Visszalép a sógor; Cigányhimnusz a beiktatáson; Letartóztatnák Orbánt | Önkényes Mérvadó #1200
- Melléthei-Barna Márton lemondott az igazságügyi miniszteri jelölésről, mert a nepotizmus vádja súlyos legitimitásdeficitet okozott volna a Tisza Párt számára.
- A beszélgetők szerint nem elég nem korruptnak lenni, annak is kell látszani, és a Tisza helyesen ismerte fel ezt a kockázatot.
- Történész résztvevő szerint hibás az az ok-okozati logika, amely Károlyi Mihályt teszi felelőssé Kun Béláért — mindenki a saját tetteiért felel.
- Herceg Ferenc 1920-as Károlyi-kritikája mögött személyes opportunizmus állt: 1918-ban még Károlyi mellett törleszkedett, majd bukása után támadta.
- A Mi Hazánk kifogásolta, hogy a beiktatáson az EU-himnusz és a cigányhimnusz is elhangozzon; az ügy Sulyok Tamás elnök elé került, akit ironikusan féltenek a döntés súlyától.
- A Medián felmérése szerint a magyarok 65%-a bíróság elé állítaná Orbán Viktort, de a beszélgetők szerint ez a győzteshez húzás jele is lehet.
- Orbán jogi felelősségre vonásáról szólva elhangzott: legalább 400 ügyben lehetne eljárást indítani, és Gyurcsány Ferencet is bíróság elé kellene állítani.
- Orbán jövőjéről két forgatókönyv merült fel: nemzetközi jobboldali vezérszerep, vagy egy "illiberális Soros György"-ként háttérhatalom építése.
- Rákay Philipék visszavonták Mohács-filmjük 1 milliárdos támogatási igényét, így a csata 500. évfordulójára nem készül el a produkció.
Részletes összefoglaló megjelenítése
Melléthei-Barna Márton lemondása és a nepotizmus kérdése
A műsor egyik központi témája Melléthei-Barna Márton igazságügyi miniszteri jelöléséről való lemondása volt. A beszélgetők szerint a lemondás hátterében a "sógorkomázás" és az összeférhetetlenség vádja állt. Az egyik műsorvezető kifejtette, hogy bár hisz az ember munkájában, az elvnek kell elsődlegesnek lennie: először azt kell megvizsgálni, ki nem összeférhetetlen, és csak utána az alkalmasságot.
"Én ezt értékelem, hogy a Tisza nem kormány még beiktatása előtt már produkált egy lemondást." *
A beszélgetők hangsúlyozták, hogy a nepotizmus vádja súlyos legitimitáspusztító tényező, különösen a 16 éves "összefüggő korrupció" után, amely a rendszer lényegévé vált. Az egyik résztvevő szerint nagy kár lett volna a történelmi legitimitást beszennyezni ezzel a gyanúval. Pozitívumként értékelték, hogy Magyar Péter nem a "csak azért is" attitűdöt követte – ami az egész Orbán-rendszert áthatotta –, hanem érzékelte a legitimitásdeficitet.
A műsorvezetők vitatták, hogy a döntés Magyar Péteré vagy Melléthei-Barna Mártoné volt-e. Az egyik résztvevő 60-40 arányban Mellétheinek tulajdonította az érdemet, mivel a közlemény szerint ez önálló döntése volt. Felmerült az a kritikai észrevétel is, hogy amikor a Tisza Párt a közakarat nyomán "kitáncol" valamiből, azt populizmusnak lehet tekinteni, míg most ugyanez polgári, felelős lépésként jelenik meg. A válasz szerint a remény az, hogy nem közvélemény-kutatás alapján döntöttek, hanem valódi köztársasági, demokratikus, jogállami elvek alapján vizsgálták meg a nepotizmus kérdését, és saját maguk számára is visszatetsző volt.
A korrupció látszatának fontossága
A beszélgetés során szóba került, hogy nem elég nem korruptnak lenni, annak is kell látszani. Az egyik résztvevő szerint aki valóban nem korrupt, annak nem kell erőlködnie, hogy ne látszódjon annak. Ugyanakkor vannak olyan karrierutak, amelyek után az ember nagyobb kegyelmet élvez a nyilvánosság részéről – ilyen lehet a karitatív cselekedet, a következetes véleménynyilvánítás, vagy ha valakiről jól látszódik, hogy nem korrupt. Egy koholt korrupciós vád pont az ilyen embereken nem fog megállni.
Példaként Balásy Gyulát hozták fel, akinek a szereplése kimerült abban, hogy "ma a Lambóval kellett jönnöm, mert a Ferrari szervízben van", és aki "ordenáré módon megrabolta a kommunikációs teret plusz az állam pénzét". Vele szemben nem nő fel a kegyelem a nép fejében, ellentétben egy "tüneményesen szereplő színésszel", aki ha egyszer félrelép, a közönség megbocsátóbb.
Történelmi párhuzamok: Károlyi Mihály és Magyar Péter összehasonlítása
A műsorban hosszasan elemezték Hud Gergely (Hood Gergely) felvetését, aki Herceg Ferenc 1920-as írását idézte Károlyi Mihályról, párhuzamot vonva Magyar Péterrel. Herceg Ferenc szerint Károlyi "démoni dilettáns" volt, akit "egy politikai szövetkezet cinizmusa taszított ki a világtörténelem színpadára", és aki "kiszámíthatatlan kárt okozott az országnak".
A történelmi ok-okozat kérdése
A történész résztvevő részletesen kifejtette, hogy ez az ok-okozati logika hibás. Nem lehet azt állítani, hogy Károlyi "okozta" Kun Bélát és Szamuelit, ahogy azt sem, hogy Hindenburg "okozta" Hitlert, vagy Bismarck az első világháborút. A történelmi magyarázatoknak három szintje van:
- Strukturális okok: például Németország első világháborús veresége és a büntetőbéke, ami revansista pályára állította az országot
- Konjunkturális okok: a gazdasági világválság hatása, amikor a tömegek egzisztenciája megrendül, és populista ígérgetők felé fordulnak
- Személyi tényezők: a politikai elit felelőssége, amely Hitlerben olyan figurát látott, akit majd uralni tudnak
"Mindenki a maga cselekményeiért, a maga történelmi szerepéért felel." *
A történész szerint ha már ok-okozati láncolatot keresünk, akkor Tisza István "okozta" Károlyi Mihályt, mivel Tisza következetesen ellenezte a választójog bővítését – még a frontkatonáknak sem akart szavazati jogot adni –, és ebből következett a véres csütörtök, majd Károlyi felemelkedése. Károlyi a maga korában szuverenista volt, a 48-as függetlenségi pártból érkezett, míg Tisza István volt a "brüsszeli" (bécsi) érdekek kiszolgálója – az orbáni emlékezetpolitika ezt fordította meg.
Herceg Ferenc szerepe és a történelmi emlékezet
A történész elmondta, hogy Herceg Ferenc, aki 1920-ban már azzal vádolta Károlyit, hogy "meggyilkolta Tisza Istvánt azért, hogy hatalomba kerüljön", 1918 őszén még ott "törleszkedett" Károlyi mellett, és szerepet vállalt a forradalmat ünneplő kiadványban. Ez tipikus példája annak, amikor valakik tegnap még törleszkedtek egy hatalomhoz, majd annak bukása után túlkompenzálnak és "visszafelé köpködnek".
Károlyi Mihály egyébként már 1918 novemberében elindította a "Nem, nem, soha" területvédő kampányt – ami ma úgy él az emlékezetben, mint a Horthy-kor irredentáinak jelszava, de valójában Károlyi mondta ki először. Az eredeti plakáton még Kárpátalja is Magyarországhoz tartozott. Károlyi végig ellenzéki politikus volt az első világháború idején, nem ő vitte bele az országot a háborúba – Apponyi Albert volt az, aki a szerbeknek küldött hadüzenetet "végre" felkiáltással üdvözölte a parlamentben.
A "zsidó Kun Béla" analógia
A beszélgetők értelmezték Hud Gergely hasonlatát, miszerint Puzsér Róbert olyan, mint Kun Béla. Az egyik résztvevő szerint ez valójában nem bolsevikezés, hanem lezsidózás – a régi jobboldali narratíva szerint Károlyi csak egy kirakat arisztokrata volt, aki mögött a "vérszomjas internacionalista baloldali hőbörgők" akarták átvenni a hatalmat. Ez a gondolat jelenik meg a Fidesz részéről is Magyar Péterrel kapcsolatban: egy látszólag nemzeti jelölt, aki mögött valójában a baloldal akarja visszavenni az országot.
"Azt hiszem, hogy engem komoly pofával vádolni azzal, hogy bolsevik lennék, hát ez szerintem ez abszurd." *
A történész megjegyezte, hogy Tormay Cécile "Bujdosó könyvét" sokan hiteles naplónak tartják, de valójában az egy napló formában írt horrorregény – Tormay nem is volt tanúja a budapesti eseményeknek. Azok, akik ezt hitelesnek fogadják el, hasonlóan gondolkodnak, mint akik az "X-akták" című sorozatot is hitelesnek tartották, mert kiírták, hogy "történetek az FBI titkos ügyeiből".
A beiktatási ünnepség himnuszvitája
A műsor másik jelentős témája az alakuló országgyűlési ülés himnuszainak kérdése volt. A Mi Hazánk kifogást emelt az Országgyűlés főigazgatójánál, hogy a magyar himnusz mellett elhangozzon az uniós himnusz és a cigányhimnusz, valamint a Tisza kampány dala (Tavaszi szél). A főigazgató a panaszt Sulyok Tamás köztársasági elnöknek továbbította, így neki kell döntenie.
Sulyok Tamás döntési helyzete
A műsorvezetők ironikusan kommentálták Sulyok Tamás helyzetét, akinek életében először kell döntenie valamiben:
"Én aggódom érte. Nagyon-nagyon gyorsan nagyon-nagyon nagy felelősséget rak rá ez a döntés... Nagyon hirtelen jön ez. Nem lehet ekkora súlyt rárakni." *
A beszélgetők szerint fokozatosságra lenne szükség: először dönthessen az autója színéről, és csak később ilyen súlyú kérdésekről.
A szimbolikus ügyek kritikája
A résztvevők élesen kritizálták a szimbolikus ügyekkel való politikai tematizálást. Az egyik műsorvezető kifejtette, hogy "annyira ki van már a [ __ ] ezekkel a [ __ ] szimbolikus ügyekkel", és hogy a Mi Hazánk "mintha csak ezek léteznének". A Fidesz is fürdőzött ezekben, de nekik "tellett ideje és energiája a tényleges országrontásra is". A valódi nemzeti politika az lenne, ha a közoktatáshoz, közegészségügyhöz szólnának hozzá.
Felidézték azt az esetet is, amikor Dezsőfi Tibor szociológus a székely himnuszt "középszerű műdalnak" nevezte, amiért a Fidesz-közeli értelmiségiek gyakorlatilag meglincselték – miközben amikor gyerekeket erőszakoltak meg közintézményekben és ezt eltusolták, "úgy kussoltak, mint szar a fűben".
A Tavaszi szél mint kampánydal
Felmerült, hogy a Tavaszi szél vizet áraszt – amit Freddie Mercury is elénekelt a Queen koncerten – a Tisza kampányfilmjének címére utal, így aktuálpolitikailag terhelt. A Tisza vize árad, ami a párt nevére utal. Az egyik résztvevő elfogadta ezt a kritikát, megjegyezve, hogy ha népdalt akarnak énekelni, énekelhetnék a "Csitári hegyek alatt"-at is.
Az EU-himnusz és a cigányhimnusz kérdése
A beszélgetők rámutattak, hogy milyen "pofavesztés" lenne, ha az Európa felé forduló Magyarországon a régi köztársasági elnök nem engedné lejátszani Beethoven Örömódáját, mert az sérti a nemzeti érzelmű képviselők szavazótáborát. A Mi Hazánk reakcióját egy beégetett szoftverhez hasonlították: ha meghallják a "cigány" szót, azonnal menni kell "rikácsolni".
Közvélemény-kutatási adatok: a győzteshez húzás jelensége
A műsorban ismertették a Medián friss felmérését, amely szerint:
- Minden fideszesre három Tisza-szimpatizáns jut
- Javul a közhangulat
- A magyarok kétharmada (65%) bíróság elé állítaná Orbán Viktort
A hatalomhoz igazodás kritikája
Az egyik műsorvezető lesújtónak nevezte, hogy a magyarok valójában 16 év alatt, de leginkább az elmúlt négy évben már jól tudták, mit gondoljanak a rendszerről, de mivel a rendszer erős volt, megőrizték a "meghajlott státuszát a gerincüknek". Amint a Fidesz elvesztette a hatalmat, azonnal "felébredtek".
"Amennyire örömteli volt az, hogy ekkora számban szavaztak az Orbán rendszer ellen, annyira szomorú, mert szerettem volna azt hinni, hogy azok legalább fideszesek, de kiderült, hogy még csak azok se voltak." *
A beszélgetők szerint ez azt jelzi, hogy a Fidesz 16 éves országrontásának már megvolt a mérlege a fejekben és szívekben, csak nem volt aktuális – és április 12-e óta vált azzá. Ez fájdalmas felismerés.
Alternatív értelmezés
Felmerült az a lehetőség is, hogy a 65% már egy hónappal ezelőtt is 65% volt – csak a kérdés változott meg. Amíg Orbán győztesnek és erősnek tűnt, addig az emberek nem problematizálták a korrupcióját. Ahogy az egyik résztvevő megfogalmazta: "Orbán sokkal korruptabb, amióta már nincs hatalmon. Amióta kevésbé lehet korrupt, azóta sokkal jobban látjuk már, hogy milyen korrupt is volt."
A bilincsgrafika kritikája
A beszélgetők kritizálták a HVG címlapját, amely bilincs grafikát használt a Medián adatainak illusztrálására. Ez szerintük azt sugallja, hogy az ítélet már megszületett, holott a bíróság elé állítás még nem jelent bűnösséget.
Orbán Viktor jogi felelősségre vonásának lehetősége
A műsorban részletesen tárgyalták Orbán Viktor esetleges bíróság elé állításának kérdését. Az egyik résztvevő szerint legalább 400 különböző ügyben lehetne eljárást indítani, és ha "az elvileg meddő házaspár 10 év után mégis csak gyermekáldásban részesül, akkor itt azért valaki termékeny lesz ezek közül a próbálkozók közül".
A Trump-párhuzam
Felidézték Trump esetét, ahol az amerikai igazságszolgáltatás addig halogatta az ítéleteket, amíg választás nem következett be – azzal az indokkal, hogy nem akarják befolyásolni a választókat. A műsorvezetők szerint ez szégyenletes volt, mert egy bírónak nem szabadna mérlegelnie, hogy milyen hatással lesz az ítélet a választásokra.
Magyarországon azonban más a helyzet: senki nem vonul az utcára Orbánért, senki nem kockáztatja a testi épségét Mészáros jachtjaiért vagy Lázár János birtokaiért. Kipróbálták, hogy Sulyok Tamásért sem tudnak élőláncot szervezni. A két éven keresztül zajló óriási demonstrációkat egyetlen fideszes provokátor sem zavarta meg.
Gyurcsány Ferenc felelőssége
Az egyik résztvevő hangsúlyozta, hogy Gyurcsány Ferencet is bíróság elé kellene állítani – ez lenne a számonkérés "aranyfedezete". Gyurcsány 2004-ben puccsolta meg előbb Kiss Pétert, majd Medgyessy Pétert, és már 2002-ben is ő volt az MSZP kampánykreatívja. A 13. havi nyugdíjtól kezdve a "köteles beszéd" kiforgatásán keresztül "már nagyon sokat mérgezett a magyar köznyilvánosságon meg a magyar politikai beszéden".
"Ha az ára annak, hogy Orbán és Gyurcsány bíróság elé álljon, aztán bilincsben, vezetőszáron elvezessék, annak az ára, hogy én Kun Béla legyek, hát leszek." *
A "miniszterelnöki mentesség" kritikája
A felmérés szerint a válaszadók 28%-a gondolta úgy, hogy egy miniszterelnököt mindenkor politikai felelősség terhel a tetteiért, de nem helyes jogi eljárást indítani ellene. A műsorvezetők ezt élesen kritizálták: pontosan ezzel kellene szakítani, hogy nincs kivétel, különösen ha politikai felelősség terheli az illetőt. Az elmúlt 16 évben alig volt példa arra, hogy valaki önként feladta volna tisztségét.
Orbán Viktor jövője: nemzetközi jobboldali szerep vagy háttérhatalom?
A beszélgetésben felmerült, hogy Orbán Viktor ambíciója a nemzetközi jobboldal emblematikus arcaként, a Patrióta mozgalom vezéregyéniségeként megmaradni. Egyes találgatások szerint a 2029-es EP-választás után európai bizottsági vezető pozícióra pályázna.
Az egyik résztvevő szerint azonban Orbán barátai alapvetően azért voltak a barátai, mert kétharmaddal nyert és sikeres politikus volt. Trump már megmondta, hogy Orbán a barátja "volt" – amíg sikeres volt. Most Orbán barátsága "rossz előjel, rossz ómen", ami vereséget jelent. Pénz sem fog jönni Magyarországról, és Tiborcz István vagy Mészáros Lőrinc sem fog sokat beletolni a nemzetközi alt-right formációkba.
A "Soros György-szerep" lehetősége
Egy alternatív forgatókönyv szerint Orbán Viktor egy "illiberális, szélsőjobboldali Soros György" lehet. Pénze van dögivel – a Mészáros-vagyon valójában Orbán pénze –, és ebből létrehozhat egy közép-európai egyetemet az illiberalizmus szellemében, alapítványokkal, pályázatokkal. Így építhet fel egy háttérhatalmat, amelyen keresztül a kultúra mezején érvényesítheti politikáját, ahogyan Soros György tette.
A Rákay Philip-féle Mohács-film visszavont támogatási igénye
A műsor végén röviden érintették, hogy Rákay Philipék visszavonták a Mohácsi csatáról szóló filmjük 1 milliárdos támogatási igényét, amelyben 956 millió forintot kértek gyártás-előkészítésre az állami NF-től. A film a "Rettenthetetlen"-hez hasonló lett volna, de a csata 500. évfordulójára semmi esetre sem lesz kész.
A műsorvezetők ironikusan megjegyezték, hogy ha itthon nem kap támogatást, forduljon "illiberális testvéreinkhez", például Erdoğanhoz, hiszen "úgyis szeretjük a törököket", és jó a viszony a grúziai első világháborús örmény mészárlások eltöröltetésében is.
Egyéb témák
A Google AI válasza egy dalszövegre
Az egyik műsorvezető megosztotta, hogy amikor rákérdezett a Google AI-jára egy Fekete Vonat dalszövegrészletre ("visszabújsz a fenekedbe, és még a hideg is kiráz"), az AI először kijavította a szöveget, majd passzív-agresszív módon figyelmeztette, hogy "úgy tűnik, rendkívül dühös vagy valakire", és tartsák tiszteletben egymást. Amikor a műsorvezető elküldte a keresőt melegebb éghajlatra, az AI bocsánatot kért. A résztvevők ezt a "creepy" amerikai liberális anyukák elvárásaihoz hasonlították.
A Lezsák Sándor-Hofi Géza idézet
A műsorban lejátszottak egy rövid részletet, ahol Lezsák Sándornak Hofi Gézát idézték: "ha a kupleráj nem megy, akkor nem a bútorokat kellett cserélni, hanem a kurvákat".
⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
- "Hood Gergely" – a kontextus alapján valószínűleg Hud Gergelyről van szó, de az átiratban következetesen "Hood" vagy "Hud" alakban szerepel
- "Kumbéla" – az átiratban többször így szerepel, a helyes alak Kun Béla
- "Torma szeszé a buusi könyvében" – valószínűleg Tormay Cécile Bujdosó könyvéről van szó
- "Rákai filipék" – Rákay Philipék
- "Balok Zoltán" – valószínűleg Balog Zoltán
- "Vidnyáski Attila" – valószínűleg Vidnyánszky Attila
Teljes átirat megjelenítése
[00:00:09]Szervusztok kedves hallgatók.
[00:00:09]Ez az önkényes mérvadó élőben helyett felvételről Csunderlik Péterrel, Puzsé Robival és Horvát Oszkárral.
[00:00:16]Ez az 1200.
[00:00:20]adása ennek a műsornak, amit nem ünneplünk különösebb dologgal, csak azzal, hogy jövő héten a Robi lesz és én nem.
[00:00:26]Utána a Robi nem lesz és én se.
[00:00:26]És utána meg én leszek, és a Robi nem lesz.
[00:00:32]Nem mondom el többször, mert az előzőben is elmondtam.
[00:00:34]Nehéz lesz megjegyezni.
[00:00:37]Egyszerűen csak várjuk szeretettel a kommenteket, hogy hol van Oszi, meg a no puzsér no partyt, majd amikor a Robi van pihenni.
[00:00:45]És így tovább.
[00:00:47]Mellétei lemondott a miniszter igazságügyi miniszteri jelöléséről.
[00:00:49]Ugye itt ez a sógorkomázás, ez felmerült, meg az összeférhetetlenség.
[00:00:55]Itt még az élő műsorunkban a Robi meg is szavaztatta az itt ülő közönséget.
[00:00:59]Én úgy vagyok vele, hogy én hiszek az ember munkájában, de az elvet, azt a ennek a figyelembevétele nélkül én úgy gondolom, hogy úgy kell teljesülnie, hogy ki az, aki nem összeférhetetlen, és utána megnézzük, hogy és ki az, aki ezen kívül alkalmas.
[00:01:17]Én ezt értékelem, hogy a a Tisza nem kormány még beiktatása előtt már produkált egy lemondást.
[00:01:26]A nepotizmus vádja az igenis egy súlyos legitimitáspusztító tényező.
[00:01:36]És a ezután a 16 év után, ami egy összefüggő korrupció volt, amely korrupció tulajdonképpen mármára a rendszer lényegeként funkcionált, és bármilyen korrupciót kiáltott az ellenzék, akkor azt Orbán Viktor meghosszabbította a bicskéig, csak hogy csak, hogy visítsanak a lipsik, hogy FAM kollégám és szellemi pallosom kifejezésével éljek.
[00:02:01]Nos, úgy áll a dolog, hogy nagyon nagy kár lett volna ezt az óriási történelmi legitimitást beszennyezni ezzel a nepotizmus gyanúval.
[00:02:15]És egyrészt nagyon jó, hogy ez elhárult, másrészt nagyon jó, hogy ez a csak azért is.
[00:02:21]Ti nekem nem mondjátok meg.
[00:02:21]Én szereztem kétharmadot 80%-os felhatalmazással attitűd, ami az egész Orbánrendszert áthatotta.
[00:02:33]Ez sőt már a helyzet az, hogy 2006-ban már a Gyurcsány ennek a szellemében nem mondott le.
[00:02:38]Ez az erőből politizálás, hogy ez most átalakulni látszik, hogy hogy érzékeli Magyar Péter.
[00:02:47]Remélem, hogy nem kellett hozzá szociológusokkal megméretnie a dolgot, hanem egyszerűen csak érzékeli, hogy itt van egy legitimitás deficit, nem erre kapott felhatalmazást a magyaroktól, és akkor ő abból hátralép.
[00:03:04]Nem gondolom, hogy ez kifejezetten a sógornak Nem gondolom, hogy ez kifejezetten a sógornak a művelete.
[00:03:09]De elvileg önálló döntéseként így került a közleménybe.
[00:03:12]Szóval a értem én ezt és a Magyar Pétert is nagyon demokratikusnak látom egyelőre, de krediteljük meg inkább 60-40 arányban mellétei Barna Mártont, mert elvileg ez így lett közzétve.
[00:03:23]Pláne ne hagyjuk ki ennek a döntésnek a nem tudom a tulajdonosai közül.
[00:03:33]Nem nagyon fontos az, hogy az ember nem elég, hogy nem korrupt, hanem annak is kell látszani.
[00:03:36]Fontos jó lenne, ha elég lenne nem korruptnak lenni egyébként.
[00:03:40]De hát ez van.
[00:03:42]Aki nem korrupt, annak nem kell erőlködnie, hogy a hogy ne látszon annak.
[00:03:45]Azért úgy gondolom, de az a helyzet, hogy ne tehát hogy megrángatnak, könnyebben megrágalmaznak.
[00:03:51]Te is tudod, hogy vannak olyan vannak olyan karrierutak, amelyeknek a cselekményösszessége után te nagyobb kegyelmet élvezel a nyilvánosságban.
[00:03:59]az emberek részéről.
[00:04:01]Ez lehet a te karitatív cselekedeted, lehet az, hogy egyébként is mindig kimondtad, amit gondolsz, ezért egy bizonyosat már érvénytelen külön észrevenni.
[00:04:14]És lehet az, hogy egyébként jól látszódott rólad, hogy nem vagy korrupt.
[00:04:18]Ezért egy korrupciós koholt vád az pont nem fog megállni, ha találjanak egy olyat, ami amiről nincs tudomása a köznyilvánosságnak, és akkor varják rád azt a bűncselekményt, mert te soha nem álltál ki olyan szerepben, hogy rám ez nem igaz.
[00:04:33]És vannak olyanok, akik meg akiknek meg semmilyen közkönyörület nem gyűlik össze, mert a ténykedésük az tenyérbe mászó vagy visszahúzódóak.
[00:04:41]Tehát például akár mondjuk a Balázsi Gyulával kapcsolatban, akit lehet, hogy Balázsinak kell ejteni, csak akkor akkor Andrázsi, you know, az Andrási.
[00:04:55]Hát de azt honnan tudod te?
[00:04:55]Epstein, Epstein, Burnstein, Bernstein, az minden.
[00:05:01]Vagy ő így mutatkozik be, vagy érted, neki lehet eldöntenie, hogy hogy kell.
[00:05:05]De a batynyi az miért batyányi?
[00:05:05]Annak egy N és egy Y van a végén.
[00:05:08]Az vagy Battyáni battyáni, vagy battyány.
[00:05:11]Ja.
[00:05:14]Na mindegy.
[00:05:14]Csak ez az önbizalmat, hogy ti tudjátok, hogy kell mondani az ő nevét, ezt azért sem értem, mert ez volt a második interjú szereplése a Faszinak.
[00:05:23]És azon kívül, hogy ordenárény módon megrabolta a kommunikációs teret pluszt az állam pénzét és még ki tudja mit, azon kívül az ő szereplésének a hiánya, illetve abban kimerülésre, hogy ma a Lambóval kellett jönnöm, mert a Ferrari szervízben van, Ferrari, akkor ebből következik, hogy nem nő föl a kegyelem vele szemben a nép fejében egy olyan színvonalra, mint egy egyébként általában tüneményesen szereplő színész, aki aztán egyszer félre úr, és úgy vannak vele, hogy hát ezek művészemberek, hát annyi örömet okozott meg, akkor váljanak el, olyan helyes a felesége is, vagy akkor dugjon félre ő.
[00:06:01]Tudod, hogy nem azt nem nem azt csinálod, mint egy konzervatív politikusnál, aki meg előadja azt, hogy most jövök a templomból és az kurfélre.
[00:06:10]Más a megítélése a a sztorinak.
[00:06:10]Na mindegy.
[00:06:13]Ezt a ezt most nem tudom ugye ugye a színészek esetében mindig azt kell mondani, hogy szenvedélyes vagyok.
[00:06:18]Ugye ezt szoktam mondani, hogy szenvedélyes vagyok.
[00:06:19]És akkor ez mjsék, hogy a büfében az előadás után még hiszik hajnali kettőig, aztán hajnali hatkor nem tudom én a autóbetet okoz.
[00:06:28]Lehet ő egy szenvedélyes ember.
[00:06:28]Ő 1000 fokon ég, ő szenvedélyes.
[00:06:31]Igen, de a hálás közönség az máris szervez a feleségének egy randit, csak hogy elsimítsa ezt az egész dolgot, ne legyen belőle nagyobb baj.
[00:06:39]Mi annak a filmnek a címe?
[00:06:39]Beszéljünk Tomiról.
[00:06:41]A beszélnünk kell az a Kevin kell Kevinről.
[00:06:46]De nem, ez alkoholizmusról szóló film.
[00:06:49]Csak a és mi van Tomival?
[00:06:49]Leszet.
[00:06:49]Na az [ __ ] jó.
[00:06:52]És ott pontosan azt látod, hogy a második generációs színész faszi, aki igazából már báb színész, de az apja az egy kabos volt, tehát akit ünnepelt a filmkészítésnek egy 30 évvel korábbi generációja, és ő egy csomó mindenhez azért jutott hozzá, mert ő a kis XY, ő annak a fia, annak a villájából kialakított lakásban lakik.
[00:07:14]Mindene, ami van, az az apja óriás ünnepeltségének és a tehetségének a a negyednyi maradéka, a a megtizedelt törtrésze, és ehhez viszont ugyanannyi egót örököl, mint egy rendes színész, és ezért ez nagyon zavarja őt, hogy az apja árnyékában van.
[00:07:33]Tehát amikor ő már alkoholizmusa miatt elkergetett színész és osanparkolókban játszik gyerekeknek bábozást hétvégente, azt az azt az állást is csak azért kapja szánalomból, mert az Osamvezető az rájön, hogy ennek az az apja.
[00:07:49]Tehát soha nem hagyja el a faszit.
[00:07:52]Azt hiszem, hogy ugyanarról a filmről beszélek, és az valami csodálatosan mutatja be.
[00:07:56]Meg Tilla Attilla filmje.
[00:07:59]Aha.
[00:07:59]Nagyon jó.
[00:07:59]Nagyon jó.
[00:07:59]Hogy mondjam?
[00:08:02]Ahhoz hasonlít, mint a eufória második évadában van egy vagy két egyébként több rész is, de az egyik az nekem nagyon megmaradt, amikor a amikor a csajszi nagyon szétcsúszik, ellop egy táskányi drogot a drogelosztóktól, amivel így a tudod, így elherdálja, elalszik valahol, rendőrök elől fut, összevereti magát.
[00:08:23]Te tudod, amikor amikor így így aznap meg is hallhattál volna, és egy ilyen napját ilyen lassan bemutatják, hogy érzed, hogy hogy így világos, hogy van egy ilyen monoton életminőségromlás, de hogy ezen a napon [ __ ] sokat tettél érte, az biztos.
[00:08:37]És az is ilyen, hogy gyomorforgató valahol nézni, de annyira jól ábrázolja azt, hogy milyen ez a önsorsrontó napjaidnak az egyik koronaégzere, hogy az izé magas művészet tényleg.
[00:08:54]Akkor beszéljünk Hood Gergelyről.
[00:08:57]Beszélnünk kell Hood Gergelyről.
[00:08:59]És most valami egészen más.
[00:09:01]Lássuk, mit ír herceg Ferenc a 108 évvel ezelőtti Magyar Péterről, azaz Károly Mihályról olvasom.
[00:09:10]10 nemzedékre való keserűség van abban a gondolatban, hogy Magyarország életének legtragikusabb órájában midőn szükség lett volna a nagydök minden hitére, hazaszeretetére, bölcsességére, bátorságára, ékeszólására.
[00:09:28]Egy politikai szövetkezet cinizmusa ezt a démoni dilettánst taszította ki a világtörténelem színpadára.
[00:09:37]szereplésével kiszámíthatatlan kárt okozott az országnak, és oly mérhetetlen gyalázatot hozott a nemzetre, amit a vér és a könnyek óceánja tudna csak lemosni.
[00:09:50]Írja tehát Herceg Ferenc Károly Mihályról, aki éppen olyan, mint Magyar Péter.
[00:09:55]És ez a Károly Mihály hozta el nekünk Szamueli Tibort és Kumbélát, aki pedig éppen olyan, mint Puzsér Róbert.
[00:10:04]108 évvel ezelőtt az országunknak a kétharmada úszott el azon, hogy akkor mindezt hagytuk.
[00:10:10]Most ezt az 1adhadot őrizzük meg magunknak.
[00:10:13]Menjünk el vasárnap és zavarjuk el ezt a Neobolsevik csürhét oda, ahova való.
[00:10:25]Kezdeném azzal, hogy ez egy orbitális hülyeség, hogy Károi okozta Kumbélát és Szamuelit.
[00:10:36]Mindenki a maga cselekményeiért, a maga történelmi szerepéért felel.
[00:10:41]Vagy akkor Károit talán nem Tisza István okozta.
[00:10:46]Na ott nincs ok okozati összefüggés, hanem hogy vonunk egy vonást Károinál, és akkor onnantól okozta, tehát Károi okozta Kumbéát.
[00:10:58]Nem, nem Károlyi okozta.
[00:11:01]De amikor te bemondod, hogy Gyurcsány okozta az Orbánt, akkor Gyurcsányt az SZDS pucs okozta, az SDS pucsot a megyesinek az ügynökmúta.
[00:11:08]Megyes a Fidesznek a egészet és az egészet az el nem számoltatása a posztkommunistáknak.
[00:11:18]Az egészet a rendszerváltás megrablása, az egészet a pártvagyon átmentése és abból a politikai hatalom visszanyerése okozta.
[00:11:27]Igen.
[00:11:27]Az el nem a a megrabolt és jóformán egyedül krassó meg csurka által felemlegetett, megraolt rendszerváltás okozta ezt az egész ezt az egész [ __ ] történetet.
[00:11:39]Azt meg a kádárizmus okozta.
[00:11:41]és a kádárizmusnak ez az elitje, amelyik nem hitt valójában semmiben, és ezért tudott olyan könnyen és gyorsan bolsevikből európier demokratává vedleni.
[00:11:51]Amilyenek voltak bolseviknek, olyanok lettek európier demokratáknak is.
[00:11:57]Ah, bocsáss meg, olyan, olyan ez, mintha azt mondanád, hogy Hindenburg okozta Hitlert.
[00:12:03]Olyan ostobaság.
[00:12:03]Olyan ostobaság, mintha azt mondanád, hogy Bizmark okozta az első világháborút.
[00:12:10]Nem, nem okozta.
[00:12:10]Bizmark az félreállt, és a Vilmos császár okozta az első világháborút.
[00:12:16]Nem Hindenburg okozta Hitlert.
[00:12:19]Nem, nem.
[00:12:19]Ez egy ostobaság.
[00:12:22]Igen.
[00:12:22]Itt a történelemben, a különböző okozatoknál mindig kell mondjuk egy strukturális okot felvázolni.
[00:12:25]Az adott esetben mondjuk itt a Hitler példát tekintve az, hogy Németország elveszti az első világháborút, miképpen kap egy büntető békét, az miképpen állítja egy revasista pályára alapvetően az országot.
[00:12:39]Ez a strukturális ok, hogy milyen nemzetközi rendszerbe illeszkedik be.
[00:12:43]Van egy konjunkturális ok, ami az, hogy a náik egészen addig nem voltak népszerűek, nem kezdett növekedni a népszerűségük, amíg a gazdasági világválság nem jön, és tömegek egzistenciája nem rendül meg.
[00:12:53]és a tömegek, amennyiben meg van rendelve az egzisztenciájuk, akkor mindig jó eséllyel fordulnak valami populista ígérgető felé, aki összetett problémákra gyors és hatásos megoldást kínál.
[00:13:03]És van benne a személytényező, az mondjuk itt a német politikai elitnek egyfajta felelőssége, amely Hitlerben egy olyan típusú figurát látott, akit majd uralni tudnak, akit majd oké beengednek a hatalomba, de hát ez a itt van ez a hülye, ahogy lekezelték.
[00:13:17]Na most valójában az következett be, hogy a Hitler, akit egy dilettársnak tartanak, valójában felzabálta az egész jobb oldalt hamar, és kicsinálta azokat is, akik őket beengedték hatalomba.
[00:13:26]Tehát mindig van ez a három három szintje a történelmi magyarázatoknak, amit itt mondtál, hogy akkor ha így tekintünk rá, akkor Károly Mihály a Tamát Tisza István okozta.
[00:13:36]Valóban Károly Mihályból Tisza István tett egy igazi ellenzéki politikust.
[00:13:46]Ő volt az, aki 192-ben, amikor Tisza István következetesen ragaszkodott ahhoz, hogy ne legyen választói bővítés, és ő ezt mind végigvallotta, hogy nem szabad, még a frontkatonáknak se akart választójogot adni.
[00:13:58]Ragaszkodott ahhoz, hogy csak az elit szavazhasson Magyarországon, mert az elitben látta a magyar szupremáciának a megőrzését, vagyis hogy a Magyarország az magyar maradhat, hogy a magyar elitér maradhat.
[00:14:10]nem akartak se beengedni a hatalomba, se a internacionalista, cuccilista, ugye munkás mozgalmi politikusokat, se a nemzetiségeket, és lent tartottak következetesen a választójogot, és ebből adódott a vérbő csütörtök, tüntetések szétverése, és aztán többek között a miután Károlyi Mihály a munkásmozgalmi követelések mellé állt, és egy ilyen progresszív politikussá vált, nevezzük így, akkor hát párbajoztak is egymással szem amit az utókor aztán felnagyított, tehát ilyen nagy titánok harcaként állította be ezt a Károly Mihá és Tisza István közti párbajt.
[00:14:46]Na most az, hogy 1918 őszén robbant az ország egy forradalomban, miután az osztrekmagyar monarchia Németországgal együtt elveszette a világháborút, és megint fontos okokozat.
[00:14:58]A szélső jobb oldalnak egy összeesküvés elmélete az, hogy a központi hatalmak azért vesztették el a háborút, mert kitörtek a forradalmak.
[00:15:06]Berlinben kilimetrozlázás is és Budapesten is.
[00:15:10]Nem, valójában azért törtek ki ezek a forradalmak, mert ezek a hatalmak elvesztették már a háborút és a tömegekben felhalmazódott egy feszültség, hogy miért folyattuk a vérünket.
[00:15:20]És megint csak azt kell mondani, hogy Tisza István és a Tisza István féle elit elvárta ezektől az emberektől, hogy meghalljanak egy olyan országért, ahol nem volt választójoguk és a nagyrészt földjük se volt, mert az elit birtokolta a földeket.
[00:15:31]És Károi Mihály fokozatosan egyébként egy ilyen kurucos ellenzéki szerepből, mert ő a függetlenségi pártból indul a 48-as pártból.
[00:15:41]A maga korában Káro Miáj volt a szuverenista.
[00:15:43]Ő volt az, aki a Kuruszos 48-as ellenzékből érkezett.
[00:15:45]És Tisza István volt az, aki akkor Brüsszel nyérek ugye Bécsnek a kiszolgálója volt ebből a szempontból.
[00:15:53]Ugye az emlékezetpolitika, az orbáni emlékezetpolitika ezt megfordította.
[00:15:58]Tehát Kárai Mihály és a idővel létrejévő Tisza ellenes, Tisza István ellenes front, ami választójogi ligának neveztek el, mert ez volt a közös, hogy választójogat akarnak a magyaroknak.
[00:16:07]Ez azért kerületett hatalomra, mert a Tiszaféle elit belekormányozta mégis az országot a világháborúba.
[00:16:14]Asszisztált Bécsek a háborús politikájához, amit a villamosi Németország támogatott.
[00:16:21]És nagyon fontos az, hogy 1918.
[00:16:21]október 31-én, amikor győz az őszi rózsás fordulom, és meggyilkolják Tisza Istvánt, akit bűnbakká tettek a háborúért, az itteni ilyen katonatanás tagok és mások, akkor azon a napon a Tisza Istvánhoz köthető budapesti hírlap azzal a címlappal jelent meg, hogy hát jöjjön Károi.
[00:16:43]Tehát Tisza István hívei is azt gondolták, hogy ha már elvesztettük a világháborút, akkor jöjjön Károi, aki egyébként ellenzékben fölépítette magát, egy úgymond jó Antant kapcsolatokkal rendelkező, ez olajban illúzió volt, béke politikusnak, akinek még a legnagyobb esélye van egy jó békét szerezni az országnak, ha már a háborút elvesztettük.
[00:17:02]És Herceg Ferenc, akitől Hood Gergely felolvasta, ha jól emlékszem, ez a két arckép című 1920-as kötetből származik.
[00:17:09]Én ezeket elemeztem, ezeket a memoárokat, visszaemlékezéseket, pamfleteket a a Vörös Tatárjárás címmel megjelent tavalyi ilyen nagy monográfiámban, amivel a tanácsköztársaság Hortikori emlékezetét mutatom be.
[00:17:23]Herceg Ferenc, aki 1920-ban már azzal vádolja Károli Miályt, hogy megyé olta Tatisza Istvánt azért, hogy hatalomba kerüljön.
[00:17:30]Meg ő olyanokat ír róla, hogy Károly farkastorokkal született, Kamaszkorábban megműtötték, és ezért felnőtt korábban is a beszéde nehezen volt érthető, hogy azt írja herceg Ferenc, hogy az Úr az bölcs, mert ahogy a kígyó csörgővel ugye csörgőt adott neki, hogy így figyelmeztesse a vadakat, hogy itt valami veszélyes van.
[00:17:51]Károly Mihály csörgőjének ezt a beszédhibát tette meg, és akkor egy ilyen kígyóként írja le, aki megmarta Tiszát, és megmarta a környezetét.
[00:18:00]Na most ez a herceg Ferenc, aki 1920-ban ezt írta, ő 1918 őszén, amikor győzött a forradalom és Károly Mihályból miniszterelnök lett, ott törleszkedett Károly Mihály mellett a diadalmas forradalom könyve című kiadványban, amiben ünnepelték a forradalmat.
[00:18:15]Herceg Ferenc is szerepet vállalt, ő is írt benne, ő is odaállt a forradalom ügye mellé.
[00:18:20]És az következett el, hogy amikor Károly Mihály a megörökölt csőttömeget, ami egy politikai válság, egy társadalmi válság, külpolitikai válság, katonai válság, egy csődőt örökölt meg 1918 ősszén.
[00:18:30]Ezt sem ő, sem mást nem tudta volna kezelni.
[00:18:35]Ebbe csak belebukni lehet.
[00:18:35]Ezt Kár is tudta.
[00:18:37]Na most amikor Károly ebbe belebukott, és annak az eredménye lett a tanácsköztársaság és Károly Mihály nem nevezte ki Kumbélát, ez a belső körének, a szazzdemeknek volt a kommunistákkal közös utcsa a Károlyi ellen.
[00:18:47]Ugye fokozatosan korábbi hívei elhagyták Károlyi Mihályt, kiátráltak mellőle és utólag elkezdtek rágalmazni.
[00:18:54]És hadd ne kelljen a magyar történelemből idézni azt a tipikus fordulatot, hogy akik tegnap még törleszkedtek egy adott hatalomhoz, az adott hatalom bukása után túlkompenzálnak és így visszafelé köpködnek.
[00:19:05]Ezt csinálta herceg ferenc is ebben a két címében mivel, hogy te neked szakterületed Kumbéla, nekem pedig a kortársam vagy, sőt a kollégám vagy, ezért talán rálátsz erre a erre a hasonlatra, amellyel itt a Hud Gergely élt, hogy mármint hogy én én mint a mai Kun Béla.
[00:19:25]Kun Béla.
[00:19:29]Ez ez ezt hogy kell érteni?
[00:19:31]Ezt hogy kell értelmezni?
[00:19:33]Mi akar ez lenni?
[00:19:33]Án kérlek tér ki arra is, hogy a két attribútum közül, mely szerint ez a szakterületed, Kumbéla, illetve, hogy Puzsér Robert kortársa vagy, melyik segít jobban a válasz megfogalmazásában?
[00:19:47]A rendelkezésre álló idő öt perc.
[00:19:48]Köszönöm.
[00:19:49]Na most szakterületemből lévén valamennyire ismerem Kumbélát, amennyire meg lehet egyébként ugye őt ismerni a források alapján, és hát ugye téged is ismerek is a tevékenységedet.
[00:20:00]Ugye ennek az analógiának az lenne az alapja, hogy látszólag van egy ilyen ugye ezt a kortársak vagy hát a szélső jobb oldal akár Torma szeszé a buusi könyvében úgy írta le, hogy Károly Mihály parfümjével akarták elnyomni a nemzeti tanácsnak a nemzeti tanácsnak nevezett Sanrin, vagy a zsidó tanácsnak a fokhagyma szagát, vagyis hogy itt volt egy ilyen kirakat arisztokrata, akit előtérbe toltak azok a zsidók egy hangulat baloldali rombolófigurák, akik látszólag felmutatják Kárait, akinek egyébként mind arisztokrataként, mind a 48-as múltjával, tehát ellenzéki múltjával van egyfajta nemzeti és arisztokratikus pedigréje, ahogy ugye Magyar Péternek is van, de valójában ez csak a kirakatc.
[00:20:46]Mögötte már a hatalmat át akarják venni a vérszomas internacionista baloldali hőbörgők és hőzöngők, akik aztán ugye vért akarnak, vagyis.
[00:20:53]Akkor akkor jó értem, hogy itt ebben a hasonlatban engem a Kut Gergely valójában nem lebolsevikozott, hanem lesidózott.
[00:21:04]Nézd, egykoriban ez volt, tehátor ez volt az analógia, de hogyha így vesszük, akkor nézd, tehát most nem lebal oldalot, lezsidózott, tehát itt nézd a magyar jobboldal szempontjából a kettő egyébként az nem.
[00:21:15]Na igen, de szóval, hogy azt hiszem, hogy engem komoly pofával vádolni azzal, hogy bolsevik lennék, hát ez szerintem ez ez abszurd.
[00:21:26]Ennek így nincs értelme.
[00:21:26]De így, hogy hogy a akár a zsidó Kumbéla, ez így már értem a dolgot.
[00:21:31]És itt azért el és magam előtt tolom a az arisztokrata, ugye mit jelent az arisztokrata a mai Magyarországon a a nerlovag Pétert, hogy a magam fokhagyma bűzét az ő parfümjével elnyomjam.
[00:21:47]Igen.
[00:21:47]Amennyiben a herceg ferenci tormszeszeli gondolkodásból indulunk ki, amit Hud Gergelyék ugye egy ilyen eleve torm én gecizire megéheztem közben csak merr torma is volt meg fokhagyma.
[00:21:56]De kér kérlek folytasd az akadémiai szépfoglalatot.
[00:22:01]Na még annyi, hogy hogy a tormys a szép bujdósó könyvét sokan hiteles naplónak tartják számon, de valójában az egy napló formában ért horrorregény.
[00:22:08]Tormzil egyébként bujdokolt a tanács köztársaság idején, nem is volt tanúja annak, amit Budapesten történt, és abban képzelgések sora van a különböző forradalmi kormányzatan tagoknak a tetteiről.
[00:22:20]Itt a magyar azok, akik hiteles naplónak tartják számra a Budsó könyvet, ő azért, mert napló formában van írva.
[00:22:26]Na most ők azok, akik szerintem az Xzakták című sorozatot is ilyen hitelesnek fogadták el, mert kiírták, hogy történetek az FBI titkos ügyeiből, meg megjelent a dátum, akkor az biztos úgy történt, hogy a gumiember is ott volt.
[00:22:39]Na tehát hogy a a boldogsok is jutott között a nevére emlékszel a gumiembernek?
[00:22:45]Emlékszem.
[00:22:45]Igen, mert én ha kimondod a nevét, akkor újra összeszarom magam, csak igény volna rá.
[00:22:50]A ugye ez, hogy ö hogy is van, hogy de hogy lényegében ugye a futék azt gondolják, hogy Magyar Péter, de ezt már Kövér László is mondta, emlékszem 2025 elején volt.
[00:23:01]Tehát, hogy ez azonos gondolat, hogy itt van egy látszólag nemzeti jelölt, aki azt állítja magáról, hogy ő, hogy ő nemzeti, meg hogy ő magyar zsinoros mentétöl magyar zsinoros mente, meg ott Vasalbert hivatkozás vannak adott esetben, hogy de hogy az egész ez csak egy kirakadt báb, tehát akinek a parfümjével és azt, hogy ő Mát Ferencnek a keresztia, meg lehetne sorolni, ezzel csak el akarják azt, hogy itt valójában a baloldal akarja visszavenni az országot és csak hamar Magyar Péter hátra fog lépni, hogy átadja a hatalmat.
[00:23:32]Ezek szerint ezek szerint a vagy a hozzá hozzád hasonló vértíó hőbörgőknek igenem igazából mindegy melyiköt és mondjuk és a következő az hogy a a még a hoodergelyik által létrehozott mert állítás már nem már nincsenek köz köze hozzá ugye az R56 söröző ami tegyük hozzá hogy a legutóbbi itt a Hankó Balázs féle NKAP pénzszórásban ugye annyi támogatást kapott kulturális programok szervezésére mint nagyjából a magyar levéltárúgy össze Esen ezt Kenyeres István BFL.
[00:24:04]Ez ez milyen összeg?
[00:24:05]Hát valami 250 millió Ftról beszélünk.
[00:24:08]És mégis bezárt.
[00:24:09]Bezárt.
[00:24:10]Aha.
[00:24:12]Hát ezek akkor lehet az újraindításhoz kaptak támogatást.
[00:24:14]Ezt legú legutóbb ilyen Nem, te mondtad, hogy bezárt Peti.
[00:24:19]Nem az Ákosnak az Undentéja zárt be.
[00:24:19]Az biztos bezárt.
[00:24:22]Ja, hogy arról van szó.
[00:24:22]Aha.
[00:24:22]Igen, de az R56, ahol te is ott voltál, és emlékszem, hogy egy hazai pályán most adt fel velük a padlót.
[00:24:27]Én én eddig akár hányszor jártam arra bem bem bemrakpanaz a helyem a nemzante az a az a az a lánchíd tövénél van.
[00:24:42]Ez pedig a bemrak parton van a közel a Margit hídhoz van.
[00:24:46]Igen.
[00:24:46]Oké.
[00:24:48]Az a pince, az a szabadságharcos sörös ott voltam.
[00:24:51]Ott is voltam akkor nagyon örülök.
[00:24:53]Ott is voltam.
[00:24:53]Az az egy élmény volt.
[00:24:55]Chikiört is tiltott tiltott csikört ugye csap.
[00:24:58]És által parkol előtt egy ilyen katonai színű ilyen mini mini jármű.
[00:25:02]Igen.
[00:25:03]Gondolom el tudom képzelni mennyiből is találták.
[00:25:04]Nagyon hangulatos volt.
[00:25:04]Na, gondolom én azt képzelik, hogy akkor te majd így kumbiraként jössz és szocializálni akarod majd az R56 sorözőt is.
[00:25:12]És melyik a két intézmény közül melyik kaphatott 100 vagy 200 millió Ft?
[00:25:15]Azt konkrétan tudjuk, hogy az NK támogatás progress Igen, ezt de a sörözőre söröző a szabadságharcos sörözőt.
[00:25:25]De összesen nem látszott rajta, hogy annyiba került valami, mert még az Ákosnál ezt meg tudom érteni.
[00:25:28]Az nem tudom az hogy történt ott az a Na jó, mindegy.
[00:25:32]Figyi, egyrészt a ebben az állandó démonkeresésben, hogy az eredendő ocsmány gonosz az, ami az én ellenfelemet létrehozta, Ergo én az Isten küldötte vagyok.
[00:25:43]Tehát, hogy én ebbe a ebbe a spirituális térbe helyezem a teljesen nyomorult földön futó leginkább húsvér, földsár politikai harcomat.
[00:25:53]Ez [ __ ] undorító.
[00:25:56]Egy egyúttal Jess i Yes, ha van, ha lehet így írni, hogy yeszi i két y vagy két i vagy eg 1 Y1 i.
[00:26:03]Itt Batyáni üzeni is, hogy ugyanezen gondolkodom egy ideje.
[00:26:09]A másik, és itt viszont már visszalapozok az előzőre, de nagyon élveztem és szétrollkodtam és taxisofőr modommal megkoronáztam az iménti gondolataidat, hogy itt a a Magyar Péterre próbáltad ugye rákreditálni a mellétei barnának a visszalépését.
[00:26:26]legyen is ez akárkié, de azt veszed benne észre, hogy ez mennyire polgári, felelős.
[00:26:34]Ugyanakkor, máskor viszont egy hasonlóban, amikor a Tiszapárt a közbeszéd, közakarat nyomán kitáncol valamiből, akkor meg populizmust veszel észre.
[00:26:44]Nem téged akarlak ellentmondásba szorítani, hanem mondd meg, hogy mi az a szempont, ami alapján a kettőt szét lehet csapni egymástól, és akkor ez egy érték lesz.
[00:26:54]Nagyon remélem, hogy nem kellett rámérniük, hogy mit mit jelez vissza a közvélemény, és hogy itt most mi a helyes döntés, merre kell hajolni, hogy hogy igazolódjon az, amit csinálnak, hanem remélem, hogy van bennük valamiféle köztársasági, demokratikus, jogállamiosz, amelynek a tükrében ben megvizsgálhatták ezt a nepotizmust, és amelynek a tükrében ez a nepotizmus az ő számukra is visszatetsző volt, és ezért aztán elhagytak vele.
[00:27:34]Ebben bízom.
[00:27:36]H még csak annyit, ha valakit esetleg érdekelnek a tanácsköztársaság és emlékezetével kapcsolatos dolgok, akkor keresse meg a csunderlik köteteket, amiket a napvilág kiadónál megtalálhatnak.
[00:27:46]Tehát itt csak 2025-ben egy interjú kötetem megjelent és egy tanácsköztárság történetem és tanácsköztársek emlékezetével kapcsolatos történetem.
[00:27:54]És akkor a TV shop epizódét.
[00:27:57]Tehát akkor tehát akkor Kut Gergely azt várja, hogy ha hogy Magyar Péter hamarosan miután már eltakarította az útból a legitim magyar kormányt, a szuverén Orbán Viktort, majd hát elvégezte a feladatát, többére már nem lesz szükség.
[00:28:14]Nem lesz szükség a zsinó mentéjére sem.
[00:28:16]Félreállhat, és akkor előlépek én a zsinór helyére.
[00:28:23]A zsidó or lép, és és akkor jön a vörös terror.
[00:28:32]Igen.
[00:28:32]Akkor én megrendezem a vörös terrort, akkor lesöpröm a padlásokról a Lamborghinik-et meg a hermésztáskákat, és akkor a és az aranyc-ket, és a helikoptereket, meg a magánrepülőgépeket és a jachttokat.
[00:28:44]Ezeket mind mind beszolgáltatjátok nekem.
[00:28:47]És az önkényes mérvadó rajongók pedig bőrkabátokban kezdenek el itt járőrözni Budapesten.
[00:28:54]Nem lehet, hogy csak félrehallottuk a szolgálatunk zsinór mértéke, a szentírás is hasonlót, hogy a szolgálatunk zsidó mértéke, a szentírás úgy, ahogy Magyarország nem családbarát, hanem csádbarát.
[00:29:05]Ugye időnként valami nem sikerül.
[00:29:07]Utolsó gondolat, és aztán az első bejátszónkat le fogom játszani a műsorban.
[00:29:12]Az első valósa, hogy a történetek az FBI titkos irataiból vagy ügyeiből mintájára az önkényes mérvadó epizód fennmaradó részében zajló események 1987-ben Minoszatá Minoszotában történtek.
[00:29:25]A még élők kérésére a neveket megváltoztattuk.
[00:29:28]A halottak iránti tiszteletből minden mást éppen úgy mondunk el, ahogy ez megtörténik.
[00:29:33]Mégis csak annyit, hagy tegyek hozzá, tehát hogy itt azért mindig szórakoztatom, amikor Károly Mihályt vádolják, aki egyébként már 18 novemberében elkezdi a Nem nem soha területvédő kampányt.
[00:29:43]Tehát a Nem nem soha ugyan ma úgy él az emlékezetben, hogy a Hortikor irredentek jel szava, de valójában a kár csak dalamel együtt tudom, de de mindenkinek javaslom, hogy a jeges Ernő által rajzolt nem soha plakátot nézze meg az eredetit, amit még a Károlyi kormány alatt nyomta nyomtak ki, hogy ott hogy néz ki a Tranoni Magyarország.
[00:30:01]Úgy ahogy a károlyék alatt elképzelték, ott még ott még Kárpátalja Magyarországhoz tartozik.
[00:30:05]Nem a mai trianoni Magyarországot látjuk, hanem majd 18 őszén elképzelték.
[00:30:09]Ezzel indul nem soha a kampány, amit Károly Mihály mond ki egyébként először.
[00:30:13]És a másik, hogy ugye itt Trianonok alapvető az első világháború volt.
[00:30:19]Károly véligig ellenzéki politikus volt az első világháború idején.
[00:30:23]Nem ő volt az, aki bevezette az országot a egyháborús politikához asszisztálva, hanem ő végigtakozott ellene.
[00:30:30]És Aponyi Albert volt az, aki a szerbeknek küldött hadüzenetet, végre felkiáltással üdvözölte a parlamentben.
[00:30:38]Még annyit szeretnék ehhez hozzáfűzni, hogy ne siessük el az első bejátszásunkat, hogy nagyon más az, amikor valami valaminek az ellenében születik meg.
[00:30:47]Ott lehet azt mondani, ott mondhatja azt a történész, hogy az okozta.
[00:30:52]Mi okozta Trianont?
[00:30:55]Az első világháború elvesztése okozta Trianont.
[00:31:00]De még akár mondhatjuk azt is, hogy a osztrák-magyar monarchia kisebbségi politikája, nemzetiségi politikája okozta Trianot.
[00:31:08]Ezt mondhatjuk, hogyha valami ellenében mondjuk az inga kifeszült valamelyik szélre és onnan átleng a túl szélre, ahogy Gyurcsánytól Orbánig lengedett az inga, mondhatjuk, hogy az okozta.
[00:31:19]És akkor ezzel áll szemben ez a történelmi konteó, miszerint Károi, az csak azért volt, mert az emberek nem fogadták volna el, hogy Tisza István után egyből Kumbéla jöjjön.
[00:31:32]Tehát szükség volt ott egy vörös grófra, hogy a grófból a vörösbe átvezesse a magyarságot.
[00:31:39]Ez viszont meg egy egy ostobaság.
[00:31:43]A a Károi nem felel azért, amit a Kumbéla meg a Szamueli elkövettek.
[00:31:52]Sujlyok Tamás köztársasági elnök dönthet abban a kérdésben, hogy elhangozhat-e a cigányhimnusz és az Európai Unió himnusza az Új országgyűlés alakuló üülésén.
[00:32:01]Ennek oka, hogy a Mi Hazánk az Országgyűlés főigazgatójánál kifogást emelt ez ellen.
[00:32:05]Jól lehet, ehhez más parlamenti párt nem csatlakozott.
[00:32:07]A főigazgató a köztársasági elnöknek továbbította a szélső jobboldali párt panaszát, így ő mondhatja ki a végső szót.
[00:32:16]A határidőig csak a Mihazán kifogásolta az Országgyűlés főigazgatójánál, hogy az alakuló ülésen a magyar himnusz lealacsonyítva, azzal egy szinten kezelve hangozzon el az uniós és a cigányhimnusz, valamint a Tisza kampány dala.
[00:32:28]írta ki a Facebookra ezzel kapcsolatban Novák előd.
[00:32:34]Az is szép hanyatlást történet a magyar történelemben, hogy Károly Mihálytól, mint első köztársasági elnöktől eljutottunk Sullyok Tamásig, meg kell említenem azt, hogy Károly Mihály köztársasági elnökként volt az, aki ragaszkodott ahhoz, hogy a földosztást a saját birtokán kezdjék.
[00:32:47]Ez volt a kápolnai földosztás 1919 februárjában, amikor saját maga ugye hozzákezett a földek osztásához, amit a Móri Zsigmond vagy Kródi Gyula és egy második magyar honfoglásként írt le.
[00:33:00]Tényleg egy ilyen megrendítő erő dolog volt, egy szép szimbolikus aktus.
[00:33:04]És persze utólag Kárai Mira elteresztették, hogy valójában csak az adósságokat osztotta szét, mert jelzálok terhelte a birtokát.
[00:33:12]Nem, az első világháborúat kifizette az adósságait, mert arisztokrataként, nagybirtokosként neki jövedelmezett egyébként az első világháború, ahogy minden nagybirtokosnak jövedelmezett, mert a mezőgazdasági termékek ára fölment a háború idején, és ő ennek ellenére folytatotta egyébként pcifikus politikát, mondhatni, hogy anyagi érdeke ellenére.
[00:33:29]Na most menjünk át Csillak Tamásra, akinek úgy tűnik, hogy életében először döntenie kell valamiben, nem tudjuk, hogy megbirkózik.
[00:33:36]Én aggódom érte.
[00:33:36]nagyon-nagyon gyorsan nagyon-nagyon nagy felelősséget rak rá ez a döntés, hogy most őnek döntenie kell arról, hogy a cigányhimnusz meg az uniós himnusz elhangozhat-e.
[00:33:45]Hát én féltem ettől.
[00:33:48]Nagyon hirtelen jön ez.
[00:33:50]Tehát nem kéne egy ezt fokozatosság elvének mentét mondja azt is, hogy ez nekem semmi közöm torockai [ __ ] meg.
[00:33:59]Azonnal gerincsérve lesz.
[00:33:59]Nem lehet ekkora súlyt rárakni.
[00:34:00]Ez lejön az ománc a fogáról.
[00:34:02]Nem.
[00:34:02]Vagy a kiül a nitrogén a vérébe.
[00:34:05]Ez ez ez én most értem most először dönthet valamiről.
[00:34:10]Hát ez ez nagyon hirtelen van.
[00:34:13]Én pláne, hogy még sose próbáltam.
[00:34:15]Először először dönthessen mondjuk az autójának a színéről.
[00:34:17]Ja, az egy egy lépés.
[00:34:19]És aztán szépen lassan felíjü következő ciklusára, hiszen nem egyszer leszőköztársasági elnök, hanem reméljük még nagyon hosszú ideig jó egészségben találjuk, hogy a következő ciklusban melyik nagyon drága magyar festményt kéri be egy kiállítótérből a saját rezidenciájára nézegetni bárki más helyett.
[00:34:37]Ö az van, hogy egyébként az, hogy a Tisza kampány himnuszának tekinthető tavaszi szél, az ott megjelenik.
[00:34:45]Ez nem annyira nemzeti ünnepkompatibilis, de ez az ő beiktatásuk, de az egész országgyűlésnek is a az a az avattása, hogy nem tudom, bár igazából nem, mert ők talán már nem tudom, hogy ilyenkor tesznek esküt vagy nem, de mondjuk ez nekem lehetne visszaás, de az, hogy firmware szinten, firmware szinten, tehát beégetve, sőt a a chipbe bele van ültetve a mi hazánkosokba egy szoftver, hogyha meghalod azt szót, hogy cigány, akkor azonnal menni kell valahova rikácsolni, De ők egyébként ők nekük egyébként nekik velük nincs bajuk.
[00:35:18]Tehát ami ha ha erre gondolok, akkor ez a amikor meghallod azt a szót, hogy cigány, megvan ez a visszabújsz a feketbe és még még a hideg is király véget túlide neked a véred, a fajod nem véd meg, téged nincs meg ez el Juniornak egy sora, hogy [ __ ] meg tényleg, hogy így tudod, ez ilyen, ez egy ilyen bűvös szó, hogy cigány és köztársasági elnök úr.
[00:35:38]Hát itt valaki azt akarja mondani, hogy izé, a szerencse jön is, megy is, meg ilyeneket itt el akarnak énekelni.
[00:35:44]Nem beszélve az uniós himnuszról, értem egyébként, hogy a nemzeti jelkép magyar himnusznak ez a internacionalista, globalista, legalábbis szövetségi himnusz a vagy a az örömóda, az hát számukra üti vagy gyengíti a nemzeti jelleget érvénytelen riteng, hanem lealacsonyítja úgy, hogy lealacsonyítja, nem fölemeli.
[00:36:07]Ugye nem az van, hogy fölemelni egyébként, hogy a vagy mondjuk úgy hagyja, vagy mondjuk úgy hagyja, csak elhangzik mellette az is.
[00:36:14]úgy érkezett, hogy szeretné, ha a székely himnusz is elhangozna.
[00:36:16]És az az meg olyan volt Magyar Péternek, hogy magától értetődő.
[00:36:21]És a vagy egy kommentelő meg valahol azt láttam erre azt írta be, hogy hát akkor akkor ha cigányhimnusz lesz, akkor játsszák le az összes itt élő kisebbségnek a himnuszát.
[00:36:32]Egyrészt nincs nekik a cigányhimnusz is egy andodrómszám gyakorlatilag, vagy egy dal.
[00:36:36]Ö, de annak tekintik, de hogy az összes többi kisebbségnél a németen és a cigányon kívül nem merül fel, hogy egy-egy parlamenti helyet időnként meg tudna szerezni.
[00:36:47]Talán van neki valamekkora önkormányzata, annak a száma is véges.
[00:36:52]Így van.
[00:36:52]Nekem annyira ki van már a [ __ ] ezekkel a [ __ ] szimbolikus ügyekkel, de komolyan, annyira nem érdekel, annyira.
[00:37:00]És ez a a a mi hazánk az meg fürdőzik ezekben, mintha csak ezek léteznének.
[00:37:05]Nem is érdekli.
[00:37:08]Én nem is tudom mikor szóltak hozzá az országok.
[00:37:10]A Fidesz is fürdőzött ebben valóban.
[00:37:12]De a a Fidesz addig ezekről kell beszélni, addig nem kell a lényeg kérdésekről.
[00:37:16]Igen.
[00:37:16]De a de a Fidesznek tellett ideje és energiája a tényleges országrontásra is.
[00:37:21]Ezt azért hagyjuk meg nekik.
[00:37:21]A mi hazánk viszont mintha csak ezek léteznének, mintha kizárólag ezek léteznének.
[00:37:28]És akkor most azzal tematizál Novák előd, hogy a szent korona előtt hangzik-e el az eskű, vagy az ülésteremben hangzik el az eskü.
[00:37:36]Ezek ezek a fontos ügyek.
[00:37:39]És ez és most már annyira elég volt ebből, most már annyira lerohasztottuk ezeknek a diskurzusoknak az egész országot, meg az egész közbeszédet, meg az egész közgondolkodást.
[00:37:53]Most már mi lenne, hogyha a mert a nemzeti politika az lenne, ha mondjuk hozzászólnának a közoktatáshoz, az mondjuk, ha mondjuk hozzászólnának a közegészségügyhöz, az mondjuk nemzeti politika lenne.
[00:38:05]Ez ez micsoda?
[00:38:08]Ez micsoda?
[00:38:08]Ez egy [ __ ] pótcselekvés.
[00:38:10]Nekem annyira emlékszem még még Gói nagy Tamás amikor a jobbik képviselő volt akkor talán mindenkit biztatott, hogy a magyar a magyart jelentse föl amelynyében megsérti a szent koronát vagy a szent korona megsértése.
[00:38:24]Tehát a szent korona tant, vagy a szent korona mint valami ugye jogi személyiség, amelynek a amelyre telekönyvezték egyébként annó asszem a budai várat is.
[00:38:34]Tehát a szent koronát megsérteni az egy olyan súlyos dolog, hogy akkor itt magyar a magyart jelentse föl.
[00:38:40]Tényleg, de annyira nem szent a korona, hogy a keresztet kiegyenesítsék a tetején.
[00:38:45]Annyira nem szent.
[00:38:46]Vagy hogy magyar egy külföld itt is feljelentsene miatt akár.
[00:38:51]A és akkor itt menjünk akkor a hinduszokhoz.
[00:38:54]Itt kezdjük a tavaszi szélvizet áraszt elénneklésével.
[00:39:00]Tehát Freddy Merchori nem Tisza szavazó volt, amikor a Queen koncerten elénekelte a tavaszi szél vizet árasztott, merthogy valamiért az egyik legismertebb négyból, és mi a Freddy Mercury elég elénekelte, még ismertebb lett.
[00:39:14]És a Hapci Vidor tudor motoros hajónak a fedélzetéről rácsodálkoztak a parlamentünk épületére a Kossuttér mellett elhajózva.
[00:39:20]Ám csak mondom a koncert előtt ugye kaptak egy ilyen Duskultur programot, hogy körbevitték őket, amikor két bedrogozás és gitárfényesítés között, amikor maguknál voltak, és szerintem ott gyakorolta a hajón kottából fonetikusan elénekelni a tavaszi szélt, tehát a beiktatás helyszínétől 100 mre a vízen.
[00:39:40]Hát ugye ez egy másik probléma egyébként, hogy azt a parlamentet, amikor építeni kezdék, azt egy leendő 30 milliós Magyarország, egy 30 milliós birodalom parlamentjének szánták, tehát egy ilyen reprezentatívnak.
[00:39:54]Itt lesz még akkor is.
[00:39:56]Hát igen, nem úgy alakult aztán utóbb a a történelem.
[00:39:58]Ez ez rá ez Rákosi Jennőnek volt az elképzelése, hogy 30 milliós Magyarországot kell építeni.
[00:40:05]Na.
[00:40:05]De hogy egyébként tényleg a tavaszi szélv, tehát a tehát amennyiben népdalt akarunk énekelni, akkor a tavaszi szél vizet áraszt az egyik, ami válaszol, a másik csitári hegyek alatt, nem?
[00:40:12]Tehát két ilyen ismert népdal van.
[00:40:13]Az a kérdés, hogy kell-e konkrétan kiemelni egy ilyen népdalt, amit most itt elénekel nekünk.
[00:40:21]Csak fé, csak félreértés ne essék.
[00:40:24]A tavaszi szél az a Tisza kampányfilmjének a címe.
[00:40:28]Az a víz, amit megáraszt, az a Tisza vize.
[00:40:35]Ühüm.
[00:40:36]Az áradó Tisza vize.
[00:40:36]Tehát ez igen, valóban a Tiszára utal, és amikor ezt eléneklik, akkor itt egy pártindulót énekelnek el.
[00:40:45]Értem, hogy ez egy népdal, de ugyanakkor értjük, hogy ennek mi az aktualitása.
[00:40:51]Jó, oké.
[00:40:51]Elfogadom ezt a kritikát.
[00:40:53]Rendben.
[00:40:53]Elfogadom.
[00:40:53]Tényleg.
[00:40:53]Akkor énekeljik a csiterhegyek alatt vagy mást.
[00:40:56]Igen.
[00:40:56]Tehát hogy aktuál politikailag terhelődött és egy kampány dallá vált az ugye ebbe.
[00:41:00]Jó.
[00:41:00]Oké.
[00:41:03]Elfogadom ezt az érvelésedet.
[00:41:03]Ugye lényegében arról van szó egymás mint a az Árpád csávó címer.
[00:41:06]Ugye mindig arra mondok hát ez az Árpádoknak a címere de hogy azért 1944-ben annyira kompromitálódott az Árpádcsáv.
[00:41:12]Árpádáv zászló, de azért a de azért a címer pajzson az Árpádsáv már nem azt jelenti.
[00:41:20]Itt itt található ezen a példán mégis csak fontosak ugye ezek a szimbolikus ügyák, hogy rámutattam az állatorvosi lovon a ezeknek a szimbólumoknak tényleges jelentésük van és az, hogy én az, hogy én ide kitűzöm, az, hogy én ezt ide kitűzöm, meg az, hogy én ezzel tematizálom a politikát, és erről beszéljen most napokig mindenki, mert ez a legfontosabb, az azért itt azért van bizonyos különbség, úgy gondolom.
[00:41:42]A himnuszok kapcsán megismétlem.
[00:41:44]Előző adásomban a melih himnuszokat már összeszedtem, ha esetleg Torockai László szeretne azok közül is meghallgatni néhányat.
[00:41:53]Bartó Krisztián forradalom című dala az szeretem nemzetkö szedtem ösjük, hogy mielőtt novák előtt bármit betiltana, hallgassa meg.
[00:42:00]Figyelj, emlékeztetek vagy de óvatosan, de csak monóban, mert Igen, igen.
[00:42:04]Mielőtt [ __ ] lenne.
[00:42:06]Igen, igen.
[00:42:06]Vagy miután Igen.
[00:42:07]Val valamiért valamiért az a sztori jutott el hozzám, hogy a Queennek az One to Break Free című dala ugye, hogy azt déélfrikában ugye az apardegy mozgalomnak lett valamilyen szimbolikus dala, vagy egy ilyen szabadságdallá vált, és és amikor kimentek, elment a Queen Johannesburgba, és ott egy koncerten előadták úgy, ahogy a klipbe beöltözve nőnek, akkor kifütyülték, megdobálták őket, mert ott az nem a ezek a helyi fehér, akik nem a meleg polgári jogi harcának.
[00:42:39]Igen.
[00:42:39]A Zimbabwei születésű vagy milyen a Freddy Mercury?
[00:42:44]Hova hova tartozik ez a Zanzibár?
[00:42:46]És az melyik országhoz tartozik?
[00:42:47]Én Z Záz nem tudom én az ott van mellette egy egy afrikai afrikai igen országot legyen elég afrikai Tanzániához tartozik vagy lehet hogy nem mindig tartozott oda.
[00:42:57]illetve utolsó egy-két megfigyelés súlyoknak, mekkora pofavesztés lenne az EUhimnusszal, vagy éppen akár a cigányság jó érzésével szembenni.
[00:43:06]Most tehát amikor egyébként így hát az várható, hogy itt egy kétharmaddal átalakítjuk úgy az alkotmányt, hogy haza lehessen küldeni, ha magától ezt nem teszi, eközben az éppen Európa felé forduló Magyarországon nem engedi a régi köztársasági elnök lejátszani Beethoven örömmódáját, mert nem tudom, sérti a nemzeti érzelmű had képviselőnek a szavazótáborát, akik nem nácik, és semmi bajuk a buzikkal.
[00:43:37]Mindenkinek kellene egy ezek a szimbolikus ügyek.
[00:43:39]Nem tudom emlékeztek-e arra, amikor Dezsőfi Tibor szociológus és ugye demos vezér az Alla című ilyen értelmiségi zabálós műsorban, ami az egyik oka volt szerintem a kétharvadnak, mert ugye melósoknak azt kellett nézni, hogy ott ilyen értelmiségiek zabálják ott a Rákócit túros magukba.
[00:43:59]Na most a Dezső Fi Tibor a székely himnózt egy egy középszerű műdalnak nevezte.
[00:44:04]Hú, mekkora botrány volt benne.
[00:44:08]Mekkora botrány.
[00:44:08]És a Pesti László itt a Kremblét így így eszegett, és így megakadt a szájában a falat, és így nézett rá, és így elkezdte, hogy hogy jobb helyeken ezért vagy valahol téged ezért megütnének és látszott, hogy szíves szerint megütnédső fitibort.
[00:44:18]És ugye emlékezzünk arra, hogy ezek a nagyon erkölcsös, nagyon nemzeti, a kultúra elköttezett fidesz értelmiségiek hogyan akarták lényegében meglincselni, mert lincselték is defiti bort, csak mert egy középszerű műdalnak nevezte a székelyhinduszt.
[00:44:34]Bezeg, amikor bez amikor gyerekeket erőszakoltak meg közintézményekben, aztán eltusolták ezeket.
[00:44:40]Ezek a nagyon nemzeti, nagyon erkölcsös húsvér gyerekeket, tudod, nem egy himnuszról mondott egy véleményt, ami egy vélemény nem tetszik valakinek, hanem húsvér gyerekeket erőszakoltak meg, aztán tusoltak el, aztán kegyelmeztek, aztán kitüntettek, akkor ezek úgy kusoltak, mint szar a fűben.
[00:44:58]Igen.
[00:44:58]Tehát, hogy ez mindenképpen föl kellett idéznem ezt a jelenetet.
[00:45:00]Talán méltatlan visszautalnom az Lel Junior idézetemre a fekete vonatdal szövegből, de rákerestem, hogy jól mondtam-e, és a következőt válaszolta a Google.
[00:45:09]Először is az, hogy visszabújsz a fenekedbe, és még a hideg is kiráz, azt kijavította arra, hogy visszabújsz a fenekembe, meg a hideg is kiráz.
[00:45:18]Forró a vérem, majd AI overview, és a következőt mondja: "Értem, hogy ez nagyon heves, indulatos kifejezés.
[00:45:25]Úgy tűnik, rendkívül dühös vagy valakire, vagy valamire.
[00:45:29]Én kérlek, ügyelj arra, hogy a beszélgetés során tartsuk tiszteletben egymást, mintha ő valaki volna.
[00:45:34]Ha szeretnéd megosztani, mi okozta ezt a feszültséget, szívesen meghallgatlak.
[00:45:40]Ú, te jó ég!
[00:45:40]Szé!
[00:45:40]És így mondtam neki, hogy te szerencsétlen nyomorult [ __ ] ez egy dalszöveg keresd meg, [ __ ] meg, vagy ne válaszoljál.
[00:45:47]A te és erre mit írt?
[00:45:47]bocsánatot kért.
[00:45:49]Egy ilyenkor az szokott lenni, bár én ritkán használom a a Google-nak az AI-ját, de az szokott lenni, hogy lapítás, hanem jön a a közérdekű adatigénylésen végül céltér, és megkapom a [ __ ] linket, amire rákerestem.
[00:46:03]nem mondja azt, hogy ne sértegessen meg, hogy á igazad van, meg tévedtem, meg rá se kerestem előtte, hanem rögtön megkérdezem a Zuckerberget, hogy hogy kell ilyenkor reagálni, amit a a Amerika liberális anyukái elvárnának a meta működésétől úgy, hogy ez a Google egyébként tudod ez ez, hogy így rákeressek egy [ __ ] dalszövegre, és anélkül, hogy ő ezt megnézné, hogy ez egyébként egy most azt nem mondom, hogy antirasztista dal volna a fekete vonattól a forró a vérem, de azért olyan jó szándékú Ö nagyon magyar magyar férfi [ __ ] magyar asszony hozzátok szól ez a Swiss and Wesson ez nem abban van ez is fekete vonat és ahelyett hogy ennek után azonnal meglátja a lehetőséget itt lehet karenkedni egyet hogy én jól vagyok-e ráadásul kijavítja a az én fenekemet az övére vagy fordítva ez na jól van [ __ ] meg nem kicsit a mesterséges intelligenciád vag válaszolt neked tehát ilyen ilyen ilyen passzív agresszív mint a halat az űrodó szeljában nem tehát udvariosan figyelmezte a tetszik az oxigént elkezdi elszívni ebből a teremből creepy.
[00:47:11]Tovább tart a győzteshez húzás.
[00:47:11]Már minden fideszesre három tiszimpatizáns jut és egyre javul a közhangulat.
[00:47:15]Erről számol be a HVG számára április vége és május eleje között készített medián elemzés.
[00:47:22]A medián szerint emellett a magyarok kétharmada bíróság elé állíthatná Orbánt.
[00:47:26]Ahogy telnek a napok és a szekrényekből kihulló csontvázak, lassan tömegsír jellegét öltik.
[00:47:31]A polgárok nem csak elhiszik, hogy lehetséges a rendszerváltás, de nagy részük egyre inkább szeretne aktív részesévé is válni a folyamatnak.
[00:47:40]Mutatják a közvéleménykutató friss adatai.
[00:47:47]lesújtó, hogy a magyarok valójában 16 év alatt, de leg leginkább az elmúlt négyh évben már jól tudták, hogy mit gondoljanak erről a rendszerről, csak ez a rendszer nyerő volt és erős volt.
[00:48:02]És addig ők megőrizték magukban a hódolatot, megőrizték a gerincük hát, hogy mondjam?
[00:48:15]Nem, nem a derékszögét a gerincüknek, hanem mondjuk úgy, hogy a ezt a meghajlott státuszát a gerincüknek, a hajlás szögét.
[00:48:22]Igen.
[00:48:24]Azért oken borotvában meg is vághatod magad.
[00:48:26]Ne meg ne a legegyszerűbb egy darab megfejtésünk legyen ennek a statisztikai jelenségnek a magá, jól lát, jól látszik a győzt.
[00:48:36]Akkor ébredtek fel, amint elveszítette a hatalmat a Fidesz.
[00:48:38]Hát akkor pedig levonhatjuk a következtetést, hogy igenis az erőnek tértek meg, igenis a győzteshez tértek meg, igenis a hatalomhoz tértek meg, és ahogy elveszett a hatalom, elveszett Orbán Viktor szexepilje, és abban a pillanatban ők már máris tiszások.
[00:48:52]Ez nagyon szomorú, tényleg nagyon szomorú.
[00:48:57]Amennyire örömteli volt az, hogy ekkora számban szavaztak az Orbán rendszer ellen, annyira szomorú, mert szerettem volna azt hinni, hogy azok legalább fideszesek, de kiderült, hogy még csak azok se voltak.
[00:49:09]valójában a hatalomhoz rendelték magukat, és ameddig a Fidesz Magyarországot jelentette, addig hát ők magyarok, hát nem ukránok, természetesen a Fideszre szavaztak, de most már nem a magyar magyarok magyar ez a ez ez a magyar ez most már nem a Fideszt jelenti, hanem a Magyar Pétert jelenti.
[00:49:29]És innentől kezdve ők miért is lennének fideszesek?
[00:49:31]Tulajdonképpen mindig is liszások voltak.
[00:49:33]Szóval, hogy ez nag ez ez lesújtó.
[00:49:35]Ez lesújtó, mert ez azt jelzi, hogy már megvolt már megvolt a mérlege a Fidesznek, a Fidesz 16 éves ország rontásának a fejek és a szívekben, csak nem számított, nem volt aktuális, és most április 12-e óta vált aktuálissá.
[00:49:52]Ez fájdalmas.
[00:49:56]És ami ugye igazán azt nem érdekes, hogy a magyarok kétharmada a bíróság előtt látná Orbán Viktort, vagyis azt gondolja róla, hogy bűnöző.
[00:50:05]Anyak kétharmada, tehát hogy 65% megkérdezettek, tehát hogy tényleg, hogy mi mi volt az a mi volt az a fordulat, hogy nem tudom azért, mert két napja talán a híradó közölt egy hírt arról, hogy Orbán Áron milyen gyanús vízóum ügyekbe keveredett, és hogy miképpen vásároltak rajta ezt a vízumokat.
[00:50:23]Meg hogy két két-három hír, amit bemutat, ami már a közmédián is elhangzott, az elég volt ahhoz, hogy hirtelen megvilágos.
[00:50:29]Mondok egy szélsőséges esetet, amikor ugyanúgy teljesül ez a 65% mi van akkor, hogyha ez egy hónappal ezelőtt is 65% volt?
[00:50:38]Tehát h ő is azt gondolta, hogy börtönben van a helye, vagy bíróság elé kéne állnia, de azért rászavazok, és nem történt itt változás, csak a kérdés változott meg.
[00:50:50]Hát amíg ugye győztesnek tűnt, amíg ugye erősnek tűnt, tudod ez a Hú!
[00:50:53]Na most akkor a kötelező utolsó cserkész hivatkozással kell élnem, hogy amikor a Joelnek ugye, hogy a hogy a lányával vitatkozik Jo Helenek a magánynyamozó, ugye Bruce Felix játsz utolsó cserkészben, és hogy és hogy a ugye a Joe Hellen Becket ugye a a feleségének a a testvére tudom a bácsika az ugye, hogy megtudja, hogy balfasznak nevezt őt.
[00:51:15]Mi?
[00:51:15]Hogy engem balfasznak nevezett ez az adócsaló?
[00:51:18]És akkor kérdezd meg, kérdezd meg, hogy akkor ez az adócsaló miért nincsen még börtönben?
[00:51:24]azért, mert ő nem olyan [ __ ] mint te.
[00:51:25]És akkor ugye itt az, hogy hogy a az adócsalás önmagában ugye nem nem, hanem hogyha valaki [ __ ] és ugye a börtönbe kerül, ha valaki vesztessé válik, akkor lehet ezt rajta problematizálni.
[00:51:36]Aha.
[00:51:36]Aha.
[00:51:36]Aha.
[00:51:36]És így van Orbán.
[00:51:36]Orbán sokkal korruptabb, amióta már nincs hatalmon.
[00:51:40]Amióta kevésbé lehet korrupt, azóta sokkal jobban látjuk már, hogy milyen korrupt is volt, amíg még nem láttuk.
[00:51:49]Két kritikámat, az egyik ismétlés lesz, még kifejteném, amelyik nem ismétlés, hogy kell-e vajon a HVG-nek a medián adatközlésébe egy ilyen bilincs grafika erre a diagramra, vagy meglettünk volna anélkül is?
[00:52:02]Lehet, hogy akkor medán a medián a grafikonjaira rárakott egy medián a HVG az, aki tördeli.
[00:52:06]Igen.
[00:52:06]Ugye ez alapéma, mert hogy a bíróság elét akarja látni, akkor tessék derüljön ki, hogy ténylegesen bűnös-e vagy sem, de itt a bilincs már ráutal, hogy ez az ittélet.
[00:52:18]ezeket a HDG stilizálja ráadásul nem is az online, hanem szerintem a megjelő lapszámnak a a részére.
[00:52:22]A másik, azt elmondtam az előző, azért sugalni akarják, hogy a grafikonok mire vonatkoznak, azért el akarják mesélni az alap lincset.
[00:52:32]Hát vonza a fá, hogy a bíróság elé kerül az, hogy nem felmentés, ez egy kommunikációs hozzáértés.
[00:52:34]Hát én miért olvasnék el ilyen csik egy ilyen vonaldiagram, nem vonal, nem tudom mi ez, ilyen bárchart vagy fekvőoszlopdiagram, nem tudom mi a neve, amin ott van egy rossz fotó Orbán Viktorról.
[00:52:47]Lehet, hogy nem a fotó a rossz, hanem az Orbán Viktor, de nem néz ki jól a dolog.
[00:52:51]És akkor ez mit tudom én, unalmas ilyen [ __ ] adatokb ott egy bilincs.
[00:52:55]Hát elolvasom az apró betűt.
[00:52:58]Tegj tegyük föl azt a kérdés, tegyük föl azt a kérdést, hogy amennyiben esetleg tehát ténylegesen bíróság elé lehetne állítani Orbán Viktort, amennyiben elég bizintik lenne, hogy ő gazdasági bűncselekményekben vesz részt, amit Tiborc István és másoknak a gazdagodása, amire egyébként már egészen sok bizonyíték van, hát ezeket az OLAF már össze is gyűjtött átadta.
[00:53:16]bíróság elé lehet állítani legalább 400 különböző ügyben, nem biztos, hogy gazdasági, de hat-nyolc különböző zsánerben mindegyikre fog jutni 5050 versenyző.
[00:53:30]Én azt gondolom, hogy arra van esély, hogy az elvileg meddő házaspár 10 év után mégis csak gyermekáldásban részesül, akkor itt azért valaki termékeny lesz ezek közül a próbálkozók közül.
[00:53:42]Néz, hogy egy fogni azt az egés, hogy a Trump tehát Trump esében hiába váltották három éve egy bíróság elé, nem mertek gyakorlatilag döntést hozni a leg egész eljutott oda, ami szerintem szégyenletes volt az amerikai igazságszolgáltatást tekintve, hogy addig-adig halogatták ugye az ítéleteket, amíg választás nem következett be, merthogy ez volt az indok az egyik halasztásnál.
[00:54:03]Nem akarjuk befolyásolni a választókat valami ítélettel.
[00:54:09]Mi van?
[00:54:09]milyen nem az tehát hogy nem az lenne az igazi, hogy a választók tudják, hogy ténylegesebb minősebb.
[00:54:14]Nem nem az lenne az igazi, hogy teljesen mindegy, hogy mikor van a választás.
[00:54:17]Van egy ügy, tartozik ahhoz egy vád és el kell járni minél előbb abban az ügyben, és ítéletet kell hirdetni.
[00:54:26]Tök mindegy, hogy mikor van a választás.
[00:54:27]Mi az, hogy mi ezt ezt ha ezt hogy mérlegelgelheti egy bíró, hogy mikor lesz a választás, akkor ennek mi a hatás?
[00:54:34]az imp amr kicsúszott a ciklusból hanem ez a rendes kampányfinanszírozás meg a kurvának a lefizetés most három ügy volt ilyesmit egy bíró nem mérlegelhet hogy milyen hatással lesz ez a választás ő azt mérlegelte hogy van a Trump által feldűjtett altri figurák izé esetleg felgyújtják-e a házát vagy kezdenek-e rá vadászni amennyiben eledik rámpot na most ugye ott ez volt ez konkrétan volt egy ilyen félelem most mit gondoltok Magyarországon Orbán Viktornak nem lenne az az 13 ez Az 13had kikből áll?
[00:55:04]Lehetséges, hogy Gergely és mögötte a nyugdíjas.
[00:55:08]De már senki nem vonul az utcára érte.
[00:55:12]Itt ki lett próbálva, hogy Slyok Tamásért egy élőláncot tudunk-e intézni, aztán lemond.
[00:55:17]Zajlottak ezek az óriás demonstrációk két éven keresztül Budapest utcáin, közterein.
[00:55:22]Vidéki városok főtereitől teltek meg emberekkel olyan vidéki városok, ahol soha nem voltak tömegdemonstrációk.
[00:55:31]Egyetlen fociultrának a hírét sem láttam.
[00:55:33]Egyetlen egy fideszes provokátor sem zavarta meg ezeket a rendezvényeket.
[00:55:41]Az egő jelentek azok a fekete ruhásekorán meg.
[00:55:46]Ja ja és a győri kapcsán egyébként eljárás indult.
[00:55:49]Az van, hogy mészáros jachttyáért senki nem kockáztatja a testi épségét, és senki sem vonul az utcára, hogy megvédelmezze Lázár János birtokait meg kastélyit.
[00:56:00]Ez a ez a nagy helyzet.
[00:56:03]Semmiféle kockázatot nem jelent Orbán Viktort és Gyurcsány Ferencet bíróság elé állítani, és bizony Orbán Viktort és Gyurcsány Ferencet, akik beárnyékolták ezt az elmúlt mondhatom 20 évet.
[00:56:19]Igenis, sőt, sőt mondhatom, hogy 22 évet, mert ugye 2004-ben lépett elő Gyurcsány Ferenc és pucsolta meg előbb előbb Kis Pétert, aztán meg Meggyesi Pétert.
[00:56:32]Tehát ezt a 22 évet teljes egészében beárnyékolták, de már előbb, már 2002-ben Gyurcsány volt a kampánykreatívja az MSZP-nek.
[00:56:42]már az ő ötlete volt egy csomó minden.
[00:56:46]A 13.
[00:56:46]havi nyugdíjtól kezdve a köteles beszéd kiforgatásán keresztül már ott ő már nagyon sokat mérgezett a magyar köznyilvánosságon meg a magyar politikai beszéden.
[00:56:57]Szóval őket szerintem elsőként kéne és ha van aranyfedezete ennek a számonkérésnek az igenis Gyurcsány bíróság elállítása lenne.
[00:57:06]Ez lenne a ez lenne a fő feladat, mert ugye erre kapott kéthadot Orbán 10.
[00:57:11]Akkor nem volna gond a Kumbélának a újratárgyalásával sem, ha ha az ára annak, hogy Orbán és Gyurcsány bíróság elé álljon, aztán bilincsben, vezetőszáron elvezessék, annak az ára, hogy én Kumbéla legyek, hát leszek.
[00:57:27]Én értem egyébként a nagyon grafikus álmodat a vezetőszárral kapcsolatban, de azt hiszem, hogy a fix vezetőszár, vagy vagy az az egy póráz, vagy az a az a rude, amivel távoltartják gyakorlatilag a Hannibal Lekkter, tehát a Gyurcsány nem tart itt.
[00:57:42]Tehát é póráz, amit a póráz, a póráz, amit a bilincsre szereln.
[00:57:47]Ja, azok akkor akkor az arró lehet számítani.
[00:57:48]Jó, jó.
[00:57:48]Azt hittem, hogy annyira félünk tőle, mint a Hannibal professzort.
[00:57:52]Nem azt a maszkot akartam rárakni, ami a igen, másképpen ártalmas és sokkal több emberre.
[00:57:58]Igen, de igen, de szerintem jól állna, jól állna Gyurcsánynak az a maszk.
[00:57:59]Az most elképzeltem és nekem bejön.
[00:58:04]Meg az egy az egy büntetési tétel önmagában, hogy azt a nyomorult okoskodó hangját ő belül úgy hallja, mintha egy vödör lenne a fején.
[00:58:10]Nem is így valamit visszakap abból, amit mi kaptunk.
[00:58:15]Ja, ja.
[00:58:15]Szóval, bocs, azt akartam mondani, de ez 12 perce volt a bilincs illusztráción kívül, hogy az volt itt a harmadik válaszlehetőség, amire 28% jelölt a medián felmérésben, hogy egy miniszterelnököt mindenkor politikai felelősség terhel a tetteiért, de nem helyes jogi eljárást indítani ellene.
[00:58:36]Aki erre igen mondott, az általánosan bármilyen miniszterelnököt felment, egy nem politikai, hanem egy mellette elkövetett abszolút büntetőjogi kategóriában.
[00:58:45]Most legyen ez a terrorizmus, vagy a háborús uszítás vagy a hazaárulás, vagy egyéb, vagy nagyon-nagyon erős, mondjuk 500 milliót meg milliárdot, meg egyébként 1000 milliárdot is meghaladó gazdasági ügyhűtlenkezelés, vagy a magyar államrende elleni aktus vagy hivatalok komplett sorának ellehetetlenítése, mi több, arra való nemhogy hagyás, hanem kapacitálása a hivatalvezetőknek, hogy a hivataloknak a felkent funkcióját ne lássák el és korrumpálódjanak, mert ez a rendszer alapműködése.
[00:59:20]És ez ez még csak Orbán Viktor volt, de itt akár mondhatnánk bárkit olyan vérengző a saját nemzettársainak a millióit vesztőhelyre meg ilyen killing fieldsekre küldő vezetőket, akik viszont miniszterelnökök voltak, úgyhogy őket már utólag ne bántsuk.
[00:59:36]Az már a ház, az már az már egy életjáradék, az az egy örökké tartó kegyelmi ö kegyelmi öhagyhatja a szanatóriumot, kártya, hogyha valaki miniszterelnök volt.
[00:59:48]Na, pontosan ezzel kéne szakítani.
[00:59:50]Pontosan ez az, hogy nincs [ __ ] kivétel, különösen ha felel politikai felelősség terheli.
[00:59:59]Még szerintük is itt semmilyen politikai felelősséget nem vállaltak az elmúlt 16 évben.
[01:00:03]Alig tudok olyan esetet felhozni, amikor valaki önként feladta volna a tisztségét.
[01:00:09]Most persze Orbán Viktor felajánlotta nem fogadták el, Semmin Zsolt felajánlotta nem fogadták el, de hát ez elég jellemző.
[01:00:15]Vidnyáski Attila az egy Balok Zoltán cosplayben van, ugye lemond a az amúgy is forró a talaj NKTK-s meg NKS izéről, de még a Nemzeti színházról nem tudod.
[01:00:27]Balok Zoltán lemond a Himi Humi pozícióiról, de azért a püspöki karból nem távozna.
[01:00:33]Ühüm.
[01:00:33]A akiket felidézte, hogy egykori miniszterelnök, akik adott esetben háborús bűnösnek is tekinthetők miképpen lesznek ilyen köztiszteletben álló személyiségek.
[01:00:41]Eszembe jut Román Polanski kínai negyed című filmjéből az az idézet, hogy a csúnya épületek, a politikusok és [ __ ] előbb-utóbb mint köztiszteletben állóak lesznek, ha sokáig húzzák.
[01:00:51]És ebben a nagy igazság van.
[01:00:55]És akkor még csak fölvetnék egy ilyen kérdést, vagy egy felvetést, hogy itt, hogy Orbán Viktort az, hogy a magyarok kétharmada bíróság előtt látne, ez már mutatja, hogy itt mintogyha kevés esély lenne arra, hogy ő itt ellenzékből össze ő fogja majd itt úgy á szervezni a magyar jobboldalt meg a meg a Fideszt.
[01:01:12]Orbán Viktor ambíciója az lehetne, hogy itt a nemzetközi jobboldal továbbra is a patrióta mozgalom egy ilyen emblematikus arca, vezéregyénisége szeretne lenni.
[01:01:17]És ugye mindenféle elméletet, sugást lehet arról hallani, hogy valójában miképpen képzeli el a jövőjét.
[01:01:28]És többek között az, hogy ő a 2029-es ilyen EP választás után Európai Bizottsági vezető pozícióra pályázik, mert bízik abban, hogy ő továbbra is a patrióta mozgalom arca, akire fölnéznek, akit támogatnak, akit kedvelnek.
[01:01:39]És ha majd végre bejön az a régóta ígérgetett áttörés, az a az a jobboldali forradalom, illiberális lázadás, az illberális lázadás, ami a hissem 2017-ben hirdették meg először az ugrás évét, vagy az emelkedés évét, a lázadás évét.
[01:01:55]A lázadás évét.
[01:01:55]Igen.
[01:01:55]Na most azóta ez mindig elmaradt, de mindenesetre, hogy majd majd 29-ben bekövetkezik, és akkor ő az Európai Bizottság vezetője lesz, és mégis csak a csúcsa jött, mégis csak fordít.
[01:02:06]Igen, mégis csak ő lesz Putyin helytartója.
[01:02:07]Na most nekem kétségeim vannak ezzel kapcsolatban, mert Orbán Viktornak ezek a különböző barátai, azért alapvetően azért voltak Orbán Viktornak a barátai.
[01:02:15]Ugye Trump már megmondta, hogy Orbán Viktor a barátja volt, amíg ugye kétharmaddal nyert mindig, és amíg sikeres politikusak.
[01:02:24]Döbben de ez döbbenetes, hogy mondhat ilyet a Trump?
[01:02:25]Nem érzi azt, hogy ezzel önmaga hitványságára vall.
[01:02:28]Nem érzi.
[01:02:28]Ez döbbenetes foglalkozik néha hitvány tehát h nem tudom rossz helyen keresed de lehetne veszély érzete ezzel kapcsolat de tudod de hogy hogy Marin Leen vagy éppenséggel a spanyol ilyen altright formáció vagy és mások ugye ezeknek addig volt igénye Orbán Viktornak a támogatására amíg Orbán Viktor egy sikeres vezető volt és amíg pénzt kaptak Orbán Viktortól hát ugye a a Mészáros Lőric Bankján keresztül vagyis mondhatni ezt azért mégis csak Orbán Viktor részéről szint 10 millió euró érkezett a Löpen Márin Löpen elnökválasztási kampányába még 2000 ugye 22-ben.
[01:03:05]Magyar most viszont most viszont Orbán barátság most viszont Orbán Viktor barátsága az egy nagyon rosszigen előjel, egy rossz omen.
[01:03:15]Tudod Orbán Viktor barátsága azt jelenti, hogy készülhetsz a vereségre.
[01:03:20]Tehát, hogy se pénz nem fog jönni Magyarországról, közpénz nem.
[01:03:22]És akkor feltételezhetjük, hogy vajon Tiborc István ugyan, vagy Mészáros Lőrinc mennyi pénzt fog beletolni a Nemzetközi Altri formációba?
[01:03:30]Szerintem keveset.
[01:03:32]Alig, ha fog Szipek még egyszer Magyarországra jönni, nem hiszem, hogy Orbán Viktorra nagy igény lenne most a Nemzetközi patrikoták részéről.
[01:03:40]Na várjál, akkor viszont hadd kérdezzek már rá arra is, hogy te szerinted Orbán Viktornak bíróság előtt lenne a helye?
[01:03:48]Szerintem bíróság után lenne már a helye.
[01:03:51]Az az igazság, hogy nehezen tudok elképzelni egy olyan helyzetet, hogy Mészáros Lőrincet mondjuk elítélik, meg Tiborc Istvánt elítélik, és azt az embert, aki lehetővé az egészet, ő nem áll, nem kell bíróság előtt felelnie mindaz tök másért, hogy a kápat meg a gengstereket elítélik, de a keresztapa megússza.
[01:04:09]Igen, ezt nehezen tudom, de szerintem mindenkire ráborítanak külön most már nem gondolok nem gondolom annyira teljesen elrugaszkodott és meredek elképzelésnek azt, hogy mondjuk a Heritage Foundationől kap egy ösztöndíjat, hogy az Egyesült Államokban megírja a az emlékiratait és akkor ott ott úgynézik, mint egy ilyen egykori politikusa, hogy sok sok buk azt képzel, én meg én meg azt tudom elképzelni, mivel hogy Orbán Viktornak most már igazán tényleges hatalma nincs, viszont pénze az van dögivel.
[01:04:39]Üüm csak a mésáros vagyon valami 1 300 milliárd mil tehát 1 300 milliárdítható kész, hanem vannak benne cégek is, amelyeknek az értéke úgy nullázódik le, mint a Balásié.
[01:04:54]De vannak közte olyanok is, amelyek amelyek a és akkor ott van a Tiborc vagyon, mert Tiborc is inkább stróma, mint oligarha.
[01:05:05]Igen.
[01:05:05]Az oligar létezett Magyarországon.
[01:05:07]Simicska volt az utolsó ligarha, aki ténylegesen, vagy nem tudom én, Sáyi Sándor lehet, hogy lehet mondjuk egy ilyen aktor.
[01:05:12]Tehát van egy-két ember, de azért ezek nem oligarhák.
[01:05:16]Szóval szóval pénze maradt Orbánnak az viszont rengeteg.
[01:05:20]Ebből az én számomra az következik, hogy ő belőle egy ilyen illiberális, szélső jobboldali Soros György legyen.
[01:05:29]És azt hiszem, hogy ez az egyetlen út, ami nyitva áll előtte, hogy létrehozzon igen, egy közép-európai egyetemet.
[01:05:36]a az illiberalizmus szellemében ahhoz tartozó alapítványt, ahhoz tartozó pályázatok tömegét nem kell költeni a saját pénzéből, ami nincs neki, hanem mindig csak kiadja a megfelelő pá szolgál.
[01:05:48]Hát erre szolgál a Mészáros vagyon.
[01:05:50]az valójában orbán pénze.
[01:05:51]És és én én én úgy képzelem el, hogy ezáltal felépítő is egy háttérhatalmat, amilyet a Soros, hogy a nekitetsző politikát a kultúra mezején érvényesítse, és abból majd politikai kurzust építsen, ahogyan maga Soros Györteszi.
[01:06:09]Le akarok játszani egy nagyon rövidet, ahol Lezsák Sándornak Hofi Gézát idéznek.
[01:06:14]Csak mert a [ __ ] szóba kerültek.
[01:06:18]Lezsák úr, abban igaza van a Hofi Gézának, hogyha a kuplerá nem megy, akkor a nem a bútorokat kellett cserélni, hanem a kurvákat.
[01:06:27]Ezért egy kellemetlen kellemetlen pillanat vagy.
[01:06:29]Aztán válaszol valamit szerencsétlen.
[01:06:33]Mindegy.
[01:06:33]És egy bejátszónk van még viszont pár percünk, de azt hiszem, hogy ez nem egy olyan, amiről annyit szeretnénk beszélgetni, mint itt eddig bármiről.
[01:06:44]Rákai filipék visszavonták a Mohácsi csatáról szóló filmjük 1 milliárdos támogatási igényét, amelyben 956 millió Ftot kértek gyártás előkészítésre az állami NF-től.
[01:06:54]Rákai a rettenthetetlenhez hasonló filmet képzelt el.
[01:06:58]Kérdés lesz-e ebből végül forgatás, illetve bemutató?
[01:07:00]Egy dolog biztos, idén a csata 500.
[01:07:03]évfordulóján a film semmi esetre sem lesz kész.
[01:07:10]hogy bekusultatokba jött a tanár a teremben.
[01:07:13]Hát a rethetetlenről kezdőkel beszélgetni és vitatkozni.
[01:07:18]Tény az, hogy tehát hogy mondjuk megképzom a munkásságot több érdemé megbeszélni valótad, mint drákai Filippé.
[01:07:24]Jaj, hát ez a tényleg ez a én én egyetlen dologra gondoltam itt, hogyha úgy érzi, hogy nekik egyrészt nem értenek ebben egyet, hogy őket elutasították, mint pályázó, vagy pedig a cége vonta vissza a pályázatot.
[01:07:36]Azt hiszem, azért ezt is öt perc alatt meg fogjuk tudni, úgyhogy kár hazudni vagy tévedni.
[01:07:43]Ráadásul itt nyilván 956 millió Ft az gyártás előkészítésre.
[01:07:47]Tehát megint az van, hogy mi a teljes büdzsé, baszki, hogy azt ráérünk megtudni, mert úgy is mindegy, mert azért az úgy is mindegybe volt beadva, ahol gyakorlatilag nem tudom 6 milliárd Ft-ért elkészül egy film a magyar állam pénzéből, majd én vegyek ráyet a moziba.
[01:08:06]Hát már többet adtam bele, mint a jegy, [ __ ] meg.
[01:08:07]Nem, hogy erre van pofájuk.
[01:08:10]Én azt gondolom, hogyha a movácsi csatát szeretné feldolgozni, úgy érzi, hogy itthon nem kap rá támogatást, akkor illiberális testvéreinkhez forduljon.
[01:08:19]Mondjuk Erdogánnál kilincsel.
[01:08:20]Ó, tényleg.
[01:08:21]Nem, szerintem ők adnák.
[01:08:21]Ó, igen, hát mi úgy is szeretjük a törögökre.
[01:08:23]Jól emlékeznek a grúziai első világháborús mészárlásainkat is, örmény mészárlásainkat is is eltöröltetjük a föld színéről, meg még az Egyesült Államokkal is aláírtunk egy szerződést róla, hogy ők se hozzák szóba, hogy ugyan valaha is történt, hogy mi a németekkel ott izé keresztényeket engedtünk gyilkolni a törököknek, úgyhogy meg is van Erdogán telefonszáma.
[01:08:46]Átküldöm a Panyi Szabolcsnak és ő küldi neked Kálmán.
[01:08:48]Mikor ka Kálmán?
[01:08:53]Kész.
[01:08:53]Ennyi.
[01:08:53]Akkor ez volt a műsorunk.
[01:08:55]Köszönöm, hogy zavartam.
[01:08:55]Nem akartam.