Ultrahang Plusz 44:31

Botrány: egymásnak esett Magyar Péter és Orbán Balázs - Georg Spöttle

médiajobboldaltisza pártmigrációközel-keleti konfliktuskülpolitika
Irányultság: KonzervatívKötődés: Fidesz-közeli
Botrány: egymásnak esett Magyar Péter és Orbán Balázs - Georg Spöttle
tl;dr
  • A Fix Klub egy új, YouTube-tól és politikai nyomástól független támogatói platform, ahol alkotók és közönségük biztonságos térben, közvetlenül kommunikálhatnak.
  • Georg Spöttle bejelentette, hogy a Pesti Srácok megszűnik a Mediaworks leépítései miatt, és a jobboldali médiaspektrum jelentős beszűkülésére, valamint a közmédia átalakítására számít.
  • „Ha föltesznek neki egy kérdést, nem tud normálisan válaszolni, hanem rögtön azt kezdi, a bukott Orbán kormány, a bűnözők, a Fidesz Maffia..." – Georg Spöttle Magyar Péter miniszterelnök parlamenti stílusáról

  • Spöttle szerint a TISZA-kormány tagjai rendre kibújnak az újságírói kérdések alól, nem kommunikálnak világosan az adórendszerről vagy a rezsicsökkentésről, ami növeli a választói bizonytalanságot.
  • A migrációs paktum kapcsán Magyar Péter állításával szemben Magyarországnak továbbra is fizetnie kell a napi büntetést, és várhatóan közel 8000, már legális státusszal rendelkező migránst kell átvennie.
  • A Fidesz határvédelmi intézkedései, különösen a déli kerítés felépítése, teljesítették az ígéretet, és Spöttle szerint ez akadályozta meg milliónyi migráns ellenőrizetlen beáramlását Európába.
  • A közel-keleti terrorizmus oka nem a vallási ellentét, hanem a szegénység; a megoldás a munkahelyteremtés és gazdasági fejlődés, ahogy azt a polgárháború utáni Irak példája is mutatja.
Részletes összefoglaló megjelenítése

A Fix Klub platform bemutatása és céljai

A műsor elején a házigazda, Longauer András ismertette az újonnan indult Fix Klub nevű támogatói közösségi platformot. A platform célja, hogy egy olyan biztonságos teret biztosítson a tartalomfogyasztók és alkotók számára, amely független a YouTube algoritmusától és a politikai nyomástól. Longauer elmondása szerint a választások után is tapasztaltak fenyegetéseket, például valaki bekiabált az ablakon, ezért fontosnak tartják egy stabil, közösségi alapú platform létrehozását.

„Már a választások előtt rendszeresen kaptunk olyan kommenteket, üzeneteket, hogy amikor ha a Fidesz veszít, akkor csomagolnunk kell, el kell mennünk, meg fogunk szűnni." – Longauer András *

A Fix Klub mobilalkalmazáson és webes felületen keresztül érhető el, és a Spotify, Apple Podcast mellett podcast-tartalmakat is biztosít. A hallgatók posztolhatnak, kommentelhetnek, szakértőkkel beszélgethetnek, élő kérdéseket küldhetnek. A platform egyfajta „életmű-archívumként" is működik, összegyűjtve a különböző alkotók tartalmait – többek között Georg Spöttle, Robert Castel és Kiszel Zoltán is aktív a felületen.

Georg Spöttle külpolitikai hírei és a Pesti Srácok megszűnése

Georg Spöttle a műsor elején több friss nemzetközi hírről számolt be, köztük egy Putyin-ellenes orosz festőművész meggyilkolásáról Lengyelországban, a belarusz határ közelében. A lengyel hatóságok gyorsan elfogtak két belarusz férfit, akiket a merénylettel gyanúsítanak.

A műsorvezető felkérésére Spöttle bejelentette, hogy a Pesti Srácok oldal – ahol napi rendszerességgel jelentkezett külpolitikai videóival – várhatóan megszűnik a Mediaworks leépítései miatt. Hangsúlyozta, hogy a felmondás korrekt volt, megfelelő felmondási idővel, de a jobboldali médiaspektrum jelentős beszűkülésére számít. A Magyar Nemzet hetilappá alakul, és más lapok, akár bulvárkiadványok is megszűnhetnek.

„Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy hát ma volt az utolsó napja, legalábbis egyelőre. Nagyon korrekt volt amúgy a Mediaworks, meg kell mondani, tehát elég szép felmondási időnk van." – Georg Spöttle *

Emellett Spöttle utalt arra, hogy az új kormány is átalakítja a közmédiát – az M1 és a Duna Televízió jelenlegi formájukban várhatóan megszűnnek. Saját YouTube-csatornáján, Facebook- és TikTok-oldalán továbbra is aktív marad, mert a külpolitikai tartalmak iránt továbbra is nagy az érdeklődés, és szerinte a világ eseményei (például a közel-keleti konfliktusok) közvetlenül hatnak Magyarországra is az üzemanyagárakon vagy a migráción keresztül.

A G7-csúcs és Zelenszkij békekezdeményezése

Spöttle beszámolt a franciaországi G7-csúcsról, ahová Zelenszkij ukrán elnök is megérkezett, hogy Macronnal tárgyaljon. Az ukrán elnök célja, hogy rávegye Donald Trump amerikai elnököt egy háromoldalú csúcstalálkozó megszervezésére, amelyen Putyin is részt venne. A Kreml korábban elutasította a harmadik országban történő találkozó ötletét, Zelenszkij a Genfi-tavat is felvetette, de Moszkva ezt is visszautasította.

Spöttle szerint Trump a sikeres iráni tárgyalások után újra aktívan foglalkozik a béketervvel, és az európai vezetők – Macronnal az élen – szeretnék átvenni a kezdeményezést a béketárgyalások terén, Trump azonban jelezte, hogy továbbra is dolgozik az ügyön.

„Most Zelenszki a Genfi tót is felvetette, de viszont a Kreml ezt elutasította. Úgyhogy most Trumpon keresztül megpróbál összehozni egy békecsúcsot" – Georg Spöttle *

Magyar Péter parlamenti stílusa és a közéleti hangnem romlása

A beszélgetés központi témája Magyar Péter miniszterelnök parlamenti viselkedése volt. Spöttle élesen kritizálta a kormányfő stílusát, amelyet „kocsmai stílusnak" és „bicskanyitogatónak" nevezett. Elmondása szerint Magyar Péter még a hatalom birtokában sem változtatott a kommunikációján – a feltett kérdésekre nem érdemi választ ad, hanem sérti a kérdezőt, legyen az ellenzéki képviselő vagy akár szavazó.

„Ha föltesznek neki egy kérdést, nem tud normálisan válaszolni, hanem rögtön azt kezdi, a bukott Orbán kormány, a bűnözők, a Fidesz Maffia, a bujkáló bukott miniszterelnök, tehát mindenkihez van egy kedves jelzője." – Georg Spöttle *

Spöttle hangsúlyozta: ha Magyar Péternek bizonyítéka van arra, hogy fideszes politikusok bűnözők, akkor tegyen feljelentést az ügyészségen, ahogy azt korábban a felesége lehallgatásakor tette. A folyamatos sértegetés és a „szeretetország" jelszavának ellentmondása szerinte hiteltelen és romboló a politikai kultúrára nézve.

A szakértő kitért arra is, hogy a parlamentben bizonyos miniszterek arcán látszik a megdöbbenés Magyar Péter stílusa miatt, míg mások – például egy általa csak „kócos gyereknek" nevezett külügyi államtitkár – lelkesen tapsikolnak és röhögnek minden megszólaláson.

Orbán Balázs és Magyar Péter összecsapása

A műsorvezető utalt a nemrégiben történt parlamenti összeszólalkozásra Orbán Balázs és Magyar Péter között, amit botrányosként jellemzett. Georg Spöttle elmondta, hogy bár nem tartja Orbán Balázsot a kedvenc politikusának és szerinte sokat tett a választási vereségért, Magyar Péter hangneme elfogadhatatlan – függetlenül attól, hogy kivel beszél.

„Sajnos nem tudtam az élőközvetítést nézni, ugye, mert több meetingünk is volt a Mediaworksben, ugye a lap megszűnése miatt. De ahogy ugye az elmúlt napokban, hetekben végigkísértem a parlamenti közvetítéseket, ez a borzalmas hang megmaradt." – Georg Spöttle *

Az új kormány és a parlamenti kommunikáció hiányosságai

Spöttle visszatérő kritikája, hogy a TISZA-kormány tagjai – köztük Dr. Orbán Anita külügyminiszter is – módszeresen kibújnak a sajtó kérdései alól. Amikor újságírók kérdezik őket, sablonos válaszokat adnak („a miniszterelnök úr ezt már elmondta", „nincs időm", „telefonálok"), és nem adnak konkrét információkat a választópolgároknak olyan kulcskérdésekről, mint a migráció, az iskolarendszer átalakítása, az adórendszer jövője, a rezsicsökkentés sorsa vagy az orosz gázról való esetleges lemondás.

„Rengeteg kérdésünk van és sok választ is szeretnénk kapni, csak nem kapunk pont. Ez a probléma." – Georg Spöttle *

A migrációs paktum és Magyar Péter állításai

A migráció volt a beszélgetés másik központi témája. Spöttle felidézte, hogy Magyar Péter a kampány alatt azt állította: elérte Brüsszelben, hogy a napi 1 millió eurós büntetést felfüggesszék. Ez az állítás Spöttle szerint nem igaz – az új kormánynak is fizetnie kell a napi körülbelül 350 millió forintos büntetést, amiért Magyarország nem fogad be migránsokat.

Emellett érkezett egy 110 oldalas dokumentum Brüsszelből, amely meghatározza, mit kell Magyarországnak teljesítenie az uniós forrásokért. Ursula von der Leyen sajtótájékoztatóján egyértelművé tette, hogy Magyarországnak ugyanúgy teljesítenie kell a migrációs paktumban foglaltakat, mint bármely más tagállamnak.

Spöttle kifejtette, hogy a korábbi Orbán-kormány alatt egyetlen illegális migráns sem volt Magyarországon, mert 2015 szeptemberében felállították a technikai és jogi határzárat. A tranzitzónákban beadott menedékkérelmeket elbírálták, és a menedékjogot kapott személyek legtöbbje később továbbállt más országokba. Akik Magyarországon maradtak, azok dolgoznak és adót fizetnek – velük kapcsolatban nincs probléma.

„Az Orbán-kormány teljesítette azt, hogy védi a határt azzal is ugye, hogy fölépítette a kerítést, amiért egy fillért nem kaptunk, amiért folyamatosan vegzáltak minket" – Georg Spöttle *

A migránskvóta lehetséges gyakorlati megvalósulása

A Fix Klubon keresztül Krisztina nevű kérdező azt tudakolta, hogyan néz ki logisztikailag a migránsok idehozatala. Spöttle válaszában kifejtette: Magyar Péter mindig azt hangsúlyozta, hogy „egyetlen illegális bevándorlót sem enged be", de a szétosztásra kerülő személyek már legális státusszal (pl. szubszidiáris védelem vagy politikai menedékjog) rendelkeznek. Így formálisan teljesülhet az ígéret, miközben az országnak első körben közel 8000 migránst kellene átvennie más uniós országokból.

Az Eurodak nevű új uniós rendszer segítségével a migránsok ujjlenyomatát és biometrikus fotóit rögzítik, így kiszűrhető, ha valaki több országban, más néven próbál menedékjogot kérni és segélyeket felvenni.

Az iskolai érzékenyítés és a szexuális oktatás körüli viták

Spöttle aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az új kormány oktatási minisztere olyan kijelentéseket tett, miszerint a szexuális oktatás nem csak a szülők feladata, hanem az iskoláé is. Külföldi példákat idézett Németországból és Ausztriából, ahol botrányokhoz vezetett, amikor civil szervezetek tanári felügyelet nélkül meleg pornót vetítettek általános iskolásoknak, vagy életnagyságú babákkal prezentálták a szexuális aktust. Ezek az esetek a szülők tiltakozását váltották ki, és a kultusz- illetve belügyminisztériumokhoz fordultak panasszal.

Spöttle hangsúlyozta, hogy a kormány az ilyen érzékeny kérdésekben sem ad világos válaszokat.

Az első EU-csúcs és a kockázatok Magyar Péter számára

Kristóf kérdésére válaszolva Spöttle kifejtette: a június 18-19-ei EU-csúcs lesz Magyar Péter első miniszterelnöki csúcstalálkozója. A legnagyobb belpolitikai kockázatot az adórendszer átalakítása és a migráció jelenti. Ha az átlagkeresőknek kevesebb pénz marad a hónap végén, vagy ha a banki különadók és a multikra kivetett különadók megszűnnek Brüsszel nyomására, az emberek hamar elégedetlenek lesznek.

„Tehát szerintem a gazdaság és a migráció ez a kettő. Tehát itt nagyon ügyesnek kell lennie Magyar Péter kormányának, mert ezekbe a kérdésekbe bele is bukhat." – Georg Spöttle *

Kiemelte továbbá a védett benzinár eltörlését és a kamatstop esetleges megszüntetését is, mint a háztartások költségvetését közvetlenül érintő tényezőket. A pénzügyminiszterről (Kármán Andrásról) megjelent cikkekre utalva jelezte, hogy a kormány tagjai közül egyesek inkább a bankoknak, nem a magyar embereknek kedveznek.

A Fidesz határvédelmi politikájának értékelése

Spöttle részletesen ismertette a Fidesz-kormány határvédelmi intézkedéseit. Komáromi rendőr ismerősére hivatkozva elmondta, hogy a magyar rendőrök a Frontex kötelékében teljesítettek szolgálatot Görögországban, Észak-Macedóniában, aktívan védve a külső schengeni határokat. A déli határkerítés felépítését történelmi jelentőségű döntésnek nevezte – szerinte enélkül milliós nagyságrendű migráns áramlott volna Európába, ami háborús helyzetet idézett volna elő Magyarországon.

„Ha nem lett volna ez a kerítés, hány millió migráns érkezett volna Európába? Hány millió? Rengeteg, számát nem tudjuk." – Georg Spöttle *

Rámutatott arra is, hogy Magyarország a kerítés megépítéséért egy fillér uniós támogatást sem kapott, és folyamatos kritikák érték az intézkedés miatt.

A TISZA-kormánnyal szembeni bizalmatlanság és a választói csalódás lehetősége

Spöttle egy nézői kérdésre válaszolva úgy fogalmazott, hogy Magyar Péter taktikája – miszerint a Fideszt teszi felelőssé a migrációs paktumért – a „filmszínház" része, mert a Fidesz a gyakorlatban soha nem hajtotta végre a paktumot, és egyetlen illegális migránst sem engedett be. Azt jósolta, hogy ha Magyar Péter kormánya ténylegesen végrehajtja a paktumot és beengedi a legális státusszal rendelkező migránsokat, az előbb-utóbb kiderül és politikai következményekkel jár.

Külön kitért a sajtóval szembeni hozzáállásra is – a kormány hozzáállása szerinte a „presskukaciszapart.hu" elvét követi.

Szolidaritás a jobboldali újságírókkal és a médiahelyzet romlása

A műsorban Spöttle a leépítések kapcsán kifejtette, hogy szerinte elfogadhatatlan az a gyűlölet, amit Magyar Péter hívei – akiket „szektaokként" aposztrofált – tanúsítanak az elbocsátott újságírók felé („örömködtek, hogy rúgjátok ki, utcüljetek, kerüljenek az utcára"). Hangsúlyozta, hogy ő a baloldali újságírók kirúgásának sem örülne, mert magyar újságíróként szolidáris a kollégáival, függetlenül a politikai nézetektől.

„Én annak se örülnék például, ha most baloldali újságíró kollégákat kirúgnának... Rohadtul nem örülnék, ha nem szolidaritást vállalnék velük, mert most más a politikai nézetünk, de újságírók vagyunk, magyarok vagyunk, amfitársak vagyunk." – Georg Spöttle *

Közel-keleti kitekintő: a terrorizmus okai és a gazdasági megoldás

A műsor végén egy néző kérdése nyomán Spöttle hosszabb külpolitikai kitérőt tett a közel-keleti helyzetről. Kérdésre, hogy miért nem hoznak össze egy nagyobb vallási vezetői találkozót a térség békéje érdekében, elmondta: a vallási vezetők Szíriában és máshol régóta kiegyeztek egymással – Damaszkuszban egymás mellett állnak mecsetek, katolikus templomok és zsinagógák. A probléma forrása a terrorszervezetek (Iszlám Állam, al-Kaida, Anzarel Iszlám) tevékenységében keresendő, amelyek a szegény rétegekből toboroznak fiatalokat.

Spöttle szerint a megoldás a munkahelyteremtés és a gazdasági fejlődés, amire Irak a legjobb példa: a polgárháború után a kormány külföldi befektetőket hozott az országba, és a kivándorlás gyakorlatilag nullára csökkent. Amikor az embereknek biztos megélhetése van, nem csatlakoznak terrorszervezetekhez pusztán a havi 500 dolláros zsoldért.

„Ha normális munkalehetőségük van az embereknek – ezt tapasztaltam azért a legtöbb közel-keleti országban –, nem fognak odacsapódni különböző radikális iszlamista szervezetekhez." – Georg Spöttle *

Példaként említette még Jordániát és Ománt is, ahol a kőolaj- és földgázkincs stabilizálta az országot. Szíriával kapcsolatban optimizmusának adott hangot, megemlítve Ahmed es-Sara átmeneti elnök kiegyensúlyozott politikáját, aki nyugati vezetőkkel és Trumppal is tárgyalt, és igyekszik normalizálni a kapcsolatot Izraellel.

⚠️ Értelmezhetetlen vagy bizonytalan szakaszok
  • Nincs ilyen szakasz.
Teljes átirat megjelenítése

[00:00:00]Tényleg talán az elmúlt időszakban sokan esetleg érezhettek mondjuk akár félelmet azzal kapcsolatban, hogy mondjuk milyen politikai álláspontjuk van.

[00:00:07]Már a választások előtt rendszeresen kaptunk olyan kommenteket, üzeneteket, hogy amikor ha a Fidesz veszít, akkor csomagolnunk kell, el kell mennünk, meg fogunk szűnni.

[00:00:16]választások után volt, aki még az ablakon is bekiabált neked.

[00:00:21]Felhevült politikai időszakon vagyunk túl, és nem is biztos, hogy teljesen túl vagyunk rajta, de hogy itt meg szeretnénk megteremteni azt a lehetőséget, hogy itt békében nyugodtan lehessen diskurálni, tartalmat fogyasztani.

[00:00:31]Ezért is lett fix klub a neve, és nem mondjuk ultrahang nem tudom mi.

[00:00:33]Egy olyan fix pont tud lenni, hogy bármi történjen a YouTube-bal, algoritmussal satöbbi satöbbi.

[00:00:38]Ezrészt ez egy életmű archívum is azért összességében, illetve összegyűjti azokat az alkotókat, akik jó tartalmakat gyártanak.

[00:00:46]Nem véletlenül klub egy közösségi felület.

[00:00:48]A hallgatók is egyébként tudnak majd posztolni, tudnak kommentelni, tudnak szóba elegyedni ugye az adott szakértőkkel, a szakértők posztjai alatt.

[00:00:57]Be tudnak írni élő kérdéseket, reakciókat.

[00:01:00]Egy kicsit úgy kell talán ezt elképzelni, hogy mi szívesen megosztanánk, ami itt zajlik a szerkesztőségben.

[00:01:04]Van mobil applikációja, van webesen elérhető felülete, és ugye ehhez párosul még a podcastes kiegészítés, a Spotify, az Apple Podcast és az összes podcast platform.

[00:01:13]Az ultrahang összes tartalmát előbb elő összefoglaló cikket is fogunk biztosítani, olvasgatni is lehet, egy olyan közösséget, egy olyan egy olyan támogatói platformot teremtsünk meg, ahol ahova az ember szívesen felmegy.

[00:01:34]Nagy szeretettel és tisztelettel köszöntöm a kedves hallgatókat.

[00:01:35]A mikrofonnál Longaer Andrást hallhatják, és egy érdekes tesztformátumú új adásban jelentkezünk itt Geor Spötlével.

[00:01:42]akivel ismételten belpolitikai témákat fogunk elemezni.

[00:01:46]Viszont most közönség előtt, hiszen itt a Fix Klub újonnal indult belső támogatói közösségében már itt élőben vagyunk, páran itt már követnek is bennünket, és hát majd fognak itt kérdéseket küldeni.

[00:01:57]Élben szemléik közben az adás.

[00:01:59]Szervusz Georg, milyen ijzés így emberek előtt felvenni?

[00:02:03]Jó, hát érdekes, sajnos nem látom őket, ők viszont látnak engem, tehát jó érzés valahol.

[00:02:08]És hát szeretettel köszöntök mindenkit, és nagyon szuper.

[00:02:10]Tehát ugye van ez a kis klub, és postol nagyon sok értékes, érdekes ember tényleg Robert Castlől kezdve Kiselizóig ugye ti is posztoltok, tehát szerénységem is ugye így aktuális politikai témákról.

[00:02:24]Épp az előbb tettem ki egy nagyon érdekes hírt, hogy egy orosz festőművészt, aki hát nyíltan Putyin ellenes volt Lengyelországban 20 km a Bielarusz határtól Nyilt utcán több lövéssel agyon lőtték és a lengyel hatóságok nagyon gyorsak voltak, mert a engyen rendőrök elkaptak két Bielorusz férfit, akit állítólag azzal gyanúsítanak, hogy közük van a merénymenthez.

[00:02:46]Úgyhogy a lényelok szerint ugye egy politikai merénylet történt.

[00:02:51]Nagyon érdekes a dolog.

[00:02:51]Rajta leszünk még nyilvánvalóan.

[00:02:53]Tehát ahogy majd én is több dolgot megtudok a sajtóból, akkor azt pasztolni fogom.

[00:02:59]Igen.

[00:02:59]És hát nagyon aktív voltál most már az első 24 órában.

[00:03:01]Hát olyan mennyiségű hírt láthattunk, hogy tényleg érdemes csatlakozni, hiszen itt a Georgő hát szinte percről percre pakoltad it a világ.

[00:03:10]Tehát annyi dolog történik Irántól kezdve Németország Egyesült Államok G7 csúcs ugye Franciaországban tehát elképesztő.

[00:03:17]Zelenski is megérkezett ugye Macronnal tárgyal első körben, tehát rengeteg izgalmas dolog van.

[00:03:23]És ugye ha már az tartunk, jó ez most külpol, de nagyon gyorsan, hogy kicsit itt trükközget, mert rá akarja venni Donald Trumpot, hogy hívja meg Vladimir Putyint, meg önmagát is, tehát ugye Zelenszki ukrán elnököt egy-hármat csúcstalálkozóra, merthogy eddig a Kremul ezt úgy elutasította, hogy egy harmadik országban találkozzanak valahol ugye a mind az orosz, mind az ukrán vezető.

[00:03:46]Most Zelenszki a Genfi tót is felvetette, de viszont a Kembel ezt elutasította.

[00:03:51]Úgyhogy most Trumpon keresztül megpróbál összehozni egy békecsúcsot, és ahogy emel a Macron francia elnök mondta, egy kicsit úgy most az európaiak ki akarják venni a hát ha nem is a Marshall botot, de ezt a a békemegoldásnak a tervét Donár Trumptól, merthogy úgy látszik ő ezzel nem akar foglalkozni.

[00:04:09]Na, Trump ezt meghallotta, nyilvánvalóan ők is nézik a híreket talán most itt a fixen is.

[00:04:14]És mondta, hogy ó, dehogy nem, de most le akarta zárni az iráni dolgokat.

[00:04:19]Úgy látszik ez sikeres is volt és azonnal le fog jni beszélni mint vagy Kucsinnal, mint Zelenskivel, tehát dolgozik újra a béketerven, tehát így nagyjából ez történt.

[00:04:31]Tehát persze, hogy ezt megírtam, mert ilyet nem lehet kihagyni.

[00:04:35]Így van.

[00:04:35]És hát exkluzív adások is érkeznek egyébként már a mai nap folyamán Kiceli Zoltán egy extra exkluzív adással érkezik, úgyhogy már csak emiatt is érdemes csatlakozni.

[00:04:42]A leírásban megtalálhatóak a csatlakozási információk www.fix.com.

[00:04:50]egyébként és hát itt mindenféle reklámmentes tartalmaktól, extra adásoktól, ilyen élőktől kezdve egészen a közösségi élményekig, hogy akkor lehet posztolgatni, kommentelgetni, beszélgetni, vitatkozni, sok minden megtalálható.

[00:05:01]Úgyhogy ennyit a szolgálati közleményekről és hát át is kanyarodunk itt a belpolitikai eseményekre.

[00:05:07]Mielőtt azonban még ezt megtennénk párdon utolsó plusz információ, hogy érdemes Georg csatornájára is feliratkozni, ezt is itt a leírásban benn hagyjuk ezt a linket, hiszen nemsokára extra tartalmakkal jelentkezel.

[00:05:18]Ö alakult ez most így és milyen tartalmakat várhatnak a hallgatók?

[00:05:24]Hát kezdem a rossz hírrel.

[00:05:24]Tehát úgy néz ki, hogy a pesti srácok oldal ugye ahol a Georg Politika című kis videós műsor, minden nap föltettünk egy videót, és volt hozzá egy cikk.

[00:05:33]aktuális külpolitikai témákkal foglalkoztam értelemszerűen.

[00:05:37]Ugye hát nagy cívideim orosz-ukrán háború közelkelett, de hát sajnos minket is érintett ugye a leépítés a Mediawksön belül, tehát nem lehet tudni, hogy mi lesz a pesti srácoknak a sorsa, de sajnos nagyon úgy néz ki, hogy hát ma volt az utolsó napja, legalábbis egyelőre.

[00:05:57]Nagyon korrekt volt amúgy a méorksell meg kell mondani, tehát elég szép felmondási időnk van.

[00:06:03]Tehát hiba nincs benne, tehát nem az, hogy mondták, hogy na akkor mehetek ki az utcára az csá.

[00:06:07]De viszont ugye a médiia tartalmak azok jelen pillanatban legalábbis így néz ki, hogy megszűnnek a testi srácok oldalon, de viszont tényleg kialakult ott is egy olyan jó kis csapat az én YouTube csatornámon, akit nem szeretnék elveszteni, mert tényleg jó kommentek jönnek, tehát ott is úgy az emberek beszélgetnek egymással.

[00:06:26]Néha kicsit fura stílusban, de amúgy beszélgetnek egymással, ez a lényeg.

[00:06:29]És jó lenne ezt fenntartani, és továbbra is én úgy terveztem, hogy fogok oda feltenni külpolitikai posztokat, mert azért az embereket nagyon érdekli.

[00:06:39]És ahogy látom, sajnálatos módon így a a jobboldali médiaspektrum az ugye nagyon be fog szűkülni.

[00:06:47]Tehát magyar nemzetből például ami tényleg egy hát, hogy mondjam, egy ikonikus történelmi napilap, ugye abból is hetilap lesz, tehát nem fog már naponta megjelenni.

[00:06:58]és hogy most mi lesz az origóval, mi lesz a többi lappal, de ahogy hallottam, hogy hogy bulvárlapok is megszűnnek, úgyhogy leszűkül a spektrum, külpollal nagyon kevesen fognak foglalkozni, és ahogy Magyar Péterék ugye bejelentették, hogy igazából mostani formájában beszántják a a közmédiát, tehát az M1-et például meg meg Duna televíziót szükség lesz szerintem ilyen ilyen hát, hogy mondjam, politikai szakértőkre, elemzőkre, inkább úgy mondom, akik foglalkoznak a külpolitikával is, mert ez olyan kicsit egy-két embert kivéve ugye Kiselizové, akit te is említettél, vagy Robert Castle, vagy ott van Nógrádi tanár úr, akik rajtam kü foglalkoznak vele, de amúgy nem olyan széles spektrumba talán, mint kellene és azért a közelkelet mindig kihat ránk, tehát ha látjuk, hogy ott valahol háború, polgárháború van, tudjuk, jönnek a migránsok.

[00:07:48]Tehát úgy úgy a világ az már összefügg, vagy látjuk, ott van a kis hormosz szoros, ott volt most egy csetepaté, ugye, és nekünk nincs kerozinunk, vagy vagy sokkal drágább lett az üzemanyag, hogyha a benzinutakhoz megyünk.

[00:08:01]Tehát a világ összefüggéseit én én én így nagyon szeretem figyelni, és ezért is tehát a a kis csatornámat azt fel fogom tartani.

[00:08:10]Ugyanúgy a hivatalos Facebook oldalamat, a TikTok csatornámat, tehát ápolni fogom őket, mert tényleg egy jó közösség van olyan emberekkel, akiket nagyon érdekel a külpolitika.

[00:08:20]Úgyhogy ja, ez a terv.

[00:08:24]Na hát jó hallani.

[00:08:24]És hát rá is kanyarodunk akkor a mai témákra.

[00:08:25]Ugye közben pörög a belpolitika és hát a filmszínháza, hogy ezt a manapság már mindenki így hivatkozik ezekre, az továbbra is zajlik és folytatódik.

[00:08:36]Ö mit emelnél ki te most így az elmúlt pár napból, időszakból, amik most kifejezetten meghatározóak, ugye azért azt megszokhattuk, hogy most már a parlamenti közvetítések azért nem olyan hát most tudod az talán azt, hogy eseménytelen az egy kicsit erős kifejezés a múlt időszakra tekintve, de azért nem eseménytelenek a mostaniak egyáltalán.

[00:08:58]És hát bőven van mit mindig nézni.

[00:09:00]Nagyon nem.

[00:09:00]Hát elkezdem nézni és felhúzom magam.

[00:09:02]Tehát akkor nem a naptól van a közelkeleti naptól jó színem, hanem valószínűleg a vérnyomás.

[00:09:09]Tehát Magyar Péternek még mindig megvan ez a bicskanyitogató stílus, de úgy látszik ez a sajátja.

[00:09:15]Tehát ő erről nem akar lemondani.

[00:09:15]Tehát ahogy beszél tényleg ellenzéki parlamenti képviselőkkel, tehát szerintem ez elfogadhatatlan, de hát Magyar Pétert, akik így szeretik, nyilván ilyennek akarják.

[00:09:29]Ha föltesznek neki egy kérdést, nem tud normálisan válaszolni, hanem rögtön azt kezdi, a bukott Orbán kormány, a bűnözők, a Fidesz Maffia, a bujkáló bukott miniszterelnök, tehát mindenki éhez van egy kedves jelzője.

[00:09:41]Nem az, hogy kap egy kérdést, megválaszolná érdemben, például ugye a migrációs fattum, hanem sértegeti a kérdésföltevé, sértegeti a blokk ugye a a jobboldali blokkot, akár a szavazókat is, akár pedig az ott ülő ellenzéki képviselőket és nem válaszol.

[00:09:59]Tehát egy nagyon szignifikáns kérdés ugye, hogy Magyarország miben gondolkodik a migrációs paktummal kapcsolatban?

[00:10:08]Mit mit készül a az új magyar kormány tenni?

[00:10:13]részt veszünk a szétosztásban.

[00:10:13]Tehát ugye ami a terve az európai tanácsnak, hogy ahol sok nikláns van, mondjuk Németország, vagy a Frontországok ugye Olaszország, Lampedúzára meg Szicíliába rengetegen érkeznek.

[00:10:27]Görögország, Görögország most különösen frekventát az elmúlt hetekben jelentette a Frontex, hogy rengeteg migráns érkezik például Líbiából.

[00:10:33]Tehát, hogy most veszünk át onnan kontingenst, miután ezeket az embereket regisztrálják, ugye a regisztrációs folyamatról beszélünk, beszéltünk, de talán elmondom itt is, van most ez az új AODAK vagy Eurodak nevű rendszer, amibe leveszik a frissen beérkezett migrásoknak az új nyomatát, és biometrikus fotókat készítenek róla.

[00:10:56]Tehát a biometrikus fotó az ugye az arc különböző pontjait beméri, a szemek távolságát, szemek száj orrávolsága.

[00:11:03]Tehát egy komplex rendszer azért, hogy ne tudjanak trükközni a migránsok, hogy több országban kérnek más-más néven ugye politikai meredékjogot, és veszik fel a segít így mondjuk több 1000 eurót egy hónapban összeszedve.

[00:11:13]Tehát ez már nem fog megtörténni.

[00:11:16]De visszatérve az eredeti gondolatmenethez, tehát kérdés, hogy Magyarország akkor részt vesz ebbe a szétosztásban, illetve befogad-e migránsokat, vagy mondjuk technikai segítséget ad, vagy pedig fizet.

[00:11:26]Ugye ez is egy opció, tehát próigráns 7, valahányt 10 millió Ftot, majdnem nyolcat kell fizetni.

[00:11:35]Magyar Péter viszont megbukott egy mondatával, mert ő azt mondta még a kampány alatt, hogy ő elérte Brüsszelben, hogy ezt a napi 1 millió eurós büntetést ne kelljen fizetni.

[00:11:45]Ezt felfüggesztették.

[00:11:45]Ezt nagy mellénnyel ugye bemondta a tévében minden médiumban, Facebook oldalán.

[00:11:53]És hát azért kiderült, hogy ez nem így van.

[00:11:55]Tehát ezt Magyarországnak most az új kormánynak is ugyanúgy fizetnie kell.

[00:11:59]Ez ugye most naponta ilyen 350 millió Ft durván, azért, mert nem fogadunk be migránsokat.

[00:12:04]Tehát ez ez egy izgalmas kérdés, hogy mi lesz ezzel.

[00:12:06]Meg ugye hát érkezett egy 110 oldalos dokumentum is azért Brüsszelből, hogy mit kell Magyarországnak teljesíteni ahhoz, hogy jöjjenek az uniós pénzek, mert azok még nincsenek itt.

[00:12:18]Tehát egy szándéknyilatkozatot mondott igazából Urszula Fond Leen, és aki beszél angolul, és visszanézi Urszula von der Leen és Magyar Péter közös sajtótájékoztatóját, akkor hallgassa meg Urzula asszonynak a szavait, hogy Magyarországnak teljesítenie kell a migrációs paktumban.

[00:12:38]foglaltakat ugyanúgy mint minden más uniós országnak.

[00:12:40]Tehát ez már kötelező.

[00:12:43]Csak ugye a magyar kormány nagyon ügyesen mindenki, tehát ugyanúgy Dr.

[00:12:47]Orbán Anita külügyminiszterasszony is, tehát kisiklik a válasz alól, amikor újságíró kollégáim ugye megkérdezik, akkor hát ezt a miniszterelnök úr már elmondta, most nincs időm, most sietek, most telefonálok.

[00:12:58]Tehát minden kormánytag érdekes módon kibújik a sajtó kérdései alól, de hát ugye az igazság az előbb-utóbb mindig eljut hozzá.

[00:13:06]Tehát hogyha majd egy kisvárosban valahol megjelenek migránsok, nyilvánvalóan tudni fogjuk, hogy beengedte őket, de egyelőre most megy az újra újjan mutogatás, ugye, fogyaszt a Fidesz akart, és hogy a Fidesz már elkezdett építeni egy egy migránstábort, amiről kiderült, hogy egy iskola igazából.

[00:13:23]Tehát semmi köze a migránsokhoz.

[00:13:23]Cski még elhiszi ezt a narratívát, hát annak azért elmondanám, hogy a Fidesz kormányzása alatt egyetlen egy migráns nem volt Magyarországon.

[00:13:32]Tehát nem volt, akik itt beadták például a tranzit zónába ugye a meredékjogi kérelmüket, és a kormány elbírálta.

[00:13:39]Miután ugye átvilágították ezeket az embereket, hogy mondjuk nem az Iszlám Államnak, Elkaidának vagy valakinek a terroristái menedékjogot vagy védettséget kaptak egy bizonyos időre.

[00:13:50]Értelemszerűen az európai joggal megegyezően bejöhettek Magyarországra, de legtöbben utána tovább is álltak, ahogy hallottam.

[00:13:59]Tehát nem is akartak itt maradni, hanem olyan országba mentek, ahol sokas seggély.

[00:14:02]Tehát Németország, Franciaország, Skandinávszágok nyilvánvalóan ők pénzt akartak első körben.

[00:14:09]Na ugye akik Magyarországon maradtak, nagyon érdekes, dolgozni kellett és dolgoznak is.

[00:14:13]Tehát vannak olyan kebabosok, vannak olyan olyan szír férfiak például, akik itt egy kis ember nyitottak, azt mondták, hogy tök jó itt Magyarországon.

[00:14:23]Ők becsületesen akarnak dolgozni, megtanulták a magyar nyelvet, adót fizetnek, ők azt mondták, ők itt jól érzik magukat.

[00:14:29]Szuper jó dolog.

[00:14:31]Tehát ők a szememben nem indások, hanem hanem menekültek, akik egy új hazát, egy új jövőt kerestek, és ezt meg is találták.

[00:14:37]Hiba nincs ebben.

[00:14:37]Ö tehát mondom, válaszokat várunk ezzel kapcsolatban, hogy mi lesz, de mondom, ki fog derülni, mert azért újságíró kollégák ismerős polgármesterek vannak nagyon sok helyen, és ugye majd kiderül tehát, hogy hogy mi lesz az igazság.

[00:14:54]De tény az, hogy Magyar Péter hiába mondja azt, hogy az Orbánkorbány fogadta el a migrációs pattumot, és már arra is készült, hogy migrá migránsok ezreit hozza be.

[00:15:04]Hát nem hozta be, tehát egy darab illegális migrás nem volt itt.

[00:15:09]Amióta 2015 szeptemberében ugye fölállítottuk a technikai és jogi határzárat.

[00:15:14]Tehát ez ez fakt, tehát ez így van.

[00:15:17]kitélt ugye valamelyik hú nem is tudom, hogy melyik Fideszes képviselő föltette a kérdést, hogy mi lesz azokkal a migránsokkal, akik mondjuk átmásznak a határon, bejutnak az országba, hogy azokat most már nem lehet visszaküldeni Szerbiába, tehát mi lesz nekik a sorsuk, de hát nyilvánvalóan ugye magyar Péterék erre sem akartak választ adni, mint sok más mindenkérdéssel, ami a magyar embereket érinti.

[00:15:42]Például érzékenyítés az iskolákban.

[00:15:45]Milyen lesz az új iskolarendszer?

[00:15:46]Ugye lehet tudni, hogy az oktatási miniszterasszony azért már párszor meglengetett olyat, hogy például a szexuális oktatás nem csak a szülőknek a feladata, hanem az iskolá is.

[00:15:56]És azért ez ugye a a szülőkbe úgy belette a frázt, hogy akkor most majd jönnek itt is, mint Németországban, amiben rohadt nagy botrány volt, különböző ilyen NGOk, akik meleg pornót vetítenek a gyerekeknek, vagy ami Auszában volt, hogy általános iskolásoknak ilyen 1 m nagyságú, hát elég élethű babákkal prezentálták a szexuális aktust.

[00:16:19]És hát gondoljatok el, azért hét éves gyerekek trázt kaptak ettől, tehát sírva mentek haza.

[00:16:26]A szülők kérdezték, hogy mi történt, a gyerekek elmesélték, és óriási botrány lett, mert a szülők a kultuszminisztériumhoz fordultak Bécsben.

[00:16:33]De ez volt Németországban és Mesemben, ahol egy elüt gimnáziumban mondom, meleg pornot mutattak be a gyerekeknek egy NGO nyílt homoszexuális tagjai.

[00:16:44]Hatalmas botrány volt.

[00:16:44]Tehát a szülők a kultuszminisztériumhoz fordultak, a belügyminisztériumhoz, a polgármesterhez is, hogy hogy teh, hogy ilyen embereket tanári felügyelet nélkül ráengedett az iskolásokra, 15 éves gyerekekre.

[00:16:59]Tehát mondom, vannak veszélyes dolgok, vannak kérdések, a kormány pedig nem válaszol.

[00:17:06]Tehát mondom, ez aggaszt engem is, mint mint nagyon sok más magyar embert.

[00:17:12]Migrációs kérdéskörre érkezett korábban egy kérdés itt a fix.com-on, hogy belpolitikai kontextusban, hogy Magyar Péternek sikerülhet-e meggyőznie a magyar társadalom jelentős részét arról, hogy a Fidesz a gyakorlatban végrehajtotta volna, vagy végrehajtaná az uniós migrációs paktumot?

[00:17:29]Mennyire jó taktika ez Magyar Péter részéről, vagy ez is az abszolút filmszínház része?

[00:17:36]Köszönöm a választ.

[00:17:36]Ugye ezt Ádám kérdezi.

[00:17:39]Kedves Ádám, nagyon szépen köszönöm a kérdést.

[00:17:41]Meg is válaszoltad a filmszínház része.

[00:17:43]Azért vannak rendőrbarátaim.

[00:17:44]Tehát ismerek egy nagyon kedves, fiatal nagyon angazsált rendőrhölgyet, például Komáromból, aki rendszeresen a Frontex kötelékében teljesít szolgálatot.

[00:17:54]Tehát a Fidesz vállalt olyan kötelezettséget, hogy védi ugye a külső sengeni határokat.

[00:17:59]És tényleg észak-macedóniától kezdve Görögországon keresztül ugye mentek ki a magyar rendőrök határvédő feladatokat ellátni, és ez szuperül el is látták és nagyon szívesen ellátták.

[00:18:11]Egy tök izgalmas feladat, tehát hogyha én is most mondjuk fiatalmagyar rendőr lennék, elsőként jelentkeznék, mert ez ez egy tök izgalmas dolog csapatban dolgozni, lent lenni a határon.

[00:18:21]Van van némi veszélye is az egésznek.

[00:18:24]Tehát szerintem itt egy tök klassz dolog egy fiatal rendőrnek.

[00:18:27]Úgyhogy ezt ezt ugye mi mi megtettük, tehát védjük a határokat igazából a külső sengeni határokat.

[00:18:35]Hiába azt mondják, hogy hogy mi nem vagyunk frontszágunk, mondjuk a görögök vagy az olaszok, spanyolok, portugálok, ugye a földközítengeri útvonalat tekintve még csak Frontország vagyunk, hiszen azért folyamatosan próbálkoznak a migránsok bejutni.

[00:18:48]Ugye a kerítés átvágásával, létrával.

[00:18:49]Emlékezzünk, amikor már nem lehetett drótvágót meg létrát kapni ugye Szerbiában, mert mind fölvásárolták a határmenti településeknél, hogy átjussanak Magyarországra.

[00:19:02]Úgyhogy az Orbánkormány teljesítette azt, hogy védi a határt azzal is ugye, hogy fölépítette a kerítést, amiért egy fillért nem kaptunk, amiért folyamatosan vegzáltak minket, és gondoljunk bele, ez a kerítés nem lett volna.

[00:19:15]Hány millió migráns érkezett volna Európában?

[00:19:17]Hány millió?

[00:19:20]Rengeteg számát nem tudjuk.

[00:19:20]És abban is biztos vagyok, hogyha ugye mondjuk átjött körülbelül másfél millió migráns Németországba, ha jött volna még másfél, németek lezárták volna a határt.

[00:19:33]Ugyanúgy az osztrákok is lezárták volna a határt, hogy ide többet nem, mert már többen vannak a migránsok, mint az oszták állampolgárok.

[00:19:39]És utána csináltunk volna.

[00:19:42]Nekünk is le kellett volna zárni, és és háborús helyzet alakult volna ki valószínűleg Magyarországon.

[00:19:47]Tehát abból abból óriási botán lett volna, mert láttuk, milyen volt a röszkei csata.

[00:19:52]Na és gondoljunk bele, hogyha mondjuk már 50, 100 vagy akárhány ezer migráns itt lett volna már a nagyvárosokban, hát milyen hatása lett volna, hogy azok hogy föllázadtak volna, hogyha azt mondtuk volna, hogy most lezárjuk a határt és aki itt van, visszatolancoljuk.

[00:20:06]Tehát mondom, egy nagyon-nagyon jó döntés volt.

[00:20:09]Történelmi döntés az, hogy Orbán Viktorék ezt a lépést megtették, hogy van egy déli határzár jogi egyben, ugye, mert vissza lehetett toloncolni, aki aki mégis csak átjut.

[00:20:21]Azt se tudjuk, hogy most mi van, tehát hogy kezelik például a határsértőket.

[00:20:25]Érdemes lenne ezt is tudni, de hát tudjuk az új kormánynak ugye mindig is az volt a devizája, hogy presskukaciszapart.hu.

[00:20:34]H.

[00:20:34]Hát ugyanúgy nem kapunk válaszokat most sem.

[00:20:40]Hát itt érkeznek közben a kérdések itt a chat felületen, úgyhogy fel is olvasnék egyet.

[00:20:45]18 és 19-ek között EU csúcs lesz az első magyar Péter számára miniszterelnökként, tehát az első EU csúcs.

[00:20:52]Írja kérdezőnk.

[00:20:52]Milyen nehézségekkel nézzen Magyar Péter és mik azok a kritikus pontok, amiről akár rosszul is kijöhet belpolitikai szinten?

[00:21:00]Kérdezdi ezt Kristóf, akinek nagyon köszönjük.

[00:21:02]Szia Kristóf, köszi a kérdést.

[00:21:04]Figyusz, hát ami fontos kérdés ugye adórendszer, tehát azért ugye a magyarok érzékenyek a pénztárcájukra, ki nem?

[00:21:14]Tehát én is, és hogyha itt nagyon szignifikáns adóváltoztatást szeretne bevezetni az unió, tehát a jelenlegi adórendszernek az átépítését, de erről már volt szó, tehát Ruf Bál miniszter úr ugye ezt már említette is.

[00:21:29]És ha mondjuk egy átlagkeresőnek kevesebb pénz marad a hóvégén, ugye a pénztárcájában, tehát akkor én is azt fogom mondani, hogy atya ég, ez egy bossz kormányzás.

[00:21:42]Ugyanúgy, amit említettünk, ugye a migráció, tehát ez is egy nagyon fontos kérdés.

[00:21:45]Azért a magyar emberek többsége fél a migránsoktól.

[00:21:47]Tehát látjuk, hogy mi történik Németországban, Auszriában, más országokban, tehát nyilvánvalóan nem szeretnénk.

[00:21:54]Tehát ez is.

[00:21:54]Tehát szerintem ez a két legfontosabb kérdés.

[00:21:59]Nyilvánvalóan, ami az embereket a legjobban érdekti, azt hiszem talán ezzel én meg is válaszoltam, tehát a gazdasági kérdések, vagy például akár mondjuk a a védett benzinár eltörlése, tehát ez is vagy a kamatstopp, ugye, tehát akinek most hitele van, annak kell többet fizetnie a jövőben.

[00:22:16]Tehát szerintem a gazdaság és a migráció ez a kettő.

[00:22:18]Tehát itt itt nagyon ügyesnek kell lennie Magyar Péter kormányának, mert ezekbe a kérdésekbe bele is bukhat.

[00:22:25]Tehát ha most ő elfogad minden brüsszeltől, tényleg például megszünteti ugye a banki különadókat, vagy a multikra kivetett különadókat, mert őszelet szeretnék.

[00:22:36]Nyilvánvalóan több pénz marad akkor a multiknál meg a bankoknál, de mert hát ugye most már születtek arról cikkek, hogy hogy itt a pénzügyminiszter inkább ugye kármán miniszter úr a bankoknak kedvez, nem pedig ugye a a magyar embereknek.

[00:22:51]Tehát ez ez egy fontos kérdés.

[00:22:51]mondom az adórendszer, hogy hogy fog ez alakulni, és ha kevesebb pénzünk lesz, még nem sok jönnek, nyilvánvalóan, akkor az emberek már azt fogják mondani pár hónap után, hogy hú, ez ez nagyon amit az új kormány csinál, tehát itt talán kár volt rájuk szavazni, de mondom, meglátom, tehát vagy meglátjuk, inkább így mondom közösen, de a a pénz és a a biztonság szerintem így Európán belül most a két legfontosabb dolog.

[00:23:22]És akkor itt egy másik hírből idéznék, folytatva a belpolitikai kitekintőt.

[00:23:32]Ugye elég komoly Orbán Balázs és Magyar Péter összeszólalkozás volt most a parlamentben.

[00:23:38]Ugye olyan címeket láthatunk, hogy a világ leggyávább magyarja nem fogta vissza magát Magyar Péter Orbán Balázs felszólalása után.

[00:23:48]És hát úgy látszik, mintha folytatódna az a fajta kifejezetten hát erős stilisztika, most talán fogalmazzunk így pokorrekten, ami most az elmúlt időszakban jellemezte a parlamentet.

[00:24:01]Egyrészt itt magával magyar Péter Orbán Balázs összeszólalkozásával kapcsolatban te hogy látod az aktuális helyzetet, illetve, hogy egyébként ugye a parlamenti kommunikációt illetően, hiszen ugye azt említetted te is most az előző kitekintődből, amikor utaltál arra, hogy hát mostanában ez tényleg szokványossá vált és így talán konkrét kérdéseket néha kikerül ezzel a kormánypárt, de hogy mégis szerinted mennyi ideig fog ezt tartani és mi álmost a mostani helyzet mögött?

[00:24:26]Hát nem vagyok Orbán Barát nagy barátja nyilvánvaló.

[00:24:29]Hát szerintem azért nagyon sokat hozzátett, hogy elbukjuk a választást, de valóban amilyen hangnevet Magyar Péter megenged magának, nem csak Orbán Balázsal, hanem mindenkivel kapcsolatban, tehát hogy nettó lebűnözőzi a fideszes politikusokat.

[00:24:46]Miért?

[00:24:46]Ha ha most bűnözőnek, hogyha van bizonyítéka, akkor csaptogjon be az ügyészségre, mint anno a hangfelvétellel, ugye amikor lehallgatta a saját feleségét gyermekeinek az édesanyját.

[00:24:55]És akkor tegyen feljelentést, és nyilvánvalóan az ügyészség el fogja dönteni, ugye kiadja majd a nyomozó hatóságot, nyomozzanak ebben az ügyben, hogy XY fideszes politikus valóban bűnöző-e.

[00:25:04]De ezt csinálja Magyar Péter.

[00:25:07]Tehát mondom, ez a kocsmai stílus, ez neki a sajátja lett.

[00:25:11]Ezt ő nem is akarja levetkőzni.

[00:25:13]Azt hittem talán a hatalommal, ha egy közméltóság, egy miniszterelnök lesz, egy kicsit talán magába szel változtat ugye a narratíván, vagyis lesznek tanácsadó, bár kétlem, hogy ő valakire a világon hallgatna és saját magán kívül.

[00:25:27]Meg fog változni a viselkedése, nem változik, nekimegy mindenkinek.

[00:25:29]Tehát, ahogy imént is említettem, Longia, te fölteszel neki egy totál normális kérdést, mint ellenzéki képviselő, akkor nem kapsz egy konkrét választ, hogy igen, nem, vagy meglátom, dolgozunk rajta, vagy ezt tette a kormány, törvényjavaslat eter hanem nekimegy annak az embernek, ahogy most Orbán Balázsnak is nekiment.

[00:25:47]Sajnos nem tudtam az élőközvetítést nézni, ugye, mert több mintunk is volt a a Media Worksben, ugye a lap megszűnése miatt.

[00:25:54]Tehát ez ez a mai nap nekem kimaradt, de ahogy ugye az elmúlt napokban, hetekben végigkísértem a parlamenti közvetítéseket, tehát ez a borzalmas hang megmaradt.

[00:26:03]Ez a sértegetés, tényleg ez a bicskanyitogató stílus, amiért egy kocsmában már akkorát kapnál, tudod ezzel egyet beszólsz, kettőt kapsz ajánlat.

[00:26:14]És mondom, ez van, de de ezzen változtatni kellene, mert ez nagyon rossz.

[00:26:20]Tehát ha ha éveken keresztül ilyen hangulat lesz a parlamentben, nem sok jóra vezet.

[00:26:25]Tehát ez nem egy egy demokratikusan gondolkodó politikusnak a a felszólalása, amit napi szinten látunk, aki a szeretetországról beszél, tehát a szeretetország helyet inkább gyűlöletet szít, ugye és lehet látni az ő ő követőinél, akiket mondom én szektaokként aposztrofálok, mert amikor például most rengeteg újságbíró kolléga elvesztette a munkáját, ott örömködtek, hogy ja rúgjátok ki az utcüljetek kerüljenek az utcára.

[00:26:54]Nem tartom jónak.

[00:26:57]Én annak se örülnék például, ha most baloldali újságíró kollégákat kirúgnának, nem tudom, DBtől meg a Terextől.

[00:27:02]Rohadtul nem örülnék, ha nem szolidaritást vállalnék velük, mert most más a politikai nézetünk, de újságírók vagyunk, magyarok vagyunk, amfitársak vagyunk.

[00:27:13]Tehát ha már csak ezt tekintem, akkor nem fogok embereket pocskondiázni, meg nem fogok örülni, hogyha mondjuk családoknak nem lesz kenyere, vagy emberek nem tudják mondjuk a hitelüket fizetni, és elvesztik a lakásokat.

[00:27:23]Ennek ne örüljön.

[00:27:25]Tehát nagyon nem, mert ez egy aljas dolog.

[00:27:28]Tehát hogy más valakinek a politikai nézete, ezzel nekem abszolút semmi bajom.

[00:27:33]Tehát ők hogy mondjam, liberálisak, baloldaliak.

[00:27:38]Én jobboldali vagyok.

[00:27:38]Én soha az életben nem bántottam ezért senkit, mert engem bántottak, de megszoktam.

[00:27:42]Tehát mondom, ez egy nem jó dolog.

[00:27:45]És és lehet látni, hogy Magyar Péter követői ilyenek.

[00:27:47]Tehát ez a szeretetország, amiről ő beszél, ez a mindenki elfogadása.

[00:27:51]Ez egy akkora hipokrita állítás, hogy tényleg most én mondom, hogy hogy csoda, hogy nem szakad le a a kupolája szeretet parlamentünknek, mert ő elkezdte ezt a gyűlödkampányt, amikor mondjuk minket újságírókat propagandistának nevezett, meg mit is mondott még aljas hazárulók vagytok, senkiháziak.

[00:28:13]Tehát ő megtalálta egy egy társadalmi réteget.

[00:28:20]ló ló levó, hogy finoman fogalmazzam.

[00:28:22]Tehát egy nagyon-nagyon alsó társadalmi réteget állt körülbelül valahol a kannásból és a a olcsó vermut között a a sópolcokon.

[00:28:31]Bocs, hogy így mondom, de ez de ez így van.

[00:28:34]akiknek ez a stílus tetszik.

[00:28:36]De most egy értelmesebb embernek függetlenos diplomás, nem diplomás, jobb vagy baloldali, aki mondjuk tényleg belenéz a magyar parlament munkájába, mert a politika egy izgalmas dolog, sokan nem hiszik, de valóban izgalmas.

[00:28:48]És egy milyen stílussal találkozik?

[00:28:54]Szerintem elmegy a kedve tőle.

[00:28:54]Tehát azt mondja, hogy úristen, ilyenek a politikusok öltöznek egymással és és ilyen stílus.

[00:29:00]Atya úristen, nem ez ez nem jó.

[00:29:03]Tehát vissza kéne egy kicsit térni.

[00:29:08]Most azt mondom Adame Aerikhoz vagy vagy még elmúlt alatt is, tehát amikor én én még volt, hogy elmentem a bundesztákba, ugye vendégként és és meg tudtam nézni üléseket, zseniális volt.

[00:29:17]Ott tényleg úri emberek beszéltek egymással egyszer magasságban.

[00:29:24]Tehát nem volt ez a lekicsinlő, gyűlölködő stílus, mert ez nagyon rossz a politikában.

[00:29:29]Tehát így nem lesz egyetértés.

[00:29:31]Tehát így Magyar Péterik elidegenítik abszolút az ellenzéki pártokat, pedig konstruktívan rengeteg dologban együtt lehetne dolgozni, ahogy ezt a Fidesz például meg a Mi hazánk meg is tette.

[00:29:45]Tehát ha jó ötlet van, akkor álljunk be mögé.

[00:29:49]De hogyha tényleg ez a ez a par stílus megy továbbra is Magyar Pétert, ami látszik már, hogy politikus társainak is kínas, tehát azért lehet látni például, hogy a a egy-két minisztere úgy megdöbbent, látom a megdöbbent arcifejezéseket, csak van ugye a Kócos gyerek, a külügyi államtitkár, valahogy nem tudom Velké, vagy hogy én nem tudom megjegyezni a nevét, de whatever nem is akarom.

[00:30:11]Tehát a kócos gyerek az ott röhög, meg tapsikol.

[00:30:16]Tényleg bárm bármilyen baromságot mond Magyar Péter, az neki tetszik.

[00:30:20]Tehát minél parasztabb a stílus, annál szélesebb a vigyör az arcán.

[00:30:23]Meg néhányan azért még a cintányírozó majmot ott előadják.

[00:30:25]De azért látok arcokat a a parlament soraiba, akiknek nem tetszik, például az igazságügyi miniszterasszonyak, és úgy látom azért a az arcán, hogy egy-két dolognál azért úgy úgy megváltozott az arckifejezése, nem tartja ezt a stílust jónak, mert nem is méltó.

[00:30:41]Tehát nem mélt miniszterelnökhöz.

[00:30:44]Igazából ez az egésznek a pintesszenciája.

[00:30:49]Érkezett is már a következő kérdés.

[00:30:51]Krisztina kérdezi, hogy kedves Georg, ismereteid szerint hogyan fog logisztikailag kinézni a migráns kóta keretében hozzánk kiutalt migránsok gyakorlati idehozatala?

[00:30:58]És itt még gyorsan annyit közbes szúrnék, hogyha látom, hogy egyre többen követnek itt bennünket, úgyhogy nyugodtan kérdezzenek.

[00:31:07]Itt a chat felületen.

[00:31:07]Látom már jött is közben a következő kérdés, úgyhogy kezdjük ezzel.

[00:31:10]Ö, hogy látod te ezt?

[00:31:13]Szerinted, hogy néz ki majd ez a gyakorlatban?

[00:31:16]Figyelj, hát reméljük, hogy hogy se, hogy úgy sok közben látod, mindig valaki megpróbál fölhívni, és nem sikerül, mert élő adásban vagyok, mert kinyomom.

[00:31:23]Tehát ez az él adásnak a varázsa, mert nem merem fölvenni, mert lehet, hogy valaki fele kínos kérdésekre kéne válaszolni.

[00:31:31]Látod a hallgatók, hogy tényleg élőben vagyunk, és nem avatárok beszélgetnek itt helyettünk.

[00:31:35]Abszolút nem.

[00:31:35]Tehát tehát nagyon nem.

[00:31:37]Na, tehát figyelj, reméljük ez nem fog bekövetkezni, hogy migránskóta lesz.

[00:31:39]De ha jönne nyilvánvalóan ugye Magyar Péter mindig kihangsúlyozta, hogy egyetlen egy illegális bevándorlót sem engedek be Magyarországra, csak hogy akiket szétosztanak, azok már kaptak egy legális státuszt.

[00:31:52]Tehát mondjuk szubszidér védettség, tehát arra az időre, amíg mondjuk az ő országukban polgárháború van, mondjuk legyen kongoli demokratikus köztársaság, védettséget kapnak, arra az időre, itt maradhatnak.

[00:32:06]A háború öt évig tart, öt évig akkor van ugye a politikai menedékjog.

[00:32:09]Tehát ha valakik mondjuk vallása miatt, etnikai hovatartozása miatt üldöznek, mert ő mondjuk keresztény egy egy muszlim országba, állíthatja is, hogy őt mixzák, vagy mondjuk muszlim volt, átért a keresztény hittre.

[00:32:26]Vannak országok, ahol ezt tényleg gaszfémiának tekintik, és ezért akár halálbüntetés is járhat.

[00:32:30]Tehát nyilvánvalóan ezeket az embereket utána a legális státusszal látják el.

[00:32:35]Mondjuk úgy döntenek, hogy oké, kapjon politikai medékjogot, mert ő már élete végéve a hazájában nem tud hazatérni.

[00:32:42]Például ha mondjuk az iszlámról konvertált a keresztény vallásra, mondjuk Pakisztlánban.

[00:32:49]Ö ők ők már legális migránsok, tehát legális státusszal rendelkező emberek.

[00:32:57]Tehát akkor Magyar Péterről akkor mondhatja, láttátok, én nem hazudtam, mert mondtam, hogy illegálisok nem lesznek, legálisokról nem beszéltem.

[00:33:03]Tehát elképzelhető, most Magyarországnak, ha jól tudom, első körben így nagyjából 7000 valahány 100záz, tehát közel 8000 migráns kellene átvennie más uniós országokból.

[00:33:12]Ugye nagyrész Németország, tehát Németország már ki is esik ebből, tehát neki nem kell más országokból, mondjuk Olaszországból, Görögországból átvennie, mert nagyon sok van náluk.

[00:33:23]ö hogy a skandináv országok ott ott még nem tudom, ott még nem olvastam híreket erről, hogy szintén mentesülnek-e, mert Svédországban kimagasló a migránsoknak a száma szintén.

[00:33:34]De azt tudom, hogy a földközít tengeri országokat kiemelték, hogy mint frontországok, tehát onnan átvenni és átküldeni országok, mint Magyarország, Szlovákia, Csehország, Lengyelország, tehát ezekbe a közép-európai országokba, ahol szinte nulla migráns található jelen pillanatban.

[00:33:51]Tehát így nézek ki kedves Krisztina.

[00:33:55]És hát érkezett is a következő kérdés.

[00:33:57]Kristóf ma nagyon aktív itt a közösségben.

[00:33:58]Hogyan ítéled meg az új hzelnök munkáját?

[00:34:00]Látszólag Magyar Péter parancsolgat a házelnöknek, és teljesen átalakult az ülések stílusa.

[00:34:05]Abszolút filmszínház.

[00:34:10]Hát igen, én mindig azt mondom, hogy hogy kicsit még a házelnök asszonnyal azt mondom, nincs baj, tehát ő ő még úgy megadja a tiszteletet a a többi politikusnak, hanem itt itt abban látom igazából a filmszínházat, hogy hogy mindig Magyar Péter válaszol a szinte mindig, tehát imádja a saját hangját.

[00:34:24]a felszólalásai minimum 20 percesek, hacsak nincs egy mondjuk egy nyolc perces időkorlát, amit a házelnök azt mondja, hogy egy kis szab meg be is tartat, de mondom, tehát itt itt a stílussal van a baj, meg hogy nem kapok információkat.

[00:34:41]Tehát ez a baj, hogy hogy stílustalan vagy vagy tényleg kromb az emberekkel, és nem mondja meg azt, ami amiért kérdezi.

[00:34:53]nem kapnak sem a a az ellenzéki politikusok, sem pedig mi választók, ugye válasz például a migrációval kapcsolatos kérdésekre, vagy hogy az iskolarendszer hogy lesz átalakítva, vagy az adórendszerünk, vagy vagy mi lesz tényleg a a rezsicsökkentéssel marad, mennie kell, mennyit kell majd fizetnünk esetleg a következő téren, például a földgázért?

[00:35:18]Mi lesz a a földgáz sorsa?

[00:35:18]Tehát kötelezik továbbra is majd Magyarországot, hogy hogy mondjon le az orosz földgázról és vásároljon mondjuk négyszer annyi amerikai LNG-t.

[00:35:27]Tehát rengeteg kérdésünk van és sok választ is szeretnénk kapni, csak nem kapunk pont.

[00:35:35]Ez a probléma.

[00:35:35]És mondom, ezek nagyon közérdeklő dolgok, főleg az energetika ugye, ami az embereket érdekli, hiszen a saját pénztárcánk, a megértésünk a tétja, hogy én most 30000 Ft-ot fizetek mondjuk a a gázra majd télen, vagy pedig 1200.

[00:35:49]Hát az ugye egy átlagkeresetnél marhára nem mindegy.

[00:35:55]Így van.

[00:35:55]És hát nagyjából ennyi az, ami most belefért itt az adásunkba.

[00:35:59]Kérdezem itt közben a hallgatóktól, hogy van-e esetleg itt még kérdés, hiszen ha van, akkor megpróbáljuk megválaszolni nyugodtan.

[00:36:06]Nekem még belefér.

[00:36:08]Így van.

[00:36:08]Viszont úgy tűnik, hogy most egyelőre nincs, úgyhogy a akkor búcsúzunk.

[00:36:13]viszont a hallgatókat meg biztatjuk, hogyha szívesen élőben lekövetnék az ilyen felvételeket és itt részt vennének az adás formálásában, hiszen most itt igazából ez zajlik, akkor mindenképpen tartsanak velünk itt a fix klubon.

[00:36:26]Georg is itt ő posztolgat aktívan, de hát nagyon sok más szakértővel is lehet találkozni.

[00:36:33]Reklámmentes tartalmak, podcastek, Spotify hozzáférés.

[00:36:35]Az a helyzet, hogy most végig se tudnám sorolni feltétlenül.

[00:36:38]És az élőzés varázsa, hogy bármikor bármi is történhet.

[00:36:42]Így van.

[00:36:42]Így van.

[00:36:42]Ezt nem feltétlen tudom.

[00:36:44]Hoppá!

[00:36:44]És érkezik, érkezik is.

[00:36:48]Azt mondja, tisztelet Georg úr, előző hozzászólás hosszú lett.

[00:36:50]Miért nem hoznak össze egy nagyobb vallási vezető találkozót a Közelkeleten?

[00:36:54]Nem lenne-e megoldásra a mostani helyzetre?

[00:36:57]Ez kis egy kis külpolitikai kitérő, de nem baj.

[00:37:02]Nem, ez szokott lenni.

[00:37:02]Tehát azért például, hogyha a Szíriát említem, azért ott találkoznak rendszeresen ugye a vallások vezetői.

[00:37:07]Tehát ez megvan.

[00:37:07]öö nem is a vezetőktől függ, ugye legtöbbször nem is a a kormányfőktől, tehát például ott van Ahmedes Sára ugye Szíriának az átmeneti elnöke.

[00:37:17]Tehát egy igyekszik egy jó kiegyensúlyozott politikát folytatni.

[00:37:22]Tehát ezért is találkozott ugye nyugati vezetőkkel, tehát tényleg a német kormánytagoktól kezdve egészen Donald Trumpig igyekszik azért Izraellel is normalizálni a kapcsolatát, annak ellenére, hogy Izrael annektálta ugye a Golán fensikot.

[00:37:35]ö igyekszik tényleg mindent megtenni annak érdekében, hogy visszaszorítsa a terrorizmust.

[00:37:42]Tehát az iszlám állam azért még mindig aktív, ezt tudjuk.

[00:37:45]És ide akarok kilyukadni, hogy ha a vallási vezetők, a főmufti, de ugyanúgy mondjuk a a szírkeresztény pátriárka egyetértenek igazából minden vallási kérdésben.

[00:37:58]A az emberek én ismerek például Szíriában ugye keresztényeket ismerek, zsidókat ismerek muszlimokat, mint síákat, tehát alauitákat, mind pedig szunitákat.

[00:38:06]Ő nincs közöttük egy olyan feszültség szerencsére jelen pillanatban, ami robbanna, hanem itt a probléma mindig az egyes terrorszerveztetekkel van.

[00:38:16]Legyen az Elkaida, Anzarel Iszlám Iszlám állam.

[00:38:20]Tehát ők szítják a feszültséget.

[00:38:23]Ugye igyekeznek fiatalokat bevonni a szegény rétegből, akiknek az egyetlen megélhetésük szinte az lesz ugye, hogy hogy harcolnak egy terrorszervezet ég alatt, és és ők szítják folyamatosan ugye a gyűlöletet, hogy öld meg a keresztényeket, öld meg a síákat, merthogy azok a istentagadok, vagy a jaszidokra ugye rá akarták húzni azt, hogy ők az ördögöt imádják.

[00:38:47]Tehát az a baj, hogy hogy a terrorszervezetek is, amíg nem sikerül őket fölszámolni, és ha megnézzük, szinte lehetetlen.

[00:38:56]Szinte lehetetlen.

[00:38:56]Tehát mondom, én gyerekkorom óta úgy nőttem fel, hogy folyamatosan ugye autóbomba, Bejrutban, Robbantás, Damaszkuszban, valami mindig történik a Közelkeleten.

[00:39:07]Tehát a radikálisan gondolkozó emberek szítják ezt a feszültséget.

[00:39:10]A vallási ezoknak azok már rég kiegyeztek egymással, tehát ott ott abszolút semmi feszültség nincs.

[00:39:15]És tényleg ezért is szeretem nagyon Damaszkuszt, mert néz, otthon egy mecset, mellette van egy katolikus templom, mellette van egy zsinagóga, tehát az emberek megnyihetik egymást és és nincs közöttük gyűlölet, de az a baj, hogy vannak emberek, vannak szervezetek, akik ezt szítják.

[00:39:33]És ezért lenne fontos, mindig is mondtam, hogy hogy munkahelyeket kell teremteni ezekben az országokban.

[00:39:40]Megfőképpen Szíriában, ugye ak itt a polgárháború, a covid, az iszlám állam nagyon megtépázott, mert ha biztosítunk egy jólétet az embereknek, hogy ezt Irakban is megtette a kormány, ha jó átlagfizuk vannak, akkor a fiatalok nem fogják azt mondani, hogy nekem semmi jövőm itt nincs.

[00:39:57]Hát akkor inkább csatlakozok a DS-hez, és akkor kapok havi 500 dollárt.

[00:40:01]Abból már megélek, azt maximum le kell fejeznem egy pár embert, de nekem megéri.

[00:40:05]Tehát ha normális munkalehetőségük van az embereknek, ezt tapasztaltam azért a legtöbb közelkeleti országban, nem fognak odacsapódni különböző radikális iszlamiztos szervezetekhez.

[00:40:16]Tehát ennek Irak a legjobb példája.

[00:40:18]Tehát Irak is hosszú polgárháború után elindult egy nagyon-nagyon jó úton, és fölfeleivel a gazdaság.

[00:40:25]És ahogy látjuk, ott van Egyéb ugye látjuk a a nagyon kiegyensúlyozott, jógazdaságra épülő politikáját a SCI elnöknek.

[00:40:35]Ott sincs terrorizmus.

[00:40:35]Tehát mondom a alfá és omegája, hogy legyenek munkahelyek, legyenek iskolák, legyen duális képzés, integrálni tudják a fiatalokat a munka világában, és akkor akkor nem lesznek terroristák.

[00:40:48]Tehát igazából nem kell hozzá nagy tudás, hanem én azt mondom külföldi cégeknek a jó akarata, akik azt mondják, hogy oké, akkor most elmegyünk Szíriába és próbálunk ott valami jót csinálni, mert akkor az emberek nem indulnak el, mint ahogy láttam Irakba is.

[00:41:01]Megállt a kivándorlás.

[00:41:03]Tényleg nullára sikerült befékezni azzal ugye, hogy az előző elnöknek a kormánya behozott például kínai, japán, amerikai indeesztorokat, cégek ugye munkahelyeket teremtettek, és hételen azt lehet látni, hogy megújult totálisan a az autópark.

[00:41:20]Nagyon jó autókat lehet látni most Bagdadban.

[00:41:25]pedig én még régen mentem olyan régi vics taxival, hogy hiányzott az ajtaja, meg hát egy-két célvédő is, és most ilyen nincs.

[00:41:34]Az éttermek tele, a plázák tele, és amikor olyan üzletek nyitnak, például, hogy Lacost vagy Nike Store meg hasonló Nike Town, akkor akkor látod, hogy van pénz, mert van kereslet ezekre az úgymond luxus cikkekre, és ez egy nagyon jó irány, és ezt lehetne adaptálni.

[00:41:50]Tehát mondom, ha ha munka van, minden van, ezt nem én mondom, hanem egy nagyon okos politikus mondta, és ez ez tényleg így van.

[00:41:56]Azzal megszünteted már a versőfeszültséget is, mert ha az emberek kiegyensúlyozottan élnek egymás mellett, és jó fizujuk van, akkor nem fognak harcolni egymás ellen, inkább mennek vásárolni együtt.

[00:42:08]Tehát mondom, láttam jó példákat erre a Közelkeleten.

[00:42:11]Jordán királyságot megemlíteném, vagy hát értelemszerűen mondjuk vannak országok Ománi szultánátus, ahol ugye rengeteg kőolajat és földgázt találtak, ami ami egy nagyon stabil, nagyon komoly jövőt biztosít az országnak.

[00:42:24]Tehát már a második emirátusokként is emlegetik, ugye, tehát Dubá meg Abuábé után.

[00:42:29]Tehát mondom, mindent meg lehet oldani, csak hát pénz kell hozzá, és olyan cégek mondjuk, akik bevállalják azt, hogy letelepülnek a közelkeletre, de nagyszerű embereket találnak.

[00:42:41]Tehát ott ott még tényleg vannak mérnökök meg szakemberek, akik akik ragaszkodnak a hazájukhoz szeretik, és mindig szívetmelengető olyan emberekkel találkozni, akik nem mentek el, hogy migránsként engessék az életüket, vagy talán bűnözzenek, hanem ragaszkodnak a hazájukhoz, és ott szeretnének valamit előrzdítani, és rengeteg ilyen ember van Szíriában.

[00:43:02]Úgyhogy én azt mondom annak, az országnak van jövője, hogyha nagy cégek, multik azt mondják, hogy oké, menjünk oda és csapassuk, mert ők is keresnének pénzt, meg stabilizálnák az országot.

[00:43:15]Ennyi fért most a mai adásunkba, úgyhogy a a YouTube hallgatóktól búcsúzunk, utána még egy pár percet mi itt még beszélgetünk a műsort követően.

[00:43:21]Úgyhogy ha valaki esetleg szívesen csatlakozna a fix.com-hoz, a fix klubhoz, akkor a leírásban megtalálja a csatlakozási linket, és hát itt bent találkozunk.

[00:43:33]Most is nagyon jó hangulatban zajlott itt a beszélgetés.

[00:43:35]Úgy érzem, hogy te is élvezted itt a kérdéseket, nem Georg?

[00:43:39]Mindenképpen én nagyon szeretem, hogyha kérdeznek a a hallgatók vagy nézők, mert mert akkor interaktív, nem csak, hogy most itt ül akkor ez a kopasz németó, hanem hanem tényleg akkor az van, hogy hogy beszélgetünk egymással, mert ez szerintem egy szuper jó dolog.

[00:43:52]Legközelebb én is kérdezek majd a hallgatóktól kínos dolgokat.

[00:43:56]Na jó, nem is, de mondom nagyon-nagyon örülök szekcióban kérdezd vissza.

[00:43:58]És akkor a hallgatók itt írják, hogy köszönik a választ.

[00:44:03]illetve itt érkezett még egy kérdés, de ezt szerintem már sikerült itt belül az adás után fogjuk megbeszélni.

[00:44:08]A Fidesz bukásról sokan hiányoltak például bocsánat kérdést Orbán Balázsról meg ilyenek.

[00:44:12]Most mindjárt műsor után kitérünk rá, le kell zárnunk most itt a a beszélgetést.

[00:44:17]Viszont a hallgatókat örömmel várjuk szeretettel itt a Fix Klubon belül is.

[00:44:21]És hát neked pedig köszönjük, hogy ebben a műsorban is itt voltál velünk.

[00:44:24]Drága Longi, én köszönöm a lehetőséget.

[00:44:25]Egy élmény mindig beszélget veled és hát nagyon sok szeretettel búcsúzom azoktól, akik most kicsekkolnak.

[00:44:29]M.