak vagy a pedofilok kiszolgálóinak tartja. Kiemelik, hogy az Orbán-kormány több alkalommal emelte a nevelőszülők juttatásait, és átstrukturálta a rendszert úgy, hogy a gyermekek többsége ma már nevelőszülőknél él.
A résztvevők reményüket fejezik ki, hogy a Fidesz–KDNP frakció parlamenti vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi, és hogy a hatóságok heteken belül tisztázzák az ügyet. Hangsúlyozzák, hogy a TISZA többség ígérete szerint nem szab gátat az ellenzéki vizsgálóbizottságoknak, és az új szabályok értelmében igazmondási kötelezettség is terheli a meghallgatottakat.
Migrációs paktum és a bevándorlás következményei
A második nagy téma a migrációs paktum, amely július 12-én lépett életbe. A műsorban egy Orbán Viktor-beszédrészletet játszanak be, amelyben a volt miniszterelnök kifejti, hogy a paktum értelmében krízishelyzet esetén egy olyan döntési eljárásrend lép életbe, amelyben Magyarország nem tud vétózni, így a migránsokat „ránk tolják". Orbán Viktor szerint a paktum ellentétes Magyarország érdekeivel és a népszavazáson kifejezett közakarattal.
„Bejön mondjuk egy millió migrácsok magyarok, nektek jut 100000 és ez ezt eldönti valaki. Tanácson bonyolult eljárás, de egyetlen pontja sincs ennek a döntési rendszernek, ahol én meg tudnám vétózni ezt a döntést." – Orbán Viktor *
A résztvevők egyetértenek abban, hogy a migrációs paktum lényege az illegális migráció legalizálása. Rámutatnak, hogy az Európai Unióban a mai napig nem tisztázták az alapfogalmakat, és összekeverik az illegális migránsokat a legális bevándorlókkal, menekültekkel és vendégmunkásokkal. A paktum szerintük azt mondja ki, hogy a migránsokat nem kell az EU határain kívül feltartóztatni, hanem beengedik őket tranzitzónákba, ahol 12 hét alatt elbírálják a kérelmüket – miközben azonosítani sem lehet őket, mert sok származási országban hiányos az anyakönyvezési rendszer.
„2015 óta várjuk, könyörgünk, hogy tisztázzák az alapfogalmakat az Unióban. Különböztessék meg egymástól az ilyen illegális migránst, a legálisan papírokkal határátkelvőn ideérkező letelepedniágyóktól, a menekültektől, a vendégmunkásoktól, de a mai napig ezt úgy kutyulják, kavarják össze, ahogy éppen az érdekeiknek megfelelő." – az egyik résztvevő *
A beszélgetés során konkrét példaként említik az észak-írországi esetet, ahol egy Szomáliából érkezett migráns késsel támadt egy helyi lakosra, és megpróbálta lefejezni. Ez az eset a résztvevők szerint egybe kovácsolta a történelmileg kibékíthetetlen protestáns és katolikus közösségeket, és soha nem látott bevándorlásellenes, Brüsszel-kritikus pártok megerősödéséhez vezetett Írországban.
A résztvevők demográfiai adatokkal támasztják alá a migrációs nyomás mértékét. Elhangzik, hogy 1963-ban 3,5 milliárd ember élt a Földön, ma pedig 9 milliárd. A nyugati társadalmak népesedési rátája 0,5–2% között mozog, míg Afrikában és a Távol-Keleten 3% feletti. 2026-ban a világ újszülöttjeinek csupán 6%-a születik Európában és 3%-a Észak-Amerikában, míg Afrika és Ázsia adja a 85–90%-ot. A Magreb-térségben évente 10 millióval nő a népesség, és a közösségi médián keresztül ezek az emberek is látják a nyugati jólétet.
„Tehát tehát egyébként a meghívás az létezik." – az egyik résztvevő *
Felmerül a kérdés, hogy mire hívják meg ezeket az embereket, amikor a Volkswagen 50 000 munkahely megszüntetését jelentette be, és a Mercedes is hasonló lépéseket fontolgat. A résztvevők szerint a migrációs paktummal kapcsolatban Orbán Viktornak igaza van abban, hogy ezt a folyamatot csak egyszer lehet elrontani: „Ide egyszer bejönnek és vége van."
A beszélgetők élesen bírálják a magyar „gyermekvédőket" is, akik a Szőllőutca-ügy óta a gyermekvédelem élharcosaiként lépnek fel. Azt javasolják, hogy utazzanak el Angliába tanulmányútra, ahol migráns bandák közel két évtizeden keresztül fehér angol kiskorú lányok ezreit erőszakolták, miközben a hatóságok félrenéztek, nehogy rasszistának tűnjenek. Az ügyet felgöngyölítő újságírót, Bódis Krisztát pedig nemrég letartóztatták a londoni reptéren.
„Na oda tessék kimenni. Ké bódis vagy hívják? Kriszta. Bód Kriszta. Egy egy jó kis tanulmányútra. Krisztike, ki lehet szaladni Londonba, azt ott érdeklődjél, hogy mit csináltak két évtizeden keresztül a barátaid." – az egyik résztvevő *
A résztvevők személyes tapasztalatokra is hivatkoznak: szerintük aki elutazik egy nyugat-európai nagyvárosba, saját szemével láthatja a változásokat. Példaként említik, hogy a londoni Hyde Parkban már alig lehet európai embert látni. Hangsúlyozzák, hogy Budapesten és Magyarországon azért nincs hasonló helyzet, mert e mögött politikai döntések és a társadalmi igények felismerése áll.
A patrióta erők előretörése Európában
A beszélgetés harmadik nagy témája az európai patrióta, bevándorlásellenes és szuverenista erők megerősödése. Egy újabb Orbán Viktor-bejátszás szerint a magyar választási vereség ellenére a történelmi folyamat folytatódik, és a patrióta erők tovább fognak erősödni Európában.
„Szerintem egyetlen választás, egyetlen választási vereség sem írja felül ezt a történelmi folyamatot. Egész Európában mi arra számítunk, hogy ez így is marad." – Orbán Viktor *
A résztvevők ugyanakkor aggodalmukat fejezik ki amiatt, hogy a nyugati elitek minden eszközzel megpróbálják megakadályozni a patrióta erők hatalomra kerülését. Példaként hozzák fel, hogy Németországban az AfD 30% feletti támogatottsággal rendelkezik, miközben a kormánypártok együttesen is alig érik el a 20%-ot. Félő, hogy ha élesedik a helyzet, a német alkotmánybíróság be fogja tiltani az AfD-t, vezetőjét pedig letartóztatják. Franciaországban már most elkezdték „kikezdeni" Bardellát.
„Hát hiszen ez a szép újvilág és a csodálatos nyugaton valósággá vált orvveli demokráciának ez a lényege. Olyan politikai erő lesz a legnépszerűbb, amelyik a hivatalos és elfogadott politikai erőknek nem tetszik. Hát legfeljebb tiltjuk, legfeljebb elvisszük a vezetőjét, legfeljebb megvádoljuk mindennel, legfeljebb megrágalmazzuk." – az egyik résztvevő *
A beszélgetők szerint a társadalmak türelme addig fog tartani, amíg be nem következik egy súlyos gazdasági válság vagy más külső sokk, amely a jelenleg csak egyes városrészekre korlátozódó problémákat az egész országra kiterjeszti. Franciaországban azért is van nagy bajban a globalista elit, mert nincs egy olyan „előregyártott" jelöltjük, mint amilyen Macron volt. Így könnyen előfordulhat, hogy a patrióták ellenfele a második fordulóban egy kommunista jelölt lesz, ami Brüsszelben komoly aggodalmat kelt.
A résztvevők kiemelik a közelgő német tartományi választások jelentőségét: szeptemberben és októberben két kelet-német tartományban és Berlinben szavaznak, és az egyik helyen az AfD akár abszolút többséget is szerezhet. Ez azért is fontos Magyarország számára, mert a politikai folyamatok globalizálódnak, és ami Németországban vagy Franciaországban történik, az kihat az egész kontinensre.
A beszélgetés során elhangzik egy önkritikus megjegyzés is a Fidesz választási vereségével kapcsolatban: a résztvevők szerint tévedés lenne csak külső tényezőkben keresni a bukás okait, magukba is kell nézniük. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy a választási eredményben óriási szerepet játszottak a külső titkosszolgálati és politikai akciók, amelyeket pontosan azért indítottak Magyarország ellen, mert Orbán Viktor és rendszere rossz példát mutathatott Európának.
„Tudomásul kell venni, hogy olyan mértékű, titkosszolgálati és egyéb politikai akció végeredménye lett az, ami Magyarországon a választáson történt, amelyet még egyszer mondom, pontosan azért indítottak hazánk ellen, mert már egy évvel ezelőtt arról beszéltek, hogy nagyon rossz példát mutathat Európának Orbán Viktor és rendszere, és mindenféleképpen meg kell akadályozni." – az egyik résztvevő *
A beszélgetők felhívják a figyelmet arra, hogy a polgári oldalnak nem négy, hanem csak három éve van a következő választásokig, mert a 2029-es európai parlamenti választások meghatározóak lesznek a 2030-as magyar választások szempontjából. A 2029-es EP-választást pedig jelentősen befolyásolják a jövőre esedékes német és francia választások.
A résztvevők egy súlyos figyelmeztetéssel zárják ezt a témát: Bogár Lászlót idézve felvetik, hogy a nagy tektonikus változások, a hatalom újraosztása a világban az emberiség történetében soha nem ment végbe hatalmas háborúk, világégés nélkül.
Az üzemanyagárak és a védett ár megszüntetése
A beszélgetés utolsó témája a kormány azon döntése, hogy megszünteti a védett üzemanyagárat. A bejátszott kormányzati közlemény szerint a világpiaci árak csökkentek, a forint erősödött, és az árak több helyen a védett ár szintje alatt vannak. A kormány ugyanakkor fenntartja a lehetőséget, hogy ha a piaci helyzet indokolja, az energetikáért felelős miniszter rendeletben újra megállapíthat hatósági árat.
A résztvevők emlékeztetnek arra, hogy Magyar Péter a kampányban azt ígérte, azonnal bevezeti a 480 forintos benzinárat, és azt állította, hogy a védett ár is „humbug". A kormány azonban most a védett ár megszüntetése mellett döntött, és a résztvevők szerint a kérdésekre hárítás, mellébeszélés vagy a szokásos Fidesz-korszakra való hivatkozás a válasz.
„Igen, csak a kampányban még Magyar Péter azt a mondatot mondta, hogy és azt tudják, hogy a védett ár is egy humbug. Ezzel a humbuggal búczunk el." – a műsorvezető *
A beszélgetők felvetik, hogy a volt kormánypártiak konstruktív javaslatot tettek: a védett árat maximumnak kellene kijelölni, hogy ha az olajár ismét 130 dollár fölé emelkedik, akkor se mehessen a benzin és a gázolaj ára a korábbi védett ár fölé. Ehelyett a kormány azt kommunikálja, hogy majd ha bekövetkezik a drágulás, akkor újra kitalálják a védett ár mértékét – amit a résztvevők puszta látszatcselekvésnek tartanak.
A beszélgetés során szóba kerül Ruszin-Szendi Romulusz honvédelmi miniszter is, aki a résztvevők szerint azt állította, hogy nincs háború, miközben a hírek szerint egyre durvább eszkaláció zajlik Ukrajna és Oroszország között. Felmerül a kérdés: mi történik, ha Oroszország leállítja a Barátság kőolajvezetéket?
A résztvevők utalnak arra is, hogy a Shell három embere is helyet kapott a kormányzatban és a parlamentben, ami szerintük azt jelenti, hogy „előbb-utóbb valamit virítani kell a Shell felé". A beszélgetés végén az egyik résztvevő korrekten megjegyzi, hogy a döntés helyes, de egyben azt is igazolja, hogy a védett ár bevezetése a családok és vállalkozások védelme, valamint az infláció visszaszorítása érdekében annak idején helyes lépés volt.
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- „Magyar Péter és Magyar Mártonnal": Az átiratban szereplő „Magyar Márton" név nem azonosítható egyértelműen. A referencialistában nem szerepel ilyen nevű személy. A szövegkörnyezet alapján valószínűleg ASR hibáról van szó, de a helyes alak nem rekonstruálható egyértelműen (lehet, hogy „Magyar Péter és mások", esetleg egy másik TISZA-s politikus neve torzult el). A későbbiekben Magyar Péter egyértelműen szerepel.
- „Kánc Csaba": A név valószínűleg Káncz Csaba újságíróra utal, de az átiratban következetesen „Kánc" alakban szerepel. A referencialistában nem található, így a pontos névhasználat bizonytalan.
- „Ruszin Sandi Romulus": A „Sandi" nagy valószínűséggel ASR hiba, a helyes név Ruszin-Szendi Romulusz. A referencialista alapján javítottuk.
- „Bód Kriszta": A név valószínűleg Bódis Kriszta újságíróra utal, de az átiratban „Ké bódis", „Bód Kriszta" és „Krisztike" alakokban szerepel. A pontos név nem teljesen egyértelmű, de a kontextus (a londoni reptéren letartóztatott újságíró) alapján Bódis Kriszta valószínűsíthető.
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:11]Jó estét kívánok.
[00:00:11]Sajtóklub Kovács Andrással, Gajdics Ottóval és Szabó Lacikával.
[00:00:16]Szia Lacika.
[00:00:16]Szevasztok.
[00:00:18]Szia Zsolti.
[00:00:18]Szervusztok mindenkinek.
[00:00:22]Nem tudom miért mondtam Lacikát, de olyan jó.
[00:00:23]De cuki, cuki gyerekek.
[00:00:27]Ismét a Szőllőutca meg Bangó Sándortól hangos a közélet.
[00:00:35]Nézzük is meg bemelegítésképpen Pócsi János szavait, hogy mit is mondott az ügyről.
[00:00:45]Bang Sándorra vagy Sanyikára, hogy a köztudatba bekerült, ugye ebben neki a jogi következményét majd vállalni kell, de a kérdés a politika szempontjából, hogy Magyar Péter és Magyar Mártonnal mi lesz, mert ők nem vallanak szint, mis másolnak.
[00:01:04]Odajöhettek volna a sajtótájékoztatóra, kérdezhettek volna, szembesítettek volna, hogy bármit csináltak volna?
[00:01:13]Én kiegészíteném Pó képviselő úr szavait azzal, hogy és mi lesz Dobrevvel, meg mi lesz Juhász Petyával, akik vastagon benne vannak ebben az egész ocsmány, beccstelen aljasságban?
[00:01:27]Hm.
[00:01:30]Velük mi lesz?
[00:01:32]És folytassuk ezt a sortató Gergellyel és Kánc Csabával is, akik szintén ők voltak gyakorlatilag az eredeti forrás, ahonnan az egész elindult.
[00:01:40]Ezt ne felejtsük el, ugye ez már több hónappal ezelőtt volt.
[00:01:43]Nagyon bízom benne, hogy az első lépésben a Fidesz és a KDNP frakciója azt fogja kezdeményezni, hogy egy nagyon erős parlamenti vizsgáló bizottságra tesznek javaslatot.
[00:01:57]Szerintem ebben a helyzetben ez lenne a legjobb lépés, mivel a Tiszás többség rengetegszer elmondta, hogy most már semmilyen gátat nem fognak szabni az ellenzéki vizsgálóbizottságnak, és egy ilyen vizsgálóbizottság szerintem az összes érintettet nyugodtan beívhatná.
[00:02:11]Ugye most már elfogadták az ráadásul ott most már igazmondási kötelezettség, börtönbüntetésel feny pénzbüntetés pontosan.
[00:02:17]Úgyhogy reméljük ez lesz a másik része a dolgoknak.
[00:02:21]Szerintem azért itt mégis csak a most már kezd összeállni a kép lassan.
[00:02:23]Még csak szerintem azért 90 óta az egyik legnagyobb álhír botránnyal állunk szemben, ami ráadásul szerintem érdemben befolyásolta a választási eredményt.
[00:02:35]Annyit mindenképpen, hogy a Tiszának szerintem biztos, hogy nem lett volna kétharmada, hogyha nincs az egész Szőllőutca körüli helyzet.
[00:02:40]Kétharmada biztos nem lett volna.
[00:02:45]Úgyhogy ennek fényében is nagyon bízom benne, hogy az következő hetekben minden újabb és újabb részleteket megtudunk, és az ügyészség pedig felgyorsítja a vizsgálatokat, amiket ugye beígérte, hogy mindent kivizsgálnak és mindent elemeznek majd.
[00:03:01]És ha már Kánc, akkor léphetünk tovább, mert kérdés, hogy Kánc melyik titkosszolgálat kifizetési jegyzékén nem találta magát éppen a németén, vagy a németek által megbízott lengyelén, vagy ki tudja.
[00:03:15]Szóval az a helyzet, hogy kezdettől fogva látszott ezen az egészen, hogy művik, kreált, csinált, ellentmondásokkal teli, a valósághoz semmilyen módon nem kapcsolódó történetről van szó.
[00:03:29]És a a legundorítóbb az egészben az, hogy olyan bűncselekménnyel vádoltak meg kormánypolitikusokat, vagy kormánypolitikust, amelyik az egész magyar társadalomban az egyik leg mélyebben elítélt és visszautasított dolog.
[00:03:52]És ö anélkül, hogy hogy bármiféle bizonyítékot föl tudtak volna hozni, ö folyamatosan olyan szinten tartották napirenden, hogy a politikával, a közlettel csak felületesen foglalkozók agyába teljesen behívódott és és beépült.
[00:04:11]És amikor eljött az a pillanat, hogy bizonyítékokra is szükség lett volna, hogy ezt tovább melegen tudják tartani, hát akkor csináltak, vettek.
[00:04:23]Szóval ennél mocskosabb dolgot elképzelni nem lehet.
[00:04:25]És én nagyon bízom benne, hogy a hatóságokban most oda-vissza följelentett mindenki mindenkit, van mit nyomozni, van mit kutatni.
[00:04:36]Derítsék már ki tényleg, hogy itt mi történt, mert ez a magyar politika történet egyik legsötétebb fejezete.
[00:04:41]És ne tartson évekig, hanem hanem hetekig, hónapokig maximum, de inkább hetekig.
[00:04:52]Mert, mert ugye szóval a pedofília az egyik legocsmányabb büntet, amit el lehet követni, és nyilván nem ér hozzá, de majdnem, hogyha viszont valakit aljas módon igaztalanul bizonyítékok nélkül vádolnak meg pedofíliával, amiről aztán kiderül, hogy nem is igaz, mert ugye sajnos tudjuk, hogyan működik egyrészt a média egy jelentős része, másrészt meg az emberek egy jelentős része, hogy on, ha már egyszer belekeveredtél, már nem mosod le magadról.
[00:05:20]Úgy jó, mondhatnak bármit, nem zörög a úgy van az.
[00:05:23]Na most ezért kell ebben az ügyben heteken belül és tényleg dolgozzanak a hatóságok, dolgozzon az ügyészség, dolgozzon a rendőrség, dolgozzon, akinek ezzel dolga van, hogy ez heteken belül tisztázódjon, hogy itt ki mond igazat, hogyan mond igazat, mit tett, mit nem tett, hogyan fizette le, hogyan nem fizette le, mit csinált.
[00:05:44]Ez legyen legyen világos.
[00:05:44]És van még egy dolog, ami aminek az a dolgon túlmutató jelentősége van.
[00:05:49]Szóval 23000 gyerek van Magyarországon a gyerekvédelem rendszerében nagyjából.
[00:05:56]Ezeket a gyerekeket rengeteg tisztességes, normális, felkészült, elhivatott szakember dolgozik velük, foglalkozik velük.
[00:06:06]Nevők, pedagógusok, nevelőszülők, nevelő családok.
[00:06:09]Nem tudom a számukat, de biztos, hogy ezres nagyságrendben vannak.
[00:06:14]Most ezek szerencsétlenek mind be vannak sározva mind az egész magyar gyerekvédelmi rendszerben, amiben egyrészt rengeteg dolog fejlődött.
[00:06:23]Most nem mennék bele abba, hogy hogyan sikerült átstrukturálni úgy, hogy ma már a gyerekek nagyon pici része van csak nevelőintézetben, és a többségük nevelőszülőknél van, hogy a nevelőszülők pénzét azt hogyan emelte meg az Orbánkormány több alkalommal is egyébként, és a többi, és a többi, de ezek az emberek most mind azzal néznek szembe, hogy a nyilvánosság őket ugyan blok pedofilnak meg aljas pedofiloknak kiárusító embereknek tartja.
[00:06:51]Ez borzalmas.
[00:06:54]Igen, akkor két dolgot én is hadd tegyek hozzá.
[00:06:58]Biztos nektek is van olyan barátotok, akiért tűzbe mennétek.
[00:07:05]Na hát a megvádolt politikus, nekem ilyen barátom.
[00:07:13]1977 szeptember 1jén léptünk be a Szilágyi Erzsébet Gimnázium kapuján, és ültünk egypadba.
[00:07:23]És azóta a barátom 16 éves korában ismerkedett meg a szintén osztálytárs lány lánnyal, aki a felesége.
[00:07:36]Az érintett barátom nemhogy nem homoszexuális és nem pedofil, hanem nővel nem csalta meg soha, 1978 óta a feleségét, és egy gyönyörű családban él három gyerekkel.
[00:07:51]Na ezt az embert, ezt az embert vádolják meg ezzel.
[00:08:03]A másik, amit mondani szeretnék, itt is el kell mondjam, már tegnap is elmondtam, ugye azt hallgatom mindenhonnan, hogy ez a Bangó ez egy ő ő ő a szerencsétlen nyomorult áldozat, aki természetesen teljesen szavihető.
[00:08:27]Na most gyerekek, nyilván mi, akik normális családban, szerető családban nőttünk fel, el sem tudjuk képzelni.
[00:08:37]Én legalábbis nem tudom, hogy milyen lehet felnőni egy nevelőintézetben.
[00:08:47]Iszonyatos lehet.
[00:08:47]És nyilván, hogy minden szerencsétlen gyerek, akinek ez a sors jut, az valamilyen szinten áldozat.
[00:08:56]áldozata a sorsnak.
[00:08:59]Na de ez a nevezett gyerek, vagy most már felnőtt, többszörösen elítélt bűnöző rablásokért, saját bevallása szerint homoszexuális prostituárként is szokta keresni a kenyerét, és ő az áldozat, akinek minden szavát el kell hinni.
[00:09:23]Hadd tegyem föl azt a kérdést.
[00:09:23]Mit mondtál?
[00:09:24]Hány gyerek van a ma?
[00:09:26]23000 körül van.
[00:09:28]Van 23000 gyerek ma ebben a rendszerben.
[00:09:32]És ebből mondjuk 22000 az iszonyatos sorsa ellenére ott felnőve tisztességes emberként él.
[00:09:44]Ha Bangó Sándor az áldozat, a fedhetetlen meg a szavahihető, akkor mit mondunk a több mit szól ahhoz az a maradék?
[00:09:53]Mondjuk nem tudom, hogy mennyi lesz belőlük bűnöző, de szerintem a döntő többségük normális emberként fog.
[00:10:00]Ők mit szólnak ehhez, hogy az ő kis sanyikájuk ma az angyalka meg a szent.
[00:10:06]Szóval én még ilyen undorító penetrán hügyet én még az életemben nem láttam.
[00:10:10]Mindegy, reméljük, hogy nagyon hamar kiderül.
[00:10:16]Ráadásul én úgy tudom, hogy nevezet Sanyika különböző helyeken különböző Zsolti bácsyikat nevezett meg, csak hogy ide-oda bement és ott bemondott egy nevet.
[00:10:30]Egyik politikus, másik politikus.
[00:10:30]Bravó!
[00:10:33]Haladjunk tovább, mert a másik forró téma az most ugye a migráció, migráns paktum.
[00:10:39]Ez mikor?
[00:10:39]Júli 12 óta élesedett.
[00:10:43]Hát itt is jó lenne bármit tisztán látni, de semmit nem látunk tisztán.
[00:10:50]Viszont Orbán Viktor hozzászólt.
[00:10:50]Nézzük.
[00:10:58]nagy arányú beáramlás történik, mondjuk krízishelyzet jön létre, akkor egy sajátos döntési eljárásrendet határoz meg a migránsi migráns paktum arról, hogy hogyan osszák szét a nagy számban beérkezett migránsokat.
[00:11:11]És itt nincs egy hang nincs egyhangúság az eljárás egyetlen elemében sem, tehát sehol sem tudod megvétózni.
[00:11:17]Az azt jelenti, hogy bejön mondjuk egy millió migrácsok magyarok, nektek jut 100000 és ez ezt eldönti valaki.
[00:11:26]Tanácson bonyolult eljárás, de egyetlen pontja sincs ennek a döntési rendszernek, ahol én meg tudnám vétózni ezt a döntést.
[00:11:33]Tehát ránk ránk tolják őket.
[00:11:36]Mi megvégtük magunkat, nem engedtük be őket, mások beengedték, azt ránk tolják őket.
[00:11:39]Szerintem ez mind rossz, úgy ahogy van.
[00:11:40]Tát a migrációs paktum se így, se más formában nem fogadható elentétes Magyarország érdekeivel.
[00:11:47]Sőt, ellentétes azzal a közakarattal is, amely megmutatta magát egy népszalvazáson.
[00:11:58]No, szerintetek csak idő kérdése, hogy mindaz, amiről Orbán Viktort beszélt, rögvalósággá váljon?
[00:12:08]És ha igen, akkor mi lesz annak a következménye?
[00:12:13]legegyszerűbb a következményeket megnézni akkor, hogyha valaki kinyitja most a brit újságokat, és megnézi azt, hogy az Európai Unió különféle rendszerén átjutott egy szomáliai migráns, végül eljutott Nagy-Britániába, végül eljutott Észak-írországba, ott pedig késsel támadt és próbált lefejezni egy ottani lakost.
[00:12:34]És ez az egész történet ugye gyakorlatilag erről szól minden a brit sajtóban.
[00:12:41]Sikerült elérni azt, hogy az általunk jól ismert ugye több évszázados ír brit ellentét gyakorlatilag egyik napról a másik napra északírország utcáiról.
[00:12:49]A két tábor protestáns, katolikus egyesült, hogy ez az egész dolog, ez így nem maradhat, mert ami folyik Írországban, észak-Írországban, az most már tarthatatlan.
[00:13:01]Ennek is az eredménye például, amiről nagyon nem beszél a magyar közvélemény se, hogy Írországban például soha el nem tudta képzelni senki, hogy egy olyan pártok megerősödjenek, akik egyértelműen bevándorlásellenesek, Brüsszel kritikusak, ott ott nagyjából hosszú évtizedekig teljesen egyhangúság volt.
[00:13:19]Ez ezt okozza a migráns paktum.
[00:13:19]És ez az egész dologban az, hogy egy ilyen csűrt csavart módszerrel el mindenki azt mondja, hogy persze ezek most már nem illegális migránsok, mert az automatikusan legálissá teszi őket a rendszer, hogyha te egy tranzit állomásról menekültáborban regisztrálsz.
[00:13:39]Erről szól a migránsakt.
[00:13:42]elhatározták, miután rájöttek, hogy az illegális migrációval azért az Európai Unió tagállamai lakosságának jelentős többsége nem tud azonosulni, hát akkor tegyük legálisá.
[00:13:54]Erről szól az egész.
[00:13:57]2015 óta várjuk, könyörgünk, hogy tisztázzák az alapfogalmakat az Unióban.
[00:14:05]Különböztessék meg egymástól az ilyen illegális migránst, a legálisan papírokkal határátkelvőn ideérkező letelepedniágyóktól, a menekültektől, a vendégmunkásoktól, de a mai napig ezt úgy kutyulják, kavarják össze, ahogy éppen az érdekeiknek megfelelő.
[00:14:25]És most mondom, ez ez a legbecstelenebb és a legundorítóbb, amikor azt mondják, nem kell illegális bevándorlás, hát akkor tegyük legálissá hadd jöjjenek.
[00:14:38]Szóval ez elképesztő.
[00:14:41]Sokan talán ráleegyintenek erre a mondatára Orbán Viktornak, hogy azt jelenti, hogy mondjuk bejön 1 millió migráns.
[00:14:48]Hát hogy lenne itt 1 millió migráns?
[00:14:50]Csak a Magreb térségben, tehát Észak-Afrikában, Marokkótól Egyiptomig minden esztendőben 10 millióval többen vannak.
[00:15:00]Tehát nem egy, tehát annyival több ember él minden évben, annyival több ember születik minden évben ebben a térségben.
[00:15:10]És akkor még hol van Fekete Afrika, Nigéria, melyik hamarosan a világ egyik legnagyobb, második legnagyobb országává válik népesség tekintetében.
[00:15:19]Hol van a Közelkelet?
[00:15:22]És aztán hol vannak Bangladesh, Pakisztán, a közép-ázsiai országok.
[00:15:27]Innen 1 millió ember az öt perc alatt érkezik.
[00:15:30]Nem évek alatt, öt perc alatt.
[00:15:34]És ugye ezekben az országokban víz az nincs, meg élelmiszer nincs, meg normális ellátás nincs, de mobiltelefon azért van, meg meg internet azért van.
[00:15:44]És ott is pörgetik a közösségi médiát, és ott is azt látják, hogy egyébként Írországban, meg Svédországban, meg Dániában, meg Magyarországon, a McDonald'sban ott kidobják a kaját, amit nem esznek meg.
[00:15:58]Hát az éppen lehetne az enyém is, amit ott kidobnak.
[00:16:00]Tehát tehát egyébként a meghívás az létezik.
[00:16:02]Ez a migrációs paktum pedig azt mondja, hogy ha megérkeznek ezek az emberek ekkora mennyiségben, akkor ne fogd meg az Európai Unió határain kívül őket, hanem engedd be tranzit zónákba, és 12 hét alatt bíráld el, hogy ő most jogosan jön vagy nem jogosan, ő illegális vagy legális.
[00:16:25]Úgy, hogy papírja nincs.
[00:16:28]Identifikálni nem lehet, mert honnan fogod összeszedni?
[00:16:31]Bangladesből?
[00:16:31]Most nem nem semmi bajom bangladsel, de a bangladesi, hogy mondjam anyakönyvezési rendszer az köztudott lehet, hogy hagy némi kívánivalót mag azt identitását alak találd meg, tartsd itt 12 hétig, mondd neki, hogy jó lesz ez a tranzittábor, addig semmi probléma, majd elbíráljuk és aztán majd meglátjuk, mi lesz veled.
[00:16:54]Ne ne szökjel, ha kérhetünk szeretettel.
[00:16:56]Maradj itt belől.
[00:16:59]Na most ezt a rendszert kaptuk a nyakunkba.
[00:17:01]És erre mondja azt Orbán Viktor, hogy ez úgy ahogy van elfogadható.
[00:17:05]Jó, hogy mondtad a ezt a népesedés ügyet.
[00:17:09]Belegondoltatok már 63-ban megszületek.
[00:17:13]3,éss fél milliárd ember él a földön.
[00:17:17]Eltelt 63 év és 9 milliárdan vagyunk.
[00:17:21]Igen.
[00:17:24]És ez a szaporulat, ez úgy néz ki, hogy a nyugati fehér ember az 052 között oszcillál, mint népesedési ráta.
[00:17:38]Afrika távolkelet meg 3 nöt.
[00:17:44]Azért nem kell ehhoz zseninek és matematikusnak lenni, hogy az ember kitalálja, hogy előbb-utóbb ide fognak jönni.
[00:17:51]és meg fognak minket enni kultúránkkal, civilizációnkkal és mindenünkkel együtt.
[00:17:57]És a második rész elején, ha megengeditek, még ehhez lenne egy mondatom.
[00:18:02]Rövid szünet, és aztán jövünk vissza.
[00:18:21]Folytatjuk a sajtóklubot Kovács Andrással, Gajdics Ottóval, Szabó Lászlóval.
[00:18:27]És még egy picit maradjunk itt a migrációs kérdésnél.
[00:18:29]András, neked van néhány számadatod?
[00:18:32]Igen, igen.
[00:18:32]Most jelent meg a legújabb kielemzés, statisztika arról, hogy 2026-ban, tehát az idei évről beszélünk, várhatóan a világ összes újszülöttjének csupán 6%-a fog Európába és 3%-a Észak-Amerikában megszületni.
[00:18:47]Afrika és Ázsia pedig kiteszi ugye a 85-90%-át az újszülötteknek.
[00:18:53]Ez a két kontinens, ez mindent elmond.
[00:18:55]És itt szóba került a meghívás, erre még gyorsan reagálnék.
[00:18:59]Tehát, hogy mire hívjuk meg ezeket az embereket?
[00:19:02]Csak tegnap jelentette be a Volkswagen, hogy 50000 munkahelyet fog megszüntetni a következő években.
[00:19:06]Am és a Mercedes se viccel.
[00:19:08]Igen.
[00:19:10]És aminek van egy továbbgyűrűző hatásai.
[00:19:12]Tehát tehát mire hívjuk meg ezt a rengeteg embert?
[00:19:14]Mit fognak csinálni a ha az európaiak nem kapnak munkát?
[00:19:19]egyébként én még csak azt akartam elmondani, ugye ez a belfasti eset, ahogy te is mondtad, a az iszonyaton és a felfoghatatlanságán túl tényleg egybe kovácsolta a kibékíthetetlen északír protestáns, katolikus ellentétet.
[00:19:38]És csak így a az első témánkhoz kapcsolódóan itt a magyar fantasztikus gyermekvédők, akik Szőllőutca óta hát aztán itt minden a gyerekvédelem, majd ők én kiküldeném őket egy tanulmányútra Angliába, hogy vizsgálják már meg, hogy az mégis hogy volt a fényességes nyugaton, hogy migráns bandák közel két évtizeden keresztül fehér angol kiskorú lányok ezreit erőszakolták, és a hatóság félrenézett, nehogy rasszistának tűnjön.
[00:20:17]És aki az egész ügyet felgöngyölítette, azt most tartóztatták le a reptéren Londonban, mert ugye ő szélső jobboldali.
[00:20:26]Na oda tessék kimenni.
[00:20:30]Ké bódis vagy hívják?
[00:20:33]Kriszta.
[00:20:34]Bód Kriszta.
[00:20:34]Egy egy jó kis tanulmányútra.
[00:20:36]Krisztike, ki lehet szaladni Londonba, azt ott érdeklődjél, hogy mit csináltak két évtizeden keresztül a barátaid.
[00:20:45]Ezt egyébként én nem értem, hogy ma ma tényleg egy nyugat-európai városba elmenni egy hosszú hétvégére, vagy egy hétvégére venni egy fapados repülőjegyet, tényleg pár 10000 Ft.
[00:20:57]Tehát magyarok 100zrei, százezrei simán engedhetik meg maguknak és engedik is meg maguknak, hogy elmenjenek Párizsba, Londonba, Madridba, Berlinbe, nem tudom, és talán még kisebb városokba is egy jó hétvégi kirándulásra.
[00:21:09]Hát azok nem néznek körül az utcán.
[00:21:15]Tehát és és hát nyilván nektek is egy csomó ilyen személyes tapasztalatotok van, hogy hazajön valaki Londonba és azt mondja, hogy a hde park az elesett.
[00:21:23]Tehát a H parkon nem tudsz végigsétálni úgy, hogy európai embert lát.
[00:21:25]Tehát, hogy és amikor és hazajön, és nem érti, hogy az ott nem az itthon, nem azért nem úgy van, mert mert ide nem szeretnének jönni, vagy itt nem, hanem azért, mert emögött politikai döntések, emberi elhatározások vannak, hogy ez nem így van Budapesten, és nem így van Magyarországon.
[00:21:45]Nem véletlenül alakult ez így, hanem emögött politikai megfontolások és társadalmi a társadalmi igényeknek a felismerésé.
[00:21:53]Ja, és a végére azt szintén Orbán Viktor mondta többször még miniszterelnökként, és milyen igaza van, hogy ez az, amit csak egyszer lehet elrontani.
[00:22:06]Ide egyszer bejönnek és vége van.
[00:22:09]Most szigorították a kitoloncolási feltételeket és szabályokat, csak a Laci Eszme futtatására visszatér, hova toloncoljátok ki őket, mikor azt se tudjátok, honnan jöttek kicsodák.
[00:22:19]Tehát elmebaj az egész úgy ahogy van.
[00:22:22]Jó.
[00:22:22]Na, viszont remélhetőleg abban is igaza van Orbán Viktornak, hogy szerintem leginkább az imént tárgyalt migrációs ügyek miatt nyugaton a patrióta erők egyre erősebbek.
[00:22:42]Nézzük meg, mit mondott Erről.
[00:22:50]Európában folytatódik a patrióta politikai szervezetek, közösségek és pártok előretörése.
[00:23:00]Szerintem egyetlen választás, egyetlen választási vereség sem írja felül ezt a történelmi folyamatot.
[00:23:05]Egész Európában mi arra számítunk, hogy ez így is marad.
[00:23:11]és bevándorlásellenes és szuverista párti politikai erők Európában az előttünk álló hónapokban és években tovább erősödnek majd.
[00:23:28]Ez minden bizonnyal így van, meg így lesz.
[00:23:31]Az én félelmem viszont a következő.
[00:23:35]Ugye most 30% fölött van Németországban az AFD.
[00:23:41]a kormánypártok együttesen alulról próbálják súrolni a 20%-ot.
[00:23:47]Ez így nagyon jó.
[00:23:47]Csak ha majd élesedik a helyzet, akkor majd be fogja tiltani a német alkotmánybíróság az AFD-t.
[00:23:59]Valószínűleg majd elviszik, letartóztatják a vezetőjét.
[00:24:04]Franciaországban már most elkezdték a Bárdellát megint kikezdeni, meg hogy ez meg az meg, és mindenhol ez lesz.
[00:24:13]Hát hiszen ez a szép újvilág és a csodálatos nyugaton valósággá vált orvveli demokráciának ez a lényege.
[00:24:22]olyan politikai erő lesz a legnépszerűbb, amelyik a hivatalos és elfogadott politikai erőknek nem tetszik.
[00:24:37]Hát legfeljebb tiltjuk, legfeljebb elvisszük a vezetőjét, legfeljebb megvádoljuk mindennel, legfeljebb megrágalmazzuk.
[00:24:47]És akkor az a kérdés, hogy hogy lesz ebből békés úton patrióta hatalomátvétel?
[00:24:55]Ha meg nem lesz, mert bármi áron megakadályozzák, akkor a nevezett társadalmak türelme meddig fog tartani?
[00:25:04]nevezett társadalmak türelme addig fog tartani, amíg nem következik be valamilyen súlyos gazdasági válság, vagy esetleg valamilyen külső, más egyéb külső sok, vagy belső sok, amikor mondjuk eléri a ezek az áldatlan állapotok, ami egyelőre csak mondjuk Párizs, London vagy akár Brüsszel bizonyos része korlátozódnak, mondjuk ez még jobban felüti a fejét, és már más vidékekre is átterjed azott országon belül.
[00:25:32]akkor akkor lehet egy olyan változás, amikor már nem lehet elég a politikusok betiltása, eltiltása, de Franciaországban ott azért is van nagyon nagy bajban úgymond ez a globalista elit, mert láthatóan nincs nincs nincs nincs nincs egy olyan kiválóan legyártott, előregyártott jelöltjük, mint amilyen Macron volt.
[00:25:51]Ez a akkor még viszonylag fiatal volt, lendületes, jóképű, kicsit nagyon hasonlít a magyar példára, amit legyártották a Macront.
[00:26:00]Most ilyen jelöltje nincsen az ottani jobb, há nem is jobb középnek, ezt a liberális tábornak.
[00:26:07]Úgyhogy Franciaországban könnyen lehet, hogy a patrióták ellenfele a második fordulóban az elnökválasztáson egy kommunista jelölt lesz.
[00:26:15]Ettől tartanak most a legjobban Brüsszelben, mert egy ilyen felállás esetén hát egyértelmű, hogy ki fog nyerni.
[00:26:20]Úgyhogy nagyon izgalmas.
[00:26:20]Ami még nagyon érdekes, szerintem Németországban most fognak eldőlni a nagy dolgok szeptemberben, októberben, ugye két kelet-német tartományban és Berlinben lesz választás, és mindenhol úgy tűnik, hogy az egyik helyen könnyen elképzelhető, az AFD abszolút többséget is képes lehet szerezni.
[00:26:40]Az am Magyarországon történt, az pontosan azt támasztja alá, hogy ezt nagyon jól látják a globalista balliberális erők is nyugaton, hogy milyen előretörés történik patrióta oldalon szerte Európában.
[00:26:55]Nem véletlen, hogy minden eszközt, minden erőt mozgósítottak azért, hogy Magyarországon ez az erős patrióta politikai tábor vereséget szenvedjen.
[00:27:07]Április 12-e óta folyik a vita, hogy mi okozta a bukásunkat.
[00:27:14]És megerősödött az az álláspont, hogy óriási tévedünk, ha csak külső tényezőkben keressük az okokat.
[00:27:22]magunkba is kell nézni és föl kell tárni, hogy mi mit csesztünk el.
[00:27:27]De a helyzet az, hogy akkor is óriási hibát védtünk, ha a külső tényezőket lesöpörjük és nem vesszük figyelembe.
[00:27:35]tudomásul kell venni, hogy olyan mértékű, titkosszolgálati és egyéb politikai akció végeredménye lett az, ami Magyarországon a választáson történt, amelyet még egyszer mondom, pontosan azért indítottak hazánk ellen, mert már egy évvel ezelőtt arról beszéltek, hogy nagyon rossz példát mutathat Európának Orbán Viktor és rendszere, és mindenféleképpen meg kell akadályozni.
[00:28:06]Azért mondja a volt miniszterelnök most is azt, hogy egy választási vereség ezt a folyamatot nem írja fölül, még akkor sem, ha súlyos volt és nagy mértékű.
[00:28:19]De hogy azért csinálták, hogy ne is erősítse ezt a folyamatot, ebben halálbiztosak lehetünk.
[00:28:23]És pontosan ezért kell nagyon sokszor elmondanunk, hogy mi történik Löpennel, hogy mi történik az AFD-vel Németországban, mert egész egyszerűen olyan mértékű globalista balliberális diktatúra van kiépve szerte Európában, ami végzetes lesz, és nem akarok károgni meg vészmadárkodni, de csak visszaidézném, amit a múltkori műsorban mondtam, Bogár Lászlót idézve, hogy ezek a nagy tektonikus változások, a hatalom újraosztása a világban.
[00:28:57]Ezek még az emberiség történetében soha nem tudtak végbemni hatalmas háborúk világégés nélkül.
[00:29:06]Isten ne adja, hogy idáig eljussunk.
[00:29:11]Tetszik, nem tetszik, a politika meg a politikában zajló folyamatok azok globalizálódnak és és ilyen nagy hullámok mennek végig az egész világon, és ez különösen igaz egyébként Európára.
[00:29:24]Ezért is jelentős számunkra, hogy mi fog történni a német tartományi választásokon.
[00:29:28]Ezért is jelentős számunkra, hogy a franciák végül majd jövőre hogyan döntenek, mert hogy visszatérjek azért mégis csak Magyarországra, itt egy súlyos tévedést azt el kell oszlatni.
[00:29:39]A polgári oldalnak nem négy éve van 2030-ig a választásokig, hanem három éve van, mert a 2029-es európai parlamenti választások azok meghatározóak lesznek a tekintetben, hogy mi történik 2030-ban.
[00:29:54]A 2029-et pedig jelentősen meg fogja határozni azt, hogy már jövőre mi történik Németországban meg Franciaországban.
[00:30:00]Tehát a folyamatok azok azok azok nem szűkülnek már le egy országra, különösen Európában, ha nagyon akarjuk, hívjuk ezt globalizálódásnak.
[00:30:09]Nem tetszik nekünk ez a szó, de mégis csak ez a helyzet, hanem hanem ez már az egész kontinens behatásra van.
[00:30:16]Ami történik az egyik gazdaságilag is ezt látjuk.
[00:30:18]Hát ami történik Németországban vagy Franciaországban, az kit hat utána az egész kontinens?
[00:30:24]Hát ezt szenvedtük akárhány éven keresztül a az elmúlt idő politikailag is í ez a helyzet.
[00:30:29]Tehát nekünk arra kell figyelni minden normális gondolkodó magyarnak, hogy értsük a politikai folyamatokat Németországban, Franciaországban, és az abból következőket be tudjuk építeni a magyarországi politikai folyamatokba.
[00:30:42]Ha jól értem, Orbán Viktor erről beszélt tegnap, hogy lehet, hogy a magyar választások ma úgy hozták, ahogy hozták, és ebből le kell vonni a következtetéseket, és tudomásul ven kell venni, és tiszteletben kell tartani, de ettől még az európai folyamatok azok más úton haladnak, és ez előbb vagy utóbb vissza foghatni vissza foghatni Magyarországra is.
[00:31:08]Hát ámen.
[00:31:08]Na, a végére üzemanyagárazzunk, mert azt is szeretem, úgy döntött a kormány, hogy megszünteti a védett üzemanyagárat.
[00:31:20]Ezt be is jelentették.
[00:31:22]Nézzük.
[00:31:29]Mostanra a világpiaci árak csökkentek, a forint erősödött, és az árak azok több helyen a védettár szintje alatt vannak.
[00:31:39]A kormány mindig azt mondta, hogy a védettár addig maradt fenn, amíg arra szükség van.
[00:31:43]Most a körülmények lehetővé teszik a normál piaci működéshez való visszatérést.
[00:31:48]Ez a döntés nem azt jelenti, hogy a kormány teljesen kivonul az üzemanyagpiac figyeléséből.
[00:31:52]Éppen ellenkezőleg kialakítja a kormány azt a rendszert, amelyikben a jövőben gyorsan lehet majd reagálni a változásokra.
[00:32:00]Ha a piaci helyzet ismét indokolja, akkor az energetikáért felelős miniszter rendeletben újra megállapíthat hatósági üzemanyagárat, vagy más kapcsolódó szabályokat.
[00:32:17]Ez több mint remek.
[00:32:17]Én azt várom, miután itt elhangzott, hogy a világpiaci ár csökken, a forint brutálisan erősödik.
[00:32:24]Hát akkor itt a pillanat a 480 Ft-os benzinára.
[00:32:30]Nem, nem ez lett ígérve.
[00:32:33]Ez lett ígérve.
[00:32:33]Ez lett ígérve.
[00:32:33]Nagyon sok mindent beszélt erről Magyar Péter, hogy azonnal be kell vezetni, és hogy erre minden lehetősége megvan a kormánynak.
[00:32:42]És azóta, amikor ezek a kérdések felmerülnek, hárítás, mellébeszélés, vagy azudozás és vagy a szokásos mantra előjön, hogy bez a Fidesz idején és akkor mosorolhatnánk.
[00:32:55]Ennél engem jobban izgat az egész történetben az, hogy ugye Ruszin Sandi Romulus szerint nincsen háború.
[00:32:59]Hogyha valaki kicsit kinyitja a híreket, azért itt látja, hogy egyre durvább dolgok történnek Ukrajna és Oroszország között.
[00:33:07]És ezeket nem én állítom, hanem nyugati hírforrások is, hogy itt elég eszkaláció van.
[00:33:12]Mi történik akkor, hogyha Oroszország úgy dönt látva itt a fejleményeket, hogy fogja és azt az egész barátságolla vezeték történetet befejezi?
[00:33:20]Ez ő ő maga.
[00:33:23]Kíváncsi leszek, hogy akkor mit fog lépni a kormány.
[00:33:27]Nagyon konstruktív volt az ellenzék, a volt kormánypártiak, akik ugye ezt a védett tárat egyáltalán kitalálták és bevezették.
[00:33:39]Azt mondták, hogy miért nem azt csinálja a mostani kormány, hogy ezt a a védett árat jelöli ki maximumnak.
[00:33:50]Tehát ha bármi történik, és megint a hektikus mozgással az olajpiac 130 dollár fölé löki a nyersolaj árát, akkor sem mehet Magyarországon efölé a a benzin meg a gázolajára.
[00:34:07]Tényleg?
[00:34:07]Miért nem ezt csinálták?
[00:34:07]Ugye most arról beszél a kormányszó, hogy majd ha ez bekövetkezik, amit most mi itt jósolunk, akkor majd újra kitalálják, hogy mennyi legyen a védett.
[00:34:20]Tehát azt úgy hadd kérdezzem meg, ennek mi a búbánat értelme van most azon túl, hogy a cselekvés látszatát kelti, úgy tesznek, mintogyha ők marhára odafigyelnének az energiapiacra.
[00:34:31]És ezt meg azért gondolom, hogy hogy ezt kell csinálniuk, merthogy mégis ideküdte a Shell három emberét is.
[00:34:40]Kettő a kormányban, egy a parlamentben frakcióvezetősködik.
[00:34:45]Hát nyilvánvaló, hogy hát előbb-utóbb valamit virítani kell a Shell felé.
[00:34:49]Hát hogy ez hogy fog zajlani?
[00:34:52]Na, erre leszek én igazából kíváncsi.
[00:34:54]Egy 30 másodperces végszót mondják.
[00:34:57]Igen, igen, igen.
[00:34:59]Legyünk korrektek.
[00:34:59]A döntés szerintem helyes, de azt is tegyük hozzá, hogy ezzel a döntéssel azt igazolja a jelenlegi kormány, hogy annak idején a védettár bevezetése, a családok, vállalkozások védelme és az infláció visszaítása érdekében helyes volt.
[00:35:16]Jó döntés volt, megfelelő döntés volt, és ők is azt mondják, hogyha újra előáll az a helyzet, ami akkor előállt, akkor ugyanezt a döntést fogják meghozni.
[00:35:27]Igen, csak a kampányban még Magyar Péter azt a mondatot mondta, hogy és azt tudják, hogy a védett ár is egy humbug.
[00:35:36]Ezzel a humbuggal búczunk el.
[00:35:36]Köszi, hogy itt voltatok.
[00:35:39]Önöknek köszönjük a megtisztelő figyelmet.
[00:35:41]Jövő héten találkozunk.
[00:35:43]Viszontlátásra!