Ultrahang Plusz 55:53

Ilyen lesz az alvilág Pintér Sándor távozása után : megszólal a magyar keresztapa - Tasnádi Péter

interjútisza pártelszámoltatáskorrupciótasnádi péterkülpolitika
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Ilyen lesz az alvilág Pintér Sándor távozása után : megszólal a magyar keresztapa - Tasnádi Péter
tl;dr
  • „...úgy éreztük, hogy most valami óriási nagy nyomástól megszabadultunk, nagy kő esett le a szívünkre, és végre szabadok vagyunk, és nagyon bízunk a Tiszának a programjában...” – Tasnádi Péter

  • Tasnádi Péter örömmel élte meg a kormányváltást, és körülbelül két éve, Magyar Péter felbukkanása óta szimpatizál vele
  • Saját politikai besorolásában bizonytalan, de elhatárolódik a szélsőségektől; fideszes barátait a kormányzati visszaélések hírei kezdik elgondolkodtatni
  • Hangsúlyozza, hogy sosem tartozott az alvilághoz: diplomás, polgári családból származik, judaisztikát is tanult, és soha nem káromkodott
  • A börtönben jogi úton harcolta ki a kóser étkezést, hogy Budapesthez közelebb helyezzék el; az esetét ma már egyetemen oktatják
  • 13 és fél év börtönt tudatos önképzéssel, sporttal vészelt át, de a bosszú gondolatát elutasítja, azt a Mindenhatóra hagyná
  • Állítja, hogy koncepciós eljárás áldozata volt: a hatalom számára ideális célszemélyként gazdag, ismert és zsidó származású volt
  • A Fidesz vezetőségét tartja a valódi bűnszervezetnek, és teljes körű elszámoltatást vár, beleértve a vagyonvisszaszerzést és a személyes felelősségre vonást
  • Független Tisza-támogató, aki nem kapott pozíciót és nem ismeri személyesen Magyar Pétert; ha a párt nem váltja be ígéreteit, ellenük is fellép
  • A Tisza-kormánytól vagyonvisszaszerzési hivatalt, vezetőcseréket, valamint az egészségügy, oktatás rendbetételét és a korrupció visszaszorítását várja, de türelmet kér
Részletes összefoglaló megjelenítése

Személyes politikai élmények a kormányváltásról

Tasnádi Péter örömmel élte meg a kormányváltást. Visszaemlékezése szerint körülbelül Magyar Péter felbukkanásával egy időben, mintegy két évvel ezelőtt figyelt fel a politikusra. A környezetével ellentétben – akik közül sokan rossz véleménnyel voltak, és vannak is Magyar Péterről – neki kifejezetten szimpatikus volt a fiatalember megjelenése és viselkedése.

A beszélgetőpartner úgy fogalmazott, hogy 16 év után katartikus érzés volt felszabadulni egy óriási nyomás alól:

„...úgy éreztük, hogy most valami óriási nagy nyomástól megszabadultunk, nagy kő esett le a szívünkre, és végre szabadok vagyunk, és nagyon bízunk a Tiszának a programjában, hogy azt meg is valósítják.” – Tasnádi Péter *

Elmondása szerint a fideszes politikusok sosem voltak szimpatikusak számára, még akkor sem, amikor nem is tudta pontosan beazonosítani őket. Úgy véli, ez a hatalmi arrogancia következménye lehetett. Lázár Jánost és Rogán Antalt kifejezetten ellenszenvesnek találta, míg a régebbi időkből Martonyi János és Pokorni Zoltán voltak számára szimpatikus, mérsékelt politikusok.

Politikai irányultság és személyes viszonyok

Tasnádi Péter bizonytalan saját politikai besorolását illetően: nem tudja eldönteni, hogy baloldali, jobboldali, konzervatív vagy liberális-e, de magát a szélsőségektől – legyen az kommunista vagy náci – egyértelműen elhatárolja. Elismeri, hogy Magyar Péter parlamenti stílusa, a volt kormány tagjainak „megalázása” nem egy polgári középhez méltó viselkedés, ugyanakkor hozzáteszi, hogy ezek az emberek megérdemlik. Párhuzamot vont a 2010-es kormányváltással, amikor a Fidesz hasonló retorikával lépett fel: igazságtételt, elszámoltatást és a lopott vagyon visszaszerzését ígérték.

Személyes életében ambivalens helyzetet teremt, hogy barátai többnyire konok fideszesek. Bár sosem értett velük egyet, összeveszni sem szoktak. Most azonban azt tapasztalja, hogy a kormányzati visszaélésekről szóló hírek hatására barátai is elismerik a bűnösök felelősségre vonásának szükségességét.

Egy konkrét példával illusztrálta a fideszes szimpátia kettős mércéjét: amikor a jobboldali média felháborodott azon, hogy Magyar Péter „bukott miniszterelnöknek” és „főleg leltárosnak” nevezte Orbán Viktort, ő szembesítette fideszes barátját, hogy korábban miért nem háborodott fel, amikor a volt kormányfő „poloskának”, „férgeknek” és „eltaposandó férgeknek” nevezte a politikai ellenfeleit.

Személyes háttér és az alvilághoz fűződő viszony

Tasnádi Péter hangsúlyozza, hogy ő sosem tartozott az alvilághoz, és a bűnözők maguk is ezt mondták róla. Ennek okaként említi, hogy nem volt fiatalkorú bűnöző, 50 éves korában került szembe a hatalommal. Diplomás emberként, polgári családból származik – családjában mindenki diplomás. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolát végzett, emellett judaisztikát is tanult a Zsidó Egyetemen, ami azt jelenti, hogy a teológiai tanulmányok egy részét is elvégezte. A vallástörténet mind a mai napig érdekli, naponta olvas a zsidó történelemmel kapcsolatban, és egy rabbitól naponta kap e-mailben idézeteket. Neológ irányzathoz tartozik, unokái a Slomó-féle EMI iskolába járnak.

A káromkodásról szólva elmondta, hogy soha életében nem káromkodott, mert a családjában ez nem volt szokás. Amikor a műsorvezető megjegyezte, hogy ez az alvilágban szokatlan lehetett, Tasnádi Péter megismételte, hogy ő nem tartozott oda.

A kóser étkezés bevezetése a börtönben

Tasnádi Péter részletesen beszámolt arról, hogyan kezdett kóserül étkezni a börtönben. Az elsődleges motiváció az volt, hogy mivel Pintér Sándorék direkt a lakóhelyétől távoli büntetés-végrehajtási intézetekbe helyezték, és abban az időben csak Budapesten volt kóser élelmezés, – így jogi úton tudta elérni a fővároshoz közelebbi elhelyezését. Az alkotmány biztosította a vallásgyakorláshoz való jogot, amire hivatkozva kérte a kóser étkezést. Elmondása szerint a felszabadulás óta senkinek nem jutott eszébe ilyesmit kérni, így ez volt az egyik olyan dolog a magyar kriminalisztika történetében, ami az ő nevéhez fűződik. A Nemzetvédelmi Egyetemen tananyagként oktatják az esetét – a fia is mesélte, aki több mint húsz éve végzett a jogi egyetemen és ügyvéd.

A kóser ételt a Zsidó Kórház konyhájáról szállították, ahol a kórház betegei, dolgozói mellett például a Malév repülőjáratai számára is készítettek kóser ételt. Felidézte Szántó Gyurit, aki a konyhát üzemeltette, és akinek sokat köszönhet, mivel illegális telefonjáról rendelte tőle az ételt. A műsorvezető kérdésére, hogy honnan volt illegális telefonja, azt válaszolta, hogy sokaknak volt, és ő órákat tudott beszélni rajta keresztül.

A börtönévek és a rehabilitáció

Tasnádi Péter 13 és fél évet töltött börtönben, amit ma már maga sem tud elképzelni, hogyan bírt ki. Az időt folyamatos önképzéssel, tanulással, olvasással, keresztrejtvényfejtéssel és sporttal – főleg futással – töltötte, így próbálta testileg és szellemileg karbantartani magát.

„...ma már nem tudom elképzelni, hogy hogy bírtam ki a 13 és fél évet. De valahogy eltelt, és hát folyamatosan képeztem magam, tanultam, olvastam, keresztrejtvényt fejtettem, sportoltam, futottam nagyon sokat, úgyhogy próbáltam testileg és szellemileg karban tartani magam.” – Tasnádi Péter *

A kormányváltással kapcsolatban elmondta, hogy bár sokan kérdezik tőle a közösségi médiában, hogy bosszulja meg Pintér Sándoron a történteket, ő ezt elutasítja. Szenvedéstörténete arra tanította, hogy az ilyen jellegű megtorlásokat a Mindenhatóra kell hagyni. Hangsúlyozta, hogy ha találkozna is Pintér Sándorral, nem tenne semmit – nem köpné le, nem szólna hozzá, mert nem ilyen ember.

Facebook-kommentek és a közösségi média kezelése

Tasnádi Pétert zavarják a durva hangvételű kommentek a Facebookon, ahol azt látja, hogy tiszások és fideszesek gusztustalan stílusban gyalázzák egymást. Nem érti, miért követik őt olyanok, akik csak azért írnak, hogy közöljék a sértő gondolataikat. A kritikát elviseli, de a nyomdafestéket nem tűrő hangvételű hozzászólásokat törlik és a kommentelőt tiltják. A közösségi média felületeit a felesége kezeli, mivel egy-egy videó alatt 4-500 hozzászólás is érkezik – csak a Facebookon, és ezen felül ott van még a YouTube és a TikTok is.

Új projektek: reklám és sorozat

Tasnádi Péter jelenleg egy győri cég reklámkampányának arca. A cég előregyártott elemekből épít típusházakat egyedülálló technológiával. A rövid, 40 másodperces, egyperces reklámvideókból sorozat készül. Bár nem tudja pontosan, mit jelent az influencer kifejezés, de ha ezt jelenti, akkor elfogadja. A reklámok élvezetesek számára, és úgy érzi, van benne némi színészi véna is. Édesanyja színésznő volt, ám a zsidó törvények miatt eltiltották a pályától – ezt a családi szálat is megemlítette.

Emellett készül egy több részes sorozat a 90-es évek alvilágáról, az ő életén keresztül bemutatva. A négyperces trailerben a fiatal Tasnádit Szabó Kimmel Tamás alakítja. A sorozatban ő maga is szerepel, a jelenlegi önmagát alakítva. A forgatás nehézségeiről szólva elmondta, hogy a nagy mennyiségű szöveg megtanulása komoly kihívást jelent számára, különösen azért, mert nem mindegy, hogyan mondja el. A rendező, Jusz Balázs instruálja a jelenetekben.

Koncepciós eljárás áldozataként

Tasnádi Péter visszatérően állítja, hogy koncepciós eljárás áldozata volt. Elmondása szerint az őt először letartóztató rendőrtiszt sem tudta, hogy kicsoda, és a rendőrök is elismerték, hogy nem volt bűnöző. A hatalom számára ideális célszemély volt: gazdag, jó megjelenésű, ismert (a médiában szinte naponta szerepelt), és ráadásul zsidó származású. Ez utóbbi szerinte azért volt fontos, hogy a szélsőségeseknek megmutathassák: „itt van egy zsidó, aki a szívja a vérünket”.

A vele szemben megfogalmazott vádakkal kapcsolatban felajánlotta, hogy ha bárki dokumentálni tudja, hogy ő tönkretett valakit, akkor a helyszínen kifizet 5 millió forintot. A behajtási tevékenységét nem tartja erkölcstelenebbnek, mint azok cselekedeteit, akik ellen fellépett: olyan emberektől követelték vissza a pénzt, akik másokat becsaptak és károsítottak meg.

„...tehát én azt mondom, hogy ez semmiképpen nem erkölcstelenebb, mint az, amit ő elkövetett.” – Tasnádi Péter *

Kiemelte, hogy kizárólag olyan ügyekben jártak el, ahol valóban tartoztak – könyvelőt vagy tanárembert sosem kerestek meg ilyen ügyben. Elismeri ugyanakkor, hogy a tevékenységük önbíráskodásnak minősült.

A rendőrség és a politika viszonya

Tasnádi Péter úgy látja, hogy a valódi bűnszervezetet a Fidesz vezetősége alkotta. A korábbi időszak igazságszolgáltatását élesen kritizálta, különösen Polt Péter legfőbb ügyész szerepét, aki szerinte „a saját párttársainak az összes bűncselekményét benyelte”. A saját ügyében azt állítja, hogy a hatalom utasítására kellett mindenáron elítélni őt, és ennek érdekében kétszer is három évig tartották előzetes fogvatartásban – amit előrehozott büntetésként értékelt.

Az elszámoltatással kapcsolatos álláspontja egyértelmű:

„...ha elkövetett bűncselekményeket is, azt bizonyítani lehet, akkor igenis velük szemben ugyanúgy el kell járni a törvénynek, mint ahogy eljárnak a biciklitolvajok és a téliszalámi-tolvajokkal szemben.” – Tasnádi Péter *

A Tiborcz-féle Elios-ügyet említve (13 milliárd forint) felháborítónak tartja azt a fideszes érvelést, hogy „más is ellopná”. Szerinte Magyar Péter ígéretei – a minisztériumok és állami cégek költekezésének ellenőrzése, a 100 millió forint feletti döntések pénzügyminisztériumi jóváhagyáshoz kötése – Kánaánt jelentenének, ha megvalósulnának.

A Tisza Párthoz fűződő viszony

Bár Tasnádi Péter két évig nagyon intenzíven, több mint egymilliós nézettségű videókkal harcolt a Tisza győzelméért (a csúcs 2,7 milliós nézettség volt egy családi fotónál), jelenleg nem politizál az oldalán. Hangsúlyozza, hogy nem kapott semmilyen pozíciót vagy támogatást a Tiszától, és nem is ismeri Magyar Pétert vagy a párt más tagjait. Ha fel is ajánlanának neki pozíciót, 76 évesen nem vállalná el, mert már nyugodtan szeretne élni: naponta sportol, barátaival – volt bunyósokkal – hetente kétszer-háromszor kártyázik, römizik és sakkozik.

Független támogatóként határozza meg magát: amennyiben a Tisza nem tartaná be az ígéreteit, ellenük is elkezdene videókat gyártani. Nem elkötelezett senki felé.

A Magyar Pétert ért kritikák védelmében

Tasnádi Péter egy videójában is megvédte Magyar Pétert a gyakori kritikával szemben, miszerint a politikus lehallgatta a feleségét. Érvelése szerint:

„...Magyar Péter nem a feleségét hallgatta le. Magyar Péter rögzített egy bűncselekményt, amit az ország igazságügy-minisztere mondott el. Az, hogy történetesen az épp a felesége volt.” *

Azokról a „csibészekről”, akik szerint a család elárulása nem fér bele, lesújtó a véleménye: szerinte ezek az emberek nem grállovagok, hiszen ha bekerülnek a rendőrségre, azonnal elkezdenek vallani és „elárulják az anyjukat is”. A rendőrség éppen ennek köszönheti eredményességét. Saját meggyőződése szerint neki abban volt óriási szerencséje, hogy az ő munkatársai nem beszéltek – amit az ügyben nyomozó rendőrtiszt is elismert.

A szervezett bűnözés átalakulása a rendszerváltás után

Az interjú végén Tasnádi Péter a szervezett bűnözés és a politikai hatalom viszonyáról beszélt. Véleménye szerint a klasszikus, 90-es évekbeli alvilág – amilyet Szlávi Bulcsú képviselt – már nem létezik. A mai bűnözés „fölülről irányított és függő emberek” tevékenysége. A valódi bűnszervezet szerinte a Fidesz vezetősége volt.

Az új belügyminiszter érkezését pozitív fejleménynek tartja, mivel ő nem a régi szervezetből jött, és nincs benne azokban az alkukban és hallgatólagos megállapodásokban, amelyek a korábbiakat jellemezték. Információi szerint olyan rendőrkapitány került vezető pozícióba, akit még Pintér Sándor váltott le 2010-ben, ami garancia lehet a „Pintér-vonal” megszűnésére.

A biztonsági cégek piacán átrendeződést jósol: szerinte a Valton mindenható joga meg fog szűnni, és bár a logók kicserélődnek, a szakembergárda megmarad. Egy személyes anekdotával illusztrálta a változást: egy küzdősportgálán, amit még a kormányváltás előtt kezdtek szervezni, a szervezők közölték vele, hogy a fideszes kötődéseik miatt nem lehet jelen. A választás után azonban egy héttel már hívták, hogy mégis menjen, és kérdezték, mely tiszásokat hívják meg – amire ő közölte, hogy senkit, mert nem ismeri a párt tagjait.

Sok rendőrrel tart kapcsolatot, akik a hivatásukat szeretik, de a politikai vezetést ők sem kedvelik. Példaként említette, hogy Pintér Sándor országosan megtiltotta a rendőröknek, hogy akár nézőként is részt vegyenek az ő gáláján. Bízik benne, hogy ez a fajta hatalomgyakorlás meg fog szűnni, és a jó szakemberek a továbbiakban függetlenül végezhetik a munkájukat.

A Tisza-kormánnyal szembeni elvárások

Tasnádi Péter szerint a három legfontosabb dolog, amiben a Tiszának változást kell hoznia:

  1. Vagyonvisszaszerzési hivatal felállítása és érdemi munka: A társadalom igazságérzete csak akkor fog megnyugodni, ha a bűnösöket elkapják, elszámoltatják és elítélik. Nem elég a vagyont elvenni – személyükben is felelniük kell.

„...a társadalom igazságérzete az csak akkor fog megnyugodni, ha a bűnösöket elkapják, elszámoltatják és elítélik. Nem csak a vagyont kell elvenni, hanem személyben is felelni kell.” – Tasnádi Péter *

  1. Vezetőcserék végrehajtása: Enélkül a rendszer bénakacsaként fog mozogni. Pozitívan értékeli, hogy a NAV elnökét leváltották, és a vérellátó intézet vezetőjét is lemondásra szólították fel.

  2. Az egészségügy és az oktatás rendbetétele, a korrupció visszaszorítása: Külön kiemelte Hegedűs Zsolt egészségügyi miniszter személyét, akit szimpatikusnak talál. Saját tapasztalatából – jelenleg fizikoterápiára jár kórházba – tudja, hogy az egészségügyi dolgozók nagyon várják a változásokat.

A türelmetlenségre reagálva hangsúlyozta, hogy a kormány csak egy hónapja van hatalmon, és kérte, hogy mindenki adjon időt az intézkedéseknek. A képviselői fizetések megnyirbálását (50%-os költségcsökkentés, a havi 7 millióról 5 millióra csökkentést) üdvözli, bár szerinte az 5 millió is sok. Hozzátette ugyanakkor, hogy ha nem lesz valódi elszámoltatás, ugyanott fognak tartani, mint korábban.

A „magyar keresztapa” brand

Tasnádi Péter elmondta, hogy mára elfogadta a „magyar keresztapa” szerepet. Korábban a rendőrség, az ügyészség, a bíróság és a média nevezte ki keresztapának, és ő „rá is játszott erre a szerepre”, mert tetszett neki és alkalmasnak is érezte magát rá. Ezt a brandet most egy limitált, 250 példányban megjelenő karóra is megtestesíti – ugyanaz a személy találta ki, aki a Fidesz-órát is. Az óra 2500 forintos, ütésálló, vízálló, automata szerkezetű. Emellett golyóstollak és öngyújtók is készültek a „Hangen Godfather" felirattal.

Szombathelyi program és a „Szemtől szemben" koncepció

A jövőbeli tervei között említette, hogy június 11-én Szombathelyre megy egy étterembe – ő maga szombathelyi származású. Az esemény különlegessége, hogy azzal a rendőrtiszttel közösen jelenik meg, aki annak idején először letartóztatta őt. A program koncepcióját a Szemtől szemben című filmhez hasonlította, ahol egy moderátor segítségével beszélgetnek majd a régi időkről.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • A beszélgetés egy pontján a szövegben „Árp Attila az edzőm” szerepel, ami valószínűleg egy színész vagy közreműködő nevének torzult alakja a készülő sorozattal kapcsolatban, de a kontextusból nem állapítható meg pontosan a személy kiléte.
  • „DACból kezdtem el a koserétkezést” – a „DAC” rövidítés feloldása a szövegkörnyezetből nem derül ki egyértelműen, feltehetően egy büntetés-végrehajtási intézet vagy annak rövidítése.
  • „a Sándor István a papa” kifejezés szerepel a szövegben, aki szakértőként jelent meg a tárgyaláson. A „papa” itt vélhetően becenévként vagy ragadványnévként értendő, de ennek pontos jelentése nem tisztázható.
  • „a Molnár Péter az egy volt boxoló veszély erős fiú annak a felrobbantói” – a mondat értelmezhetetlen törése és hiányossága miatt a felrobbantásos eset pontos kontextusa nem rekonstruálható.
  • „a Balázs az azt jelenti, hogy lehetnél rabbi is egyébként” – a judaisztikai tanulmányokkal kapcsolatos beszélgetésben ez a mondatrész zavaros, a „Balázs” szó itt vélhetően félrehallott kifejezés.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]Tisztelettel köszöntöm a kedves hallgatókat a mikrofonnál király Tamás.

[00:00:03]Az Ultrahang stúdiójában pedig Tasnádi Péter.

[00:00:05]Szervusz!

[00:00:05]Köszönjük, hogy elfogadtad a meghívásunkat.

[00:00:07]Én köszönöm szépen a meghívást és én is üdvözlöm az ultra nézőit és hallgatóit, merthogy sokan hallgatnak minket.

[00:00:15]Mindenféle háttértevékenység közben hallgatnak minket a hallgatók.

[00:00:19]Igen, igen.

[00:00:19]Bele is vágunk a mai adásunkba.

[00:00:21]Kérem, hogy ha még nem tették, iratkozzanak fel a csatornáinkra.

[00:00:23]Ajánlom Tasnádi Péter Facebook oldalát, YouTube csatornáját, meg a mieinket is.

[00:00:27]És akkor kezdjük azzal a témával, hogy kormányváltás történt Magyarországon, és jártál nálunk többször, és olyankor mindig beszéltél arról, hogy te hogy élted meg az előző hatalomnak a különböző működését.

[00:00:37]Pintér Sándorról nem volt feltétlenül annyira jó véleményed.

[00:00:42]És ezen gondolkodtam, hogy amikor 16 évig van valahogy, aztán meg jön egy új rendszer, vagy egy új kormány, akkor utána mennyire változik meg mondjuk egy embernek az élete, és mennyire változik meg mondjuk azoknak a köröknek az élete, aminek akár te is részese voltál, vagy te is rálátszekre?

[00:01:02]Szóval kezdjük a személyes részével.

[00:01:02]Te hogy élted meg ezt az egészet?

[00:01:04]Hát én örömmel éltem meg, és én körülbelül a Magyar Péternek a megjelenésével egy időben, tehát az a ugye a mostani kormány váltása előtt visszamenő két évvel tűnt fel a Magyar Péter.

[00:01:26]És nekem szimpatikus volt a fiatalemé, nem tudtam, hogy ő kicsoda, és a környezetemben nagyon sokan rossz véleménnyel voltak, és vannak most is a Magyar Péterről.

[00:01:43]Külsőjegyek alapján kritizálják, meg a viselkedése alapján.

[00:01:46]Nekem viszont meg pontosan nagyon tetszik.

[00:01:50]Tehát nyilván nem sok ízesek és pofonok különbözőek.

[00:01:55]Tehát akkor, mikor egy ilyen katartikus érzést él át az ember, hogy 16 év után fellélegeztünk, vagy én legalábbis és mondom, azok az emberek, akikkel találkozom, és úgy éreztük, hogy most val egy óriási nagy nyomástól megszabadultunk, nagy kő esett le a szívünkre, és és végre szabadok vagyunk és nagyon bízunk a a Tiszának nak a programjában, hogy azt meg is valósítják.

[00:02:29]És nekem érdekes módon mindig, ahogy néztem a televízióban a politikusokat, és úgy is, hogy nem tudtam, hogy hogy hívják és hova tartozik, valahogy sose voltak szimpatikusak a fideszes politikusok.

[00:02:48]Nem tudom, biztos lehet hogy van egy hatalmi arogancia, ami kiütközött rajtuk.

[00:02:54]Hát a Lázáron azon biztos, tehát őt tudtam, a Lázár a Rogán és egy se volt, aki szimpatikus volt a Fideszek között.

[00:03:05]Ö most gondolkoznom kell, de a Martonyi János az szimpatikus jó régen volt.

[00:03:11]Hát jó régen volt.

[00:03:11]A Martonyi János az szimpatikus volt.

[00:03:17]És akkor te a polgári középet testesíted meg ebben a történetben?

[00:03:22]A az a baj, hogy tényleg 76 éves mondtam, és lehet, hogy a demencia kezd el uralkodni rajtam, de vagy csak gyorsan változnak a politikai szerepek.

[00:03:31]nevek, a nevek bajban vagyok, de a pokornyi például szintén szimpatikus volt, tehát a inkább ezek a mérsékel Navracsics, tehát ezek a mérsékelt politikusok és a azon is gondolkoztam, hogy hova lehetne besorolni engem, hogy hogy baloldali vagyok, jobboldali, konzervatív, liberális, és de szerintem minden minden egyben semmiképpen a szélsőséges politikát és a széléső kommunista és náci nem vagy akkor az az nem az biztos.

[00:04:05]Tehát a szélsőségeseket azokat nem szeretem de mondom visszatérve arra, hogy a Magyar Péter sok vagy nem most nekem tetszik ahogy ahogy a parlamentben megalázza tulajdonképpen a volt kormányt.

[00:04:27]De az nem egy polgári közép, vagy az nem egy mérsék dolog.

[00:04:29]Az oké.

[00:04:29]Az oké.

[00:04:29]De de ezek az emberek szerintem megérdemlik.

[00:04:32]Megnéztem én a 2010-es, most visszapörgettem, hogy 2010-ben, mikor ők kerültek hatalomra, hogy ők hogy viselkedtek az előző ellenzékkel, ugye a baloldaliakkal.

[00:04:49]Ugyanez.

[00:04:49]Tehát ha ha ezt megnézed, kísérteti és a Lázár Jánosnak az első felszólalása a parlamentben ugyanarról beszél.

[00:05:00]igazságtétel, elszámoltatás, a lopott vagyon visszaszerzése.

[00:05:05]Tehát itt semmi nem változik egyébként sem változik, mert a történelem az ismétli önmagát.

[00:05:14]A ami ambivalens az én életemben, hogy nekem például a közelállók a aki a barátom, vagy vagy tehát úgy mondhatnám, hogy barátaim, azok fideszesek, még méghozzá konok fideszesek, és mindig volt köztünk beszélgetés a a Fidesz politikájával és az intézkedéseivel kapcsolatban.

[00:05:45]És én sosem értettem nyilván egyet velük, de sosem vesztünk össze, tehát nem nem gyűlöltük meg egymást.

[00:05:50]És a azt veszem észre, hogy most, hogy hogy a szekrényből kezdenek kiesni a csontvázak és rábrednek arra, hogy hát igen, itt ezek nem makolátlan emberek voltak, és és látják azt, hogy itt itt borzalmas lopás a nép a a kormánynak, vagy az országnak a kirablása történt és satöbbi.

[00:06:22]És mondták, és mondják, hogy hát igen, igen, a bűnösöket azt el kell ítélni, de de nem tudnak megváltozni.

[00:06:32]Tehát ha ahogy kapnak egy kis muníciót, például a megfigyeltem és ezzel szembesítettem is a legjobb barátomat, mondom ő nagyon erősen fideszes, hogy gondolom a jobboldali média fel feldobta, hogy hát a Magyar Péter milyen tiszteletlenül beszél az Orbán Viktorról, hogy azt mondja, hogy bukott miniszterelnök, meg főleg leltáros.

[00:07:01]És akkor szembesítettem vele, hogy te figyelj ide, most föl vagy háborodva, hogy hogy lehet így beszélni egy volt kormányfőről.

[00:07:10]De akkor miért nem háborodtál föl, mikor azt mondta ez a volt kormányfő, hogy poloskák vagyunk, férgek, eltaposandó férgek vagyunk, hogy a a Magyar Péter az Brüsszelita meg a Magyar Péterről mindent mondtak, csak azt nem mondták, hogy jó gyerek.

[00:07:29]Ez a fura egyébként, hogy a tiszások azon nincsenek felháborodva, ha a Magyar Péter viselkedik sértően, a fideszesek meg azon nincsenek, hogyha a és akkor az egyik azt mondja, hogy mert a másik megérdemli, és mind a kettő ezt abszolút igazad van, csak a különbség szerintem az, hogy a tisztások azok sokkal mérsékeltebbek.

[00:07:51]Tehát én most a politikusokról mondom, nem a Tisza támogatóiról, amit én is látom a Facebookon meg különböző ilyen internetes felületeken, én elítélem, mert én én nem én soha nem káromkodom az életben.

[00:08:04]A ha soha nem is káromkodtál.

[00:08:08]Ez mindig így volt?

[00:08:10]Soha.

[00:08:10]Hát nálam a családban nem volt káromkodás.

[00:08:13]És az alvilágban hogy lehetett így működni?

[00:08:16]Mert azt mindenki csúnyán beszél, nem?

[00:08:18]Hát de én nem tartoztam az alvilághoz.

[00:08:21]De ezt most nem azért mondom, hogy itt most jó pofizzak, vagy vagy védekezzek, vagy kimagyarázzam magam.

[00:08:26]A bűnözők azok akkor mindig azt mondták, hogy a Péter az nem tartozik köz.

[00:08:34]Miért?

[00:08:38]Azért, mert én nem voltam bűnöző, nem voltam fiatalkorú bűnöző.

[00:08:41]Én 50 éves koromba kerültem ugye szembe a hatalommal.

[00:08:47]Ugye diplomás ember vagyok, polgári családból származom, mindenki diplomás a család.

[00:08:55]Milyen diplomád van egyébként?

[00:08:56]Én Kereskedőm és Vendéglátóipari főiskolát végeztem.

[00:08:58]És egyébként a Zorzsén a judaisztikát végeztem.

[00:09:04]Tehát a Balázs az azt jelenti, hogy lehetnél rabbi is egyébként.

[00:09:09]Ahhoz nem le ahhoz még kene két, vagy akkor a teológiai részét gyakorlatilag elvégezted a judaisztiká.

[00:09:15]Igen, hát a a vallástörténeti részé, tehát az, ami engem érdekelt a maga én mai napig is minden nap olvasok a zsidó történelemmel kapcsolatban, és az egyik rabi az minden nap küldi a a napi idézeteket, tehát a a emailem itt van, úgyhogy én napra kész vagyok a És melyik irányzathoz tartozol, ha ezt szabad?

[00:09:40]Hát én neológ vagyok nyilván, nem ortodox.

[00:09:43]Viszont az unokáim a Emihez járnak.

[00:09:47]A slomohoz.

[00:09:49]A slomoékhoz.

[00:09:49]Így van.

[00:09:49]Két fiú unokám az odajár.

[00:09:54]És például kóserülét kez a börtönben.

[00:09:56]Emlékszem, hogy arról lehetett olvasni, hogy ott kóserülét keztél.

[00:09:58]Ez a mai napig így van.

[00:09:59]Ö hát részben nem a ugye a koser étkezés bármikor fölvet a tehát a mi vallásunk azért jó mert liberális tehát bármikor belekezdhetünk és bármikor fel is hagyhatunk vele.

[00:10:17]A koser éétkezést azt azért kezdtem el, először is ugye DACból kezdtem el a koserétkezést, mert azt akartam elérni, mert ugye engem direkt a Pintérék messze a lakó a állandó lakóhelytől távoli helyeken helyeztek el különböző büntetés végrehajtási intézetekbe.

[00:10:45]És mivel tudtam azt, hogy abban az időben csak Budapesten volt kós élelmezés, akkor arra gondoltam, mivel ugye néztem a lehetőségeimet, hogy az alkotmány biztosítja minden fogvatartottnak a a vallásához való jogot.

[00:11:05]Tehát ugyan tehát a amit a vallásodban a kultúrá vagy a mit tudom én a tehát ha muszlim vagy akkor a helelétkezéshez van jogolikus akkor a nagy böjthöz az mondjuk pont nem kell plusz szolgáltatásírásoknak megfelel ez ha katolikus vagy, akkor a böjti időszakban mondjuk mondhatod, hogy húst azt ne adjanak és oldják meg, hogy hús nélküli ételd örömmel megoldják, mert szerintem nem is adnak húst.

[00:11:36]Úgyhogy én nagyon nem tudom a börtönkaját, mert én 1999, tehát az 50 55 év alatt senkinek nem jutott eszébe, tehát a felszabadulástól számítva senkinek nem jutott eszében.

[00:11:53]Eszébe az, hogy valasi előíasoknak megfelelő étkezést kérjen.

[00:12:00]Úgyhogy a magyar kriminalisztika történetében nem ez az egyetlen dolog, ami az én nevemhez fűződik, de ha majd a történészek majd ezzel fognak foglalkozni, egyébként foglalkoznak, mert a nemzetvédelmi egyetemen tanítanak engem, ugyanis a fiam az ugye huszonvahány éve végzett a jogi egyetemen és ügyvéd, de egyébként azóta is ugye többen szóltak hogy hát Tslágy úr a maga a az egyetemen tananyag, tehát ha majd foglalkoznak ezzel, akkor több ilyen kriminalisztika, a magyar kriminalisztika történetében először előforduló történet fűződik hozzám.

[00:12:53]És akkor egyébként honnan hoztak neked ételt?

[00:12:56]Budapestről.

[00:12:56]De étteremből vagy nem?

[00:12:59]A a börtönkonyhán meg?

[00:13:01]Nem, nem, nem.

[00:13:01]A Kóser konyha az a zsidó kórházban működött akkor.

[00:13:07]Igen.

[00:13:07]és ugye a kórháznak a ö betegeinek, dolgozóknak és egyébként a a mindenkinek onnan szállítottak, például aki repültek mondjuk bárhova a világba és ragaszkodtak a Kóser élelemhez, akkor a Malév akkor azonnal rendelte a te mit tudmelétem műsorú meg termékmegjelenítést tartalmaz vagy valamelyik ilyen menő Kármel étteremnek tulajdonosa volt a zsidó kórház konyhájának.

[00:13:44]Ezt az egy kóser éttermet ismerem.

[00:13:44]Csak azért mondtam a nem volt kóser a kmel, de arra hajazott.

[00:13:49]De most most azért ott kóser nem kóer, nem tudom én most én régóta nem járt és én az izraeli ismerőseimmel oda szoktam menni ebédelni.

[00:13:55]Ezt csak onnan tudom.

[00:13:57]Azt hitték az emberek, hogy kóer, de nem volt kósere a kármel.

[00:14:00]Most nem tudom, hogy kósere.

[00:14:02]A szántó Gyuri volt a tulajdonos.

[00:14:05]Azt se tudom, hogy él-e még.

[00:14:08]De én nagyon sokat köszönhetek neki, mert nekem volt illegális telefonom, és fölhívtam a Gyurit, és rendeltem.

[00:14:16]De hogy volt illegális telefonod?

[00:14:17]Hát az sok embernek volt, tehát nem csak nekem.

[00:14:20]De akkor te bentről mindenkivel tudtál beszélni?

[00:14:24]Én mindenki órákat.

[00:14:24]Órákat.

[00:14:26]De nem is olyan rossz bent.

[00:14:26]Tudod.

[00:14:28]Hát ez cseréltem volna veled.

[00:14:28]Na lényeg az, hogy ma már nem tudom elképzelni, hogy hogy bírtam ki a 13 és fél évet.

[00:14:35]De valahogy eltelt, és hát folyamatosan képeztem magam, tanultam, olvastam, keresztrejtvét, keresztrejtvényt fejtettem, sportoltam, futottam nagyon sokat, úgyhogy próbáltam testileg és szellemileg karban tartani magam.

[00:14:56]De mondom, visszatérve még erre a a az ugye az eredeti kérdésre, hogy hogy a rendszerváltást én hogy éltem meg, hogy megbuktak azok az emberek, akik ugye akiknek köszönhetem azt, hogy végül is tönkretették az életemet egy darabig, de hát nem tudták tönkretenni, mert látod, itt vagyok épp épp testben, épp lélekben és egész egészséges vagyok.

[00:15:26]És kérdezik sokan, hogy kérdezik, írják rám, de rengetegen YouTube-on, Facebookon, mind a Beti bácsi, Tasnádi úr, ki ahogy szólít, bosszulja meg most a pintért, és mer tudná hát nézd, mindent meg lehet csinálni nyilván, de nincs ez a gondolataimban.

[00:15:51]Én én a olyan sokat szenvedtem, hogy az én szenvedéstörténetem arra tanított, hogy az ilyen jellegű megtorlásokat ezt a mindenhóra kell hagyni.

[00:16:05]Most lehet, hogy sokan nevetnek rajtam, de de én személyesen nem tenné, tehát ha most találkoznék itt vele, vagy egy ilyen sötét sikátorban, akkor se nem vagyok gusztustalan ember.

[00:16:23]Le se, tehát le se köpném, vagy vagy semmi.

[00:16:26]Nem is szólnék.

[00:16:26]azért nem értem, hogy hogy a az ilyen Facebook üzenetekben miért gyalázzák egymást ezek a követők, a tiszások meg a fideszesek, hogy miért tudnak egymásnak esni, és mi közük van hozzám?

[00:16:43]Én is a nekem a Facebookomon ugye jeleníem meg a a videókat, és akkor vannak ártatlan videók, és még ahhoz is képesek olyan gusztussal hozzászólás.

[00:16:55]De miért követ, vagy miért akarja tudomásomra hozni, hogy mi az ő gondolata?

[00:17:05]Hát engem nem érdekel, és nyilván a a kritikát azt egyébként elviselem, de aki nyomd a festéket nem tűrő hangnemben szól hozzá, az törlés és tiltás.

[00:17:20]És te kezeled ezeket a dolgokat?

[00:17:24]Nem, nem, nem.

[00:17:24]A feleségem kezel mindent.

[00:17:26]Tehát hát nyilván tudok róla, mert szól, hogy képzeld, ez történt, vagy hát én nem tudnám, hát itt 4-500 hozzászólás van, mit tudom én, egy ilyen videó alatt, és akkor ez csak a Facebook, és akkor van még a YouTube meg a TikTok meg tehát én nem tudok kezelni.

[00:17:47]Én csak maximum annyit csinálok ebben a történetben, hogy megadják nekem, hogy hogy milyen témában készítsek egy videót és készítek.

[00:17:57]Most egyébként egy győri cég talált meg.

[00:18:00]Nem tudom, hogy láttad, de a reklám nagyon jó reklám videók mennek.

[00:18:05]Majd kettő ment le és sorozatba maj.

[00:18:08]Ilyen 40 másodperces, egy perces videók.

[00:18:14]ők épí ők olyan különleges egyed egyedülálló különleges technikával építenek előregyártott elemekből típusházakat és megkértek arra, hogy legyek ennek a típusháznak az arca.

[00:18:30]Tehát az influencer lettél tulajdonképpen.

[00:18:34]Hát ha igen, nem tudom mit jelent, de ha az ha ez akkor az.

[00:18:37]Na mindegy.

[00:18:37]Szóval ebben veszek részt most.

[00:18:41]És ezek nagyon frappáns és jó pofa videók.

[00:18:46]Semmit nem én találok ki.

[00:18:49]Hát minden nekem szólnak.

[00:18:52]És akkor Ja, és akkor ezzel párhuzamos.

[00:18:54]Élvezed ezt a részét?

[00:18:56]élvezem persze.

[00:18:56]Meg egyébként van van is bennem valami színésszívé.

[00:18:58]Na, mert a édesanyám a színésznő volt.

[00:19:03]Nem tudom, azt mondtam-e már.

[00:19:06]De a zsidó törvények mikor bejöttek, ugye 1938-ba jött a első, illetve azt már lehet másodiknak mondani, mert ugye 1920-ban volt a legelső, és édesanyám a színésznő volt, és eltiltották a színészettől, mertogy akkor zsidó származású színészeket ignorálták.

[00:19:31]De de hogy Ja, és a Igen, mert megakadtam, hogy van egy stáb, akik viszont ö készíteni akarnak egy több részes sorozatot a 90-es évek szervezet alvilágáról az én életemen keresztül bemutatni.

[00:19:57]És megkérdeztem, mielőtt eljöttem, hogy beszélhetek-e róla.

[00:20:02]És mondták, hogy igen.

[00:20:02]És elkészült egy négy perces trailer, amiben a Szabó Kimel Tamás játszik engem, mint fiatal tasnádit.

[00:20:13]Az Árp Attila az edzőm.

[00:20:18]Nem tudom még, tehát mindegy.

[00:20:18]Szóval ilyen is és ez akkor rendes ilyen streaming sorozat lesz gyakorlatilag.

[00:20:24]Hát igen, azt tervezik.

[00:20:24]Igen.

[00:20:28]És én is szerepelek benne.

[00:20:28]Óriási hosszú játszott Pintér Sándort?

[00:20:34]Nem, nem, nem, nem.

[00:20:34]Én magamat játszom a mostani magamat.

[00:20:36]De hát nekem ez nagyon nehéz megtanulni a szövegeket, merthogy óriási szövegeket kell mondani.

[00:20:43]Például megy egy jelenet, és akkor nekem azt el kell mondani, hogy így történt.

[00:20:48]Na most e nem könnyű megtanulni, nem?

[00:20:51]hogy most történt így a melyiket mondjam elő.

[00:20:57]Szóval azért vigyáznak rám, hogy minél kevesebbet nem akarnak nagyon terhelni.

[00:21:03]Így van.

[00:21:03]Így van.

[00:21:03]De de te becsülettel megtanulod azt?

[00:21:06]Hát hát nem minden esetben volt olyan is, amikor azt kell mondani, hogy nem.

[00:21:11]Tehát azért az de nem mindegy, hogy hogy mondja az még nehezebb sokszor.

[00:21:15]De ja ja ja.

[00:21:15]De a Jusz Balázs a rendező és az az tehát ő instruált téged instruál.

[00:21:24]Igen.

[00:21:27]Nem instruál.

[00:21:30]Ja.

[00:21:30]Na tehát szóval ilyen projektek mennek, ugye megy a film, megy a reklám és folyamatosan hívnak ilyen beszélgető showkba.

[00:21:43]Most például megyek június 11-én Szombathelyre az étterembe.

[00:21:49]Nem, igen.

[00:21:50]Aha.

[00:21:51]Én Szombathelyi vagyok, és mindig nagy örömmel látnak ott abban az étterben.

[00:21:55]Igen, ott már voltam kétszer, de egyébként nagyon-nagyon sok ismert ember Igen.

[00:21:59]Megy.

[00:21:59]És most viszont az én javaslatomra azzal a rendőrtiszttel megyünk közösen, akit már neked is fölajánlottam, hogy érdemes lenne vele riportot készíteni.

[00:22:12]Én meg jól elfelejtettem.

[00:22:12]Elfelejt, de az ügyvéd, akit ajánlott előtt behívtam, úgyhogy ő be.

[00:22:15]Igen.

[00:22:15]Tehát azzal a rendír, azzal a rendőrtiszttel megyek, aki először letartóztatott engem.

[00:22:24]És a ugye a program az a filmre emlékszel a szemtől szemben, amikor a Alpacino, a rendőr és a Roberto.

[00:22:34]Na tehát így fogunk majd megjelenni közösen, és hát ott lesz valaki, aki moderál, és beszélgetni fogunk a arról, azokról az időkről.

[00:22:47]Ja, és akkor még most visszatérek, és elnézést kérek a csapongásért.

[00:22:53]De például ez a rendőrtiszt, vagy például a rendőrök, akikkel beszéltem, nagyon sokan elmondják, hogy a Tasrány Péter nem volt bűnöző, nem is tudták, hogy ki vagyok.

[00:23:03]Amikor először le kellett tartóztatni, meg is kérdezték, hogy ki ez az ember és minek.

[00:23:09]Tehát itt azért én nem védekezésképpen mondom, hogy koncepciós eljárásnak voltam a sértettje, de én pont megfeleltem a arra a célra, amit szerettek volna, hogy egy olyan típusú ember, aki akkor már gazdag volt, jól nézett ki, ismert volt, mert ugye a médiában szinte minden nap szerepeltem az összes lap főszerkesztőjével.

[00:23:43]Nagyon jó kapcsolatot ápoltam.

[00:23:46]Ugye televízióban is benne voltam akkor, amikor akartam, akkor még nem voltak kereskedelmi televíziók.

[00:23:53]És akkor én egy megfelelő ember voltam arra, akit lehet fehér gallos bűnözőnek kikiáltani.

[00:23:59]Sőt még ráadásul zsidó származású is.

[00:24:02]Úgyhogy a Ez számított szerinted?

[00:24:05]Szerintem igen.

[00:24:08]Szerintem igen.

[00:24:08]Tehát az, hogy hogy kiszolgálják a szélsőségeseket, hogy tessék, itt van egy zsidó, aki a szívja a vérünket, meg azt se értem azt a teóriát, hogy elterjedom, hogy mennyi embert tettem tönkre.

[00:24:24]És akkor mindig fölteszem a kérdést, hogy oké, ha én bárkit is tönkretettem, akkor azt dokumentáljátok, és ha igaz, akkor most helybe adok 5 millió Ftot.

[00:24:37]De ugye a legenda az volt, hogy behajtókat küldtél emberekre.

[00:24:42]Az oké, de én nem tettem tönkre azt, aki ellen behagytatok.

[00:24:45]Hát azt tette tönkre azokat az embereket, akiktől elvette a pénzt.

[00:24:51]Szóval azért gondolkozzunk abban, hogy melyik a a a reálisabb, vagy vagy a na most nem a jogszerű, a életszerűbb, hogy hogy a most valaki elvesz valakitől 30 millió Ftot, tehát úgy, hogy becsapja, tudja, hogy elveszi egy embertől, aki összegyűjtötte élete során, vagy örökölte a pénzt, odamegy ez a szélhámos, elviszi a 30 milliót, és utána röhög a markába, és akkor bujkál, nem lehet elérni, satöbbi.

[00:25:27]Na most, hogyha ezt az embert én megkeresem és rábírom arra, hogy adja vissza, és ha a rábírást azt nem teljesen jogszerűen teszem, hanem alkalmazunk mit tudom én, testtápoló szereket, fatestápolót.

[00:25:44]Igen.

[00:25:44]Nem tudom, hogy ez reklám-e van.

[00:25:47]Tehát ért tehát én én azt mondom, hogy ez semmiképpen nem erkölcstelenebb, mint az, amit ő elkövetett.

[00:26:00]Ha ugye most arról beszélsz, hogy olyannál, aki mondjuk lehúzott valakit, de csak ilyen volt.

[00:26:05]Hát hát egy könyvelőt nem kerestünk meg, vagy egy tanárembert, hogyha adja oda a pénzt, amit megkell, csak ilyen volt?

[00:26:12]Persze.

[00:26:13]Úgy érzed, hogy csak igazságos ügyekben mentetek behajtani?

[00:26:16]Így van.

[00:26:16]Ez így van.

[00:26:16]Csak hogy ez önbíráskodásnak számít.

[00:26:21]Nek valahol az is.

[00:26:21]Nem az.

[00:26:23]Igen, az valóban az.

[00:26:23]De hát egy önbíráskodásért nem lehet 13 és fél évet ülni, de ők megcsinálták nekem a 13 és fél évet.

[00:26:32]Tehát ők kitaláltak mindent.

[00:26:35]Engem mindennel meggyanúsítottak, csak mozdonylopással nem.

[00:26:37]Na most egy olyan ügyésszel, mint a Polt Péter, ugye egy olyan legfőbb ügyésszel, aki a saját párttársainak az összes bűncselekményét benyelte, amikor ugye feljelentések érkeztek ellenük.

[00:26:54]Az pedig amikor megkérik arra ugye a szintén a hatalom, hogy hát ezt a taslándit ezt mindenképpen el kell tenni jó időre és mindegy, hogy hogyan, de találjatok rá megfelelő viszonylag törvényes eszközöket.

[00:27:20]Elég ám az, hogy bevisznek és ott bentartanak három évig, mint ahogy engem kétszer tartottak bent három évig előzetes fogvatartásban.

[00:27:31]Erre semmi szükség nem volt, mert azokat az ügyeket, amiket ellenem felhoztak, azt egy egy nyomozó, és nem egy nyomozó csoport, amit rám állítottak fel, az megcsinálta volna fél év alatt.

[00:27:49]Nem, itt a cél az volt, hogy előrehozott büntetésként tartsuk bent az illetőt.

[00:27:57]És most ezek az emberek, tehát most a miniszterekről van szó, vagy akár Orbán Viktorról is, ha elkövetett bűncselekményeket is azt bizonyítani lehet, akkor igenis velük szemben ugyanúgy el kell járni a törvénynek, mint ahogy eljárnak a bicikli tolvajai és a téli szalámi tolvaja szemben.

[00:28:18]Csak a fideszesek azok megbocsájtóak.

[00:28:26]azt mondják, hogy jó, hát most a Tiborc mondjuk ellopott, mondjuk a Elios ügy az elég híres 13 milliárdot.

[00:28:33]Hát és de hát de más is ellopná.

[00:28:37]Hát azért ne hülyéskedjünk már.

[00:28:39]Először is óriási az összeg.

[00:28:42]Igen, tudom, hogy a politikusok mindenhol lopnak, korruptak, ha lehet.

[00:28:49]De amit most a magyar Péter ígér, és ha az meg tudja valósítani, akkor az maga lenne a Kánaán, ugye, hogy eleve ellenőrizni fogják az összes minisztériumnak vagy állami cégnek a költekezését.

[00:29:03]100 millió Ft fölött nem dönthetnek ők maguk, hanem majd a pénzügyminisztérióváhagyás kell.

[00:29:12]Ez egy ilyen kettős kontroll, de valószínűnek tartom, hogyha majd példát fognak statuálni, és nem elsősorban a korábbi bűnözőkkel szemben, tehát a korábbi miniszterekkel, hanem a saját politikai, hogy ne merjenek.

[00:29:31]Igen, hogy ne erjenek.

[00:29:31]Így bár csak így lenne.

[00:29:34]Íg így van.

[00:29:34]Ha ha ezt példát mernek majd statuálni, és tényleg lesz a magyar Péterben olyan tehát olyan nem tudom jó szót most nem hozzá, de tudod mire gondolok?

[00:29:48]Bátorság.

[00:29:49]Bátorság.

[00:29:49]Igen.

[00:29:51]Igen.

[00:29:51]És és szembe fog menni a saját munkatársával.

[00:29:55]Akkor azt mondom, hogy igen.

[00:29:57]És egyébként a ugye mindig kérdezik a politikát is.

[00:30:00]Hát én most nem politizálok már az én oldalamion, de két évig én nyomtam nagyon.

[00:30:06]Én nagyon Fideszellenes videókat tettem föl, de olyanokat, amiket megnéztek több mint 1 millióan.

[00:30:16]egyébként a csúcs 2700000 volt egy az fotó volt az a a a családi fotó volt.

[00:30:22]Akkor tettem először ki a feleségemet meg a fiamat velem együtt egy fotóra, de két évig én nagyon-nagyon harcoltam a Tisza győzelméért.

[00:30:35]Most azt hiszik, hogy én valamit kaptam.

[00:30:38]Először is nem kaptam semmit a Tiszától.

[00:30:40]Sőt, nem ismerem a Magyar Pétert, de a de senkit se ismerek a Tiszá bólól, vagy a Tiszától.

[00:30:51]És kérdezték, hogy kaptam-e valami pozíciót.

[00:30:55]Mondtam, h nem kaptam, de hát mitől is kapnék?

[00:30:58]Hát először is 76 évesen elmúltam.

[00:31:00]Másik, ha csöppesze van a Magyar Péternek, akkor nem egy olyan embert fog pozícióba helyezni, aki enyén szólva is hát zűrös előélete volt a vagy vagy úgy szokták mondani, rovott múltú.

[00:31:21]Hát például az is lehet, de de én nem is vágyok semmire.

[00:31:25]Tehát nekem ha most idejönnének és vannak, hogy vállaljak valamilyen pozíciót, biztos, hogy nem vállalnám.

[00:31:36]Figyelj, én már szeretnék nyugodtan élni.

[00:31:38]Én minden nap sportolok.

[00:31:38]Én jól érzem magam.

[00:31:42]A barátaim jönnek a volt bunyósok.

[00:31:44]Egy héten kétszer, háromszor kártyázunk, römizünk, sakkozok például apró pénzben.

[00:31:52]Römiz.

[00:31:54]Hát nem sokba.

[00:31:54]Hát akkor nem illegális szerencsejátékot.

[00:31:57]Ja, nem, nem, nem.

[00:31:57]Hát az kicsit beszéljünk még így a politikai részéről.

[00:32:02]Van ez az általános mondás, hogy jöttek magyar Péterék, és azért lesz nekik nehéz, mert valójában a rendszerváltás óta így vagy úgy, de mégis csak Pintért Sándor irányította a belügyminisztériumot, rendőrséget, rendvédelmi szerveket.

[00:32:13]Egyébként a szervezetbűnözésednek is megvoltak azok a határok, korlátok beszélve, hogy mi az, amiben mozoghatnak, mi az, amiben nem.

[00:32:22]És ehhez képest most jön valaki teljesen más, aki lehet, hogy nem ismeri, nem látja át, nem úgy tisztelik, nincs meg az a bekötöttsége.

[00:32:29]Ugye mondod, hogy azért túl volt értékelve, vagy el volt túlozva a te szereped, amikor itt keresztapáztak, meg mafiózusztak meg satöbbi, de arra rálátsz valamennyire, hogy ilyenkor egy ilyen politikai váltásnál az éjszakai élet, alvilágszervezett bűnözés, hogy mozdul megy, meg milyen mozgásokat végez?

[00:32:48]Tulajdonképpen a 90-es években volt erős a szervezet bűnözés, az úgy úgynevezett szervezetbűnözés, tehát ahogy a polgár emberek beszélnek az alvilágról.

[00:33:01]És akkor ugye engem kineveztek keresztapának a rendőrség, ügyészség, bíróság és a média.

[00:33:12]Én rá is játszottam erre a szerepre, mert ez úgy tetszett is nekem, meg én szerintem egy ilyen megfelelő alkató ember is vagyok erre, de a bűnözők azok tudták, hogy én nem vagyok olyan mérték, tehát nem vagyok bűnöző, nem az ő köreikhez tartozó.

[00:33:31]Mé Slávi Bulcsúhoz képest, hogy olyat mondjak, aki már nem él, tudatosan mondok olyat.

[00:33:36]Mondjuk te egy teljesen más ligában játszottál.

[00:33:38]Hát teljesen más lé.

[00:33:41]Hát a Szlávi Bucsó az egy betörő volt, és egy nagyon okos és ügyes szervező volt, de ő a bőre építette az életét.

[00:33:50]Tehát őnekik voltak behajtó emberei, meg portások ész satöbbi, de ő nem legálisan működött.

[00:33:57]Én legálisan működ.

[00:34:01]Mi a különbség a legális és a nem legális?

[00:34:03]Hát az, hogy például adóztam.

[00:34:03]Tehát én én a például a behajtó embereket én azt rendesen havi fizetés be voltelentett bejelentett emberek voltak.

[00:34:13]Így van.

[00:34:16]Kontrolláltuk a tevékenységüket és adóztam a minden után adóztam.

[00:34:19]Tehát azután is adóztam, amit pénzt behoztunk, ugye, mert a cégben akkor nagyon sok pénz jött.

[00:34:29]Hát mi már akkor milliárd fölött termeltünk, amikor még ezek a neres fiúk, akik most 100 meg 1000 milliárdal jelentkeznek, hátul gombolós gatyába rohangáltak a homokozóban, vagy nem volt egy fillérük se, mint például a Dajcs Tominak meg a Orbán Viktornak.

[00:34:48]Tehát ők ők akkor lettek úgymond gazdagok, amikor a politikába belekerültek, és amikor elkezdték, rájöttek arra, hogy itt büntetlenül lehet fosztogatni.

[00:35:04]Tehát Tehát és ha rendőröket kérdezzel, akkor a rendőr is azt mondja, hogy ők tudják, hogy én nem voltam hát a Sándor István a papa.

[00:35:15]Ő eljött a tárgyalásomra, az egyik tárgyalásomra, és ott a szervezett bűnözésről volt szó, ugye, mely abban is én voltam az első Magyarországon, hogy engem gyanúsítottak és vádoltak meg bűnszervezet irányításá, alapításával, irányításával, vezetésével satöbbi.

[00:35:33]És akkor a Sándor Istvánt mint szakértőt hívták be, és mondta, hogy Tán Péternek a neve ez fölse merült.

[00:35:42]Hát mi a szervezetbűnözés?

[00:35:47]Fegyverkereskedelem, alkohol, csempészés, kábítószer, prostitúció, mit tudom én, autó, toolvajlás meg ilyenek.

[00:35:59]Hát ebben én semmilyen nem voltál akkodó?

[00:36:03]Hát semmiben nem voltam benne, és engem nem meg se gyanúsítottak ilyennel.

[00:36:04]Tehát ezt pontosan tudják, és mindenki tudja.

[00:36:10]Tehát én de akkor azon kívül mondjuk védtetek szórakozó helyeket meg ugye az adósságkezelés ezekkel foglalkoztál gyakorlatilag mond csak és kizárólag csak ezzel de legálisan tehát én egy szórakozóhelyet nem úgy védtem mint ahogy védik most is a szórakozóhelyeket hogy a a szórakoz tulajdonos megbeszéli egy kemény fiúval figyelj akkor ad sportát persze adok és akkor mit tudom én adok 1 milliót a 1 millió óból kioszt 400000ret a portásoknak 600-at a zsebébe.

[00:36:42]Mi szerződtünk és a szerződés után ugye megfelelően adóztunk.

[00:36:48]Hát ott minden könny.

[00:36:52]Viszont az, hogy ami kívülről így elterjedt erről a világról, hogy aki éjszaka portás, az lehet, hogy napközben meg valaki másnak a végrehajtó embere, és ott már kábítószert árul, lányt futtat, megöl embert.

[00:37:04]Nem.

[00:37:04]Tehát, hogy ez volt nagyjából a kép a 90-es évekről.

[00:37:09]Nem volt nálunk ilyen nem lehetett, mert ezek az emberek, akik nálam dolgoztak, azoknak bejelentett munkahelyük volt és feladataik voltak.

[00:37:19]Tehát ha most valaki éjszaka dolgozik, mondjuk 6:00-tól reggel 6:00-ig, akkor az hazamegy és alszik délután, mit tudom én, kettőig.

[00:37:30]És ha kettőtől van szabadide és akar dolgozni, akkor én foglalkoztattam.

[00:37:33]Hát volt nagyon sok olyan fellépésünk is, úgyhogy a elmentünk egy adóshoz például beszélni, tárgyalni, vagy akármi.

[00:37:43]Tehát itt jutott eszembe az a nagyon vicces kérdés, hogyha magyar, ha még dolgoznél, ilt Pétert felvennéd ilyen adóstárgyalónak, hogy beszéljen az adóssal?

[00:37:55]Hát jól beszél a Magyar Péter.

[00:37:55]Hát nem tudom.

[00:37:58]Hát én szerintem, hogy én nekem nagyon szimpatikus.

[00:38:01]Tehát engem nekem nem tudnak a Magyar Péterről mondani rosszakat, mert én például megvédtem egy videóban is, mert arról is ugye sokan mondják azt, hogy áruló meg milyen ember az, aki lehallgatja a feleségét.

[00:38:14]És akkor az a videó megtalálható nekem a YouTube és a Facebook oldalamon, hogy elmagyarázom ezeknek az embereknek.

[00:38:22]Ugye a Magyar Péter nem a feleségét hallgatta le.

[00:38:27]A Magyar Péter rögzített egy bűncselekményt, amit az ország igazságügy minisztere mondott el.

[00:38:31]Az, hogy történetesen az épp a felesége volt.

[00:38:37]Jó, de én azért a csibészek között hallom azt, hogy ez nem fér bele, meg az, hogy a barátokat elárulni, meg a családot elárulni.

[00:38:42]hogy az, hogy mi mit mondanak azok a csibészek, azok egyrészt nem tudom kik azok a csibészek, másrészt ezek nem grállovagok, mert amikor bemennek a rendőrségre, ezek elárulják az anyjukat, elárulják a testvérüket, mind én pont azon gondolkodtam, hogy most mennyivel nehezebb lehet ez a dolog, mert már bárki tud hangfelvételt készíteni telefonnal, és hogy mondjuk, ha lenne úgy alvilág, mint a 90-es években, lehet, hogy mindenki mindent felvenne.

[00:39:08]egyébként a rendőrség ezért eredményes, tehát nagyon sok ö bűncselekményt csak úgy tudnak felderíteni, hogy ezek énekelnek.

[00:39:18]Ö most ugye lebuktak a Molnár Péter ö az nem tudom azt tudod a Molnár Péter az egy volt boxoló veszély erős fiú annak a felrobbantói.

[00:39:35]Hát ha azok de ugye ott is azok beszéltek a a csibészek, ahogy te mondod, a nagyfiúk.

[00:39:42]Hát ezek senkik egyébként.

[00:39:45]Bekerülnek a rendőrségre és egyből elkezdenek sírni, zokogni és mesélni.

[00:39:50]Tehát ott mesélnek, és most a ugye a főnököket bevitték, és lehet, hogy ők voltak a főnökök, lehet, hogy ők adták az utasítást, de az is lehet, hogy nem.

[00:40:01]De a lényeg az, hogy ezek rámbeszélnek, és nagyon nehéz egy ilyenből kikeeveredni.

[00:40:11]Tehát nekem az volt a szerencsém, hogy az én munkatársaim nem beszéltek rám, sőt nem beszéltek semmit.

[00:40:18]És és azt mondta a ez a rendőrtiszta, aki nyomozott tud és aki velük foglalkozott, hogy Péter magának óriási szerencséje van, mert ilyen kemény csapattal mi nem találkoztunk, hogy senki nem beszél.

[00:40:39]Ez szerinted minek volt köszönhető?

[00:40:42]Hát a szerencsének vagy a nem tudom.

[00:40:45]Jó HR politikádnak vagy?

[00:40:46]Hát az biztos.

[00:40:46]Hát engem szerettek a srácok.

[00:40:49]Hát ma most is, mikor jöttem, hívott egy voltestöröm, most hívott föl telefonon, hogy mi van, és érdeklődnek állandóan, hogy hogy vagyok, és most is azt mondják, hogy az az aranykor, amikor velem együtt voltak.

[00:41:04]De mondom, megvan a tisztelet, tehát ha ha csak egy fotót fölteszek, legnap föltettem egy fotót, az érdemes h majd nézd meg hogy miket írnak alá, hogy és csak jókat, és nem azért, mert én kitöröltetem a rosszat, mert van ott talán rossz is benne, de ezek ezek ez így van.

[00:41:26]akárhova megyek, a városba, az országba, mind is, hogy jöttem itt, megálltam egy piros lámpánál, és a mellettem lévő férfi egy ilyen 50 év körüli, hogy is hívják, ilyeneket, hogy is múltkor hozzám is jött az ételfután és mondta, hogy te vagy az, aki csináltad az interjút a Tasnádi Péterrel, nem?

[00:41:51]Szóval, hogy ez volt a pedig sok interjút csinálok, de ez volt ami megragadt az éom és vannak ezek a hát például nem tudom itt van például ez az óra, ez ez a ez a ez a hangung ilyen godfather óra.

[00:42:07]Ezt nem tudom.

[00:42:07]Látod?

[00:42:08]Látom, látom.

[00:42:09]Én vagyok rajta.

[00:42:10]Na azt nem látom, de majd megnézem közel.

[00:42:12]Ez egy limitált kép.

[00:42:13]Berakjuk ide képen, hogy a hallgatók is lássák, hogy néz 250 példányba jelent meg.

[00:42:18]Olyan, mint a Fidesz óra.

[00:42:20]olyan olyan igen és 250 példányban nem én találtam ki ezt se, tehát ugyanaz a személy, aki a nemzetórát találta ki, de alkalmasnak talált arra, hogy egy limitált példányszámú órát adjon ki.

[00:42:36]És az a tudod, minél kevesebb példányszámban megy ki egy óra, az annál értékesebbé fog válni.

[00:42:44]És hát ezt elsősorban most kezdik mondom a reklámját és most fogja most fogják árusítani.

[00:42:52]2500 Ft egyébként ütésálló, vízálló assiszem.

[00:42:59]Olyan mint te.

[00:43:00]Igen.

[00:43:00]Igen.

[00:43:00]És nem akartam mondani a szerkezetet.

[00:43:04]Nem mechanik vagy hát automata.

[00:43:07]Persze automata.

[00:43:07]Szép a dizájnak.

[00:43:11]Hátul van a sorszám, lehet látni a szerkezetet, tehát jó, jól ki van találva.

[00:43:17]És akkor mondom, erre építik rá.

[00:43:20]Most jött valaki, az meg hozott golyóstollat, meg öngyújtott és abba a hangen godfather.

[00:43:27]Tehát most már nyilván igazi termék lettél.

[00:43:31]Igen.

[00:43:31]Ha már ennyit killottam, akkor most már felvállalom, hogy én voltam vagyok a magyar kereszt.

[00:43:37]Na akkor itt visszatérve Pintér Sándorra, tehát hogy szerinted be lehet-e tölteni azt az űrt, amit ő hagyja hagyott maga után, és mennyire fog átalakulni akár a közbiztonság, mert arra azt mondják, hogy az már a végére nem volt rossz, és ez akár megváltozhat.

[00:43:52]Hát nekem az a véleményem, hogy az, hogy egy új belügyminiszter jött, aki nem a szervezettől jött, én szerintem ez egy nagyon hasznos és pozitív dolog, mert legalább nincs benne abba a alkukba, meg abba a hallgatólagos megállapodásokba, amiben benne voltak a korábbiak.

[00:44:18]Sőt, úgy tudom, hogy egy olyan rendőrkapitányt hoztak, akit még a Pintér váltott le 2010-ben, tehát ez is esetleg arra lehet garancia, hogy a pintérvonal az talán végre meg fog szűnni.

[00:44:38]Meg tud, mert hogy azt mondják, hogy akkora, hogy a biztonsági cégektől kezdve a rendőrjár, tehát hogy mindenhol gyakorlatilag mi ott vannak, és hogy és hogy ismerik is ezeket a dolgokat, értenek is hozzá.

[00:44:48]Jó szakemberek is.

[00:44:50]Igen, de maradnak is, de átállnak egyik percre a másikra.

[00:44:53]Hát például biztonsági cég, nem fogom megmondani a nevét, de volt egy küzdősportgála és április 25-én volt a akkor majd viszont meg már lehet vol tudni, hogy kik voltak mindek.

[00:45:08]Tehát a gála a kormányváltás után volt, és januárfebruárban elkezdték szervezni, és mondták azt, hogy hát én vagyok ennek a atja ennek a küzdősportgáláknak.

[00:45:27]És hát szeretnének tanácsokat kérni mindent, de de értsem meg, hogy hát én nem lehetek jelen, mert hogy ugye ők fideszesek, Fideszbe kötés, onnan kapnak mindent, és hát nem örülnek a a főnökök, ha én ott vagyok.

[00:45:43]És hát mondtam, hogy jó, hát engem ez nem zavar, bármit szívesen segítek nektek.

[00:45:48]Aztán április 12-én történt, ami történt.

[00:45:51]Következő héten már csörgött a telefon, hogy eljönnék-e a gálára.

[00:45:57]De hát mondtam, hát gyerekek, hát nem lehet elmenni.

[00:46:00]Hát mondtátok, hogy ó, hát ez már nem számít meg minden.

[00:46:05]És hogy a tiszások közül kitnék elhívni.

[00:46:11]Hát mondom, ki kell, hogy ábrándítsalak titeket senkit.

[00:46:13]Hát én nem ismerem őket.

[00:46:16]Mi?

[00:46:16]Hát te nem vagy benne?

[00:46:16]Mondom, nem, én nem Tiszás vagyok, én Orbánellenes meg Fideszellenes voltam, és maradok is.

[00:46:26]Tehát, de nem nem vagyok a Tiszapártnak a tagja, természetesen támogatója vagyok.

[00:46:32]Mindenkit próbáltam rábeszélni, hogy a Tiszapártra szavazzanak, de amennyiben Ja, és nem is vagyok elvakolt, de amennyiben a Tiszapárt nem fogja betartani az ígéreteit, akkor nyilván ellenük is elkezdek majd videókat gyártani.

[00:46:48]Tehát nem vagyok elkötelezve senkihez.

[00:46:51]Független vagyok és senkitől nem kaptam támogatást sajnos.

[00:47:00]A alvilág, amire azt mondod, hogy már azért meg, hogy nyilván máshogy van, de ilyenkor újraszerveződhet, vagy lehetnek vezetőcserék, vagy bármi, vagy az fix?

[00:47:09]Hát itt nincs már olyan olyan jellegű alvilág, mint volt a 90-es években, már olyan nincs.

[00:47:17]Milyen van?

[00:47:18]Hát ezek ezek fölülről föl fölülről irányított és függő emberek.

[00:47:23]A a én azt mondom, hogy a igazi bűnszervezet az a Fidesznek a vezetősége volt.

[00:47:30]ö hogy őket ö menesztették, hogy most ott milyen átrendeződések lesznek, azt nem tudom, de hogy a abban az értelemben, ahogy gondolsz például rám vagy a seresre, vagy a szlávi butyurra, vagy ilyesmi, én ilyen jellegű embert én most nem tudnék felsorolni, hogy van-e a Budapesten vagy országosan egy olyan ember, aki mit tudom, ilyen csapat tud mozgatni.

[00:48:04]Ezek inkább őrzővédő cégek.

[00:48:08]Ott lehet átalakulás.

[00:48:10]Ott biztos, hogy lesz nyilván.

[00:48:10]Hát gondolom, hogy a Valtonnak meg fog szűnni ez a mindenható joga.

[00:48:19]Csak ugye egy csomó ember ott volt a Valtónnál, vagy dolgozóként, vagy alvállalkozóként, hogy azokkal mi leszek, azok átmennek.

[00:48:25]Magyarul a logó fog kicserélődni, mondjuk a Így van.

[00:48:27]Akkor erre is mondok neked egy példát.

[00:48:29]Nyolc hónappal ezelőtt engem egyetemisták is keresnek sokan, akik diplomamunkájukhoz engem találtak meg, vagy azt a 90-es éveknek a világát, amit én jól ismerek.

[00:48:48]És jelentkezett egy joghallgató srác nyolc hónappal ezelőtt.

[00:48:52]Most már megvan a a diplomája, remélem.

[00:48:58]és ö és mondta, hogy hát szeretne ebbe ezekbe az ügyekbe velem beszélni.

[00:49:05]És mondtam neki, hogy ki a hogy és a szülei tudnak róla, hogy idejöttél.

[00:49:12]Azt mondja, meg fogok lepődni, mert az ő édesapja az magasrangú rendőrtiszta technél ezredesi rendfokozattal.

[00:49:22]Beosztása az annál is magasabb.

[00:49:24]És és mondom, és mit mondott?

[00:49:28]azt mondta, hogy a legjobb helyre mész.

[00:49:30]Egy autentikus, hiteles emberhez mész, akit én is nagyon kedvelek, már az apuka, és nézem a videóit.

[00:49:37]És kérdeztem, hogy hogy de hogy lehet az, hogy engem kedvel mit.

[00:49:45]Én nagyon nem kedvelem a nem a Tekket, hanem a Fideszt is, hogy azt mondja, az édesapja se kedveli.

[00:49:55]De de ő katona, tehát rendőr.

[00:49:57]Tehát ő tehát ő katona a szervezetbe.

[00:50:04]Fizetést onnan kapja, ő a hivatását szereti és próbálja a a politikát távoltartani a saját intézkedéseik.

[00:50:16]intézkedéseitől az, hogy ő nem kedveli a vezetőket, a minisztereket, a Rogánt meg a Z Orbánt, meg a mit tudom ő még nagyon jól el tudja irányítani a Technek azt a részlegét, aminek ő a vezetője.

[00:50:29]És nagyon sok tekkest ismerek, meg olyat, akik ugye sportoltak, mer mondjuk nálam is sportoltak.

[00:50:39]És volt három, aki el akart indulni az általam rendezett gálán, amit két évvel ezelőtt rendeztem.

[00:50:48]Jelentkeztek, beszéltem velük, és aztán rá egy-két hétre közölték, hogy nem indulhatnak a gálán, mert megtiltották nekik, hogy induljanak a gálán, és még nézőként se jöhet el senki.

[00:51:00]De ez nem csak a tekkesekre vonatkozott, hanem kiadta a Pintér Sándor országosan a rendőröknek, hogy nem jelenhetnek meg nézőként sem magávánát.

[00:51:12]Tehát én azt gondolom, hogy ez ez a fajta hatalomgyakorlás ez meg fog szűnni, és ez üdvözlendő.

[00:51:22]Szakemberek vannak, nagyon jó szakemberek.

[00:51:29]Az nem azt jelenti, hogy azért, mert a Fidesztől kapták a pénzt, hogy ők Fideszesek, hanem most majd lehet, hogy függetlenek lehetnek, és ugyanúgy meg fogják tudni oldani ezeket a feladatok.

[00:51:46]Az az utolsó kérdésem, hogy mondtad, hogy ha a Tisza jól csinálja, addig tudod támogatni.

[00:51:50]Ha meg nem, akkor videókat fogsz gyártani, akár ellenük is, vagy őket kritizálva is.

[00:51:54]Szerinted mi az a három legfontosabb dolog, amit máshogy kell csinálnia Tiszának, vagy mindenképp változtatnia kell rajta, és ami tényleg úgy fontos mindenkinek a szempontjából?

[00:52:05]Hát az első és a legfontosabb ö az a vagyonvisszaszerzési hivatalnak a felállítása, és a hogy valóban nyomozzanak és valóban induljon el az a program, ami egyébként sok ember számára most nem pozitív, de a társadalom igazságérz zete az csak akkor fog megnyuggodni, ha el a bűnösöket elkapják, elszámoltatják és elítélik.

[00:52:46]Nem csak a vagyont kell elvenni, hanem személyben is felelni kell.

[00:52:48]Tehát ez ez úgy gondolom, ez nagyon fontos.

[00:52:51]Az igazságtétel nagyon fontos az, amit Magyar Péter bejelentett, hogy már kérjük is a felvételünket az európai ügyészséghez.

[00:53:04]Ez is nagyon fontos.

[00:53:04]Aztán utána ugye a fejek kell cserélni, mert különben bénakacsaként fog mozogni, de úgy látom, hogy ezt el is kezdték.

[00:53:15]Ugye a NAVnak az elnökét leváltották akkor a vérplazma intézetnek a vérellátó.

[00:53:28]Igen, azt is megkérték, hogy mondjon le és a többi.

[00:53:33]Tehát ha ezek megtörténnek, akkor lehet elkezdeni a munkát.

[00:53:35]Tehát ne legyünk türelmetlenek.

[00:53:37]Mindenkinek azt mondom, várjuk meg.

[00:53:40]Azok az intézkedések, amit elkezdtek, az nagyon jó.

[00:53:43]Azt például üdvözölni tudom, hogy a képviselőknek a fizetését rögtön megnyirbálják, hogy 50%-a elvágják felében is a költségeket.

[00:53:55]Én még például azt is soknak tartom, mert mondta Magyar Péter, hogy idáig havi 7 millió, most majd lecsökkentik 5 millióra, de az 5 millió is sok szerintem.

[00:54:04]Mi minek?

[00:54:06]És hát ha ezek az intézkedések elindulnak, és valóban tudnak valahonnan pénzt szerezni, de gondolom az Európai Uniótól várjuk a idáig ki nem fizetett összegeket, akkor el kell indítani a gazdaságot, és akkor tényleg arra kell összpontosítani, nem csak beszélni róla, hogy az egészségügyet azt rendbe tenni, A miniszter ez a Hegedű Zsolt, ez egy nagyon szimpatikus ember.

[00:54:38]Én minden nap járok most kórházba, mert fizikoterápiára járok, és ott van legalább 20-30 egészségügyi dolgozó, akikkel beszélgetek, és mondják, hogy ők nagyon várják a változást, de idáig nem történt semmi.

[00:54:57]De mondom, mit akartok?

[00:54:59]Hát most egy hónap tehát, persze, most kerültek hatalomba.

[00:55:00]Várjuk meg a végét.

[00:55:03]Tehát az egészségügyet, az oktatást a rendbe kell hozni és és főleg a korrupciót vissza kell szorítani.

[00:55:10]De mondom, az nagyon-nagyon fontos, hogy a a bűnösöket azt meg kell büntetni, mert olyan igazságtétel, amit a csináltak a Gyurcsány kormány idejébe, vagy fordítva, hogy mikor hatalomra kerültek, senki senkinek nem lett következménye hogy bűncselekményeket elkövetett, akkor ugyanott fogunk tartani, ahol tart.

[00:55:42]tartottunk.

[00:55:43]Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

[00:55:43]Tasná Péter, köszönjük szépen, hogy itt voltál velünk.

[00:55:47]Én is köszönöm szépen.

[00:55:48]És a kedves hallgatóinknak is köszönjük a figyelmet.

[00:55:50]Szép napot!

[00:55:50]Viszontlátásra, viszonthásra!